LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] internationale treinreis

Andere onderwerpen over auto en vervoer
geeranne
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2009 14:38

internationale treinreis

Ongelezen bericht door geeranne »

Online vanuit Nederland een treinticket Amsterdam-Agen geboekt voor het bedrag van 180.00 euro op de site van SNCF, de site is Nederlands talig. Ik krijg een email met bevestiging en reservering van een stoel in de Talys, eveneens Nederlandstalig. Ik print dit ticket uit in de veronderstelling dat dit als bewijs dient voor de reis.
Niets blijkt minder waar! ik moet mijn treinticket ophalen in Brussel!!!
De 2 dagen die mij nog resten voor de reis is dit onmogelijk. Ik krijg mijn gestortte 180 euro terug mits ik in een internationaal treinstation in Nederland een nieuw ticket koop. Aangezien het een vakantie betrof is het voor mij onmogelijk hiervan gebruik te maken en ben dus mijn geld kwijt! :roll:

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: internationale treinreis

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik begrijp dat je reserveerde en betaalde en het Ticket niet kunt printen, voor je iets koopt altijd controleren of je het toegestuurd kreeg, moet ophalen of mag printen,

Bel eens, soms is er nog iets mogelijk, maar dit is het nadeel van online boeken als je niet alles weet.

geeranne
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2009 14:38

Re: internationale treinreis

Ongelezen bericht door geeranne »

beste dirk
bedankt voor je antwoord. Kan ik je mailen?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: internationale treinreis

Ongelezen bericht door dhc »

Waarom wil je D!RK mailen? D!RK is geen deskundige, verwijst enkel en alleen naar het feit dat U een website goed moet lezen!
En U heeft al antwoord gekregen, U krijgt onder deze voorwaarden geen geld terug, mits.....
Het advies van D!RK om nogmaals te bellen slaat nergens op! Het bedrijf SNCF, oftewel de Franse Spoorwegen, krijgt natuurlijk talloze identieke vragen. Als ze daarop in moeten gaan kunnen ze de boel wel sluiten.
Of zullen we afspreken dat bedrijven alle regels maar moeten opheffen?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: internationale treinreis

Ongelezen bericht door D1RK »

Mail via envelop, mits je ook vermeld op welke vraag je reageerde mag altijd, daar staat het voor....

Maar of je iets terug kunt krijgen, van NL naar BE is dus via deze firma verkeerd.

Je hoorde via NS deze te boeken.
Dat het elders goedkoper is, ja maar dan moet je het daar ook ophalen of laten ophalen en naar jou toe laten sturen en als je tijd hebt krijg je zo voordeel met risico zoekraken bij post.

Alleen als je online een ticket zou kunnen krijgen zoals enkele luchtvaartmaatschappijen doen kun je online dit regelen.

Verder weet ik niet hoe jou talen kennis is, want een Nederlandse site betekend nog niet dat er ook Nederlands sprekende werken of met zwaar vlaams accent...

In ruil voor de laagste prijs loop ik ook wel eens dit soort problemen op, maar meestal eigen schuld.

Verder weet ik alleen dat je kaartjes meestal alleen voor vertrek datum kunt annuleren en soms geld terug minus administratie kosten.
Dus wat je krijgt moet je maar afwachten maar beter iets dan niets.

Gesloten