Pagina 1 van 2

Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Geplaatst: 24 nov 2021 13:15
door dewitte100
Op 26-08-2021 parkeer ik mijn auto netjes in een parkeervak in de koestraat in Tilburg. Ik gebruik zoals zo vaak de parkeerapp van parkmobile. Ik kijk altijd naar de dichtbij zijnde parkeerpaal en deze geactiveerd. Na 2.5 uur zet ik deze weer uit en vertrek naar huis.

Op 3008-2021 Krijg ik een bekeuring binnen van €45,00. Er was vastgesteld dat ik geen of te weinig parkeergeld heb betaald (?) Die zelfde dag beroep aangetekend met copy van parkmobile erbij dat alles netjes betaald was.

Nu krijg ik een brief terug dat ik toch die boete moet betalen, omdat ik bij de verkeerde paal aangemeld was. (?) Deze bekeuring gelijk netjes betaald. Dag erna krijg ik een naheffingsaanslag van de zelfde bekeuring, maar met €8,00 extra kosten. Hiermee niks gedaan omdat ik al betaald had. Krijg ik vandaag 24-11-2021 een dwangbevel... !

Hierbij staat dat dat ik die €45,00 betaald heb maar dat ik die €8,00 nog moet betalen en nog eens €44,00 kosten erboven op. Dit komt neer op €52,00 die ik binnen 2 dagen moet betalen, anders komt de deurwaarder.

Ik vind dit echt geen stijl. Ik heb ten goederen trouw gewoon parkeergeld betaald, bezwaar aangetekend en die werd naar mijn inziens onterecht afgewezen. Deze bekeuring toch maar gelijk betaald en dan nu dit.

Hoor graag reacties.

Re: Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Geplaatst: 24 nov 2021 17:06
door Moneyman
Ongetwijfeld stond bij die bekeuring vermeld dat bezwaar de betalingsplicht niet opschort. En blijkbaar heb je bij je uiteindelijke betaling de betalingstermijn overschreden. Daarom kreeg je een naheffingsaanslag, waarop je niets hebt gedaan. Tsja, als jij niets doet dendert de trein sowieso verder (en als je wel wat had gedaan, had je in ieder geval nog een kans gehad).

Als het bovenstaande het geval is, ben je kansloos. Ik zou dan maar snel betalen.

Re: Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Geplaatst: 24 nov 2021 17:26
door NeoDutchio
Wat was de betalingstermijn, wanneer hebt u betaald en wat stond er bij als er bezwaar ingediend zou worden?

Of de bekeuring onterecht is kunnen wij niet bepalen voor u. Wij weten niet of u daadwerkelijk bij de verkeerde paal stond en daardoor een verkeerde code hebt ingevoerd. Daarvoor zouden wij moeten weten waar u stond en bij welke paal u stond. De dichtstbijzijnde paal hoeft namelijk niet altijd je juiste te betekenen.

Re: Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Geplaatst: 24 nov 2021 19:44
door taxikemperman
Als ik Parkmobile open, dan geeft deze zelf aan in welke zone ik sta.
Ik snap niet waarom u handmatig een zone invult

Re: Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Geplaatst: 24 nov 2021 20:36
door Seinhuis
Tik in een zoekmachine 'boete juristen no cure no pay' (of iets dergelijks). Je komt diverse commerciële bedrijven tegen die gespecialiseerd zijn in beoordelen van verkeersboetes.

Indien hun zeggen dat de boete definitief is, zal je de boete inclusief verhogingen moeten betalen.

Op https://tilburg.parkeer.nl/nl/ staat contact gegevens van de instantie waar je boete vandaan komt. Bel hun op en vraag of de hele boete of verhoging kwijtgescholden kan worden.

Re: Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Geplaatst: 24 nov 2021 20:51
door Lady1234
Heb je daar een commercieel bedrijf voor nodig?

Re: Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Geplaatst: 24 nov 2021 22:26
door PeterPeters1966
Lady1234 schreef:
24 nov 2021 20:51
Heb je daar een commercieel bedrijf voor nodig?
Doe jij het gratis?

Re: Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Geplaatst: 24 nov 2021 23:04
door alfatrion
Lady1234 schreef:
24 nov 2021 20:51
Heb je daar een commercieel bedrijf voor nodig?
Nee

Re: Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Geplaatst: 24 nov 2021 23:14
door Lady1234
PeterPeters1966 schreef:
24 nov 2021 22:26
Lady1234 schreef:
24 nov 2021 20:51
Heb je daar een commercieel bedrijf voor nodig?
Doe jij het gratis?
Wat is er mis met zelf bezwaar maken als je denkt dat de boete onterecht is?

Re: Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Geplaatst: 25 nov 2021 07:51
door Dirkie
taxikemperman schreef:
24 nov 2021 19:44
Als ik Parkmobile open, dan geeft deze zelf aan in welke zone ik sta.
Ik snap niet waarom u handmatig een zone invult
Bij mij bijna altijd ook maar ik controleer altijd nog even het zone nummer waar ik sta voor de zekerheid, Met name in de binnenstad werkt de GPS van de telefoon niet altijd 100% nauwkeurig. Soms sta je net op de grens van 2 zones en dan kan de app de verkeerde zone pakken. Als die nu net duurder is heb je een probleem.

Re: Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Geplaatst: 25 nov 2021 07:54
door sjohie
Lady1234 schreef:
24 nov 2021 20:51
Heb je daar een commercieel bedrijf voor nodig?
Net zoals ik geen gaatjesvullende tandarts, of molgoot aanleggende stratenmaker nodig heb, is ook dit pleonasme onnodig. Het grondbeginsel van elk bedrijf, is namelijk commercie of winst maken, anders zou het een stichting of goed doel zijn. :wink:

Maar goed, bezwaar maken in dit geval hoeft inderdaad niet persé aan de hand van een bedrijf, dat kan je als burger ook zelf wel, het hoe en wat staat duidelijk aangegeven bij de correspondentie die men krijgt. Aan de andere kant, een bedrijfslogo, zeker van een juridische dienstverlener of advocatenkantoor, wil nog wel eens een nuttig breekijzer zijn, want we weten sinds de toeslagenaffaire dat het juridische systeem soms niet helemaal even fair is, als je er als eenzame burger tegen moet vechten.

Re: Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Geplaatst: 25 nov 2021 10:43
door Erthanax
sjohie schreef:
25 nov 2021 07:54
Net zoals ik geen gaatjesvullende tandarts, of molgoot aanleggende stratenmaker nodig heb, is ook dit pleonasme onnodig. Het grondbeginsel van elk bedrijf, is namelijk commercie of winst maken, anders zou het een stichting of goed doel zijn. :wink:
Mag ik even flink mee-knipogen met het zout op deze slak? :wink:
In de (bedrijfs)economie bestaat er verschil tussen een bedrijf en een onderneming. Een bedrijf brengt producten en diensten voort, een onderneming heeft een winstoogmerk.
In het algemeen spraakgebruik gaat men daar losser mee om, net als met juridische termen zoals oplichting en diefstal.

Wat Parkmobile betreft: in binnensteden met veel, soms kleine, zones, gaat de zonekeuze nog wel eens mis. Parkmobile noemt het niet voor niets "suggesties". Zelf kies ik de zone ook altijd met de hand.

Parkmobile zal het juridisch wel goed hebben dichtgetimmerd, dus daar zal wel niets te halen zijn. Zelf bezwaar maken is niet zo moeilijk, daar heb je geen derde voor nodig. De OvJ zal een bezwaar wel afwijzen, dus kom je bij de kantonrechter.

Ik ben benieuwd naar de jurisprudentie in dit soort gevallen, waarbij de verdachte overduidelijk de intentie had te betalen én ook daadwerkelijk betaald heeft.

Re: Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Geplaatst: 25 nov 2021 11:38
door Hermandevries
Ik heb laatst een mail gekregen van Parkmobile dat ik niet betaald zou hebben. Mijn vrouw had een paar weken daarvoor (voor het eerst) Parkmobile gebruikt. Ik vond het vreemd dat ik mail kreeg terwijl zij het allemaal had geregeld. Ik belde Parkmobile op om te vragen hoe het zat, bleek die mail helemaal niet van hun te komen (kregen véél belletjes hierover).
zou heel ff checken of het allemaal klopt.

Re: Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Geplaatst: 25 nov 2021 11:55
door sjohie
Hermandevries schreef:
25 nov 2021 11:38
Ik heb laatst een mail gekregen van Parkmobile dat ik niet betaald zou hebben. Mijn vrouw had een paar weken daarvoor (voor het eerst) Parkmobile gebruikt. Ik vond het vreemd dat ik mail kreeg terwijl zij het allemaal had geregeld. Ik belde Parkmobile op om te vragen hoe het zat, bleek die mail helemaal niet van hun te komen (kregen véél belletjes hierover).
zou heel ff checken of het allemaal klopt.
Eeuh, dit gaat om een dwangbevel, geen berichtje van Parkmobile..

Re: Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Geplaatst: 26 nov 2021 12:05
door Statler
Enkele opmerkingen:

TS spreekt over bekeuring en naheffingsaanslag, dit is verwarrend omdat het of een bekeuring(boete) is of een naheffingsaanslag kan niet beide, want eerste word door de politie gedaan en kom je in het traject van het CIJB, tweede is door boa vd gemeente of in bovenstaande geval parkmobile waardoor het een naheffingsaanslag word voor een parkeerbelasting. Mbt tot bezwaar en beroep maakt dit nog wel iets uit.

Zover ik weet van de gemeente Tilburg werkt zij samen met cannock chase public welke de aanmaning, dwangbevel en hernieuwd bevel verzorgd.
Zoals boven reeds is vermeld schort bezwaar niet de betalingsverplichting tenzij daar afzonderlijk om gevraag is door ts.

Denk dat als ts aanslag bedrag voldaan heeft voor de aanmaning hij dit kenbaar moet maken bij CCP ( door copy bankafschrift naar ccp te sturen) , indien dit niet het geval is zit ts aan het bedrag van aanmaning en dwangbevel vast en is mijn advies deze te voldoen voordat er een hernieuwd bevel tot betaling word betekend aan hem/haar.

Re: Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Geplaatst: 26 nov 2021 14:09
door Hawk-Eye
je hebt betaald voordat je de aanmaning ontvangen hebt, neem kontakt op met de gemeente en leg dit voor grote kans dat men je dit bedrag niet meer laat betalen....

bel ze op en mail ze terug wat jullie in dit gesprek besproken maar vooral ook afgesproken hebben....

Re: Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Geplaatst: 26 nov 2021 15:05
door Moneyman
Hawk-Eye schreef:
26 nov 2021 14:09
je hebt betaald voordat je de aanmaning ontvangen hebt...
TS heeft betaald nadat de betaaltermijn is verstreken én nadat de naheffingsaanslag is verzonden. En heeft vervolgens niet betaald én niets gedaan tot het dwangbevel is uitgevaardigd.

Bellen kan altijd, soms heb je mazzel, maar juridisch is TS kansloos.

Re: Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Geplaatst: 26 nov 2021 15:34
door Fleur71
taxikemperman schreef:
24 nov 2021 19:44
Als ik Parkmobile open, dan geeft deze zelf aan in welke zone ik sta.
Ik snap niet waarom u handmatig een zone invult
En dát, is dus lang niet altijd correct. Hij geeft hier twee zones aan en verspringt steeds van zone.
Als je niet dubbel controleert met het nummer wat op de paal zelf staat en dit niet handmatig corrigeert,
ben je dus de Sjaak.
Zelf nadenken kost niets.

Re: Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Geplaatst: 26 nov 2021 15:41
door Moneyman
Fleur71 schreef:
26 nov 2021 15:34
Als je niet dubbel controleert met het nummer wat op de paal zelf staat en dit niet handmatig corrigeert, ben je dus de Sjaak.
Zelf nadenken kost niets.
Zelf nadenken en corrigeren kost zeker wel wat. Dat bewijst dit topic.

Re: Dwangbevel bij betaald parkeren gemeente Tilburg met Parkmobile

Geplaatst: 26 nov 2021 17:31
door nammk
Ik vroeg me trouwens af waarom de dichtstbijzijnde paal niet de juiste zou zijn. Als je zonder Parkmobile parkeert, loop je toch ook naar de dichtstbijzijnde parkeerautomaat. Daar is m.i. niets fout aan.
Ik parkeer al jaren met de Parkmobile. Bevalt uitstekend. Ik heb in al die jaren slechts 1x een bekeuring gekregen, maar met het bewijs dat ik met de Parkmobile geparkeerd had, was die zo van de baan.