LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beste deal voor uw auto?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
jokevandenheuvel
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2018 14:17

Beste deal voor uw auto?

Ongelezen bericht door jokevandenheuvel »

IK zit met een probleem ik was op zoek naar de waarde van mijn auto heb dat online aangevraagd
wordt ik gisteren gebeld door dit bedrijf dat ze een koper hadden gevonden voor mijn auto
terwijl ik eigenlijk nog niet zover was ze hebben me gewoon overrompeld omdat ik ook nog geen auto heb dus kan ik niet zonder mijn auto .
ik heb gezegd dat ik een maand de tijd wil hebben om een auto te zoeken.
nu ben ik inmiddels al twee maal gebeld om mijn auto in te leveren en zij hebben een overeenkomst gestuurd met daarin de voorwaarden zit ik hier nu aan vast of niet

:oops:
Laatst gewijzigd door Radar op 10 apr 2018 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door moderatie aangepast

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Beste deal voor uw auto?

Ongelezen bericht door GJS »

Dit gaat neem ik aan om de website met dezelfde naam als de titel van je bericht?

Als dat zo is, je zit nergens aan vast zolang je die overeenkomst niet geaccepteerd hebt.

Stukje van hun website:
U bepaalt uiteindelijk zélf of u de auto verkoopt. U bent niet verplicht om akkoord te gaan met het bod. Niemand dwingt u dus om uw auto te verkopen voor een prijs waar u niet achter staat.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Beste deal voor uw auto?

Ongelezen bericht door witte angora »

jokevandenheuvel schreef:IK zit met een probleem ik was op zoek naar de waarde van mijn auto heb dat online aangevraagd
wordt ik gisteren gebeld door dit bedrijf dat ze een koper hadden gevonden voor mijn auto
terwijl ik eigenlijk nog niet zover was ze hebben me gewoon overrompeld omdat ik ook nog geen auto heb dus kan ik niet zonder mijn auto .
ik heb gezegd dat ik een maand de tijd wil hebben om een auto te zoeken.
nu ben ik inmiddels al twee maal gebeld om mijn auto in te leveren en zij hebben een overeenkomst gestuurd met daarin de voorwaarden zit ik hier nu aan vast of niet

:oops:
Vertel je hier nu het hele verhaal, of laat je - per ongeluk - wat essentiële informatie weg?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Beste deal voor uw auto?

Ongelezen bericht door grun »

Waarom willen ze dat je de auto al inlevert? Misschien hebben ze een x bedrag geboden waarop je al dan niet per ongeluk 'ja' gezegd hebt en dreigen ze dat je daarmee een geldige overeenkomst hebt? Hebben ze het gesprek opgenomen?

stofzuigertje

Re: Beste deal voor uw auto?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn ervaring bij een andere die hetzelfde doet ik dat je moet weigeren en meer vragen.
Vaak bieden ze het aan handelaren en bij langer wachten zoeken ze iemand die meer bied.

Wel moet je eerlijk opgeven of het schadevrij is of niet.... en duidelijke foto's want bij inleveren zullen ze met elk niet gemelde waardevermindering de prijs flink aanpassen....

Lees altijd eerst goed de voorwaarden want ze kunnen lastig zijn.

IkBenObjectief
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 nov 2015 12:11

Re: Beste deal voor uw auto?

Ongelezen bericht door IkBenObjectief »

jokevandenheuvel schreef:IK zit met een probleem ik was op zoek naar de waarde van mijn auto heb dat online aangevraagd
wordt ik gisteren gebeld door dit bedrijf dat ze een koper hadden gevonden voor mijn auto
terwijl ik eigenlijk nog niet zover was ze hebben me gewoon overrompeld omdat ik ook nog geen auto heb dus kan ik niet zonder mijn auto .
ik heb gezegd dat ik een maand de tijd wil hebben om een auto te zoeken.
nu ben ik inmiddels al twee maal gebeld om mijn auto in te leveren en zij hebben een overeenkomst gestuurd met daarin de voorwaarden zit ik hier nu aan vast of niet

:oops:
Ik heb het gevoel dat je hier het e.e.a. vergeet te vertellen maar juridisch gezien zou je er onderuit kunnen.

Kreeg je tijdens het aanmeldproces de vraag of je akkoord gaat met de algemene voorwaarden? Zo niet, dan staan zij niet in hun recht, tenzij ze de algemene voorwaarden hebben benoemd tijdens het verkoopgesprek. Ik neem aan dat je die wel hebt gehad anders kunnen zij geen overeenkomst sturen.

Overigens, moeten zij de Algemene Voorwaarden als download beschikbaar stellen op hun website. Dat is nu niet het geval. Juridisch gezien laten zij daar een steek vallen.

Als laatste... Misschien is het handig om van tevoren even onderzoek te doen naar het bedrijf. Zo te zien zijn deze jongens de eigenaar van www.jouweersteauto.nl. Ik heb dan ook zo'n voorgevoel dat je je auto daar in moet leveren. Succes ermee! :| :| :|

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Beste deal voor uw auto?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

IkBenObjectief schreef:
jokevandenheuvel schreef:IK zit met een probleem ik was op zoek naar de waarde van mijn auto heb dat online aangevraagd
wordt ik gisteren gebeld door dit bedrijf dat ze een koper hadden gevonden voor mijn auto
terwijl ik eigenlijk nog niet zover was ze hebben me gewoon overrompeld omdat ik ook nog geen auto heb dus kan ik niet zonder mijn auto .
ik heb gezegd dat ik een maand de tijd wil hebben om een auto te zoeken.
nu ben ik inmiddels al twee maal gebeld om mijn auto in te leveren en zij hebben een overeenkomst gestuurd met daarin de voorwaarden zit ik hier nu aan vast of niet

:oops:
Ik heb het gevoel dat je hier het e.e.a. vergeet te vertellen maar juridisch gezien zou je er onderuit kunnen.

Kreeg je tijdens het aanmeldproces de vraag of je akkoord gaat met de algemene voorwaarden? Zo niet, dan staan zij niet in hun recht, tenzij ze de algemene voorwaarden hebben benoemd tijdens het verkoopgesprek. Ik neem aan dat je die wel hebt gehad anders kunnen zij geen overeenkomst sturen.

Overigens, moeten zij de Algemene Voorwaarden als download beschikbaar stellen op hun website. Dat is nu niet het geval. Juridisch gezien laten zij daar een steek vallen.

Als laatste... Misschien is het handig om van tevoren even onderzoek te doen naar het bedrijf. Zo te zien zijn deze jongens de eigenaar van http://www.jouweersteauto.nl. Ik heb dan ook zo'n voorgevoel dat je je auto daar in moet leveren. Succes ermee! :| :| :|
Dat kun je helemaal niet zo stellen. Als de topicstarter JA heeft geantwoord op een bod is er wel degelijk sprake van een rechtsgeldige verkoopovereenkomst.

Nevyn
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Beste deal voor uw auto?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Voor waarde bepalen zijn sites als Autoweek en de ANWB of je kijkt op internet wat er voor gelijke auto's wordt gevraagd. Op de door u gebruikte site is het altijd uitkijken. Maar ik zou zeggen vraag even bij rechtswinkel wat je plichten en rechten zijn, zij kunnen ter plaatse bekijken waarmee en of je akkoord bent gegaan en of dit rechtsgeldig is. Laat je vooral niet onder druk zetten of bang maken.

Gesloten