LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wachten op nieuwe auto door toedoen van Centraal Beheer

Andere onderwerpen over auto en vervoer
johnjongbloed
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2020 21:01

Wachten op nieuwe auto door toedoen van Centraal Beheer

Ongelezen bericht door johnjongbloed »

Centraal beheer heeft tegen wordig nieuwe regels, het maakt niet uit hoe lang je erbij zit.
OP 3 januari werd mijn nieuwere HYUNDAI I30 afgeleverd, terwijl ik met de verkoper aan tafel zat wijzigde zij het kenteken.
Ik belde in tussen naar Centraal beheer en kreeg ik te horen dat ik pas antwoord kreeg na 2 dagen, omdat het weekend naderede zat ik 4 dagen zonder wagen door toe doen van centraal beheer,
is dit normaal????

Omdat ik al een tijd bij deze garage kwam kreeg ik goede service en een huurauto tot mijn beschikking ook zij hadden dat nooit meeg gemaakt dat je een paar dagen moet wachten.

Ik vind wel dat ze mij en de garage in een verkeerd dacht licht gezet heeft.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 jan 2020 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wachten op nieuwe auto door toedoen van Centraal Beheer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe kan een kenteken wijzigen? Heeft Centraal Beheer een fout gemaakt door een verkeerd kenteken in te geven, of heeft de garage een fout gemaakt en u in eerste instantie een verkeerd kenteken doorgegeven?
Wat is uw vraag geweest naar CB? Wat moest er gebeuren?

Tja, als er iets uitgezocht moet worden is het niet zo vreemd dat u daar even op moet wachten. En al helemaal in vakantietijd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wachten op nieuwe auto door toedoen van Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Normaal is kenteken doorgeven voldoende om een nieuwe te verzekeren.
Dan komen de papieren later, ik belde, ze herhaalde kenteken en mocht rijden.
Dit gesprek is als bewijs opgenomen en alleen bij onbekende vers RDW ingevoerde is het soms extra gegevens geven.

Normaal kun je binnen enkele minuten rijden en ben je volledig verzekerd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Wachten op nieuwe auto door toedoen van Centraal Beheer

Ongelezen bericht door reggie2 »

NeoDutchio schreef:
07 jan 2020 18:00


Tja, als er iets uitgezocht moet worden is het niet zo vreemd dat u daar even op moet wachten. En al helemaal in vakantietijd.

Vakantie tijd is voorbij.

En voor TS, nee het is niet normaal dat je zolang moet wachten, misschien een andere verzekeraar nemen?

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wachten op nieuwe auto door toedoen van Centraal Beheer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

reggie2 schreef:
07 jan 2020 18:23
NeoDutchio schreef:
07 jan 2020 18:00


Tja, als er iets uitgezocht moet worden is het niet zo vreemd dat u daar even op moet wachten. En al helemaal in vakantietijd.

Vakantie tijd is voorbij.

En voor TS, nee het is niet normaal dat je zolang moet wachten, misschien een andere verzekeraar nemen?
Op 3 januari was het echt nog midden in de vakantie. En zo lang er niet bekend is wat er aan de hand is kan je ook niet zeggen dat het niet normaal is.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wachten op nieuwe auto door toedoen van Centraal Beheer

Ongelezen bericht door berndv »

Normaliter is het doorgeven voldoende. Ik kan bij mijn tussenpersoon waar ik al mijn verzekeringen heb lopen de gegevens achterlaten op het antwoordapparaat als dit in de avond of weekend is, dit is voldoende voor de voorlopige dekking, papierwerk en definitieve dekking volgen dan nadat ze de polis verwerkt hebben.

Centraal Beheer
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 feb 2011 12:02
Locatie: Nederland

Re: Wachten op nieuwe auto door toedoen van Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Centraal Beheer »

johnjongbloed schreef:
06 jan 2020 21:14
Centraal beheer heeft tegen wordig nieuwe regels, het maakt niet uit hoe lang je erbij zit.
OP 3 januari werd mijn nieuwere HYUNDAI I30 afgeleverd, terwijl ik met de verkoper aan tafel zat wijzigde zij het kenteken.
Ik belde in tussen naar Centraal beheer en kreeg ik te horen dat ik pas antwoord kreeg na 2 dagen, omdat het weekend naderede zat ik 4 dagen zonder wagen door toe doen van centraal beheer,
is dit normaal????

Omdat ik al een tijd bij deze garage kwam kreeg ik goede service en een huurauto tot mijn beschikking ook zij hadden dat nooit meeg gemaakt dat je een paar dagen moet wachten.

Ik vind wel dat ze mij en de garage in een verkeerd dacht licht gezet heeft.

Goedemorgen johnjongbloed,

Vervelend om te lezen dat je auto niet meteen verzekerd kon worden. Normaal gesproken kunnen we alles in 1 telefoontje regelen. Soms zijn er situaties waarbij dat niet kan. Ik kijk graag voor je na wat er precies gebeurd is. Je kunt mij een e-mail (webcare @centraalbeheer.nl) sturen met je voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode en huisnummer. Ik ga er dan meteen mee aan de slag.

Ik hoor graag van je.

Vriendelijke groet, Remco
Webcare Centraal Beheer

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Wachten op nieuwe auto door toedoen van Centraal Beheer

Ongelezen bericht door grun »

Dat is niet mijn ervaring. Als ik een bestelde auto ophaal bij de verkoper heb ik van tevoren al de verzekering geregeld aan de hand van het kenteken.

johnjongbloed
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2020 21:01

Re: Wachten op nieuwe auto door toedoen van Centraal Beheer

Ongelezen bericht door johnjongbloed »

alle antwoorden zijn mooi maar niet juist. mij werd niet verteld over vakantie of andere reden.
Ik kreeg alleen als antwoord meneer het duurt 2 dagen, en konden niet vertellen waarom.
ik hoop dat Remo (zie hoger) mij meer verteld.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wachten op nieuwe auto door toedoen van Centraal Beheer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

johnjongbloed schreef:
10 jan 2020 20:05
alle antwoorden zijn mooi maar niet juist. mij werd niet verteld over vakantie of andere reden.
Ik kreeg alleen als antwoord meneer het duurt 2 dagen, en konden niet vertellen waarom.
ik hoop dat Remo (zie hoger) mij meer verteld.
Maar wat duurde nu 2 dagen? Was het het verzekeren, of was het het aanpassen van het kenteken? Verzekeren zou a la minute kunnen, maar als u eerst een ander kenteken hebt gekregen dat gecorrigeerd moet worden kan dat langer duren. U bent namelijk nogal vaag over de opmerking dat het kenteken wijzigde.
Ook legt u niet uit waarom u niet kon rijden. Zodra de verzekering gemeld is is de auto verzekerd. Dat u later pas de papieren krijgt maakt dan niet uit.

Arizonakid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Wachten op nieuwe auto door toedoen van Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Arizonakid »

johnjongbloed schreef:
06 jan 2020 21:14
Centraal beheer heeft tegen wordig nieuwe regels, het maakt niet uit hoe lang je erbij zit.
OP 3 januari werd mijn nieuwere HYUNDAI I30 afgeleverd, terwijl ik met de verkoper aan tafel zat wijzigde zij het kenteken.
Ik belde in tussen naar Centraal beheer en kreeg ik te horen dat ik pas antwoord kreeg na 2 dagen, omdat het weekend naderede zat ik 4 dagen zonder wagen door toe doen van centraal beheer,
is dit normaal????

Omdat ik al een tijd bij deze garage kwam kreeg ik goede service en een huurauto tot mijn beschikking ook zij hadden dat nooit meeg gemaakt dat je een paar dagen moet wachten.

Ik vind wel dat ze mij en de garage in een verkeerd dacht licht gezet heeft.
Een verkeerd dacht licht, dagt ik al.

Maar serieus, wat is nou je vraag eigenlijk, of wil je alleen even klagen?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Wachten op nieuwe auto door toedoen van Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Frantic2 »

er is ws een blokkade op uw polis, premie nog niet betaald is de meest gebruikelijke en de achterliggende afdeling kan idd niet werkzaam zijn in het weekend en dus moet u wachten. Uw wijzigingsverzoek wordt doorgestuurd en zij beslissen of ze uw auto wel of niet willen verzekeren.

Het zijn nooit vrolijke zaken als u niet direct kunt wijzigen. En ze kunnen ook niet zomaar aan de telefoon aan u vertellen hoe en wat. Het gaat ze niks aan( AVG) ze hebben geen info.

Gesloten