LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bestolen door parkeerpaal

Andere onderwerpen over auto en vervoer
k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door k2p »

Ik parkeer net mijn auto op straat en begeef mij naar het dichtstbijzijnde parkeerautomaat. En ik voer mijn kenteken in.

Staat er OK toets voor 15 min. gratis of voer pas in voor betaald parkeren. Ik wil anderhalf uur parkeren dus ik doe mijn pas er in.

En er staat bepaal met ++, + en - de duur. Ik druk op ++ en zonder bevestiging of kans om de tijd nog verder in te geven of zelfs maar een overzicht of ook maar op OK te hoeven drukken wordt het maximumbedrag van 13,50 aangegeven, en begint de paal GELIJK af te schrijven. Dat wil ik niet dus ik trek DIRECT mijn pas er uit. 10 seconden later staat er iets in het Frans wat lijkt op "pas onderbroken" en ik krijg geen parkeerkaartje.

Dus ik probeer opnieuw. Kenteken invoeren. Pas er in en dit keer gebruik ik + ipv ++ om de duur aan te geven. Maar wederom wordt direct alweer afgeschreven, maar dit keer maar 1 euro. Weer zonder kans om de tijd verder in te voeren of overzicht of bevestiging of OK is dat ding gaan afboeken. Ik denk Gvd, ik heb meer dan een euro nodig want ik wil anderhalf uur. Maar ok, dan kom ik wel terug als de tijd verstrijkt.

Krijg ik een kaartje: betaald tot morgen 10 uur. Bah! Het is vandaag dus gratis parkeren. Jammer van die euro.

Maar nu het ergste. Ik check net mijn Bankieren app. En er is dus zowel 13,50 als 1 euro afgeboekt.

Ik voel me bestolen!

Ik belde net met het noodnummer van ING, maar zij geven aan Jammer joh, wij gaan uit van wat de paal zegt. En het feit dat die paal zonder mijn toestemming afschrijft is niet hun probleem.

Sta ik nu lekker. Gemeente Brussel is nu natuurlijk gesloten en ik reis vanavond weer terug. Weet iemand wat je nu zou moeten doen? Een foto van de paal? Maar dat dient vast geen doel.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 jan 2019 17:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je verlies nemen en volgende keer beter opletten. Volgens mij krijg je dat niet terug.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door reggie2 »

Theotrucker schreef:
23 dec 2018 16:09
Je verlies nemen en volgende keer beter opletten. Volgens mij krijg je dat niet terug.

Dat weet jij niet, als het jou overkomt neem je dan ook je verlies?? Onzin.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het enige dat u kunt doen is wachten tot Brussel weer aan het werk gaat en dan bezwaar aantekenen bij de afdeling parkeren. Maar dan zal u precies moeten uitleggen wat u gedaan heeft en dat u snapte hoe de paal werkt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik zou daarvoor morgen niet meer voor naar Brussel gaan. Iedereen maakt zijn eigen keuze. Als jij dat wel doet kan je ook voor Ts het geld meenemen.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door jonis »

NeoDutchio schreef:
23 dec 2018 16:18
Het enige dat u kunt doen is wachten tot Brussel weer aan het werk gaat en dan bezwaar aantekenen bij de afdeling parkeren. Maar dan zal u precies moeten uitleggen wat u gedaan heeft en dat u snapte hoe de paal werkt.
Wat valt er uit te leggen of te begrijpen ; er is 2x betaald, terwijl parkeren gratis was; kan iemand dat terugkrijgen?

https://www.brussel.be/betaald-parkeren

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door k2p »

Je kunt natuurlijk vandaag parkeren en alvast een dagkaart voor morgen kopen. Maar das nooit mijn wens. Dus ik denk dat ik hoedanook vandaag bezwaar moet maken, dat ik geen gebruik wens te maken van wat mij ongewendt is verkocht.

In Nederland weet ik hoe ik dit zou moeten aanvechten. Maar in België ken ik de wetten niet.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door jonis »

k2p schreef:
23 dec 2018 16:45
Je kunt natuurlijk vandaag parkeren en alvast een dagkaart voor morgen kopen. Maar das nooit mijn wens. Dus ik denk dat ik hoedanook vandaag bezwaar moet maken, dat ik geen gebruik wens te maken van wat mij ongewendt is verkocht.

In Nederland weet ik hoe ik dit zou moeten aanvechten. Maar in België ken ik de wetten niet.
Ik had toch een link voor je geplaatst; https://www.brussel.be/betaald-parkeren

of verwacht je dat ik het ook nog voor je ga invullen bij " formulier voor invullen van bezwaar en andere vragen" :roll:

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door mahadma »

U bent zo te lezen niet bestolen, u snapte de paal niet, dat is anders.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door Moneyman »

k2p schreef:
23 dec 2018 16:45
Je kunt natuurlijk vandaag parkeren en alvast een dagkaart voor morgen kopen. Maar das nooit mijn wens. Dus ik denk dat ik hoedanook vandaag bezwaar moet maken, dat ik geen gebruik wens te maken van wat mij ongewendt is verkocht.

In Nederland weet ik hoe ik dit zou moeten aanvechten. Maar in België ken ik de wetten niet.
Die paal kan niet weten wat jij wilt, je zou immers ook al voor de dag na vandaag kunnen betalen. En zodra je morgen bezwaar gaat maken, zou het kunnen dat je ook gewoon morgen gepakrkeerd hebt gestaan. Je hebt dus een bewijs probleem.
Je kun hooguit aannemelijk maken dat je, als Nederlander, slechts één dag daarvwas, en dat je hebt zitten stuntelen. De twee betalingen wijzen daar ook op, als het je bedoeling was geweest om een dagkaart voor morgen tebkopen had je immers daarna niet die euro betaald.

Ik zou een poging wagen, maar er niet teveel energie in stoppen. En volgende keer iets beter kijken :wink:

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door k2p »

jonis schreef:
23 dec 2018 16:56
k2p schreef:
23 dec 2018 16:45
Je kunt natuurlijk vandaag parkeren en alvast een dagkaart voor morgen kopen. Maar das nooit mijn wens. Dus ik denk dat ik hoedanook vandaag bezwaar moet maken, dat ik geen gebruik wens te maken van wat mij ongewendt is verkocht.

In Nederland weet ik hoe ik dit zou moeten aanvechten. Maar in België ken ik de wetten niet.
Ik had toch een link voor je geplaatst; https://www.brussel.be/betaald-parkeren

of verwacht je dat ik het ook nog voor je ga invullen bij " formulier voor invullen van bezwaar en andere vragen" :roll:
Zal ik je mijn kenteken geven?
Nee, grapje. Ik had de link nog niet gezien. Ik ben nog op straat. Ik check het later als ik terug ben.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door k2p »

mahadma schreef:
23 dec 2018 17:06
U bent zo te lezen niet bestolen, u snapte de paal niet, dat is anders.
Hoe kom jij tot die conclusie? Ik weet goed hoe die paal hoort te werken.

De paal werkt niet naar behoren. Je hoort met plus en min knoppen de tijd in te stellen. Maar de paal begint na de allereerste druk op een van die knoppen gelijk af te rekenen.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door k2p »

@Moneyman : ik heb niet zitten stuntelen. Die paal werkt niet naar behoren. Ik kon bijvoorbeeld ook niet 2 euro invoeren. Met + rekent ie direct 1 euro af. En met de ++ knop direct 13,50. Je krijgt de kans niet de - knop te gebruiken.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door Erthanax »

Morgen thuis nog een foto maken bij bebouwdekombord met time stamp als bewijs dat het voertuig met dat kenteken al vroeg in NL was. Een keer bezwaar maken (met verwijzing naar fotodatum in Exif-gegevens).

Verder geen aandacht meer aan besteden. Die 14,50 komt u wel overheen en anders heeft u er alleen maar een hoop chagrijn van.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door BreejKC »

Belgische electronica werkt anders als Nederlandse electronica. Nee dit is geen grap. Maar hoe dit mogelijk is, weet ik ook niet. Zal wel iets met andere logica te maken hebben. TS is het overkomen in Brussel. Ikzelf ongeveer zoiets vreemds meegemaakt in Antwerpen.

P+R gratis parkeren. Mooi! Verder met het OV. De website van "De Lijn" vooraf geraadpleegd. Voor iedereen met een smartphone, wie heeft hem niet, eenvoudig geregeld. SMS "DL" naar 4884, uw M-ticket krijgt u terug en het verschuldigde bedrag wordt via uw mobiele provider verrekend. Kan het eenvoudiger?

Nee, in Antwerpen niet want, het SMS-nummer werkt er gewoon niet. Vier keer geprobeerd en nummer gecontroleerd. Vier keer de mededeling "Verzenden mislukt". Vreemd, want SMS'en naar allerlei andere nummers vanuit Antwerpen lukt wel, maar naar "De Lijn", zoals aangegeven lukt niet.

Zou het iets te maken hebben dat wij Nederlanders de Belgen nog steeds niet begrijpen. Vreemd want de taal die ik lees is toch echt dezelfde in dat deel van Belgie als bij ons.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door renewouters »

BreejKC schreef:
23 dec 2018 19:14
Belgische electronica werkt anders als Nederlandse electronica. Nee dit is geen grap. Maar hoe dit mogelijk is, weet ik ook niet. Zal wel iets met andere logica te maken hebben.
Is niet zo moeilijk: er zit gewoon andere software in. De hardware is vaak hetzelfde, en middels software (die volgens de requirements van de betreffende gemeente wordt gemaakt) wordt bepaald hoe het ding precies gaat werken. Zelfs binnen 1 gemeente kan het gedrag anders zijn (denk maar aan de verschillende parkeerzones in Amsterdam) Dus zeggen (zoals TS ergens doet) dat hij de machine goed kent kan je nooit zo simpel stellen.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een sms naar een speciaal nummer werkt doorgaans niet. Dat geldt bv ook voor gratis 0800 nummers. Dat laatste begrijpbik overigens goed, anders zit de nummerhouder met hoge internationale telefoonkosten.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door k2p »

renewouters schreef:
23 dec 2018 19:27
Is niet zo moeilijk: er zit gewoon andere software in. De hardware is vaak hetzelfde, en middels software (die volgens de requirements van de betreffende gemeente wordt gemaakt) wordt bepaald hoe het ding precies gaat werken. Zelfs binnen 1 gemeente kan het gedrag anders zijn (denk maar aan de verschillende parkeerzones in Amsterdam) Dus zeggen (zoals TS ergens doet) dat hij de machine goed kent kan je nooit zo simpel stellen.
Kom op zeg. Wat valt er nou allemaal te kennen. Er zit een scherm op dat ding en je leest de instructies er zo van af. En als er staat dat je +, ++ en - moet gebruiken om de duur in te stellen is er echt niet zoveel voor interpretatie vatbaar over, dat met de eerste de beste tik op een van die knoppen, direct afrekenen zou kunnen houden.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door Moneyman »

k2p schreef:
23 dec 2018 17:23
@Moneyman : ik heb niet zitten stuntelen. Die paal werkt niet naar behoren. Ik kon bijvoorbeeld ook niet 2 euro invoeren. Met + rekent ie direct 1 euro af. En met de ++ knop direct 13,50. Je krijgt de kans niet de - knop te gebruiken.
Dan vertel je dat :wink: het maakt de essentie van mijn suggestie niet anders.

heerschap
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 nov 2018 16:47

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door heerschap »

Ik zou er al die moeite niet in steken. Wanneer je 15-60 minuten werkt ipv moeite steken in het uitzoeken hoe je bezwaar moet maken en op het forum posten heb je dat geld al weer terugverdiend. Voorts vind ik het afgeschreven geld niet verloren, je hebt er iets van geleerd.

Gesloten