LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FIAT STILO "AIRBAG FAILURE"...

Andere onderwerpen over auto en vervoer
jostheboss1
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2010 22:38

FIAT STILO "AIRBAG FAILURE"...

Ongelezen bericht door jostheboss1 »

Heb heel even gezocht op deze site en meteen bingo! (zie bericht van mede Fiat Stilo rijder beneden).

Heb vorig jaar al €300,- kosten gehad aan een defect aan het Airbag Systeem van mijn FIAT STILO. De dealer van FIAT NIEUWKOOP in Den Bosch heeft mij hiervoor verwezen naar de FIAT Nederland die zich natuurlijk weer verschuilen achter de verlopen fabrieksgarantie... Maar een Airbag moet het toch gewoon doen (ook na 6 jaar nog) en is toch niet onderhevig aan slijtage net als een autoband. Het kan zelfs een verschil maken tussen leven en dood... De dealer heeft zich laten ontvallen dat dit defect vaker voorkomt en dus suggereert dit een structurele fabricagefout... Nu brand mijn lampje van de airbag sinds kort weer maar ik laat het maar zo want anders blijf ik extra kosten houden en het lost toch niets op...

Mijn oproep: Zijn er mensen met problemen met de Airbag van FIAT STILO? Graag reactie!


Oud bericht: fiat stilo
Sinds vorig jaar rijden wij een Stilo.
Rijd prima daar hebben we niets op te zeggen.
Maaaaaar die elctronica vreselijk. Ik sta minstens 1 a 2 keer per maand bij de dealer.
Voor de lampen te wisselen, airbag failure en allerlei andere onzin.
Het ding piept regelmatig en de dealer schrijft gewoon rustig zijn factuurtjes.

Abarth
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 jan 2008 19:33

Re: FIAT STILO "AIRBAG FAILURE"...

Ongelezen bericht door Abarth »

Laat me raden...de airbag van bijrijderskant?

kijk hier eens:

http://www.stilogroup.net/forum/

daar zul je meer informatie winnen dan bij trosradar

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: FIAT STILO "AIRBAG FAILURE"...

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat je kwaad bent snap ik, maar waarom open je twee topics? Eén is voldoende, meer is ook niet toegestaan volgens de gedragsregels.

E.Nurtas
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2010 18:45

Re: FIAT STILO "AIRBAG FAILURE"...

Ongelezen bericht door E.Nurtas »

Goedenavond.

Ik heb een fiat stilo uit 2002 en ik precies het zelfde probleem.
Hoe kan ik deze oplossen ? Ik heb inmiddels ruim 300,- euro besteed om dit probleem op te laten lossen. Maar tevergeefs.

Mvg E.Nurtas

stofzuigertje

Re: FIAT STILO "AIRBAG FAILURE"...

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

www.problemcar.nl en als je voor de koop daar had gekeken weet je nog meer problemen die je had kunnen krijgen met dit merk dat ik nooit wil hebben!

Fiat stilo Dano
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2013 09:10

Re: FIAT STILO "AIRBAG FAILURE"...

Ongelezen bericht door Fiat stilo Dano »

Hallo,

Ik heb dus ook een Fiat Stilo Abarth met een airbag probleem (nu verholpen). Bij de grote beurt hebben ze de bedrading van de airbags verlengd, onder de stoel etc.( gesoldeerd) want met het na voren doen van de bijrijdersstoel gaat dit op den duur vaak fout.

Ook heb ik een nieuwe airbag module ( 180 euro ongeveer)

Geen gepiep meer :D

Maarten-es
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2014 08:50

Re: FIAT STILO "AIRBAG FAILURE"...

Ongelezen bericht door Maarten-es »

Ook bij mij kwam de melding "airbag failure", "stop engine" op het display. Stekkers onder stoelen nagekeken, niets gevonden. Bij garage computer uit laten lezen. Het zou iets zijn met de bovenste airbag passagierszijde. Door tijdgebrek heb ik het hier maar even bij laten zitten. Na enige tijd kreeg ik de melding dat mijn mistachterlicht kapot zou zijn en ietsje later rechter knipperlicht achter defect er bij. Toen werd het gepiep wel echt irritant. Maar het mistachterlicht en knipperlicht deden het gewoon.
Toch even alle lichten geprobeerd. Het viel me op dat als het knipperlicht aan stond de overige verlichting ietsje verzwakte als het lichtje aanging. Slechte aarde?
Stekkertje achterlicht losgehaald. Meteen bleek dat hier een slecht contact zat. Stekkertje op 1 pool was gedeeltelijk gesmolten. Contact schoongemaakt en weer in model gebracht. Aan de andere kant was precies hetzelfde aan de hand dus hetzelfde behandeld.
Vervolgens auto gestart en YES alle failures in één keer verholpen.
Waarschijnlijk verbuigen de contactjes van de stekkertjes van de achterlichten gemakkelijk als er een lampje vervangen wordt. Altijd even controleren dus en eventueel een klein beetje olie gebruiken.

Gesloten