LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vuurwerk overlast

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Vuurwerk overlast

Ongelezen bericht door gezondheid »

Ook dit jaar wordt er natuurlijk weer vuurwerk afgestoken, ook te vroeg natuurlijk het houden aan regels is voor sommige mensen moeilijk.

Ik ben voorstander dat dit op aangestelde plekken gebeurd. Ik heb er een bloed hekel aan dat er een groep jongeren staan te gniffelen en dan vervolgens vuurwerk naar jouw toegooien. Ik vind het een goed initiatief van GroenLinks om een meldpunt te starten:

http://www.vuurwerkoverlast.nl/

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Vuurwerk overlast

Ongelezen bericht door Barman »

Geweldig initiatief! Het zoveelste flutidee waar ze niks mee bereiken en ook nog eens zo geweldig over nagedacht. Het stomme melldpunt kan de meldingen niet eens aan.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Vuurwerk overlast

Ongelezen bericht door Isabel1 »

werkt inderdaad voor geen meter, daarnaast, wat gebeurt er eigenlijk als je het meldt? (feitelijk bedoel ik dus)

zolang niemand gewond raakt mag iedereen van mij knallen (ze zijn hier ook al druk bezig en hebben me net uit bed gelawaaid)

isabel

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Vuurwerk overlast

Ongelezen bericht door Shine »

Isabel1 schreef:werkt inderdaad voor geen meter, daarnaast, wat gebeurt er eigenlijk als je het meldt? (feitelijk bedoel ik dus)

isabel
Misschien de site eens lezen?
http://www.vuurwerkoverlast.nl/page/over

Overigens is de website -helaas- gehackt (geweest).

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Vuurwerk overlast

Ongelezen bericht door Isabel1 »

@shine, ik heb de site gelezen

ik snap wel wat ze met de meldingen willen doen, maar wat dan? wie gaat toezien op eventuele nieuwe wetgeving? Hier zijn ze al weken aan het knallen terwijl dat niet mag en daar wordt ook niets aan gedaan. Volgens mij kun je doen wat je wilt maar zal nieuwjaar toch altijd knallend ingeluidt worden op de manier waarop het nu ook gaat. Dus een pakket met melding aanbieden en vragen voor nieuwe regels gaat volgens mij niets veranderen. (maar misschien natuurlijk ook wel en heb ik het fout)
Overigens is de website -helaas- gehackt (geweest).
Dat wist ik niet, ik wist alleen dat de site een tijd plat had gelegen omdat hij de meldingen niet aankon.

isabel

stap50per
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 mar 2006 13:12

Re: Vuurwerk overlast

Ongelezen bericht door stap50per »

ieder jaar komen er klachten over het vuurwerk
dit kunnen ze alleen voorkomen om het in het gehele land en het gehele jaar te verbieden
probleem zo opgelost

waar is vuurwerk goed voor........nergens toch?????

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Vuurwerk overlast

Ongelezen bericht door Barman »

Isabel1 schreef:
Overigens is de website -helaas- gehackt (geweest).
Dat wist ik niet, ik wist alleen dat de site een tijd plat had gelegen omdat hij de meldingen niet aankon.

isabel
Bewijs daarvoor is er niet. Het is slechts iets wat zij zelf beweren om de zoveelste faal te maskeren.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Vuurwerk overlast

Ongelezen bericht door nevermind »

stap50per schreef:ieder jaar komen er klachten over het vuurwerk
dit kunnen ze alleen voorkomen om het in het gehele land en het gehele jaar te verbieden
probleem zo opgelost

waar is vuurwerk goed voor........nergens toch?????

Voor de economie!
e voorverkoop via internet was mager, maar de afgelopen drie dagen is in de winkels goed verkocht, zegt de BPN, die rekening houdt met een omzet van 67 miljoen euro, vooral door siervuurwerk dat steeds populairder wordt.
Helaas zit er bij dit bedrag geen dubbeltje van mij bij! :lol: :lol:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Vuurwerk overlast

Ongelezen bericht door VioletPrue »

nevermind schreef:
stap50per schreef:ieder jaar komen er klachten over het vuurwerk
dit kunnen ze alleen voorkomen om het in het gehele land en het gehele jaar te verbieden
probleem zo opgelost

waar is vuurwerk goed voor........nergens toch?????

Voor de economie!
e voorverkoop via internet was mager, maar de afgelopen drie dagen is in de winkels goed verkocht, zegt de BPN, die rekening houdt met een omzet van 67 miljoen euro, vooral door siervuurwerk dat steeds populairder wordt.
Helaas zit er bij dit bedrag geen dubbeltje van mij bij! :lol: :lol:
Maar, om het plaatje compleet te maken, laten we er dan de volgende dingen vanaf trekken:
- zorgkosten voor mensen die door eigen toedoen gewond raken;
- zorgkosten van mensen die niet door hun eigen toedoen gewond raken;
- kosten van gewonde dieren;
- kosten van het herstellen van alles wat kapot gaat vandaag (en alle afgelopen weken;
- kosten van het opruimen van alle troep die men laat liggen.

En dan natuurlijk alle dingen die niet in geld te berekenen zijn, het feit dat veel mensen hun huis niet uit durven, dieren die compleet over de pis zijn (ook de 'natuurlijke' dieren, niet alleen huisdieren) en aan de valium moeten, de trauma's die omhoog komen bij allerhande mensen die een oorlog hebben meegemaakt (mijn ex-buren lagen half onder de bank uit angst) en de kruitdampen die heel erg slecht zijn voor mens en milieu.
Dan denk ik dat je onder de streep in de min komt.... :wink:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Vuurwerk overlast

Ongelezen bericht door VioletPrue »

snuffel1 schreef: heeft ook een sociaal aspect, buren die elkaar enkel in het voorbijgaan groeten staan samen vuurwerk af te steken en schudden elkaar de hand.
En dat kan alleen met vuurwerk?
Zet een vuurkorf neer!
Ga er omheen staan en schud elkaar de hand.
Hoppa, hetzelfde effect en dan kan het nog zonder dooien en afgerukte ledematen ook.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Vuurwerk overlast

Ongelezen bericht door Barman »

Dit jaar gaat het ook zonder dooien.
Het vriest niet.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vuurwerk overlast

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ violet je mist nog een punt.
Hier in rdam worden de metro ingangen die van glas zijn! Helemaal betimmerd met hout!!! Wat kost dat?
En het zijn er veel,brievenbussen worden op sommige plekken weggehaald...ga maar door!

Maar toch...in rdam vanavond groot vuurwerk,duizende mensen bijelkaar,komt altijd gedonder van,dus ook dat werkt niet....drank,drukte irritatie....ME zal wel weer uitrukken,hoop het niet!

Maar ik ben niet tegen,koop niks,zonde van me geld,zeg het eerlijk,maar vind het wel mooi!
Maar heb 1 keer bij schoonzus in belgie gevierd die woonde in de bossen,niks helemaal niks,nog geen rotje,nou kan je zeggen,daar is geen snars aan....geen oud en nieuw zo...

Heb alleen een hekel aan dat gooien al moet ik eerlijk zeggen ,dat als ik loop en ik loop moeilijk dat ze echt niks doen,keer stopte ik van,wat ga je doen...nee mev loop u maar op u gemak we doen niks echt niet,en ook echt niet,dus toch nog beetje houde ze rekening met je

Wordt nu haast mijn huis uit gebombardeerd!! wat een knallen...
Nou ja vind ik dan weer meer hebben aks een rotje..pang... :lol:

Iedereen fijne avond!!!!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Vuurwerk overlast

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Barman schreef:Geweldig initiatief! Het zoveelste flutidee waar ze niks mee bereiken en ook nog eens zo geweldig over nagedacht. Het stomme meldpunt kan de meldingen niet eens aan.
:lol:

Ik denk wel dat het beoogde verbod niet echt zinvol is want dan kunnen ze meteen de grenzen met België weer sluiten nog maar niet te spreken over de mensen die zelf aan het knutselen gaan. Waardoor de door VP genoemde kosten allicht hoger zullen liggen.
rozemarijntje schreef: En het zijn er veel,brievenbussen worden op sommige plekken weggehaald...ga maar door!
Vergeet ook niet de rest van de brievenbussen die voor Kerst al een verkleinde opening krijgen om te voorkomen dat mensen vuurwerk en ander rotzooi erin kieperen.
VioletPrue schreef:..- zorgkosten voor mensen die door eigen toedoen gewond raken;
Begin zo langzamerhand steeds meer voorstander ervan te worden dat mensen dit soort dingen maar zelf moeten terugbetalen. Net zoals kosten voor gipsvluchten en andere maatschappelijke kosten omdat mensen vaak slecht voorbereid even leuk op skivakantie gaan. Of een gipstax op skivakaties en een fikse tax op vuurwerk vanwege dit soort maatschappelijk schade.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Vuurwerk overlast

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Je zal maar lid zijn van Groen Links. Zal je een rotdag hebben.

Gaat zo buiten verder met knallen.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Vuurwerk overlast

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Je zal maar lid zijn van Groen Links. Zal je een rotdag hebben.

Gaat zo buiten verder met knallen.

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: Vuurwerk overlast

Ongelezen bericht door zusjej21 »

En volgend jaar wordt er weer steen en been geklaagd over de slechte economie, koopkracht enz.
Als ik zie (hoor) wat er de lucht in gaat? Daar kan ik een heleboel boterhammen van eten.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vuurwerk overlast

Ongelezen bericht door witte angora »

Isabel1 schreef:werkt inderdaad voor geen meter, daarnaast, wat gebeurt er eigenlijk als je het meldt? (feitelijk bedoel ik dus)
Er gebeurt helemaal niets mee. En al gebeurt er wel wat mee, dan gebeurt er nog niks.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vuurwerk overlast

Ongelezen bericht door alfatrion »

Emmy75 schreef:Ik denk wel dat het beoogde verbod niet echt zinvol is want dan kunnen ze meteen de grenzen met België weer sluiten nog maar niet te spreken over de mensen die zelf aan het knutselen gaan.
Een verbod zal niet alles kunnen voorkomen, maar dat geld ook voor het verbod op het bezit van een vuurwapen. Persoonlijk voel ik wel wat voor het plan van GL. De vraag is willen we we handhaven? Nederland is kampioen in niet-handhaven. Ik onlangs een documentaire gezien waaruit me duidelijk is geworden dat de overheid niet of onvoldoende handhaaft tot het moment dat duidelijk wordt dat niet-handhaven de staatskist geld kost.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vuurwerk overlast

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

zusjej21 schreef:En volgend jaar wordt er weer steen en been geklaagd over de slechte economie, koopkracht enz.
Als ik zie (hoor) wat er de lucht in gaat? Daar kan ik een heleboel boterhammen van eten.

Nou dat snap ik dus ook niet....mensen klagen...off topic ook over geld naar buitenland halen 12 miljoen op?


Huh...denkt...juist oohhhhh economie gaat goed

On topic...mensen hebben er ook voor gespaard,nou doe ik liever voor wat anders,maar...ieder zijn ding!!!

Gizmo veel plezier :lol:

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Vuurwerk overlast

Ongelezen bericht door Gizmo© »

rozemarijntje schreef: Gizmo veel plezier :lol:
Mijn zoon heeft genoten, dus papa ook. ;)

Gesloten