LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EasyJet maakt handbagage zoek

Andere onderwerpen over auto en vervoer
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: EasyJet maakt handbagage zoek

Ongelezen bericht door olaf79 »

renewouters schreef:
12 mar 2019 19:45
Dit probleem is eenvoudig op te lossen door voortaan een paar euro meer te betalen.
Leg uit. Hoe voorkomt het een paar euro bijbetalen dat je koffer op de airport niet kwijt raakt?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: EasyJet maakt handbagage zoek

Ongelezen bericht door Erthanax »

Komkommertijd schreef:
13 mar 2019 13:29
Beter de vraag lezen.
Iemand had hand bagage wat hij niet kwijt kon in de bakken.
Waar staat dat?

Als ze dan dit zonder goed label in de ruim bagage stoppen komt dit er bij de koffers weer uit als niet traceerbaar.
Waar staat dat?

Easy had dus voor de hand bagage ruim labels moeten uitdelen en niet zomaar erbij stoppen!
Waar staat dat er geen labels aangebracht zijn?

In de OP lees ik namelijk alleen dit:
brabander1959 schreef:
11 mar 2019 20:51
Op Easyjet vluchten is structureel te weinig bagageruimte boven de stoelen en de stewardessen dwingen je om je spullen op het laatste moment achter te laten, zodat ze het in het ruim van het vliegtuig vervoeren.

EssieV
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2018 14:42

Re: EasyJet maakt handbagage zoek

Ongelezen bericht door EssieV »

Als ik enkel voor een aantal dagen (zakelijk) wegga, neem ik ook graag alleen handbagage mee. Niet vanwege de kosten (baas betaalt..) maar ook vanwege de lange wachttijd die je soms kwijt bent om op je koffer te moeten wachten. Op Schiphol kan het een hele tijd duren voordat de bagage op de band komt. Logisch, zo'n grote luchthaven, maar wel uitermate vervelend soms.

Overigens zijn vooral de hele goedkope maatschappijen degene die weinig ruimte in de cabine hebben. Toch vind ik dat, wie het eerst in de rij staat mag zijn hutkoffer wel als handbagage meenemen, ook niet helemaal eerlijk..

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: EasyJet maakt handbagage zoek

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij is de cabineruimte toch eerder afhankelijk van het type vliegtuig en niet zozeer van de vliegmaatschappij. Uiteraard betekent vliegen met 10% minder stoelen omdat de maatschappij meer beenruimte heeft ook 10% meer ruimte 'per persoon', maar volgens mij zit daar het probleem niet.

Het probleem is eerder dat je bij de budgetmaatschappijen iedere ruimkoffer moet afrekenen en het gros van de mensen dus zo veel mogelijk in de cabine wil meenemen. Daar komt bij dat budgetvluchten vaak particuliere vakantievluchten zijn, met dus redelijk veel bagage en waarbij je ruimkoffers zelf moet betalen. Terwijl bij de duurdere vluchten ook meer zakelijke reizigers zitten. Die hebben soms minder bagage en ze hoeven de kosten van ruimbagage in de regel ook niet zelf te betalen. Dus minder cabinebagage.

honza
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 mar 2009 16:04

Re: EasyJet maakt handbagage zoek

Ongelezen bericht door honza »

brabander1959 schreef:
11 mar 2019 20:51
Op Easyjet vluchten is structureel te weinig bagageruimte boven de stoelen
Dat is dus waar maar tegelijkertijd is het onzin: het geldt nl. voor ieder single-aisle vliegtuig (B737, B757, A220, A319/320/321, E170/175/190/195, CJ200/700/900): het aantal stoelen is groter dan het aantal plaatsen voor trolley-koffers. Bij maatschappijen met minder stoelen per vliegtuig zoals KLM, Lufthansa etc zal het minder spelen, ook al omdat die vaak ook nog een iets lagere bezettingsgraad hebben. Maar bij budget-vliegers zitten er de max. hoeveelheid stoelen in, en is de bezettingsgraad vaak ook veel hoger: meer stoelen die beter bezet zijn = veel meer koffers; en nog steeds die veel te weinig plaats voor koffers.
Dus bij een (bijna) volle kist van een budget-vlieger heb je overal dit probleem; niet alleen bij Easyjet maar ook bij Transavia, Ryanair, Wizz Air, Vueling, Norwegian etc etc.
Simpele oplossing: ticket met prioriteit: dan ben je als eerste in het toestel en kan je je koffertje dus altijd kwijt.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: EasyJet maakt handbagage zoek

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Komkommer praat weer eens complete nonsens natuurlijk. (Maar zal het vast zelf mee hebben gemaakt) ALLE cabine bagage die door afmetingen/ruimtegebrek alsnog het ruim in moet, wordt gelabeld. Zonder label wordt het niet geaccepteerd, ook niet vanaf het flightdeck.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: EasyJet maakt handbagage zoek

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

Naar aanleiding van dit forumtopic hebben wij onderstaand artikel op de website gepubliceerd: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... im-mag-dat.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: EasyJet maakt handbagage zoek

Ongelezen bericht door sjohie »

EssieV schreef:
14 mar 2019 10:52
Als ik enkel voor een aantal dagen (zakelijk) wegga, neem ik ook graag alleen handbagage mee. Niet vanwege de kosten (baas betaalt..) maar ook vanwege de lange wachttijd die je soms kwijt bent om op je koffer te moeten wachten. Op Schiphol kan het een hele tijd duren voordat de bagage op de band komt. Logisch, zo'n grote luchthaven, maar wel uitermate vervelend soms.

Overigens zijn vooral de hele goedkope maatschappijen degene die weinig ruimte in de cabine hebben. Toch vind ik dat, wie het eerst in de rij staat mag zijn hutkoffer wel als handbagage meenemen, ook niet helemaal eerlijk..
Als ik zakelijk weg ga, neem ik niet zoals TS schrijft, een eigen beamer mee in de handbagage. :shock:

--rob--
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 mar 2016 17:08

Re: EasyJet maakt handbagage zoek

Ongelezen bericht door --rob-- »

Dit heb ik een aantal keren gehad met KLM vluchten naar Londen. Ik moet wel zeggen dat de (hand) bagage keuriog getagd werd en toen we via een trap (geen slurf daar) uit het vliegtuig kwamen op het platform op ons stond te wachten. Van vertraging was dus geen sprake. Zo kan het dus ook.

Gesloten