LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hout uit de baltische staten mogelijk radioactief besmet? Biomassa

tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

Hout uit de baltische staten mogelijk radioactief besmet? Biomassa

Ongelezen bericht door tree3 »

Van Milieu Defensie heb ik begrepen dat het hout uit de Baltische Staten mogelijk radioactief besmet kan zijn. Wie weet hier meer over? Denk bijvoorbeeld aan cesium.

Vandaag staat er in het NRC Handelsblad een artikel over bomenplant. Zie https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/09/bo ... s-a3956266
Laatst gewijzigd door tree3 op 10 apr 2019 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Hout uit de baltische staten mogelijk radioactief besmet? Biomassa

Ongelezen bericht door Sira »

Mogelijk radio-actief, wil nog niet zeggen dàt het radio-actief is.
Zou me er niet druk over maken.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Hout uit de baltische staten mogelijk radioactief besmet? Biomassa

Ongelezen bericht door kuklos »

Heeft gezondheid/tree3 nu alwéér een bangmaak topic geplaatst? Met uiteraard weer een twijfelachtige bron.

tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

Re: Hout uit de baltische staten mogelijk radioactief besmet? Biomassa

Ongelezen bericht door tree3 »

Dit komt uit een bron van proffesional. En aangezien het hier gaat om zwijgcontracten kun je niet zomaar de werkelijke bron communiceren. Ik zou zeggen zoek het nader uit. Maar ik ben er hier ook niet voor sommige mensen hier op het forum. Dit forum gebruiken voor klokkenluiders is lastig en er komen al snel aasgieren op af.

Dat er vele bomen worden gekapt is een feit. En bomen aanplanten zonder diversiteit is een probleem. Kennelijk heb je het tv programma Beerpunt Nederland niet gezien. En denkt dat alle mensen goed zijn en het goede voor heeft voor de mensheid.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hout uit de baltische staten mogelijk radioactief besmet? Biomassa

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar uw link verwijst helemaal niet naar radio actief hout.

Er is wel een ander stuk in die krant maar daarin wordt juist gezegd dat men geen hout uit Tsjernobyl verwerkt, hoewel dat goedkoper is.

Maar waarom moeten wij dat uitzoeken? En hebt u een zwijgcontract dan?

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hout uit de baltische staten mogelijk radioactief besmet? Biomassa

Ongelezen bericht door angel1978 »

tree3 schreef:
10 apr 2019 17:39
Van Milieu Defensie heb ik begrepen dat het hout uit de Baltische Staten mogelijk radioactief besmet kan zijn. Wie weet hier meer over? Denk bijvoorbeeld aan cesium.

Vandaag staat er in het NRC Handelsblad een artikel over bomenplant. Zie https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/09/bo ... s-a3956266
Nee hoor, brand prima in de vuurkorf en geeft geen bijzonder kleur licht af.

tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

Re: Hout uit de baltische staten mogelijk radioactief besmet? Biomassa

Ongelezen bericht door tree3 »

Nee, de link gaat anders over. Deze feiten moeten niet bekend worden inzake het mogelijk radioactief besmet hout. Ik fungeer als doorgeefluik als verslaggever. Ik bemerk dat klokkenluiders vaak zulke zaken voor zich houden. Slechts weinig mensen zullen dit naar buiten brengen. En ik weet dat ik het uit een zeer betrouwbare bron heb. Je kunt het hout minstens onderzoeken over wat er zoal binnenkomt. Dit wordt verscheept via Rotterdam. En dan moet het nog naar bijvoorbeeld de Eemshaven gaan of naar Geertruidenberg. Momenteel wordt er gesproken met een journalist. Echter die moet ook weer goedkeuring krijgen van de redactie om zulke zaken te publiceren. Er moet dus grondig onderzoek gaan komen. Eerder is hier ook iets gepubliceerd in deze onderwerpsveld waarna er na vele maanden e.e.a. op televisie is gekomen.

Gegrand
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2018 14:29

Re: Hout uit de baltische staten mogelijk radioactief besmet? Biomassa

Ongelezen bericht door Gegrand »

Als je kijkt hoe er metaalschroot nagemeten wordt in de diverse havens zou dat dan niet gebeuren met houtschroot , evenals een afvalstroom??

tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

Re: Hout uit de baltische staten mogelijk radioactief besmet? Biomassa

Ongelezen bericht door tree3 »

Ik ben benieuwd inmiddels is de tweede kamer hierover ingelicht. Zoals ik reeds zei eerder is hier ook een topic aangemaakt dat pas later in het nieuws terecht is gekomen. Ik vind het het goed dat dit eerst ook besproken wordt op dit forum. Kijken hoe mensen daarop reageren en zaken wegwuiven. Denk ook aan de geschiedenis van Chroom-6 hoe dat is gegaan. Defensie wist dat het zeer schadelijk was in 1973. Denk hoe de Kamer daarmee is omgegaan.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hout uit de baltische staten mogelijk radioactief besmet? Biomassa

Ongelezen bericht door Erthanax »

tree3 schreef:
10 apr 2019 17:39
Van Milieu Defensie heb ik begrepen dat het hout uit de Baltische Staten mogelijk radioactief besmet kan zijn.

Vandaag staat er in het NRC Handelsblad een artikel over bomenplant. Zie https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/09/bo ... s-a3956266
Op de website van Milieudefensie vind ik helemaal niets over radioactief hout/biomassa. Het NRC-artikel gaat over iets anders. Volgens mij haalt u wat dingen door elkaar.

U zegt het uit betrouwbare bron te weten. Wat moeten forumleden dan nog uitzoeken? Publiceer de informatie die u hebt, hier op het forum en in brieven naar de landelijke dagbladen en de woordvoerders van de partijen in de Tweede Kamer. Dan komt het echt wel goed.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hout uit de baltische staten mogelijk radioactief besmet? Biomassa

Ongelezen bericht door Moneyman »

Op deze manier, met vage, niet- onderbouwde standpunten, is het weer een typisch kansloos tree/gezondheidstoestand.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Hout uit de baltische staten mogelijk radioactief besmet? Biomassa

Ongelezen bericht door BreejKC »

Laat u maar lekker bang maken tree3. Geloof alles wat anderen rondblaten. Maar zie het wel in het juiste perspectief.

Heeft u ooit wel eens kunstmest gebruikt voor uw tuintje of plantjes? Ik wel en ik heb jarenlang bij een kunstmestfabriek gewerkt. Laat ik u één ding verklappen. Dat komt niet eens uit een geheime bron. Het zakje kunstmest in uw tuinkast is radioactiever als het opgebrande hout van Baltische staten dat uw schoorsteen verlaat.

Om u nu extra bang te maken. Dat radio-actieve kunstmest is jarenlang gebruikt om de groente en aardappels te laten groeien en het gras voor de koeien. Allemaal t.b.v. de producten die u al jarenlang dagelijks consumeert.

Weet u wat, ga nu maar eens in een donkere kelderkast staan. Kom vervolgens tot de verbazingwekkende ontdekking dat u nog steeds geen licht geeft.
Laatst gewijzigd door BreejKC op 11 apr 2019 07:24, 3 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Hout uit de baltische staten mogelijk radioactief besmet? Biomassa

Ongelezen bericht door kuklos »

tree3 schreef:
10 apr 2019 21:00
Ik ben benieuwd inmiddels is de tweede kamer hierover ingelicht.
Heb je ze gelijk naar al je bangmaak topics op dit forum verwezen?

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hout uit de baltische staten mogelijk radioactief besmet? Biomassa

Ongelezen bericht door witte angora »

tree3 schreef:
10 apr 2019 20:50
Ik fungeer als doorgeefluik als verslaggever.
Dus je werkt niet meer bij de post?

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Hout uit de baltische staten mogelijk radioactief besmet? Biomassa

Ongelezen bericht door Costnix »

De post wordt binnenkort allemaal gedigitaliseerd. @trees3 zoekt een ander bezigheid.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Hout uit de baltische staten mogelijk radioactief besmet? Biomassa

Ongelezen bericht door Revoked »

Costnix schreef:
11 apr 2019 07:23
De post wordt binnenkort allemaal gedigitaliseerd. @trees3 zoekt een bezigheid.
Moet ik de postzegels dan in de linker- of rechterbovenhoek van het beeldscherm plakken?

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hout uit de baltische staten mogelijk radioactief besmet? Biomassa

Ongelezen bericht door witte angora »

tree3 schreef:
10 apr 2019 17:39
Van Milieu Defensie heb ik begrepen dat het hout uit de Baltische Staten mogelijk radioactief besmet kan zijn. Wie weet hier meer over? Denk bijvoorbeeld aan cesium.

Vandaag staat er in het NRC Handelsblad een artikel over bomenplant. Zie https://www.nrc.nl/nieuws/2019/04/09/bo ... s-a3956266
Helaas heb ik al 4 artikelen van het NRC gelezen, dus ik kan het niet lezen. Tenzij ik lid wordt van de NRC, maar in het kader van het verkleinen van de ecologische voetafdruk heb ik er geen behoefte aan.

De titel op zich klopt wel, om ziekten te voorkomen is diversiteit in een bos belangrijk. Eigenlijk met alles. De grootschalige akkerbouw zoals we die kennen werkt ziektes in de hand, met als gevolg dat er bestrijdingsmiddelen worden gebruikt etcetera. Maar dat is al tientallen jaren bekend.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hout uit de baltische staten mogelijk radioactief besmet? Biomassa

Ongelezen bericht door berndv »

witte angora schreef:
10 apr 2019 23:12
tree3 schreef:
10 apr 2019 20:50
Ik fungeer als doorgeefluik als verslaggever.
Dus je werkt niet meer bij de post?
technisch gezien is de functie gelijk, in beide gevallen doorgeefluik :lol:
tree3 schreef:
10 apr 2019 20:39
Ik zou zeggen zoek het nader uit.
en ik zou zeggen, onderbouw je kreet

tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

Re: Hout uit de baltische staten mogelijk radioactief besmet? Biomassa

Ongelezen bericht door tree3 »

Hier staat ook een reactie van iemand? Radioactieve straling? Je kunt je overal wel druk om maken. Denk dat zulke gedachten ook bij Defensie moet hebben gespeeld: in 1973 wisten zij hoe schadelijk Chroom 6 was. En toch lieten ze er mensen mee werken en dan komt er een slap excuus.

Zie bijvoorbeeld https://www.digibron.nl/search/detail/a ... tsjernobil

In Oostenrijk was er een hele ophef over hout dat mogelijk radioactief besmet kon zijn.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Hout uit de baltische staten mogelijk radioactief besmet? Biomassa

Ongelezen bericht door gosewijn »

Heb je nog niets over een crematorium horen zeggen . levensgevaarlijk.

Gesloten