LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB lidmaatschap

Andere onderwerpen over auto en vervoer
riddera
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2010 13:18

ANWB lidmaatschap

Ongelezen bericht door riddera »

Ik heb op 19 november 2010 mijn auto verkocht. Vervolgens bel ik met de ANWB om mijn wegenwacht lidmaatschap op te zeggen, want die heb ik immers niet meer nodig. Wordt mij door de ANWB medegedeeld dat je maar 1x per jaar je lidmaatschap kunt opzeggen en dat moet voor 15 november. Ik moet dus nog doodleuk een lidmaatschap voor het aankomende jaar van 83 euro betalen, terwijl mijn auto verkocht. Op zijn zachtst gezegd, ERG KLANTONVRIENDELIJK om iemand te laten betalen voor iets waar ze geen gebruik van gaan maken. Het moet toch altijd mogelijk zijn om je lidmaatschap op te zeggen, op elk moment van het jaar. En zeker als je je auto verkoopt.
A. van de Ridder

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: ANWB lidmaatschap

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: ANWB lidmaatschap

Ongelezen bericht door henk51 »

En zeker als je je auto verkoopt.
Wegenwacht staat op naam en niet op kenteken. Misschien koop je binnenkort
weer een auto. Ook als je een auto leent van kennis/vriend kun je je pas gebruiken indien je pech hebt kan wel eens handig zijn in de winter.
Zeg hem wel alvast op voor volgend jaar zorg voor bewijs van opzegging ben je in ieder geval op tijd.
Ik had 3 jaar geleden hetzelfde kocht in januari nieuwe auto zat pech hulp op dus ook dubbel lid geweest.Heb toen 1 keer hulp aangevraagd toen ik met een kennis meereed die geen lid was was weer een meevallertje.

gr Henk

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: ANWB lidmaatschap

Ongelezen bericht door crazyme »

riddera schreef:Op zijn zachtst gezegd, ERG KLANTONVRIENDELIJK om iemand te laten betalen voor iets waar ze geen gebruik van gaan maken.
Je hebt toch zeker ZELF je auto verkocht, van de Ridder ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: ANWB lidmaatschap

Ongelezen bericht door crazyme »

jasper52 schreef: De wet is bedoelt om de normale man een poot uit te draaien.
Nee, hoor. Alleen om jou een poot uit te draaien. :mrgreen:

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: ANWB lidmaatschap

Ongelezen bericht door dhc »

jasper52 schreef:Omdat de Anwb door juristen heeft laten uitzoeken in welke mate ze leden nog even kunnen "plukken" voor een jaar contributie, even het volgende.

Volgens consumentenbond en overheid heeft de anwb het recht een opzegtermijn van 1,5 maand te hanteren. De overheid maakt de wet, de consument weet nergens van, de anwb laat het uitzoeken door deskundigen en gaat tot het naadje van de wet. Alles heel eerlijk natuurlijk als consument had de algemene voorwaarden moeten lezen(40 pagina's kleine lettertjes).

De wet is bedoelt om de normale man een poot uit te draaien.

Ik zit weer een jaar vast aan mijn lidmaatschap zonder dat ik een auto heb. Hoe pak je de Anwb terug, simpel toch, je schrijft een kenteken op van de straat, je belt op dat ie het niet meer doet (de auto) en belt (met de Anwb).

Ze komen langs en dan zeg je dat hij 10 minuut geleden "aansprong" en dat je alweer onder weg bent.

Neem svp hier een voorbeeld aan ik denk dat snel de huidige praktijk van 1,5 maand beeindigd wordt.

Groetjes
Dag Jasper Casper van VARA Kassa:
Je vergeet gemakshalve te melden dat er altijd naar de gegevens van het ANWB-lid wordt gevraagd....telefoonnummer, lidmaatchapsnummer enz..

Tamelijk kansloze optie dus....

Mister.O.G.
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2010 23:43

Re: ANWB lidmaatschap

Ongelezen bericht door Mister.O.G. »

Zie forum: ANWB WEL opzeggen NA 15 november!!!!!!!!!!!!!!!!
link: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... b#p1085295

mischien helpt het wat om toch onder het lidmaatschap uite te komen.

bolluijt
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2010 23:26

Re: ANWB lidmaatschap

Ongelezen bericht door bolluijt »

nog een leuk geintje van ze:
als je in september lid wordt mag je voor een VOL jaar betalen en krijg je in november een nieuwe acceptgiro voor het nieuwe jaar.
als je in november lid wordt krijg je de rest van het jaar gratis!!!

ik ben dus in september lid geworden via het internet maar dit stond nergens vermeld en de voorwaarden welke ik thuis gestuurd heb gekregen (nadat ik al betaald had) stond hierover ook niks in.

Ik zie het als misleiding van een klant en heb dus een klacht gestuurd en hier de email en hun reactie.

Ik heb een: Klacht
Onderwerp: Nota, specificaties, betalingen & duplicaten
Bericht: geachte heer, mevrouw

graag wil ik een klacht inleggen betreffende het lidmaatschap.
Wij zijn in september lid geworden na een vervelend voorval in belgie (is niet gegaan via de anwb)via de website van u.
Wij hebben een rekening gekregen van 82 euro en deze dus betaald er vanuit gaande dat dit is voor een HEEL jaar, NERGENS in het zicht staat op Uw site vermeld dat als je als je halverwege het jaar lid wordt je dan het VOLLEDIGE jaar moet betalen zelf vind ik deze regel absurd aangezien ik dus nu meer dan 50 euro voor iets heb betaald waar ik niks aan heb gehad. De algemene voorwaarden heb ik pas toegestuurd gekregen NADAT ik het bedrag betaald had en ook hierin staat niets dat je voor een heel jaar moet betalen als je later dan halverwege het jaar lid wordt.
een redelijk voorstel lijkt me dat het rest bedrag wat overgebleven is van de eerste betaling in mindering wordt gebracht op de rekening voor het komende jaar.
en dan hun reactie:


Geachte heer Bolluijt,
Hartelijk dank voor uw mail.
Het ANWB-lidmaatschapsjaar loopt gelijk aan het kalenderjaar en wordt ieder jaar automatisch verlengd. De relatief lage jaarcontributie is hierop afgestemd.

Doordat onze vereniging op deze wijze is gegarandeerd van een bepaalde inkomstenstroom, is het voor ons mogelijk relatief hoge uitgaven te doen aan hulpverlening voor onze leden, in binnen- en buitenland. Hierbij kunt u denken aan de Wegenwachthulpverlening, maar ook aan het repatriëren van personen en voertuigen uit het buitenland.

Meer informatie vindt u op onze internetsite http://www.anwb.nl. U kunt ook langsgaan bij één van onze winkels. Voor telefonische informatie kunt u bellen met ons telefoonnummer 088-2692 222. Dit nummer is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 20.00 uur en op zaterdag van 08.30 tot 17.00 uur.

Met vriendelijke groet,
Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB
Dhr. W. Odit
Contactcenter, Team Correspondentie

ofwel met andere woorden ik betaal dus extra omdat hun zonodig mensen een of twee maanden gratis wegenwachthulp bieden of voor andere mensen die in het buitenland staan met pech.

breutjevankeutje

Re: ANWB lidmaatschap

Ongelezen bericht door breutjevankeutje »

Als je met pech staat, helpen zij je wel.

jasper52
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:20

Re: ANWB lidmaatschap

Ongelezen bericht door jasper52 »

Je schreef "Dag Jasper Casper van VARA Kassa:
Je vergeet gemakshalve te melden dat er altijd naar de gegevens van het ANWB-lid wordt gevraagd....telefoonnummer, lidmaatchapsnummer enz..

Tamelijk kansloze optie dus...."

Wat maakt dat uit? Je geeft ze toch gewoon je lidmaatschapnummer en je telefoonnummer, daarom komen ze ook langs.

Ze zullen na een keer 5 (voor niets te zijn verschenen) zich gaan bedenken of een dergelijke praktijk wel geld oplevert en mogelijk hun praktijken bijstellen.

Groet,

Jasper

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: ANWB lidmaatschap

Ongelezen bericht door Athoz »

Ik heb momenteel een zelfde iets aan de hand met ze...

In juli/augustus vorig jaar hebben wij besloten geen auto meer te hebben, of te nemen. Ik heb toen eind augustus via de site van de ANWB een opzegformulier ingevuld, dit is goed gegaan. Rond die tijd overleed ook mijn moeder, dus heb nooit meer stilgestaan bij het al dan niet ontvangen van een bevestiging van opzegging. Ook niet, omdat de opzegging via de site 'succesvol' was.

Vond het al vreemd dat ik weer een nieuw lidmaatschaps pasje kreeg toegestuurd, welke ik dan ook per ommegaande gertourneerd heb aan de ANWB. Nu blijven ze toch rekeningen sturen en claimen nooit de opzegging binnen gehad te hebben.

Ik heb dus al sinds vorig jaar geen auto meer, alleen nog een brommertje, maar ze weigeren die opzegging door te voeren per 1 januari 2011, en verplichten mij dus een jaar lid te blijven. Ook willen ze nog eens 6 euro hebben mocht ik dat pasje weer terug willen, want tsja die heb ik meteen weer geretourneerd.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: ANWB lidmaatschap

Ongelezen bericht door tennis »

Athoz schreef:
Ik heb dus al sinds vorig jaar geen auto meer, alleen nog een brommertje, maar ze weigeren die opzegging door te voeren per 1 januari 2011, en verplichten mij dus een jaar lid te blijven. Ook willen ze nog eens 6 euro hebben mocht ik dat pasje weer terug willen, want tsja die heb ik meteen weer geretourneerd.

Een lidmaatschap is persoonlijk, d.w.z. op naam, en niet op een of meerder autos!
Les voor de volgende keer: Aangetekende brief!

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: ANWB lidmaatschap

Ongelezen bericht door Athoz »

Hey tennis, ja ik weet dat het lidmaatschap persoonlijk is, en niet voortuig gebonden, maar als we nog eens in een auto van een kennis rijden, zijn het allemaal personen die zelf een anwb lidmaatschap hebben.

En inderdaad, zo blijkt maar weer, we moeten geld uitgeven, anders kost het ons nog meer geld. De nutteloze optie om op de site je abonnement op te zeggen werkt voor geen meter, dus dat mogen ze van mij ook weghalen.. :/

gpser
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 okt 2010 11:33

Re: ANWB lidmaatschap

Ongelezen bericht door gpser »

Zijn blijkbaar wel meer mensen met die klacht. In de ANWB winkel heeft een meneer een half uur lopen klagen aan de kassa.. slechte deal van de ANWB.
Over de service van de ANWB op locatie geen klachten verder.

buresh78
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2011 19:03

Re: ANWB lidmaatschap

Ongelezen bericht door buresh78 »

Ik heb mijn personenauto in november 2010 laten schorsen omdat ik in een leaseauto van de zaak rijd. Vervolgens heb ik uiteraard de ANWB gebeld om mijn lidmaatschap tijdelijk te beëindigen met de intentie om in de toekomst mogelijk weer gebruik te maken van de diensten van de ANWB. Het opzeggen was op 29 november 2010 helaas niet meer mogelijk en ze vertellen je doodleuk dat je lekker een jaartje voor niets moet betalen. Het is belachelijk dat je voor iets moet betalen waar je geen gebruik van maakt!!! Ik vind dit schandalig, oplichterij of anders gezegd: DIEFSTAL! Nu zit ik met 2 abonnementen bij de ANWB want mijn lease maatschappij heeft mijn leaseauto ook bij de ANWB aangemeld.

Niet te geloven dat er bedrijven zijn die anno 2010-2011 zo klant onvriendelijk zijn. Begrijpen ze bij de ANWB dan niet dat als in dit soort gevallen wordt meegewerkt dat de kans groot is dat oud-abonnees weer terugkomen? De ANWB heeft tegenwoordig concurrentie dus als je vanuit een commerciële invalshoek bekijkt zijn ze niet zo slim bezig.

De ANWB rekening van €127,50 is nog niet betaald en dit zal ik zo lang mogelijk uitstellen.

Ik lees hier dat de ANWB dit forum leest. Aan de ANWB: ik wil dit bericht intrekken als jullie bereid zijn mijn abonnement per 2010 te laten verlopen!

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: ANWB lidmaatschap

Ongelezen bericht door tennis »

buresh78 schreef: Ik lees hier dat de ANWB dit forum leest. Aan de ANWB: ik wil dit bericht intrekken als jullie bereid zijn mijn abonnement per 2010 te laten verlopen!
Voor jou, zijn er al vele met hetzelfde probleem geweest, maar helaas heeft dit de ANWB zo in de voorwaarden staan.
Je trekt helaas aan het kortste eind!
Ik heb geen ANWB, maar deze hulp krijg ik van mijn verzekering geboden, zonder dat dit extra kost.
Laat je niets wijsmaken, Meneer ANWB advies is niet van de ANWB !

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ANWB lidmaatschap

Ongelezen bericht door kweenie »

Athoz schreef:Hey tennis, ja ik weet dat het lidmaatschap persoonlijk is, en niet voortuig gebonden, maar als we nog eens in een auto van een kennis rijden, zijn het allemaal personen die zelf een anwb lidmaatschap hebben.
Dan moet er wel altijd iemand die anwb-lid is meerijden, als je een auto leent. Anders krijg je nog geen anwb service.

Cobuus
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2011 10:16

Re: ANWB lidmaatschap

Ongelezen bericht door Cobuus »

Ik probeer al sinds nov 2010 mijn service buitenland met vervangend vervoer op te zeggen, via de site , mail , schriftelijk, telefonisch.
Er is ergens iets fout gegaan bij de ANWB maar ik moet dat aantonen, het geld afschrijven verloopt overigens prima en ook de aanmaningen ,verhogingen en het dreigen met een incassoburo, nadat ik het geld gestorneerd had.
Het contactcentre en het hoofdkantoor verwijzen je van het kastje naar de muur, beloven van alles maar doen niets
Dit is typisch het arrogante gedrag van een club met een monopolie positie, het wordt tijd voor fikse concurentie

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: ANWB lidmaatschap

Ongelezen bericht door tennis »

Ik probeer al sinds nov 2010 mijn service buitenland met vervangend vervoer op te zeggen, via de site , mail , schriftelijk, telefonisch.
Ook aangetekend geprobeerd?

Cobuus
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2011 10:16

Re: ANWB lidmaatschap

Ongelezen bericht door Cobuus »

Nee ze ontkennen niet dat ze mijn post ontvangen hebben , maar dat ik te laat zou zijn geweest.
Ik heb op tijd voor 15 nov de service buitenland met vervangend vervoer via de site gewijzigd, toen daar geen reaktie op kwam en later bleek dat het niet verwerkt was heb ik schriftelijk en per mail en telefonisch mijn boodschap overgebracht.
Ze gingen ervanuit dat ik mijn hele lidmaatschap wilde opzeggen en ik was dus te laat.
Maar ik wil alleen maar de service buitenland met vervangend vervoer opzeggen verder wil ik gewoon lid blijven, hoe moeilijk kan het zijn.
Daarna is een kastje naar de muur verhaal ala T Mobile begonnen

Gesloten