LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe app mijn connected Seat/Skoda/volkswagen

Andere onderwerpen over auto en vervoer
MMtje
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 aug 2015 16:00

Nieuwe app mijn connected Seat/Skoda/volkswagen

Ongelezen bericht door MMtje »

Alle Seat rijders die bij hun auto de Connected optie hebben gekocht hebben op 7 mei een mail gekregen dat ze de oude app op hun telefoon moeten vervangen voor een nieuwe.
Nu zou je denken, nieuwe app die moet beter werken dan de vorige. Mis. De app werkt in zijn geheel niet. Ritten informatie mist, informatie is niet juist, constant foutmeldingen en problemen.

Het eerste contact met Seat leverde excuses op en men verwachtte die dag nog met oplossingen te komen. Er waren problemen met de capaciteit. Je zou toch verwachten dat men weet hoeveel mensen deze service gekocht hebben en hoeveel data er in de database zit.
Android gebruikers zouden al een nieuwe app hebben, iOS gebruikers zouden die een paar dagen later krijgen.

Vandaag is er nog steeds geen oplossing en het enige wat je krijgt is het ene op het andere excuus, geen verdere informatie. Je zal maar de zakelijke rittenregistratie via de app gedaan hebben voor de belastingdienst. Dan heb je mooi een probleem. Inmiddels hoor ik dat er ook mensen die een VW hebben dit probleem hebben. Waarschijnlijk dus ook Skoda. Het is dus niet gelimiteerd tot een model Seat maar alle types en blijkbaar meerdere merken zelfs.
Wellicht is het nog wat vroeg, maar het zou fijn zijn als er media aandacht kwam. Wellicht dat men dan harder loopt als nu en zorgen ze wellicht ook voor compensatie. Zoals gezegd het is een betaald onderdeel van de auto. Ik gebruik hem dagelijks. Zeker de connectie met Park Mobile is super.

De oude app had af en toe vertragingen of foute meldingen over wel of niet afgesloten deuren en meldde pas als je de stad al uit was dat je auto zich verplaatst had. Die problemen werden wel erkend maar die liepen al een jaar en werden ook niet op opgelost.

Een collega heeft sinds een maand een Skoda met dezelfde app. De app had hij dus ook een maand geleden al en ziet er niet zo uit als die van Seat. Logisch, dezelfde groep. Maar die werkte toen ook al niet goed. Meer als een KM stand kon hij volgens mij niet zien alle andere info werkte niet.
Laatst gewijzigd door MMtje op 17 mei 2018 06:43, 1 keer totaal gewijzigd.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Nieuwe app mijn connected Seat/Skoda/volkswagen

Ongelezen bericht door thecure »

En zonder deze app kan de auto niet rijden? :mrgreen:

stofzuigertje

Re: Nieuwe app mijn connected Seat/Skoda/volkswagen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

thecure schreef:En zonder deze app kan de auto niet rijden? :mrgreen:

Ja, ik ben nog erger.... ik verwijderde in 15 jaren jonge Audi veel elektrische zooi ter voorkoming van problemen!
De Airbag storing opgelost door stuur, dashboard, en beide stoelen leeg te halen.
Ik weet wat plastic kapjes kosten en na afloop alles van deze 4 op weegschaal gelegd, blijkt mijn auto nu lichter dus zuiniger en ik heb ze nog nooit nodig gehad met gordels op juiste hoogte en weet van gewonde die de scherven plastic voelde en daarvoor naar ziekenhuis moesten!

Ja, als er overbodige zooi uit kan, hou het simpel en een automonteur is geen ICT deskundige!




Mijn buurman is in 1 jaar 4x naar garage geweest voor ABS sensoren die per stuk nagemeten en vervangen werden....
Daarom was bij mijn eerste storing gelijk maar alle 4 vervangen en niets doormeten handiger.
Bij het meten van nieuwe en later de 4 oude had ik dus ook anders 4x moeten werken .....


Ook kopen vele uit Oost Europa vaak onze Total Loss wrakken, vaak alleen de dagwaarde en als je geen Airbag vervangt maar het plastic is dat stukken voordeliger... mijn 4 Airbags zijn nieuw duurder als de dagwaarde volgens opgave verzekeraar!
Bij montage door de dealer...... ik haal ze er wel uit en pas de computer even aan.....

MMtje
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 aug 2015 16:00

Re: Nieuwe app mijn connected Seat/Skoda/volkswagen

Ongelezen bericht door MMtje »

thecure schreef:En zonder deze app kan de auto niet rijden? :mrgreen:
Erg grappig en goed voor je berichtencount maar het draagt niks bij aan het onderwerp.

Natuurlijk is het geen vitaal onderdeel van de auto , maar het wel om gaat is dat je voor een optie honderden euro's betaald hebt die vervolgens niet werkt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Nieuwe app mijn connected Seat/Skoda/volkswagen

Ongelezen bericht door sjohie »

MMtje schreef:Alle Seat rijders die bij hun auto de Connected optie hebben gekocht hebben op 7 mei een mail gekregen dat ze de oude app op hun telefoon moeten vervangen voor een nieuwe.
Nu zou je denken, nieuwe app die moet beter werken dan de vorige. Mis. De app werkt in zijn geheel niet. Ritten informatie mist, informatie is niet juist, constant foutmeldingen en problemen.

Het eerste contact met Seat leverde excuses op en men verwachtte die dag nog met oplossingen te komen. Er waren problemen met de capaciteit. Je zou toch verwachten dat men weet hoeveel mensen deze service gekocht hebben en hoeveel data er in de database zit.
Android gebruikers zouden al een nieuwe app hebben, iOS gebruikers zouden die een paar dagen later krijgen.

Vandaag is er nog steeds geen oplossing en het enige wat je krijgt is het ene op het andere excuus, geen verdere informatie. Je zal maar de zakelijke rittenregistratie via de app gedaan hebben voor de belastingdienst. Dan heb je mooi een probleem. Inmiddels hoor ik dat er ook mensen die een VW hebben dit probleem hebben. Waarschijnlijk dus ook Skoda. Het is dus niet gelimiteerd tot een model Seat maar alle types en blijkbaar meerdere merken zelfs.
Wellicht is het nog wat vroeg, maar het zou fijn zijn als er media aandacht kwam. Wellicht dat men dan harder loopt als nu en zorgen ze wellicht ook voor compensatie. Zoals gezegd het is een betaald onderdeel van de auto. Ik gebruik hem dagelijks. Zeker de connectie met Park Mobile is super.

De oude app had af en toe vertragingen of foute meldingen over wel of niet afgesloten deuren en meldde pas als je de stad al uit was dat je auto zich verplaatst had. Die problemen werden wel erkend maar die liepen al een jaar en werden ook niet op opgelost.

Een collega heeft sinds een maand een Skoda met dezelfde app. De app had hij dus ook een maand geleden al en ziet er niet zo uit als die van Seat. Logisch, dezelfde groep. Maar die werkte toen ook al niet goed. Meer als een KM stand kon hij volgens mij niet zien alle andere info werkte niet.
Lijkt me van wel ja, ex het weekend, hebben we het over goed 1 werkweek voor zo te lezen een complex (capaciteit?) IT probleem, dat soort dingen oplossen kost nou eenmaal tijd en moeite. Zie het zo, als het een druk op een knop was, hadden ze dat echt wel gedaan, ik bedoel, ze zullen elke nadelige aandacht kunnen missen als kiespijn na alle sores met dieselgate, wat nog steeds doorettert bij diverse merken van de VAG groep op dit moment.

stofzuigertje

Re: Nieuwe app mijn connected Seat/Skoda/volkswagen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik mag geen reclame maken maar de door mij gemaakte App is bij 12.583 personen gedownload en na melding binnen 3 uren door 9.832 personen probleemloos bijgewerkt.
Dit is een elke 3 maanden product voor bepaalde diensten.

Dit is maar een van de vele en ik zou niet weten waarom de VW server overbelast zou raken....?

MMtje
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 aug 2015 16:00

Re: Nieuwe app mijn connected Seat/Skoda/volkswagen

Ongelezen bericht door MMtje »

en de overige? lees de reacties in de appstores dan. Het zuigt als een kwart, zo'n 3000 mensen nog een niet goed werkende app hebben.

En dat de app bijgewerkt is op een telefoon wil niet zeggen dat hij daarna ook goed werkt..

stofzuigertje

Re: Nieuwe app mijn connected Seat/Skoda/volkswagen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb als ontwikkelaar van mijn eigen App, niets met auto's te maken meerdere telefoons nodig om te testen.

Vaak hebben ze als ontwikkelaar de nieuwste en daar werkt het meestal wel op.
Maar als je niet test voor alle overige software versies op zowel Apple als Android telefoons kun je dit verwachten.

Ja, mijn dagelijkse toestel werk dus zet maar online en dan blijkt dat tussen Android 4.0 en 7.0 nog vele versies zitten die soms er anders over denken en gaan storen!

Software testen voor je het aan klanten aan gaat bieden is de manier voor tevreden klanten en geen nog jarenlang te vinden berichten op dit soort forums!
VAG groep had beter enkele dagen later dit kunnen updaten zodra het goed is.

Voor de vele 4"en kleinere schermen maakte ik daarom voor de bediening een andere dan de 4.5"en grotere.... ja zomaar iets op de markt zetten is risico nemen en eerst testen of het voor diverse telefoons apart aanbieden als de oude en nieuwe gaan storen... dat heb ik voor de I Phone ook zo gedaan...
4&5 en de 6t/mX.

Helaas hebben ze mijn niet gevraagd want gezien de reclame verwacht ik dat het niet echt een zware hoeft te zijn.... slim programmeren en de processor gebruiken kan voldoende zijn.

MMtje
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 aug 2015 16:00

Re: Nieuwe app mijn connected Seat/Skoda/volkswagen

Ongelezen bericht door MMtje »

De reacties in de app liegen er niet om. Men is al maanden met de app bezig want de meldingen van VW zijn al van maart. Skoda van februari en Seat vanaf mei. In die zin lijkt men gefaseerd over gegaan te zijn. Maar zonder in de tussentijd eerst het probleem op te lossen.

Dus nee er is niet echt sprake van een probleem van slechts een week. En al zou het van slechts een week zijn, dan blijkt dat er bijzonder slecht getest is.

De app is blijkbaar gemaakt door Mind Mobility.

stofzuigertje

Re: Nieuwe app mijn connected Seat/Skoda/volkswagen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik ga vanmiddag even een proefrit in een VAG groep voertuig met maken....
Maar ik wil dan wel alle 17 telefoons meenemen om elke software versie te testen.
Dit moet op de achterbank en verkoper gaat zelf rijden.
Het downloaden en starten en dan maar kijken of het per software stoorde of voor alle telefoons....

Lijkt me gezien de bedragen die de klant betaalde een leuke opdracht om de huidige leverancier eruit te werken!
En waarom is het Audi tarief anders dan voor een Skoda rijder?
Ik zie op de brug dezelfde bodem en motoren boven mij hangen?

Ik zal de test resultaten hier wel vermelden als ik verschillen vond... bij alle 17 fout is het echt een ramp.... maar dat komt vermoedelijk morgen ochtend na uitlezen alle telefoons...

MMtje
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 aug 2015 16:00

Re: Nieuwe app mijn connected Seat/Skoda/volkswagen

Ongelezen bericht door MMtje »

Ook op de facebook paginas van de verschillende merken zie je mensen klagen.

je kan niet even zo maar de app downloaden en connecteren met de auto.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Nieuwe app mijn connected Seat/Skoda/volkswagen

Ongelezen bericht door sjohie »

MMtje schreef:Ook op de facebook paginas van de verschillende merken zie je mensen klagen.

je kan niet even zo maar de app downloaden en connecteren met de auto.
Goede nieuws is dat je zónder die app nog steeds een functionerende auto hebt. :wink:

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Nieuwe app mijn connected Seat/Skoda/volkswagen

Ongelezen bericht door Revoked »

Torque Pro kost nog geen €2,-. Wat kost die Skoda-app?
Overigens staat de VAG-COM erom bekend onnodig duur te zijn. Vandaar dat er veel "amateurs" mee spelen en zelfs Stofzuiger denkt het allemaal wel te begrijpen.
Als het niet werkt, geld terug eisen en gewoon vrolijk verder met een andere, wel functionerende, app.

MMtje
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 aug 2015 16:00

Re: Nieuwe app mijn connected Seat/Skoda/volkswagen

Ongelezen bericht door MMtje »

sjohie schreef:
MMtje schreef:Ook op de facebook paginas van de verschillende merken zie je mensen klagen.

je kan niet even zo maar de app downloaden en connecteren met de auto.
Goede nieuws is dat je zónder die app nog steeds een functionerende auto hebt. :wink:
Ja fijn hoor :D :mrgreen: . Maar als een Connected module van bijna 300 euro (voor Seat, VW en Skoda) in je auto hebt is het toch niet zo gek dat je verwacht dat ie werkt. Als je een panorama schuifdak in je auto hebt, verwacht je toch ook dat ie open kan als dat ding en de knoppen ervoor erin gebouwd zitten. Maar omdat het maar een app is.. is het anders? je hebt er voor betaald, dan moet het werken, klaar.

MMtje
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 aug 2015 16:00

Re: Nieuwe app mijn connected Seat/Skoda/volkswagen

Ongelezen bericht door MMtje »

Revoked schreef:Torque Pro kost nog geen €2,-. Wat kost die Skoda-app?
Overigens staat de VAG-COM erom bekend onnodig duur te zijn. Vandaar dat er veel "amateurs" mee spelen en zelfs Stofzuiger denkt het allemaal wel te begrijpen.
Als het niet werkt, geld terug eisen en gewoon vrolijk verder met een andere, wel functionerende, app.
De Torque is toch wat anders als de connected module volgens mij. :) Voor de torque moet je bij je auto zijn, dat is met deze module niet zo. Torque is volgens mij meer gericht op het uitlezen van de motor gegeven ipv op afstand de locatie vd auto, deuren status/ handrem status, mobiel parkeren module met automatisch afmelden en evt storingen aan de auto/onderhoudsmeldingen etc

TheTruthIsOutThere
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2018 17:10

Re: Nieuwe app mijn connected Seat/Skoda/volkswagen

Ongelezen bericht door TheTruthIsOutThere »

De nieuwe VW App doet het nog steeds niet.
Mijn dealer adviseert om geen App-Connect meer te nemen, omdat de data kennelijk wel naar de importeur gaat, maar de gebruiker er niet bij kan (GDPR/AVG uitdaging!)

App-Connect wordt overigens door de Nederlandse importeur ingebouwd, niet door de fabriek.

Weer een softwareflater van de importeur. (De naam van het softwarehuis verhult dat de importeur er zelf achter zit, maar de BV-boom bij de KvK komt wel degelijk bij dezelfde holdings uit.)
Het VW dealersysteem is één groot drama voor de medewerkers bij de dealers, de website (VW configurator) is een groot drama en alle door hen gebouwde VW Apps zijn kennelijk ook een drama. Tijd voor een nieuwe wind bij het softwarehuis !?

De reden is, volgens de importeur, dat men te druk bezig is met de nieuwe belasting op auto's: WLPT.
De problemen bij de VW importeur zijn overigens groter dan men vermoeden kan, want van bepaalde auto's zijn geen folders/brochures beschikbaar. De mogelijke klant mag het doen met een zwart/wit afdruk. De prijslijst is overigens wél vanuit de importeur beschikbaar.

MMtje
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 aug 2015 16:00

Re: Nieuwe app mijn connected Seat/Skoda/volkswagen

Ongelezen bericht door MMtje »

De SEAT app is ook nog steeds niet in orde, nieuwe app slechtere werking. Maar de module is al wel betaald. Via Leaseplan ook al geklaagd, maar die hebben zich ook laten afschepen met de melding dat Seat weet dat er nog issues zijn maar dat het met de tijd opgelost wordt... wanneer geven ze totaal geen duidelijkheid over. Jammer dat TROS radar hier geen item van maakt. Denk dat het toch om een flinke groep mensen gaat met een Seat, Skoda of VW die dit hebben.

TheTruthIsOutThere
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2018 17:10

Re: Nieuwe app mijn connected Seat/Skoda/volkswagen

Ongelezen bericht door TheTruthIsOutThere »

De importeur importeert nog meer merken dan deze 3.
Ook Audi, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini hebben kennelijk problemen met hun Apps (bron: kennissen en fora) en ook hun Apps voor niet auto-merken verlopen niet lekker.

Ik denk dat de grote bazen drukker zijn met het opkopen van dealerschappen.
Ik vernam van een dealer-medewerker in de regio Drenthe-Overijssel dat de importeur keer op keer dwingt wéér wat anders met hun showroom te doen, wéér nieuwe administratiesoftware aan te schaffen en de werkplaats of receptie wéér te verbouwen. Wurgcontracten. De dealers kunnen geen kant op, tenzij ze de toko verkopen...
Kijk maar eens in de KVK boom van de importeur en zie hoeveel merken en dealers zij inmiddels dicteren. Op hun website vind je dit ook het een en ander aan dealernamen terug. Ooit waren dat zelfstandige bedrijven.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Nieuwe app mijn connected Seat/Skoda/volkswagen

Ongelezen bericht door Cro »

Ben wel benieuwd hoe App-Connect door de Nederlandse Importeur gebouwd wordt. VW adverteert hier ook mee in andere landen, o.a. de USA. Zie bijvoorbeeld: http://www.vwcarnetconnect.com/

mtimmerm
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2018 14:03

Re: Nieuwe app mijn connected Seat/Skoda/volkswagen

Ongelezen bericht door mtimmerm »

Vandaag heb ik de update geïnstalleerd van de App. In de hoop dat dit alle problemen oplost. Maar helaas. Nu werkt niets meer de auto is ontkoppeld van de app software. Echt prutswerk! Kennelijk wordt er niet getest door Volkswagen (uiteindelijk zijn zij eindverantwoordelijk). Ik snap werkelijk niet dat er zo'n slechte app überhaupt in de app store terecht komt. Volkswagen zegt alleen maar "er wordt hard aan gewerkt"! Daar geloof ik dus niks meer van. We hadden een app die redelijk goed werkte maar nu niets meer!

Gesloten