LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Hans.peter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2021 16:04

Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door Hans.peter »

Dag, ik weet niet of ik dit hier mag posten, mag het niet, excuseer me dan.
Ik ben een 36 jarige ex-ict' er en heb een geweldig idee voor een nieuwe batterij gekregen. Wat is er zo bijzonder aan? Met deze batterij kan een auto een bereik hebben van minstens 40.000 km, zonder dat je hem op moet laden. Bovendien heb ik een tweede idee waarmee een auto zichzelf kan besturen en je overal naartoe kan brengen, zonder dat jij het stuur aanraakt. Deze zelfde batterij kan gebruikt worden in allerlei elektronica en witgoed, waardoor deze minstens 2 jaar lang kunnen werken, zonder dat jij de stekker aansluit.
Ik ben op zoek naar iemand met kennis in programmeren, elektriciteit en scheikunde. Het idee hoeft niet gepatenteerd te worden, dus over vermogen hoef je geen zorgen te maken. Wat is jouw missie? Je krijgt het idee van mij, beoordeelt het en ben je er even tevreden over als ik, ga je ermee aan de slag. Investeerders kunnen we later zoeken en die vinden we zeker; het is onmogelijk dit idee af te wijzen, het is te mooi om waar te zijn, denk ik tenminste. Heb je interesse, reageer da alsjeblieft.
Bedant.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door cherokee »

Bel Tesla. Ze bieden je zo een mooie baan met een eigen blonde secretaresse en een bubbelbad.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door witte angora »

Hans.peter schreef:
24 feb 2021 20:57
Met deze batterij kan een auto een bereik hebben van minstens 40.000 km, zonder dat je hem op moet laden.

[...]

het is te mooi om waar te zijn, denk ik tenminste.
Eerlijk gezegd weet ik voldoende van de materie om te weten dat dit niet gaat lukken. Je weet wat er gezegd wordt: als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook.
Bovendien heb ik een tweede idee waarmee een auto zichzelf kan besturen en je overal naartoe kan brengen, zonder dat jij het stuur aanraakt.
Zelfrijdende/zelfsturende auto's worden al ontwikkeld. Zelf ben ik er geen fan van om veiligheids- en rijhulpmiddelen te upgraden, aan elkaar te plakken, en dan te roepen dat je een auto hebt die zichzelf kan besturen, maar soit.

Het is bemoedigend te zien dat mensen zich in de materie willen verdiepen, maar in dit geval denk ik dat je enthousiasme groter is dan de technische mogelijkheden en de bestaande kennis. Plus dat het er op lijkt dat je kennis wat hiaten heeft. Best kans dat je ideeën bij kunnen dragen tot een grotere energie-efficiëntie. Maar een factor 100 (immers, het rijbereik van elektrische auto's is momenteel zo'n 400 km) is m.i. niet haalbaar. Een winst van een factor 2 of 3 zou al spectaculair zijn.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door 16again »

Leest als spam mail, ik mis het fishing linkje , waar ik op moet klikken.
Een batterij met 100 keer meer opslag dan de huidige schuurt tegen perpetuum mobile aan

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Hoeveel energie (kWh) slaat die batterij op?
Wat zijn ongeveer de afmetingen en het gewicht van dat ding?

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door kuklos »

Hans.peter schreef:
24 feb 2021 20:57
Met deze batterij kan een auto een bereik hebben van minstens 40.000 km, zonder dat je hem op moet laden.
Bovendien heb ik een tweede idee waarmee een auto zichzelf kan besturen en je overal naartoe kan brengen, zonder dat jij het stuur aanraakt. Deze zelfde batterij kan gebruikt worden in allerlei elektronica en witgoed, waardoor deze minstens 2 jaar lang kunnen werken, zonder dat jij de stekker aansluit.
Wat mij verbaast is dat jij mensen nodig hebt om het idee te beoordelen en uit te voeren, maar wel deze claims doet. Als jij zelf niet in staat bent het idee uit te voeren of zelfs maar te beoordelen, hoe weet je dan of je claims kloppen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Over een jaar lezen we vast meer over deze geniale vondst. Belachelijk gemaakt en weggehoond op het Radarforum door kleyne luyden. En toch niet bij de pakken neer gaan zitten. Prince de Lignac II.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door kuklos »

Hans.peter schreef:
24 feb 2021 20:57
Je krijgt het idee van mij, beoordeelt het en ben je er even tevreden over als ik, ga je ermee aan de slag.
Doet me een beetje denken aan: ik heb een geweldig idee voor een boek, nu moet jij het alleen nog schrijven.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door D34M0N »

@TS: Ik denk dat je op higherlevel een gelijkgestemde kunt vinden: https://www.higherlevel.nl/forums/topic ... ortby=date

Internetsamaritaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2021 00:52

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door Internetsamaritaan »

Klinkt als een auto op Thorium. Dan kan je 100 jaar rijden op een gram of 10.

peter17111962
Berichten: 578
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Ik vrees dat als U hiermee doorgaat dat U alle oliemaatschappijen hier op zijn zachte gezegd niet blij zullen zijn.
Voor U hiermee verder gaat adviseer ik U eens goed te lezen wie "Stanley Meyer" was. Zijn dood op 57 jarige
leeftijd is nog steeds voer voor complot theorieen. De overheid of de olie maatschappijen zouden hier de hand
in hebben gehad, uit vrees dat zijn idee het einde betekent van de olie maatschappijen. Denk hier heel goed aan
voor U hiermee verder gaat,

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat dit op papier mogelijk zou moeten zijn, dat is waar. Maar waar het waarschijnlijk op gaat mislopen is de elektromagnetische straling. Als die batterijen niet binnen een kilometer van elkaar kunnen komen, omdat ze elkaar dan storen, dan heb je gewoon nutteloze batterijen voor vrijwel elke toepassing.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door kuklos »

peter17111962 schreef:
25 feb 2021 07:53
Ik vrees dat als U hiermee doorgaat dat U alle oliemaatschappijen hier op zijn zachte gezegd niet blij zullen zijn.
eb je de ontwikkeling van elektrische auto's gemist? En de discussie om over te willen stappen op fossielvrije energie?

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
25 feb 2021 08:32
peter17111962 schreef:
25 feb 2021 07:53
Ik vrees dat als U hiermee doorgaat dat U alle oliemaatschappijen hier op zijn zachte gezegd niet blij zullen zijn.
eb je de ontwikkeling van elektrische auto's gemist? En de discussie om over te willen stappen op fossielvrije energie?
Of een auto nu 400 of 40.000 km kan rijden op een accu maakt eigenlijk niet uit. Echte probleem is dat fossielvrije energie onvoldoende voorhanden is (met de benodigde opslag), om ons wagenpark op te laten rijden.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door de auditu »

Als het al zou lukken om een accu te ontwikkelen met een dergelijke capaciteit, die bovendien in een auto past, is het de vraag of je hiermee wil rondrijden.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
25 feb 2021 08:41
kuklos schreef:
25 feb 2021 08:32
peter17111962 schreef:
25 feb 2021 07:53
Ik vrees dat als U hiermee doorgaat dat U alle oliemaatschappijen hier op zijn zachte gezegd niet blij zullen zijn.
eb je de ontwikkeling van elektrische auto's gemist? En de discussie om over te willen stappen op fossielvrije energie?
Of een auto nu 400 of 40.000 km kan rijden op een accu maakt eigenlijk niet uit. Echte probleem is dat fossielvrije energie onvoldoende voorhanden is (met de benodigde opslag), om ons wagenpark op te laten rijden.
Echt, reageer nou eens op hetgeen geschreven is.

Peter17111962 stelt dat de oliemaatschappijen dit niet leuk gaan vinden. Mijn reactie daarop is dat we allang elektrische auto's hebben en het idee van TS dus niks uitmaakt. Wat heeft jouw reactie te maken met de mijne dat je deze quote?

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
25 feb 2021 08:23
Dat dit op papier mogelijk zou moeten zijn, dat is waar. Maar waar het waarschijnlijk op gaat mislopen is de elektromagnetische straling. Als die batterijen niet binnen een kilometer van elkaar kunnen komen, omdat ze elkaar dan storen, dan heb je gewoon nutteloze batterijen voor vrijwel elke toepassing.
Kijk, de TS is dus niet de enige die de theorie kent. Dan zullen de batterijbouwers dit ook wel weten denk ik.

Maar het is ook maar de vraag hoe je in korte tijd zoveel energie in die batterij gaat stoppen. Dat moet ergens vandaan komen: van het stroomnet. En dat gaat het niet aan kunnen.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door joep873 »

witte angora schreef:
25 feb 2021 09:29
Maar het is ook maar de vraag hoe je in korte tijd zoveel energie in die batterij gaat stoppen. Dat moet ergens vandaan komen: van het stroomnet. En dat gaat het niet aan kunnen.
Als je met zo'n accu auto's maar 1x per jaar hoeft op te laden is er vast wel iets te bedenken om dat buiten het normale stroomnet om te doen.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door BL2 »

Het opladen duurt, snel berekend, zo'n 13 maanden. Ik zie het probleem niet.....
Maar, zie eerst maar eens een accu te maken voor pakweg 1200 km, dan kan je met een eletrieke auto ook gewoon op vakantie.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
25 feb 2021 08:41
kuklos schreef:
25 feb 2021 08:32
peter17111962 schreef:
25 feb 2021 07:53
Ik vrees dat als U hiermee doorgaat dat U alle oliemaatschappijen hier op zijn zachte gezegd niet blij zullen zijn.
eb je de ontwikkeling van elektrische auto's gemist? En de discussie om over te willen stappen op fossielvrije energie?
Of een auto nu 400 of 40.000 km kan rijden op een accu maakt eigenlijk niet uit. Echte probleem is dat fossielvrije energie onvoldoende voorhanden is (met de benodigde opslag), om ons wagenpark op te laten rijden.
Met die grote windparken die de komende jaren online komen, en die "energie-eilanden" waar Tennet & co aanwerken, is dat over 5 a 10 jaar niet meer zo. Het is ook een transitie he. En het voordeel van elektrische voertuigen, is dat het niet uit maakt wat voor stroom er in gaat. Maw, nu switchen naar elektrische auto's, betekent dat we later veel flexibeler zijn qua bronnen van die stroom.

Gesloten