LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met autohuur bij Avis / Budget

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Bego10
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2018 15:46

Problemen met autohuur bij Avis / Budget

Ongelezen bericht door Bego10 »

Via CarDelMar een auto gehuurd bij Budget op vliegveld Faro, Portugal. Kosten voor 9 dagen 153 euro. CarDelMar neemt eventuele eigen risico-kosten voor zijn rekening.
Bij Budget in Faro wist mevrouw ons ervan te overtuigen dat we daar toch nog wel het eigen-risico moesten dekken met een extra verzekering. Doordat je wat gestresst bent en de taal niet goed beheerst laat je je overtuigen. Kosten 140 euro.
Uiteindelijk krijgen we in Nederland een onduidelijke afrekening waarbij we nog eens 250 (!!) euro extra moeten betalen. Als waarde van de voucher van CarDelMar wordt 105 euro opgegeven, terwijl we 153 euro hadden betaald.
Budget gevraagd dit recht te zetten, alle nota's meegestuurd. Beloven ons binnen 10-15 dagen te reageren. Na 15 dagen zelf maar eens gevraagd; reactie dat de bijlage niet meer dan 2 MB mogen bevatten; nou dat waren ze niet, maar nog twee keer extra in lage resolutie gestuurd. Geen reactie meer. Hoewel ik het de eerste keer in drie talen heb verzonden (Portuges, Engels en Nederlands).
Met CarDelMar zou ik het nog een keer willen proberen, maar niet meer bij Budget/Avis.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Problemen met autohuur bij Avis / Budget

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ook u bent in een truc getrapt waar al meerdere keren hier op het forum, maar ook al in de media voor gewaarschuwd is. Ondanks dat alles vooraf goed geregeld is probeert men u op de verhuurlocatie allerlei extra erbij te verkopen. Moe van de reis en de taal niet geheel machtig in combinatie met drukte geeft dat veel mensen hiervoor zwichten.
Helaas kunt u dit nergens terug krijgen aangezien u zelf deze extra verzekering afgesloten hebt.

Voor de extra kosten zal u wel een fatsoenlijke nota moeten krijgen. U kunt eventueel aankloppen bij een Nederlandse vestiging om te bemiddelen.

stofzuigertje

Re: Problemen met autohuur bij Avis / Budget

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niets hier reserveren en daar alles doen, dan heb je maar 1x afkoop eigen risico en gelijk ook foto's maken waar ze bij staan want bij inleveren willen ze elke al 10x eerder geclaimde kras nogmaals vangen!

Hoewel de batterij leeg was en ik niets op de foto kon zetten, ze wisten dat niet maar ik had totaal geen probleem want zij wisten niet dat ik niets had opgenomen!
Vrijwel altijd hebben ze voldoende voertuigen en ter plaatse huren of oude bak weigeren.... en bij hier reserveren moet je dat ene voertuig wel accepteren.... ik kan nog naar de buren er naast als ze te duur zijn!

Gesloten