Uitstel van betaling.

Andere onderwerpen over auto en vervoer
witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Uitstel van betaling.

Ongelezen bericht door witte angora »

Die heeft allang betaald. Probleem opgelost.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Uitstel van betaling.

Ongelezen bericht door D34M0N »

Lady1234 schreef:
21 jul 2021 21:29
Blijkbaar is niemand vroeger ooit zijn portemonnee vergeten, nu pinpasje dan.
Dat is mij inderdaad nog nooit gebeurd. Ik controleer altijd of ik mijn portemonnee bij me heb, ik controleer altijd van tevoren of ik genoeg geld op mijn betaalrekening heb staan (als ik ergens naartoe ga waar ik niet met creditcard kan betalen) en ik controleer altijd of ik mijn sleutels bij me heb voordat ik de deur dicht doe.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitstel van betaling.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan verdient u een tien met een griffel en een zoen van de juffrouw. 😁😁

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Uitstel van betaling.

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Jammer dat U de naam van het tankstation vermeld...U bent fout niet zij..

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Uitstel van betaling.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
19 jul 2021 21:32
Volgens https://www.so-da.nl/tanken-zonder-betalen ga je minimaal 131 euro kosten extra betalen als je niet ga betalen. Daar bovenop komt natuurlijk de kosten van de brandstof, en eventueel een incassobureau en/of een deurwaarder en in een verdere status griffier kosten. Zo zie je dat de kosten snel kunnen oplopen.
SODA preekt nogal voor eigen parochie, maar verkoopt op dit punt onzin. Hun zogenaamde "klopper" is -zoals al toegelicht- een civielrechtelijke wanprestatie, en geen strafrechtelijke diefstal. Niet voor niets worden er door hen geen procedures gevoerd op dit punt.
Ivo.w schreef:
20 jul 2021 20:49
Lady1234 schreef:
20 jul 2021 20:15
Dat geldt volgens mij voor doorrijden na tanken zonder te betalen. De Ts is binnengeweest en heeft een afspraak gemaakt
En indien die afspraak niet nagekomen wordt, is TS ook doorgereden na het tanken.

Een voor een winkelier gelden de verplichtingen voor een herinnering, aanmaning etc niet. 'Gekocht' in de winkel en niet tijdig voldoen aan de afgesproken betaling is diefstal en resulteert in een direct opeisbare vordering.

Voor goederen die na bestelling in de winkel door de winkelier thuis worden bezorgd en achteraf betaald mogen worden, ligt dit anders.
Van dit hele verhaal klopt letterlijk niets.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Uitstel van betaling.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
31 jul 2021 17:14
SODA preekt nogal voor eigen parochie, maar verkoopt op dit punt onzin. Hun zogenaamde "klopper" is -zoals al toegelicht- een civielrechtelijke wanprestatie, en geen strafrechtelijke diefstal. Niet voor niets worden er door hen geen procedures gevoerd op dit punt.
Voert SODA überhaupt strafrechtelijke procedures?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Uitstel van betaling.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Geen idee. Civielrechtelijke ligt het in ieder geval al jaren stil.

Gesloten