LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door Emmy75 »

manondoris schreef:ach emmy,neem een voorbeeld aan miepje1 :mrgreen:
Ach weetje, ik heb er persoonlijk geen moeite mee en maak me er niet druk over. Zoiets is ook geen groot probleem in onze wijk en ik ken ook niet veel van zulke gevallen.
Wat een beetje lastig is dat in de nieuwere woonwijken te weinig parkeerplek wordt aangelegd omdat er ook groen moet zijn, waardoor niet iedereen zijn 2 auto's kan stallen :mrgreen:

Wat ik wel minder vond was dat roko zijn/haar probleem groots verkondigde en het probleem van TS bagatelliseerde.

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door roko72 »

Emmy, ik denk dat je het dan in de verkeerde context heb gelezen.
Ik heb nooit iets willen bagatelliseren o.i.d.

En als dat wel zo is over gekomen......................mijn excuses!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door Emmy75 »

roko72 schreef:Emmy, ik denk dat je het dan in de verkeerde context heb gelezen.
Ik heb nooit iets willen bagatelliseren o.i.d.

En als dat wel zo is over gekomen......................mijn excuses!
Ik had onderstaande zin gelezen en vandaar dat ik het zo had opgevat:
roko72 schreef:Grappig eigenlijk...................een verhitte discussie, die begon over een caravan die "slechts" een paar dagen op een parkeerplaats staat.
Wat ik wel grappig vind is dat ogenschijnlijke tegenstanders het uiteindelijk toch eens worden over een aantal zaken.

Maar goed, ik kan me best voorstellen dat beiden verhalen erg vervelend kunnen zijn, echter zou ik niet weten wat men eraan zou kunnen doen, buiten het feit dat bepaalde voertuigen ergens niet geparkeerd mogen worden. Buiten lobbyen bij de gemeente voor een totaalparkeerverbod op bepaalde plekken, maar daar wordt het probleem alleen mee verplaatst en of je daar vrolijk van wordt, is ook nog maar de vraag.

Wat ik overigens wel een probleem vind, is dat men tegenwoordig woonwijken bouwt waarvan men van tevoren al weet dat er veel te weinig parkeerplek is. En dit zorgt voor allerlei irritaties.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Emmy... de gemeente hanteert hier 1,5 parkeerplaats per huis. In onze nieuwbouwstraat - gelegen tussen bestaande bouw - zijn plaatsen te kort, maar we hebben wel een heel brede groenstrook gekregen. Die nu fijn vol ligt met hondenpoep en afval.
Zelf hebben wij 1 auto en gelukkig zijn wij niet zo dat de auto 'altijd' voor onze deur moet staan. Onze buren hebben 2 auto's waarvan 1 bedrijfsbus. Drie keer raden waar die staat!
Zoals ik al zei: het helpt niet om je er druk over te maken. Helaas is Nederland al overgeleverd aan de mensen die 'doen wat ze willen' (wat dus meestal neerkomt op asociaal gedrag).

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door manondoris »

ik denk dat het probleem meer ligt ,dat bijna elk huishouden 2 of zelf meer auto,s heeft .zo onstaat er een tekort aan parkeerplaatsen en word de ergenis groter over de caravans/campers/bedrijfswagens. voor jaren terug hoorde je niemand erover omdat iedereen toen 1 auto voor de deur had staan. de welvaart brengt zo veel luxe problemen,maar iedereen doet er aan mee :shock:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Zo ken ik ook wel een wijk welke gebouwd is met 1,2 parkeerplek per huis. Dat vind ik persoonlijk een beetje te weinig als er rijtjeshuizen staan met geen eigen parkeerplek. Als 1 op de 5 huishoudens een 2de auto bezit, staat de wijk al vol geparkeerd en dan hebben we het nog niet over bezoek e.d.

Het zou handiger zijn als meer huizen gebouwd worden in wijken die beschikken over een eigen oprit al dan niet met garage waar 2 auto's kunnen staan. Maarja dan kunnen er minder huizen gebouwd worden op een perceel en levert dit weer minder op voor de projectontwikkelaar enz.

Daar komt bij dat veel huishoudens al bijna 2 auto's moeten hebben. Buiten de randstad is openbaar vervoer gewoon geen goed alternatief. Veel huishoudens hebben 2 inkomens nodig om het huisje waar ze wonen te kunnen betalen. Problemen met bedrijfsbussen komen mede doordat de werknemers de bedrijfsbus vaak niet voor privé doeleinden mag gebruiken van de werkgever of wil gebruiken vanwege de fiscale bijtelling van het ding.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Miepje1 schreef:Emmy... de gemeente hanteert hier 1,5 parkeerplaats per huis. In onze nieuwbouwstraat - gelegen tussen bestaande bouw - zijn plaatsen te kort, maar we hebben wel een heel brede groenstrook gekregen. Die nu fijn vol ligt met hondenpoep en afval.
Zelf hebben wij 1 auto en gelukkig zijn wij niet zo dat de auto 'altijd' voor onze deur moet staan. Onze buren hebben 2 auto's waarvan 1 bedrijfsbus. Drie keer raden waar die staat!
Zoals ik al zei: het helpt niet om je er druk over te maken. Helaas is Nederland al overgeleverd aan de mensen die 'doen wat ze willen' (wat dus meestal neerkomt op asociaal gedrag).
Vele gezinnen hebben 2 auto's, vele gezinnen werken met zijn 2-en waardoor ook vaak 2 auto's nodig zijn.
Werkt de man in oa de bouw dan heeft hij vaak een bedrijfsbus tot zijn beschikking, ik zie werkelijk het probleem niet.

Je kan maar iets te zeuren hebben. :roll:

ps. aantal jaar geleden hadden wij zelf 1 auto + beide een bedrijfsbus tot onze beschikking, tot onze beschikking is een groot woord was puur alleen om mee te werken.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door bianca82 »

hier in de straat is het ook meestal 2 auto's (zijn wij dan weer heel verfrissend omdat wij geen auto hebben) wij hebben dus ook 1 caravan in de straat die nooit verplaatst

wij hebben meer last van dat we onze tuin niet uit kunnen omdat er een auto tegen de in/uitgang staat geparkeerd, nadeel van jaren 30 wijk in combinatie dat de gemeente niet goed heeft nagedacht hoe het werkt met parkeren :lol:

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Zeg Chocomelk, niet tegen mij beginnen. Ik leg me er juist bij neer; zal wel moeten. Wij werken ook allebei hoor, full time nog wel. Alleen neem ik meestal de fiets :wink: (gelukkig kan dat).

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Miepje1 schreef:Zeg Chocomelk, niet tegen mij beginnen. Ik leg me er juist bij neer; zal wel moeten. Wij werken ook allebei hoor, full time nog wel. Alleen neem ik meestal de fiets :wink: (gelukkig kan dat).
Niet iedereen kan dat. :wink:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door manondoris »

bianca82 schreef:hier in de straat is het ook meestal 2 auto's (zijn wij dan weer heel verfrissend omdat wij geen auto hebben) wij hebben dus ook 1 caravan in de straat die nooit verplaatst

wij hebben meer last van dat we onze tuin niet uit kunnen omdat er een auto tegen de in/uitgang staat geparkeerd, nadeel van jaren 30 wijk in combinatie dat de gemeente niet goed heeft nagedacht hoe het werkt met parkeren :lol:
voor de uitrit mag toch geen auto staan? of bedoeld u gewoon lopend de tuin uit? dan zit er toch ook nog een stoep tussen de geparkeerde auto,s ?en in de jaren 30 hadden we nog geen overscot aan auto,s ,dus kunnen ze daar weinig aan doen .tja of je moet een paar huizen gaan afbreken om er een paar parkeerplaatsen bij te realiseren :?

Jan Witjes
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 sep 2012 14:08

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door Jan Witjes »

tennis schreef:
Teunbosseman schreef:
tennis schreef:Niemand gaar hierover klagen, maar stallen, is overal niet toegestaan!
Overal niet toegestaan??? Typfoutje ??? Als je eigen terrein is mag je gewoon stallen hoor.
Natuurlijk, maar ik denk, dat dit topic, toch over openbare parkeerruimte gaat!
En waarom denk jij dat tennis ?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door sjohie »

manondoris schreef:
bianca82 schreef:hier in de straat is het ook meestal 2 auto's (zijn wij dan weer heel verfrissend omdat wij geen auto hebben) wij hebben dus ook 1 caravan in de straat die nooit verplaatst

wij hebben meer last van dat we onze tuin niet uit kunnen omdat er een auto tegen de in/uitgang staat geparkeerd, nadeel van jaren 30 wijk in combinatie dat de gemeente niet goed heeft nagedacht hoe het werkt met parkeren :lol:
voor de uitrit mag toch geen auto staan? of bedoeld u gewoon lopend de tuin uit? dan zit er toch ook nog een stoep tussen de geparkeerde auto,s ?en in de jaren 30 hadden we nog geen overscot aan auto,s ,dus kunnen ze daar weinig aan doen .tja of je moet een paar huizen gaan afbreken om er een paar parkeerplaatsen bij te realiseren :?
In onze jaren 30 wijk zijn er stukken trottoir voor huizen, die 3 betontegels, dus 3x30 cm = krap 1 meter, breed zijn, en dan is het nog best lastig om met zeg een beladen mamafiets de bocht vanuit de steeg te maken. Laat staan als er pal voor de steeg-uitgang, wat geen officiële uitrit is, een geparkeerde auto of bestelbus staat.

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

Jan Witjes schreef: En waarom denk jij dat tennis ?
Is dat nog interessant dan? Je reageert op een bericht uit voorjaar 2011.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door bianca82 »

manondoris schreef:
bianca82 schreef:hier in de straat is het ook meestal 2 auto's (zijn wij dan weer heel verfrissend omdat wij geen auto hebben) wij hebben dus ook 1 caravan in de straat die nooit verplaatst

wij hebben meer last van dat we onze tuin niet uit kunnen omdat er een auto tegen de in/uitgang staat geparkeerd, nadeel van jaren 30 wijk in combinatie dat de gemeente niet goed heeft nagedacht hoe het werkt met parkeren :lol:
voor de uitrit mag toch geen auto staan? of bedoeld u gewoon lopend de tuin uit? dan zit er toch ook nog een stoep tussen de geparkeerde auto,s ?en in de jaren 30 hadden we nog geen overscot aan auto,s ,dus kunnen ze daar weinig aan doen .tja of je moet een paar huizen gaan afbreken om er een paar parkeerplaatsen bij te realiseren :?
beetje late reactie sorry..

nee wij hebben geen stoep.. bij ons is het zo.. tuintje (2.5 cm) en dan bam.. parkeerplaatsen.. en aan beide kanten.. onze overburen hebben 3 auto's waarvan 1 hele hoge bestelbus (waar hij ook nog eens te hard door de straat doorrijd) als die bus voor mijn deur is geparkeerd kan ik mijn tuin niet uit met of zonder fiets (mijn fiets staat altijd in de voortuin geparkeerd wegens gebrek aan plek ergens anders)

overigens hier ook geen speelwijde.. wel een parkje maar die ligt vol met.. u raad het al.. poep kinderen moeten hier wel op straat spelen letterlijk.. daarom is het hier ook een erf gebied (1 richting) maar de meeste autorijders houden zich daar best slecht aan helaas..

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door Jolijn »

kan ik mijn tuin niet uit met of zonder fiets

Niet zonder de bestelbus te beschadigen...........dan heb je die bus ook niet meer pal voor je huis (raam?) staan.

Hoe komt de post/krantenbezorger bij je voordeur?

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door bianca82 »

die gaat dan via de buren (zit hekje tussen) dan kan hij bij mijn brievenbus..

tja als hij het zo strak heeft geparkeerd dat ik er niet langskom zonder fiets gaat het zelfs met flink beschadigen (en mijn fiets ook gelijk beschadigen) niet..

soms zit ik er wel is aan te denken.. maar dat kost me weer geld.. vind ik ook weer zonde

kijk als hij voor zijn deur staat vind ik het niet zo erg (al kijk ik er dan ook op) maar kan ik mn tuin teminste nog uit :P

Gesloten