LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Benzine prijs verhogingen

Andere onderwerpen over auto en vervoer
tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door tiptoo »

marcelxxx schreef:De prijs van benzine kan van niet hoog genoeg zijn,
jij hebt zeker geen auto en sowieso niet nodig zo te horen???

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door tiptoo »

Pindakaaspotje schreef:
zojuist 1.46 betaald in Belgie, zeker voor mensen vlak bij de grens meer dan de moeite.

dat scheelt een stukkie , voor mij geen optie belgie te ver weg :mrgreen:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door tennis »

tiptoo schreef:ik heb gisteren bij de shell , 1,59.3 cent moeten betalen vind het nogal meevallen.
Nou, dat is best veel, ik betaalde € 1,40.9!!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door tiptoo »

tennis schreef:
Nou, dat is best veel, ik betaalde € 1,40.9!!

sho hee waar woon jij , dat wil ik ook wel :mrgreen:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door tennis »

Aan de grens van Belgie, daar zijn de prijzen nog redelijk!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door tiptoo »

tennis schreef:Aan de grens van Belgie, daar zijn de prijzen nog redelijk!
ik merk het daar zit ik een stukkie vandaan :mrgreen:

MarkII
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mar 2009 18:56
Locatie: Ouder-Amstel

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door MarkII »

Allemaal diesel gaan rijden en tanken bij de lidl?

Zo rijd je schoon en goedkoop. Wie rekent er eens uit wat er gebeurt wanneer wij één maand niet meer tanken?

Hebben we meteen twee zaken aan de orde. Dat het openbaar vervoer niet toereikend is, en dat de oliemaatschappij een flinke deuk oploopt.

Wat koste bijvoorbeeld de staking in Frankrijk de oliemaatschappijen?
Ergste vind ik, dat ik een week geleden op discovery een golf zag rijden die al in 1994 was omgebouwd (electrisch). Deze golf kon best een eind rijden op één lading alleen duurde het opladen van de krachtbron nog te lang. Met de huidige kennis en accu's kan dit dus veel beter. Ook waren er genoeg auto's te zien die prima konden rijden op zonnebloemolie. Maar dat word ontmoedigd in Nederland.

Mijn idee over de brandstofprijzen? Zakken vullen, niets meer niets minder.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door tiptoo »

MarkII schreef:Allemaal diesel gaan rijden en tanken bij de lidl?


ik was niet van plan me scheel te gaan betalen bij de wegenbelasting, en hoezo bij de lidl? net zo duur als waar ik nu tank!

MarkII
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mar 2009 18:56
Locatie: Ouder-Amstel

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door MarkII »

VW Polo 1.9 sdi levert prima prestatie op de zonnebloemolie van de lidl of aldi.
Peugeot 106 1.5d dito.
Ik bedoel ermee te zeggen dat er andere brandstoffen zijn, maar dat dit niet mag van onze regering. Oftewel, de regering verdiend bakken geld aan ons.
Vanochtend was in het nieuws dat ons olieveldje in Nederland nog genoeg zou bevatten om de hele wereld 1,5 dagen te voorzien. Das natuurlijk niet lang, maar reken eens uit wat het oplevert. En zagen we de brandstofprijzen vandaag dalen?

Ik niet.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door tiptoo »

zolang dat soort brandstof er niet is voor ons en het ook niet getankt ken worden blijf ik lekker op benzine rijden en of we nou klagen of niet , het rijdt nog steeds niet op water dus ik heb zoiets van het is nou eenmaal zo, ken ook mijn auto er niet voor laten staan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door kweenie »

cooltje schreef:Shell heeft onlangs mede gedeeld dat de benzineprijs wel eens naar 2 euro kan gaan. De prijs is momenteel al erg hoog en ze zijn al aardig op weg. Dit MOET gestopt worden.
Van wie moet dat? Heb ik een wetswijziging gemist waarin is besloten dat de benzineprijzen niet mogen stijgen?

Al dat gezeur over dat de benzineprijzen te veel stijgen. Shell zegt alleen dat de benzineprijzen wel eens naar de 2 euro kunnen gaan, niet dat dat nu a la minute gebeurt. En je hoeft heus geen helderziende te zijn om te kunnen zien dat dat wel eens kan gaan gebeuren.

Begin 2008 was de olieprijs ongeveer 100 dollar per vat en benzine kostte ongeveer 1½ euro per liter. Een half jaar later is de olieprijs op zijn piek, de helft hoger, daarna kelderen de prijzen weer. De benzineprijzen volgen de stijging (en daling) niet 1 op 1, ook omdat de olieprijs maar even zo gepiekt heeft. Dat kwam vooral door de crisis die op dat moment losbarste. Zou de hoge olieprijs langer hebben aangehouden, dan was de benzineprijs ook verder gestegen. Op dit moment is de olieprijs weer zo aan het stijgen en staat nu iets onder de 100 dollar per vat. Ook nu is de benzineprijs weer ongeveer 1½ euro per liter. Is het dan vreemd om aan te nemen dat als de stijging van de olieprijzen doorzet, de benzine ook flink duurder wordt? En dat die wel eens tot 2 euro kan stijgen?

MarkII
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mar 2009 18:56
Locatie: Ouder-Amstel

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door MarkII »

Eigenlijk ben ik al blij dat er mensen reageren op dit forum.

Ik dacht eerlijk gezegd dat ik de enige idioot was die niet een auto van zijn baas had met bijbehorende tankpas. Want als ik om mij heen kijk, hoor ik niemand over de prijzen.

Wat dat betreft mis ik bepaalde dingen in Nederland. Wij nemen genoegen met het pensioen op 67 jarige leeftijd. En als ze daar 70 van maken gebeurt er nog niks. Iets dat onze regering ondertussen weet en daar ook naar handelt.

In Frankrijk ging het land op de fles. Want die moesten langer doorwerken. Jawel, ze mochten niet langer op hun 60ste met pensioen. Dus ging de fransman met stokbrood in de aanslag. En wij? we keken er naar en dachten, wat een zeikerds.

Kortom, de gemiddelde Nederlander heeft geen strijdlust meer. Dat we door verzet onze staten generaal omzette in een verkiesbare regering doet er niets aan af. Kennelijk leven we alle gewoon lekker door tot het water aan de lippen staat.

Want zolang het een groepje treft waar jij niet toe behoort, is alles prima.

Rare jongens, die Nederlanders, zullen die Fransen wel denken.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door tiptoo »

eerlijk gezegd wat die Fransen van ons denken zal me een worst wezen :lol:

je ken er wel over klagen maar je moet als je auto rijdt nou eenmaal betalen of moeten we allemaal maar de auto laten staan? in mijn geval ken dat niet neem aan in andere gevallen ook niet, alles wordt duurder dus leg je er gewoon bij neer , het is nou eenmaal zo.

MarkII
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mar 2009 18:56
Locatie: Ouder-Amstel

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door MarkII »

Tja, Tiptoo.

Als jij nu ook al niet meer aan mijn zijde staat, moet het maar.
Want nu in mijn eentje op het binnenhof staan met een spandoek zal weinig uithalen.

Dus laten we maar weer de buis aanzetten en gezellig kijken naar debatten op tv. Want we willen zo graag laten zien aan het buitenland dat wij Nederlanders wel een ruggengraat hebben door daar misschien toch een koppeltje agenten heen te sturen.

Jammer hoor.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door tiptoo »

MarkII schreef: Want nu in mijn eentje op het binnenhof staan met een spandoek zal weinig uithalen.
:lol: mij krijg je niet met een spandoek op het binnenhof hoor :lol: ruggegraat genoeg en tv debatten heb ik geen belangstelling bij , is gewoon slap geklets dus daar hoef ik de buis niet voor aan te zetten.

het is nou eenmaal zo dus niet te druk maken tis nog geen 2 euro :mrgreen:

Willy50
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 aug 2005 07:14

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door Willy50 »

Wat dachten jullie van 30 euro belasting op een volle tank :evil: ? dit noem ik diefstal!!
Wij betalen met z,n allen al genoeg btw. over benzine,auto,s en wegen ! dus een heuse melkkoe, waar blijft nog steeds het beruchte kwartje van kok??? :shock:

Tom2008
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2008 11:56

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door Tom2008 »

MarkII schreef:Jawel, ze mochten niet langer op hun 60ste met pensioen. Dus ging de fransman met stokbrood in de aanslag. En wij? we keken er naar en dachten, wat een zeikerds.

Kortom, de gemiddelde Nederlander heeft geen strijdlust meer. Dat we door verzet onze staten generaal omzette in een verkiesbare regering doet er niets aan af. Kennelijk leven we alle gewoon lekker door tot het water aan de lippen staat.

Want zolang het een groepje treft waar jij niet toe behoort, is alles prima.

Rare jongens, die Nederlanders, zullen die Fransen wel denken.
en wat heeft al die strijdlust inclusief stokbrood de Fransen opgeleverd? niks, het plan is gewoon aangenomen.
Nederlanders hebben welllicht weinig strijdlust, maar belangrijker is dat wij verder kijken dan onze neus lang is. want we kunnen wel gaan demonsteren tegen de benzineprijs, maar wat levert dat op? de olieprijs wordt bepaald door de wereldwijde vraag, daar kan de regering dus niks aan doen. de regering zou wel de accijns kunnen verlagen maar wat schiet de bevolking daar mee op? het moet toch uit de lengte of de breedte komen, dus er zal dan ergens anders op worden bezuinigd. daar komt bij dat de meeste mensen hun auto hebben om naar hun werk te gaan, en dat werken levert altijd nog veel meer op dan je kwijt bent aan benzine. en zo duur is die benzine nou ook weer niet, als ik van Amsterdam naar Utrecht rij kost me dat misschien 3 liter oftewel nog geen 5 euro, daar kan je echt geen treinkaartje voor kopen. ik heb liever dat de wegenbelasting wordt verlaagd, zodat de selectieve automobilist wordt bevoordeeld.

MarkII
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mar 2009 18:56
Locatie: Ouder-Amstel

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door MarkII »

Nou, ik kan me deels vinden in je verhaal.

En dan wel het deel dat het ergens vandaan moet komen. Maar waarom altijd bij de bezitter van een autootje? En waarom die accijns niet eens gebruiken om de BIODIESEL te introduceren in Nederland? Waarom niet meer investeren in andere brandstoffen?

Moest je pasgeleden niet lachen om het windmolenpark bij Urk? Want we zitten bijna zonder elektra in Nederland. En dit windmolenpark kon Nederland weer een beetje voorzien.

Nog geen 2 minuten daarna ging het over de kolencentrales die worden gebouwd. Neem mij niet kwalijk, ik dacht 5 in totaal. Euh, was dat niet wat veel, vroeg de reporter? Nee hoor. We houden genoeg over voor de export. Zelf (Nederland) had maar 25 procent nodig van de complete capaciteit van de 5 centrales. De rest was voor export.

Wat ik hier mee wil zeggen is, Ik heb al jaren de kennis om een simpele diesel motor op zonnebloemolie te laten lopen. Een kleine aanpassing en even rekening houden in de winter (viscositeit) en je rijd voor nog geen 0,59 euro de liter.
De roetuitstoot is dus een schonere auto. Het zijn al bewezen feiten. Maar onze regering wil er niet aan. Want de accijns hé. En dan te bedenken dat iedereen diesel gaat rijden. En dat net nu ze de wegenbelasting willen afschaffen. Das niet handig. Dus straffen we de mensen die milieu vriendelijk zijn en op sla of zonnebloemolie rondrijden. Word je betrapt, kost het jou meer dan 4 euro per liter die ze uit je tank halen.

We zijn het dus eens, het moet ergens vandaan komen. Maar laat ze dan eerst eens bij zichzelf te rade gaan waar ze het geld aan kunnen besteden. Transparant heet dat.

Tom2008
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2008 11:56

Re: Benzine prijs verhogingen

Ongelezen bericht door Tom2008 »

cooltje schreef:Er zijn al ketting emails in omloop om de marktleiders Shell en Esso te boycotten door geen benzine meer van die merken te kopen.
ik heb net voor 1,489 bij de Esso Express getankt, daar kan geen witte pomp tegen op, of weet iemand een beter adresje?

Gesloten