LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help mij een wet te wijzigen!

Andere onderwerpen over auto en vervoer
yvette.pura-vida
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 okt 2018 14:32

Help mij een wet te wijzigen!

Ongelezen bericht door yvette.pura-vida »

Ik ben een petitie gestart en heb uw hulp nodig om de rijgeschiktheidswet aan te passen.
Begrijp mij niet verkeerd. Veiligheid boven alles! Maar dan wel op een eerlijke manier!! Mensen die keer op keer goed gekeurd worden door de keuringsartsen blijven toch in de molen hangen. Sommige om de 5 jaar, andere om de 3 of zelfs elk jaar. Elke keer gekeurd met de daarbij behorende hoge kosten, en de bijbehorende emoties waar niemand op zit te wachten. Maar dat hoef ik niemand uit te leggen.

Ik wil de hel van toen achter mij laten. Ik ben zelf ook een gedupeerde van het CBR. Ik heb een hersenbloeding gehad in 2010. Gelukkig heb ik hier niets aan over gehouden. Maar elke 3 jaar moet ik wel opnieuw het traject in bij het CBR. Zolang de wet blijft zoals hij nu is moet ik steeds opnieuw gekeurd en herinnerd worden aan toen. En elke keer opnieuw goedgekeurd met advies voor onbeperkt en onbepaalde tijd.

Het CBR probleem is groter dan we allen denken. Ik wil graag weten hoe groot. Zodat de 2de kamer hier ook mee aan de slag kan.

Bedankt voor jullie tijd om deze petitie te tekenen!! En delen natuurlijk!! Hoe meer mensen dit bereikt hoe beter het is.

http://www.petitie24.nl/petitie/2065/la ... -luisteren

Mvg Yvette Neidt

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Help mij een wet te wijzigen!

Ongelezen bericht door mahadma »

Nee, help u niet mee.

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Help mij een wet te wijzigen!

Ongelezen bericht door BL2 »

Juist heel goed dat er een rijgeschiktheidswet is.
Eigenlijk zou elke automobilist om de bv 5 jaren naar zo'n keuring moeten.
Heel veel mensen werken in een beroep waarin ze ook regelmatig medisch en/of psychologisch gekeurd moeten worden terwijl ze gezond zijn en glansrijk de keuringen doorstaan, die dan ook maar afschaffen ?

Ik help je dus niet.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Help mij een wet te wijzigen!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik help je ook niet. Heb zelf genoeg herinneringen die niet al te gezellig zijn. Maar het hoort bij mijn verleden, ik heb het geaccepteerd, en ben verder gegaan met mijn leven - een leven waarin af en toe herinneringen boven komen die niet echt prettig zijn. Het is zoals het is, maar ik loop er niet voor weg, en ik begin al helemaal geen petities.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Help mij een wet te wijzigen!

Ongelezen bericht door kokka »

Oke, en dan wijzigen we de wet naar wat?? Iemand die mogenlijk een gevaar is voor zichzelf en andere weggebruikers laten we maar met rust? Ze hebben immers al genoeg meegemaakt? Ik sta hiet helaas niet achter.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Help mij een wet te wijzigen!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik vind dat we mensen niet onnodig moeten keuren, maar kan niet bepalen of daar in dit geval sprake is. Ik zou meer zien in een wet die een tegemoetkoming regeld in de kosten.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Help mij een wet te wijzigen!

Ongelezen bericht door thecure »

kokka schreef:
15 nov 2018 00:58
Oke, en dan wijzigen we de wet naar wat?? Iemand die mogenlijk een gevaar is voor zichzelf en andere weggebruikers laten we maar met rust? Ze hebben immers al genoeg meegemaakt? Ik sta hiet helaas niet achter.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Hoe wil je het dan in gaan richten? Van Iemand die een ernstige aandoening of ziekte heeft gehad wil men toch weten of hij of zij in de toekomst ook goed en veilig kan blijven rijden.

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Help mij een wet te wijzigen!

Ongelezen bericht door anita1971 »

Ik help ook niet.

Heb in 2000 een zwaar herseninfarct gehad en tot 2015 heb ik om de paar jaar een keuring moeten ondergaan.
Sinds 2015 heb ik mijn rijbewijs weer voor 10 jaar gekregen.

Ik ben heel blij dat ze me regelmatig in de gaten gehouden hebben.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Help mij een wet te wijzigen!

Ongelezen bericht door renewouters »

Even los van de inhoud: wat is de effectiviteit van een petitie om een wet te wijzigen. Zijn daar cijfers van?

Wellicht kan je beter politiek actief worden om zaken te wijzigen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Help mij een wet te wijzigen!

Ongelezen bericht door kweenie »

yvette.pura-vida schreef:
14 nov 2018 23:10
Elke keer gekeurd met de daarbij behorende hoge kosten, en de bijbehorende emoties waar niemand op zit te wachten. Maar dat hoef ik niemand uit te leggen.

Ik wil de hel van toen achter mij laten.
Als deze 'confrontatie' met het verleden zo'n groot probleem voor je is, dan denk ik dat je beter daaraan zou kunnen werken. Natuurlijk is het een vervelende ervaring, maar het is wel onderdeel van je leven en je verleden. Ook buiten het CBR zul je daar nog regelmatig aan worden herinnerd.

Zelf vind ik het zeer prettig dat mensen met 'een verleden' regelmatig gecontroleerd blijven worden. Ik zou dat liever uitgebreid zien dan ingeperkt. Wellicht zou het een beter idee zijn als iedereen periodiek medisch gekeurd zou worden, waarbij/zodat de tarieven per persoon wat lager zouden kunnen worden.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Help mij een wet te wijzigen!

Ongelezen bericht door Frantic2 »

De wet moet niet gewijzigd worden maar de uitvoering door het CBR kan best beter.

Als een commerciële partij zo log zou werken als het CBR hield het geen klant meer over! Ik denk dat je daar moet zijn, doe maar verbeter voorstellen.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Help mij een wet te wijzigen!

Ongelezen bericht door piet987654 »

Nee Ik help ook niet maar ik kan U wel een zeer goed tip geven om toch te blijven rijden zonder die "problemen" zoals U
dat noemt. Schaf een brommobiel aan en U bent voorgoed verlost van die "problemen"

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Help mij een wet te wijzigen!

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik teken deze petitie ook niet.
Het is alleen maar goed dat je regelmatig gekeurd wordt, ook voor jezelf moet dat geruststellend zijn.
Je draagt dit nu eenmaal met je mee en als de herinnering een ' hel ' is kun je kiezen voor gerichte therapie om hier anders mee om te leren gaan.
Veiligheid voor alles en gezonde weggebruikers graag. Juist op onze overvolle wegen.
Meer keuringen zelfs zou toe te juichen zijn.
De kosten zouden lager moeten kunnen , dat is wel een petitie waard.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Help mij een wet te wijzigen!

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

alfatrion schreef:
15 nov 2018 00:59
Ik vind dat we mensen niet onnodig moeten keuren, maar kan niet bepalen of daar in dit geval sprake is. Ik zou meer zien in een wet die een tegemoetkoming regelt in de kosten.
Ja, en aangevuld met gegarandeerde voldoende snelheid. Want die procedure gaat erg langzaam.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Help mij een wet te wijzigen!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Brommobiel is geen oplossing maar een groot gevaar. Mensen die een gevaar op de weg zijn hobbelen ongestraft met 50 door de stad. Die moesten ze het eerst verbieden.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Help mij een wet te wijzigen!

Ongelezen bericht door Moneyman »

yvette.pura-vida schreef:
14 nov 2018 23:10
Ik ben een petitie gestart en heb uw hulp nodig om de rijgeschiktheidswet aan te passen.
Begrijp mij niet verkeerd. Veiligheid boven alles! Maar dan wel op een eerlijke manier!! Mensen die keer op keer goed gekeurd worden door de keuringsartsen blijven toch in de molen hangen. Sommige om de 5 jaar, andere om de 3 of zelfs elk jaar. Elke keer gekeurd met de daarbij behorende hoge kosten, en de bijbehorende emoties waar niemand op zit te wachten. Maar dat hoef ik niemand uit te leggen.

Ik wil de hel van toen achter mij laten. Ik ben zelf ook een gedupeerde van het CBR. Ik heb een hersenbloeding gehad in 2010. Gelukkig heb ik hier niets aan over gehouden. Maar elke 3 jaar moet ik wel opnieuw het traject in bij het CBR. Zolang de wet blijft zoals hij nu is moet ik steeds opnieuw gekeurd en herinnerd worden aan toen. En elke keer opnieuw goedgekeurd met advies voor onbeperkt en onbepaalde tijd.

Het CBR probleem is groter dan we allen denken. Ik wil graag weten hoe groot. Zodat de 2de kamer hier ook mee aan de slag kan.

Bedankt voor jullie tijd om deze petitie te tekenen!! En delen natuurlijk!! Hoe meer mensen dit bereikt hoe beter het is.

http://www.petitie24.nl/petitie/2065/la ... -luisteren

Mvg Yvette Neidt
Ook ik teken niet. En sluit me volledig aan bij hetgeen Witte Angora al schreef.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Help mij een wet te wijzigen!

Ongelezen bericht door berndv »

Ik zit ook even de reacties van de medestanders van TS te lezen. Ik schrik daar best wel van. Het zijn logischerwijs allemaal mensen die er zelf direct mee te maken hebben. En als ik dan lees dat iemand met hersenletsel deze controles onzin vindt, maar wel dusdanig letsel heeft dat er alleen in een automaat gereden kan worden, vind ik het beangstigend dat juist die mensen de controles willen versoepelen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Help mij een wet te wijzigen!

Ongelezen bericht door BreejKC »

CBR voert als overheidssituatie wetten uit. U zou, omdat u het gevoel heeft onnodig lang telkens weer voor keuringen opgeroepen te worden, eens na moeten gaan of die wet door het CBR correct wordt uitgevoerd. Of het CBR een verdienmodel heeft aan het op deze manier uitvoeren van deze wet, weet ik niet. Zou dit wel zo zijn dan zou het CBR een financieel belang kunnen hebben door mensen in een situatie als u langer als nodig is in dit traject vast te houden.

Wetten lezen en interpreteren is geen eenvoudige zaak. Het nagaan of het CBR in dit soort kwesties de wet op juiste wijze uitvoert zou ik dan ook met behulp van een juridisch deskundige doen.

Zo'n wet, als deze door het CBR correct wordt uitgevoerd, wijzig je natuurlijk niet zomaar. Desondanks zou u politieke partijen een kunnen benaderen hoe zij over deze regel en uitvoering van de wet denken. Of u ooit antwoord krijgt is een tweede. Andere mogelijkheid is programmamakers als van "de Monitor", "Zembla" o.i.d. eens te benaderen en te informeren of zij dit een interessant onderwerp vinden om er eens in te duiken.

Bij uw onderzoek of de wet door het CBR correct wordt uitgevoerd kunt u ook tot de ontdekking komen dat dit niet zo is. In dat geval dient u schriftelijk een officiële klacht hierover in te dienen bij het CBR. U wacht de klachtbehandeling daarna af, maar dit moet wel binnen de voor de overheid gestelde termijnen volgens de Algemene Wet Bestuursrecht te geschieden. Wordt de klacht niet naar uw tevredenheid afgehandeld dan kunt u zich daarna nog wenden tot de Nationale Ombudsman in Den Haag en dit bureau vragen een onderzoek naar de eventueel verkeerde toepassing van de wet door het CBR in te stellen.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Help mij een wet te wijzigen!

Ongelezen bericht door Moneyman »

berndv schreef:
15 nov 2018 09:34
Ik zit ook even de reacties van de medestanders van TS te lezen. Ik schrik daar best wel van. Het zijn logischerwijs allemaal mensen die er zelf direct mee te maken hebben. En als ik dan lees dat iemand met hersenletsel deze controles onzin vindt, maar wel dusdanig letsel heeft dat er alleen in een automaat gereden kan worden, vind ik het beangstigend dat juist die mensen de controles willen versoepelen.
Exact dit. De objectiviteit is ver te zoeken. Gelukkig zijn er nog maar 287 van de 40.000 handtekeningen gezet.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Help mij een wet te wijzigen!

Ongelezen bericht door 16again »

In de huidige vorm mag de keuring nauwelijks een keuring heten, binnen no-time sta je weer buiten. Maar de tarieven zijn daar niet naar. Melkkoe!

Gesloten