LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte incasso van ANWB

Andere onderwerpen over auto en vervoer
maria2213
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2018 11:18

Onterechte incasso van ANWB

Ongelezen bericht door maria2213 »

Goedemorgen Heb op 23-11-2017 mijn lidmaatschap opgezegd bij de ANWB (schriftelijk) helaas niet aangetekend.
Nu krijg ik een incasso op mijn dak , die echt intimiderend te werk gaat.
Heb aangeven dat ik niet wil betalen omdat ik opgezegd heb , ook met de ANWB contact gehad en die doen er niks mee omdat het gegeven is aan
het incassobureau .
Heb van verschillende mensen gehoord dat de ANWB dit wel meer doet .
Heeft iemand dit ook mee gemaakt en zo ja wat kan ik doen .
Wil echt geen € 197,08 betalen wat ik opgezegd heb en ook niet meer nodig heb
Laatst gewijzigd door Radar op 10 apr 2018 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door moderatie aangepast

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Onterechte incasso van ANWB

Ongelezen bericht door Lowieze »

maria2213 schreef:Goedemorgen Heb op 23-11-2017 mijn lidmaatschap opgezegd bij de ANWB (schriftelijk) helaas niet aangetekend.
Nu krijg ik een incasso op mijn dak , die echt intimiderend te werk gaat.
Heb aangeven dat ik niet wil betalen omdat ik opgezegd heb , ook met de ANWB contact gehad en die doen er niks mee omdat het gegeven is aan
het incassobureau .
Heb van verschillende mensen gehoord dat de ANWB dit wel meer doet .
Heeft iemand dit ook mee gemaakt en zo ja wat kan ik doen .
Wil echt geen € 197,08 betalen wat ik opgezegd heb en ook niet meer nodig heb
Dus u heeft nooit een bevestiging van uw opzegging ontvangen, een nota voor uw lidmaatschap gehad in december of januari en daar dan niet op gereageerd?

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Onterechte incasso van ANWB

Ongelezen bericht door GJS »

Dan was je toch te laat met opzeggen waarschijnlijk, je moet minimaal 1 maand van te voren opzeggen.
Is je opzegging wel doorgekomen of dat ook niet, heb je ook geen bevestiging gehad?

Van de ANWB website:
Wanneer kan je opzeggen?

Na afloop van de eerste contractperiode kun je je het ANWB lidmaatschap dagelijks opzeggen met een maand opzegtermijn. In Mijn ANWB kun je precies zien wat de looptijd is van je ANWB lidmaatschap en per wanneer je kunt opzeggen.
Het beste kan je nu gewoon betalen en indien nodig nogmaals opzeggen, het resterende bedrag voor de rest van het jaar (-1 maand opzegtermijn) krijg je dan terug.

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onterechte incasso van ANWB

Ongelezen bericht door witte angora »

maria2213 schreef:Goedemorgen Heb op 23-11-2017 mijn lidmaatschap opgezegd bij de ANWB (schriftelijk) helaas niet aangetekend.
Nu krijg ik een incasso op mijn dak , die echt intimiderend te werk gaat.
Heb aangeven dat ik niet wil betalen omdat ik opgezegd heb , ook met de ANWB contact gehad en die doen er niks mee omdat het gegeven is aan
het incassobureau .
Heb van verschillende mensen gehoord dat de ANWB dit wel meer doet .
Heeft iemand dit ook mee gemaakt en zo ja wat kan ik doen .
Wil echt geen € 197,08 betalen wat ik opgezegd heb en ook niet meer nodig heb
Maar als er al een incassobureau op zit, heb je toch al een aantal herinneringen/aanmaningen gehad? Wat heb je daarmee gedaan dan? Ongelezen bij het oud papier geknikkerd?

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Onterechte incasso van ANWB

Ongelezen bericht door Erthanax »

Na vier maanden zo maar ineens een incassobureau? Dat is toch niet te geloven?
Dat geloof ik dan ook niet zonder meer. Heeft u écht geen herinnering, aanmaning (en mogelijk nog een laatste aanmaning) gehad?

stofzuigertje

Re: Onterechte incasso van ANWB

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Na het eerste contract jaar waar je vast zit kun je per maand opzeggen.
Dat betekend dat in November opgezegde nog in December moet betalen.

Als je online opzeg krijg je een bevestiging en per post niet...
Ook per telefoon is mogelijk en via mobieltje opnemen gesprek.

Bij niet betalen en geen opzegging ontvangen straten ze na enige tijd de incasso procedure.

maria2213
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2018 11:18

Re: Onterechte incasso van ANWB

Ongelezen bericht door maria2213 »

Ben lid sinds 2010 dus ruimschoots op tijd heb eenmaal herinnering gehad en gemaild dat ik opgezegd had . Geen reactie op gekregen tot ik mail incasso kreeg gelijk bij beide aan de bel getrokken en ze verwijzen beide naar elkaar , en de ANWB wil niet meer reageren omdat t bij de incasso ligt . Heb nooit een bevestiging gekregen ze zeggen doodleuk dat ze hem niet ontvangen hebben (kan natuurlijk) Dank je wel GJS een heel goede tip, om te betalen en nogmaals op te zeggen zodat ik het resterende bedrag terug krijg ,( betaal per jaar ) weet helaas nu van in kennissenkring dat de ANWB laks is in zulke dingen en je zelf overal achteraan moet

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Onterechte incasso van ANWB

Ongelezen bericht door Lowieze »

maria2213 schreef:Ben lid sinds 2010 dus ruimschoots op tijd heb eenmaal herinnering gehad en gemaild dat ik opgezegd had . Geen reactie op gekregen tot ik mail incasso kreeg gelijk bij beide aan de bel getrokken en ze verwijzen beide naar elkaar , en de ANWB wil niet meer reageren omdat t bij de incasso ligt . Heb nooit een bevestiging gekregen ze zeggen doodleuk dat ze hem niet ontvangen hebben (kan natuurlijk) Dank je wel GJS een heel goede tip, om te betalen en nogmaals op te zeggen zodat ik het resterende bedrag terug krijg ,( betaal per jaar ) weet helaas nu van in kennissenkring dat de ANWB laks is in zulke dingen en je zelf overal achteraan moet
Maar u bent zelf ook laks geweest. Opgezegd, nooit een bevestiging daarvan gehad en het verder laten rusten. Het lijkt me dan toch logisch dat je dan al contact opneemt.
Ik heb zelf telefonisch opgezegd bij de ANWB en alleen het lidmaatschap behouden, is prima verlopen.

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Onterechte incasso van ANWB

Ongelezen bericht door Nevyn »

Regel zelf mijn zaken altijd in de ANWB winkel en vraag altijd om een schriftelijke bevestiging. Sluit zaken ook pas af als ik deze bevestiging heb. Dus ANWB laks of u ?

maria2213
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2018 11:18

Re: Onterechte incasso van ANWB

Ongelezen bericht door maria2213 »

Klopt dat ik laks ben geweest Lowieze Nevyn maar had daar mijn redenen voor soms loopt niet alles zo je wil . en ja gelijk na herinnering gemaild en nooit bericht terug gehad dus nam aan dat t opgelost was .
Maar goed heb mijn lesje geleerd
Dank je wel voor de antwoorden Ga betalen en opnieuw opzeggen nu aangetekend en vraag om bevestiging .
Maar weet wel dat er op het moment veel klachten lopen tegen de ANWB en tegen hun laksheid en starheid .

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Onterechte incasso van ANWB

Ongelezen bericht door Lowieze »

maria2213 schreef:Klopt dat ik laks ben geweest Lowieze Nevyn maar had daar mijn redenen voor soms loopt niet alles zo je wil . en ja gelijk na herinnering gemaild en nooit bericht terug gehad dus nam aan dat t opgelost was .
Maar goed heb mijn lesje geleerd
Dank je wel voor de antwoorden Ga betalen en opnieuw opzeggen nu aangetekend en vraag om bevestiging .
Maar weet wel dat er op het moment veel klachten lopen tegen de ANWB en tegen hun laksheid en starheid .
U kunt u de kosten van een aangetekend schrijven besparen, opzeggen kan ook telefonisch. Als het goed is, en u kunt dat zelf in de gaten houden, krijgt u dezelfde dag een bevestigingsmail hiervan.

jhogaarts
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:32

Re: Onterechte incasso van ANWB

Ongelezen bericht door jhogaarts »

maria2213 schreef:Goedemorgen Heb op 23-11-2017 mijn lidmaatschap opgezegd bij de ANWB (schriftelijk) helaas niet aangetekend.
Nu krijg ik een incasso op mijn dak , die echt intimiderend te werk gaat.
Heb aangeven dat ik niet wil betalen omdat ik opgezegd heb , ook met de ANWB contact gehad en die doen er niks mee omdat het gegeven is aan
het incassobureau .
Heb van verschillende mensen gehoord dat de ANWB dit wel meer doet .
Heeft iemand dit ook mee gemaakt en zo ja wat kan ik doen .
Wil echt geen € 197,08 betalen wat ik opgezegd heb en ook niet meer nodig heb
Volgens mij moet je het lidmaatschap opzeggen voor 15 november. Dit staat volgens mij ook in de voorwaarden en Kampioen.

Gesloten