LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Promovendum: buitensporige verhoging premie autoverzekering

Andere onderwerpen over auto en vervoer
E.W. Alkema
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2018 12:43

Promovendum: buitensporige verhoging premie autoverzekering

Ongelezen bericht door E.W. Alkema »

Ik heb twee auto's verzekerd bij Promovendum. Op 27 juli J.L. kreeg ik bericht dat de premie per maand enorm verhoogd werd met ingang van 1 augustus.
Auto 1 van € 29,34 per maand naar € 40,36 per maand (38%).
Auto 2 van € 6,95 per maand naar € 16, 85 per maand (142%).

Ik heb gebeld en gemaild... ze bieden wel excuses aan dat ze zo laat gecommuniceerd hebben, maar de exorbitante verhogingen blijven.

Het nieuwe tarief blijft scherp dus overstappen levert geen winst op.

Ik vraag me af of dergelijke verhogingen wettelijk toegestaan zijn.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Promovendum: buitensporige verhoging premie autoverzekering

Ongelezen bericht door mahadma »

Ja, dat mag. Maar u bent ook vrij om uw auto's elders te verzekeren. Overigens, alle auto verz zijn duurder geworden.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Promovendum: buitensporige verhoging premie autoverzekering

Ongelezen bericht door tttlocke »

E.W. Alkema schreef:...
Ik vraag me af of dergelijke verhogingen wettelijk toegestaan zijn.
Dat vraag u zich oprecht af?
Waarom als ik vragen mag?

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Promovendum: buitensporige verhoging premie autoverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een autoverzekering voor € 6,95 per maand? Moet dan wel een heel licht autootje zijn met de maximale korting.

Of bent u met een extra korting binnengehaald.?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Promovendum: buitensporige verhoging premie autoverzekering

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het zal dan wel een buitensporig actietarief zijn geweest om je over te halen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Promovendum: buitensporige verhoging premie autoverzekering

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:Een autoverzekering voor € 6,95 per maand? Moet dan wel een heel licht autootje zijn met de maximale korting.

Of bent u met een extra korting binnengehaald.?
Is (of was) vaker zo voor tweede auto.

stofzuigertje

Re: Promovendum: buitensporige verhoging premie autoverzekering

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

€6,95x12=€83,40 per jaar... en dat is erg duur!

Mijn NSU Ro 80 uit 1973 koste als 2e voertuig en classic car bij 7000 km of minder maar €53,- per jaar WA of € 67,- WA+
Met taxatie op dagwaarde en ruitbreuk is dus mogelijk...

Maar Promovendum, dat is toch voor hoger opgeleide die zelf heus wel weten hoe ze via online zoekmachines een voordeeltje kunnen halen?
Ik heb op 1 april 2018 een nieuwe polis gekregen zonder verhoging dus zijn die hoger opgeleide nu zo dom of ben ik zo.....?????

Wel moet ik per jaar betalen want per maand is te duur aan bank en administratie kosten.
Per kwartaal of maand kan alleen als de premie hoger is dan €100,- per keer!
Ik mag geen reclame maken maar zit bij onderlinge met vele lager opgeleide die blijkbaar nettere auto rijders zijn en voorzichtiger en minder brokken maakte!

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Promovendum: buitensporige verhoging premie autoverzekering

Ongelezen bericht door Alex E »

Promovendum is niet de enige assuradeur die de prijzen bij het verlengen van het contract flink verhoogt. Ook bijv. All Secur heeft na het eerste jaar een flinke verhoging in petto. Hun goed recht maar de late communicatie over de prijsverhoging is volgens mij niet incidenteel maar een beproefde werkwijze van autoverzekeraars. De klant die niet akkoord wil gaan met de nieuwe premie heeft slechts weinig tijd om met een andere (goedkopere) verzekeraar in zee te gaan en is daardoor wellicht eerder geneigd de verzekering niet op te zeggen. Minimaal één maand voor afloop een prolongatievoorstel aan de verzekerde doen is toch niet teveel gevraagd en zou wettelijk geregeld moeten zijn.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Promovendum: buitensporige verhoging premie autoverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij een verhoging van de premie, hebt u ook een maand de tijd om op te zeggen.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Promovendum: buitensporige verhoging premie autoverzekering

Ongelezen bericht door Alex E »

Lady1234 schreef:Bij een verhoging van de premie, hebt u ook een maand de tijd om op te zeggen.
Beste Lady1234, dat neem ik zondermeer van je aan maar aangezien bij de meeste mensen de premie automatisch geïncasseerd zal worden brengt het weer extra romslomp met zich mee om alsnog de verzekering op te zeggen. Zou toch veel eenvoudiger en klantvriendelijker zijn om tijdig de nieuwe (jaar)premie mee te delen. Lijkt mij voor de verzekeraar geen enkel bezwaar op te leveren.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Promovendum: buitensporige verhoging premie autoverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die verhoging moeten ze ook tijdig aankondigen.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Promovendum: buitensporige verhoging premie autoverzekering

Ongelezen bericht door Alex E »

Lady1234 schreef:Die verhoging moeten ze ook tijdig aankondigen.
Ja, dat ben ik zonder meer met je eens. Maar daar schort het hem nou net aan. TS verneemt pas op 27 juli de nieuwe, per 1 augustus ingaande, premies. Maakte dat zelf ook mee bij All Secur, slechts enkele dagen voor ingang van het nieuwe contractjaar kreeg ik de sterk verhoogde premie te horen. Volgens mij doen (sommige) verzekeraars dat doelbewust teneinde de drempel om over te stappen hoger te leggen. Natuurlijk weten zij zelf al veel eerder met welk percentage de premies gaan stijgen.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Promovendum: buitensporige verhoging premie autoverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dan kan je gewoon overstappen naar een goedkopere.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Promovendum: buitensporige verhoging premie autoverzekering

Ongelezen bericht door scontra »

E.W. Alkema schreef:Ik heb twee auto's verzekerd bij Promovendum. Op 27 juli J.L. kreeg ik bericht dat de premie per maand enorm verhoogd werd met ingang van 1 augustus.
Auto 1 van € 29,34 per maand naar € 40,36 per maand (38%).
Auto 2 van € 6,95 per maand naar € 16, 85 per maand (142%).

Ik heb gebeld en gemaild... ze bieden wel excuses aan dat ze zo laat gecommuniceerd hebben, maar de exorbitante verhogingen blijven.

Het nieuwe tarief blijft scherp dus overstappen levert geen winst op.

Ik vraag me af of dergelijke verhogingen wettelijk toegestaan zijn.
Het enige dat in deze wettelijk is vastgelegd is de hoogte van de assurantiebelasting.
U spreekt van een exorbitante verhoging, maar denkt dat het nieuwe tarief, ondanks deze verhoging, nog steeds een scherp tarief is.
Zelf heb ik de afgelopen tijd veel vergelijkingen gemaakt/bekeken aangezien ik mijn auto anders wilde verzekeren.
De door u genoemde verzekeraar is bepaald niet één van de goedkoopste als ik het zo mag noemen.
Een bezoekje aan enkele vergelijkingssites zou u wel eens een ander beeld kunnen geven van deze doelgroep verzekering.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Promovendum: buitensporige verhoging premie autoverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@scontra

Ga ook niet alleen af op prijsvergelijkingssites. Ik heb er twee bekeken voor mijn auto. Bij de ene kwam mijn verzekeraar niet eens voor en bij de ander was de premie hoger dan ik nu betaal.

Dus extra controleren op de site van de verzekeraar is nodig.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Promovendum: buitensporige verhoging premie autoverzekering

Ongelezen bericht door scontra »

Lady1234 schreef:@scontra

Ga ook niet alleen af op prijsvergelijkingssites. Ik heb er twee bekeken voor mijn auto. Bij de ene kwam mijn verzekeraar niet eens voor en bij de ander was de premie hoger dan ik nu betaal.

Dus extra controleren op de site van de verzekeraar is nodig.
@lady1234,

Vandaar dat ik schrijf : "veel vergelijkingen gemaakt en bekeken" en daarbij heb ik bijna alle vergelijkingssites aan het werk gezet, en met elkaar vergeleken, maar ook zelf bij verzekeraars de premie bekeken.
Als je niet oppast dan verdwaal je (bijna) in alle mogelijke aanbiedingen.
Waar o.a. ook op gelet moet worden is of er wel of geen (eenmalige) poliskosten in rekening worden gebracht, want dat kan best wel een eurootje per maand verschil maken, om ook het vrijwillig/verplicht/hoogte van het eigen risico niet te vergeten enz. enz. :D

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Promovendum: buitensporige verhoging premie autoverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@scontra

Ik zit al meer dan 10 jaar bij dezelfde, maar aan de hand van vragen hier ging ik eens kijken en wat ik hierboven schreef, viel mij op. Gelukkig was u zelf al zo wijs.

Gesloten