LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeerboete terein voor supermarkten

Andere onderwerpen over auto en vervoer
dwempe1
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2010 13:41

Parkeerboete terein voor supermarkten

Ongelezen bericht door dwempe1 »

Beste kenners

Op 28-10-20 kreeg ik een boete voor geparkeerd staan.

Ongemerkt en niet opgevallen ging ik naar de Dirk Van Den Broek.
Parkeerde mijn bus op hun terein en kwam met een 6 volle boodschappen tassen terug. (doe 1x in de maand boodschappen)

Nu was het mij niet opgevallen dat ik daar moest betalen, had de verwachting dat het eigen terein was van de supermarkten die daar zaten.

Er is hier geen opzet in het spel geweest, gewoon een misverstand. Supermarkt + parkeerplaats. Nu blijken ze wel een eigen terein te hebben op het dak. Maar hier kan ik niet op met mijn bus.

Hier google maps locatie. Ik stond voor de witte leger des heils bak (zwarte auto nu staat) http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 1,,0,18.31

Waarmee kunnen jullie me helpen:
  • Hopelijk wets artikelen of standpunten geven waarmee ik in iedergeval een sterk bezwaarschrift kan schrijven.
    Ik was aan het laden en lossen (bonnetje heb ik nog bewaard)
    Mijn bus kan niet het eigen terein op :(
    Het is daar slecht aangegeven (wat zijn de regels en wets artikelen voor een standpunt?)

Vind het zo oneerlijk, worden gewoon gestraft omdat we gewoon mensen zijn. De overheid maakt er gewoon misbruik van voor mijn gevoel. Voel me een crimineel terwijl ik gewoon een fijn ongestoord leven probeer te leven, hou me altijd aan de regels en ze kunnen me alleen pakken op mierenn..... :D.

Geen quotum maar richtlijnen (politie ligt ons op onder druk van de overheid)
Tevens melde de politie mij, wij hebben geen quotum maar richtlijnen???? ZELFDE!!!! GRRR. We worden in ons ootje genomen door de overheid ben ook met een artikel hierover bezig, misschien hebben jullie nog iets uitgevonden of gelezen over het quotum politie hoor het graag?

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Parkeerboete terein voor supermarkten

Ongelezen bericht door henk51 »

Staan er parkeermeters of parkeer automaat dan is het geen Mulder feit maar een gemeentelijke heffing worden door parkeercontroleurs uitgeschreven hoeven geen BOA's te zijn. Meestal word je voordat je een betaald parkeren gebied gewaarschuwd met borden die gelden voor het gehele gebied. Heeft dan dus niets te maken met quotum politie opbrengsten gaan in gemeente kas.
Ik was aan het laden en lossen (bonnetje heb ik nog bewaard)
nee je was aan het boodschappen doen je zei hetzelf dat is geen laden en lossen je had gewoon een parkeerbonnetje moeten kopen. Bezwaarschrift is kansloos in dit geval. Je behoort als automobilist goed op de borden en aanwijzingen te letten.


gr Henk

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Parkeerboete terein voor supermarkten

Ongelezen bericht door tennis »

Dit speelt bij vele parkeerplaatsen voor en nabij supermarkten.
Er zijn parkeermeters geplaatst, en je moet betalen.
Het te betalen bedrag is voor 1 uur 20 eurocent, dus niet veel.
Als je niet betaald, krijg je net zo een boete, als op iedere parkeerplaats.
Als je boodschappen gaat doen. heeft dit niets met laden en lossen te doen, en ik denk, dat je pech hebt,ook al wist je het niet!

dwempe1
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2010 13:41

Re: Parkeerboete terein voor supermarkten

Ongelezen bericht door dwempe1 »

Allen alvast bedankt was ik al bang voor, het gemene is had ik het gezien had ik het betaald. Voel me nu dubbel zo vervelend betaal het altijd en dan zie je het een keer niet krijg ik buiten wat ik al betaalt heb even goed nog eens een boete :cry:

Kan ik dan wel iets doen om het ze moeilijker te maken?
Wat is jullie mening over € 52,20 (115,03 gulden) voor 1x niet opletten :( 1 hele dag straftaak voor per ongeluk vergeten te betalen :(


Ik ben absoluut tegen boetes en mensen steeds meer in hokjes plaatsen (verbieden enz). Heb vaak het gevoel dat het niet eerlijk is.

Daarom ben is Klachten Nederland ook gestart. Ik wil eerlijkheid terug in de wereld.

De enge gedachte!!! (Politie)
Ik ben eerder bang voor de politie, dan dat ik het gevoel heb dat ze er zijn voor de handhaving of veiligheid. Het zijn boete gevende robots geworden :(
De boetes zijn zo hoog, dat het bij de gemiddelde burger meteen een inpakt heeft op het economische leven. Heb 2 bedrijven en het is echt overal crisis, moet elke stuiver omdraaien om te overleven en dan krijg je van die lullige HOGE boetes erbij.


Tuurlijk zijn er mensen die zeker op hun vingers getikt moeten worden. Maar maakte me onbewust deel van een strafbaar feit en eerlijk heb ik nou echt iets slechts gedaan :( Het zit zo in conclaaf met wat ik vind passen bij normen en waarde. Heb liever dat de echte boeven gestraft worden.

Al is deze boete uitgedeeld door de parkeerwacht van de gemeente vallen ze onder het zelfde rijtje.

Baal er behoorlijk van en wil niet gewoon zomaar het geld overhandigen. Iemand een idee om ze er iets voor te laten doen?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Parkeerboete terein voor supermarkten

Ongelezen bericht door dhc »

Ik ken de lokatie. Er staat meermalen in de directe omgeving én op het terrein zelf aangegeven dat je daar moet betalen voor een parkeerplaats.Kan me absoluut niet voorstellen dat je dat gemist hebt! Onmogelijk in mijn optiek!

Het hele centrum van Zaandam is trouwens betaald parkeren!Dan heb je al een tijdje met oogkleppen gereden als je al die borden hebt gemist!

Gewoon betalen die sanctie, smoesjes en excuses helpen niet....

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Parkeerboete terein voor supermarkten

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Je kunt je probleem voorleggen op het forum van flitsservice punt nl.
Daar bruist men van de goede ideeën. :lol:

hdpaddy
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 dec 2007 08:21

Re: Parkeerboete terein voor supermarkten

Ongelezen bericht door hdpaddy »

Als ik op street view kijk en ik draai mij om naar linksachter zie ik direct een parkeer(automaat)bord.
Helaas betalen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Parkeerboete terein voor supermarkten

Ongelezen bericht door dhc »

Tis weer bijzonder schreef:Je kunt je probleem voorleggen op het forum van flitsservice punt nl.
Daar bruist men van de goede ideeën. :lol:
Kansloos! Zoals ik al schreef staat het terrein vol met borden dat je daar moet betalen, het is absoluut uitgesloten dat je dat niet gezien hebt!
En mocht dat wel zo zijn dan heb je dus ook alle andere betalende parkeerders gemist! Dan moet je niet naar Dirk maar naar Hans Anders!
Enne....het terrein is ook niet van Dirk,of BCC of DirckIII.....

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Parkeerboete terein voor supermarkten

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

dhc schreef:Kansloos!
Laat dat de jongens en meisjes van FS maar uitmaken.
De starter van dit topic vroeg een aantal dingen.
En voor 1 daarvan kan FS best wel wat ideeën aandragen. :mrgreen:

EnyaMae
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 aug 2009 21:10

Re: Parkeerboete terein voor supermarkten

Ongelezen bericht door EnyaMae »

Meen je dit nou serieus? Ik kan bijna niet geloven dat je dit zegt. Je hebt zélf niet opgelet, jammer maar kan gebeuren, en dan moet een ander jouw rekening maar verscheuren? Waarom? Omdat je het "onbewust" deed? Lekkere smoes, zo ken ik er nog wel een paar.
Gewoon betalen jij! En het liefst nog met een extra boete erop ook nog.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Parkeerboete terein voor supermarkten

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb even op je link gekeken, en met street view wat verder rond gesnuffeld, en laat er nou bij Dirk van de Broek een parkeerautomaat staan. Nota bene precies naast de plaats waar de winkelwagens staan. Als je daar eens in de maand boodschappen doet, moet je dat heus wel een keer gezien hebben.

Ga alsjeblieft ergens anders komedie spelen.

http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 1,,0,18.31

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Parkeerboete terein voor supermarkten

Ongelezen bericht door dhc »

Stop, maar met reageren, TS krijgt niet de antwoorden die hij wil en is sinds 3-12 (Laatst bezocht: 03 dec 2010 20:13 ) niet meer actief.
Waarschijnlijk in het besef dat zijn "strijd" kansloos is, zoals ik al had voorspeld.....

jojogirl21
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:53

Re: Parkeerboete terein voor supermarkten

Ongelezen bericht door jojogirl21 »

dwempe1 schreef: Wat is jullie mening over € 52,20 (115,03 gulden) voor 1x niet opletten :( 1 hele dag straftaak voor per ongeluk vergeten te betalen :(
1 keer niet opletten? Je zegt zelf dat je er elke maand komt...

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Parkeerboete terein voor supermarkten

Ongelezen bericht door tennis »

jojogirl21 schreef:
dwempe1 schreef: Wat is jullie mening over € 52,20 (115,03 gulden) voor 1x niet opletten :( 1 hele dag straftaak voor per ongeluk vergeten te betalen :(
1 keer niet opletten? Je zegt zelf dat je er elke maand komt...
:?: :?:
dhc schreef:Stop, maar met reageren, TS krijgt niet de antwoorden die hij wil en is sinds 3-12 (Laatst bezocht: 03 dec 2010 20:13 ) niet meer actief.
Waarschijnlijk in het besef dat zijn "strijd" kansloos is, zoals ik al had voorspeld.....

BarrievanDank
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2013 12:28

Re: Parkeerboete terein voor supermarkten

Ongelezen bericht door BarrievanDank »

Sorry hoor maar als je dit terrein op rijdt staat er direct een betaalautomaat. En als je die dan nog gemist hebt (misschien omdat er een rij mensen voor stond die een kaartje gingen kopen...) dan moet het opgevallen zijn toen je de stoep op liep om naar de ingang te gaan. Een betaalautomaat op de hoek van de stoep en een groot bord er boven: parkeerautomaat... Volgens mij hoopte je gewoon geen controle te krijgen. Jammer, maar voor jou een gevalletje van een stomme actie.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Parkeerboete terein voor supermarkten

Ongelezen bericht door dhc »

Fijn dat u nog even "inhoudelijk' reageert op een vraag uit december 2010....

Gesloten