Pagina 1 van 1

Garantie bij aanschaf navigatie update

Geplaatst: 05 aug 2019 12:59
door PietT
Iemand een idee hoe dat werkt.

Ik koop de laatste update van mijn navigatie kaart. maar de wegen die ik vaak rijd staan er nog steeds niet op.
Ik voel me bekocht.
Heb ik garantie?
Kan ik terug naar de vorige versie?

Ik kan vooraf niet weten wat ik koop, er is op geen enkele manier voor mij vooraf te zien of de nieuwe kaarten aangepast zijn, en wat er wel en niet op aangepast is.
Heb ik rechten, vast wel, maar ik geen idee hoe ik dit moet aanpakken.

Re: Garantie bij aanschaf navigatie update

Geplaatst: 05 aug 2019 14:24
door taxikemperman
Alle kaarten die in navigatie apparatuur zitten lopen achter.
Hoe lang dat ligt aan de laatste wijzigingen voor het hele distributieproces.
Meestal lopen ze een jaar achter.
Wilt u echt een kaart die up to date dan moet u een app nemen, zoals bijvoorbeeld Waze.
Deze is internationaal, gratis en wordt bijgehouden door vrijwilligers
Update is minimaal een keer per week, maar soms zelfs drie keer per week.
Afsluitingen worden direct geplaatst als de editors hier van op de hoogte worden gesteld en zijn 5 minuten later al werkzaam in de app

Re: Garantie bij aanschaf navigatie update

Geplaatst: 05 aug 2019 14:56
door PietT
Dank. Dat begrijp ik wel. Achterlopen is op zich niet zo erg. Ik wil alleen wel weten wat ik koop als ik een nieuwe versie download. Normaal heb je bij online aankopen 14 dagen bedenktijd. Alleen in dit geval kun je meestal niet zo simpel terug. Daar gaat het mij om. Hoe weet ik wat ik koop, en dan niet pas als ik het gekocht heb, maar vooraf.

Re: Garantie bij aanschaf navigatie update

Geplaatst: 05 aug 2019 15:12
door berndv
PietT schreef:
05 aug 2019 12:59
maar de wegen die ik vaak rijd staan er nog steeds niet op
als u de wegen vaak rijdt heeft u hier toch geen navigatie voor nodig?

Re: Garantie bij aanschaf navigatie update

Geplaatst: 05 aug 2019 15:17
door PietT
Nee ,dat klopt. Maar dat geeft geen vertrouwen in de rest van de wegen, waar ik niet zo vaak kom. Het gaat er om dat je iets koopt waarvan je eigenlijk niet weet of het aan je verwachting voldoet.

Re: Garantie bij aanschaf navigatie update

Geplaatst: 05 aug 2019 15:33
door NeoDutchio
PietT schreef:
05 aug 2019 14:56
Ik wil alleen wel weten wat ik koop als ik een nieuwe versie download.
Elke versie heeft zijn eigen code. Het is dus heel makkelijk na te gaan of er een update te krijgen is met een andere code als die u nu heeft.

Re: Garantie bij aanschaf navigatie update

Geplaatst: 06 aug 2019 09:31
door renewouters
PietT schreef:
05 aug 2019 12:59
Iemand een idee hoe dat werkt.

Ik koop de laatste update van mijn navigatie kaart. maar de wegen die ik vaak rijd staan er nog steeds niet op.
Ik voel me bekocht.
Heb ik garantie?
Kan ik terug naar de vorige versie?

Ik kan vooraf niet weten wat ik koop, er is op geen enkele manier voor mij vooraf te zien of de nieuwe kaarten aangepast zijn, en wat er wel en niet op aangepast is.
Heb ik rechten, vast wel, maar ik geen idee hoe ik dit moet aanpakken.
Wat heeft de leverancier beloofd?

Re: Garantie bij aanschaf navigatie update

Geplaatst: 06 aug 2019 11:47
door sjohie
PietT schreef:
05 aug 2019 14:56
Dank. Dat begrijp ik wel. Achterlopen is op zich niet zo erg. Ik wil alleen wel weten wat ik koop als ik een nieuwe versie download. Normaal heb je bij online aankopen 14 dagen bedenktijd. Alleen in dit geval kun je meestal niet zo simpel terug. Daar gaat het mij om. Hoe weet ik wat ik koop, en dan niet pas als ik het gekocht heb, maar vooraf.
Je weet dat je de meest actuele versie koopt, wat je niet weet, en niet kan weten omdat de kaartmakers dat uberhaupt niet bijhouden, is of weg X of Y er wel of niet op staat. Op dat detailniveau is het niet bekend.