LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tandarts rekend te veel, daarom is gezondheidszorg te duur.

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
pvdbergh
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2012 14:34

Tandarts rekend te veel, daarom is gezondheidszorg te duur.

Ongelezen bericht door pvdbergh »

Ik vindt dat de tandarts van mij en de verzekering steelt met goedvinden van de overheid.
Ikzelf en mijn vrouw hebben alleen nog een ondergebit (boven is een prothese),
Nu zijn we laatst op controle geweest (controle en gebitsreiniging) en moesten na 6 minuten tesamen binnen te zijn geweest € 87,40 betalen.
Dit is eigenlijk € 43,70 teveel, maar volgens de tandarts mag van de overheid hetzelfde gerekend worden , voor alleen onder OF boven, of voor onder EN boven gebit. Dus dubbele betaling voor enkele behandeling.
Verzekering betaald te veel, en wij moeten zelf ook bijbetalen omdat het totaal berekend bedrag door de tandarts meer is dan wat de verzekering vergoed.
DUS mede hierdoor is de gezonheidszorg onnodig te duur.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tandarts rekend te veel, daarom is gezondheidszorg te duur.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Het is inderdaad niet meer normaal maar mischien overstappen
naar een andere tandarts die goedkoper is ?

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: Tandarts rekend te veel, daarom is gezondheidszorg te duur.

Ongelezen bericht door denmar »

Dan moet je dat tegen die tandarts zeggen, gelijk je mond opentrekken en zeggen wat je er van vindt en dat je gewoon een andere tandarts gaat zoeken, heel simpel, sommige mensen vragen er zelf om om op hun plaats te worden gezet.

Creatura
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 okt 2007 21:46

Re: Tandarts rekend te veel, daarom is gezondheidszorg te duur.

Ongelezen bericht door Creatura »

Wanneer een invalide met slechts 1 been schoenen gaat kopen, betaald hij/zij ook voor 2 stuks. Wat is het probleem?

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Tandarts rekend te veel, daarom is gezondheidszorg te duur.

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Sorry hoor, maar de hele gezondheidszorg is duur. Als ik bedragen zie voor hulpmiddelen bijvoorbeeld of bedragen die artsen en hulpverleners vragen, dat is toch niet normaal meer?? :S

Maar evengoed raar dat je hetzelfde betaald voor de helft van het werk. Ben het met je eens, maar ben bang dat je toch zal moeten betalen nu.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tandarts rekend te veel, daarom is gezondheidszorg te duur.

Ongelezen bericht door witte angora »

pvdbergh schreef:Ik vindt dat de tandarts van mij en de verzekering steelt met goedvinden van de overheid.
Ikzelf en mijn vrouw hebben alleen nog een ondergebit (boven is een prothese),
Nu zijn we laatst op controle geweest (controle en gebitsreiniging) en moesten na 6 minuten tesamen binnen te zijn geweest € 87,40 betalen.
Dit is eigenlijk € 43,70 teveel, maar volgens de tandarts mag van de overheid hetzelfde gerekend worden , voor alleen onder OF boven, of voor onder EN boven gebit. Dus dubbele betaling voor enkele behandeling.
Verzekering betaald te veel, en wij moeten zelf ook bijbetalen omdat het totaal berekend bedrag door de tandarts meer is dan wat de verzekering vergoed.
DUS mede hierdoor is de gezonheidszorg onnodig te duur.
Volgens mij is het heel simpel: er staat een standaard tijd (ik denk 10 minuten per persoon) voor een gebitscontrole, en daar zit een standaard bedrag aan vast. Dat de tandarts eerder klaar is, doet niet ter zake. Bij een andere klant (en wie weet ook bij jullie in het verleden) is hij misschien meer tijd kwijt. Je wilt toch niet dat de beste man met een stopwatch gaat werken voor een supercorrecte rekening?

Vergeet trouwens ook niet dat de tandarts niet alleen tijd kwijt is aan de controle en behandeling. Je moet geroepen worden, plaats nemen, nieuwe afspraak maken, noem maar op, dat gaat toch ook niet in de helft van de tijd? Of lopen jullie twee keer zo snel naar die stoel toe als een ander?

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik je bericht niet geloofwaardig vind. Je stelt dat jullie samen 6 minuten binnen zijn geweest, dat jullie in die tijd samen zijn gecontroleerd, en dat van jullie samen het gebit gereinigd is. In 6 minuten? Ik geloof er geen snars van.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Tandarts rekend te veel, daarom is gezondheidszorg te duur.

Ongelezen bericht door nevermind »

Creatura schreef:Wanneer een invalide met slechts 1 been schoenen gaat kopen, betaald hij/zij ook voor 2 stuks. Wat is het probleem?

Een invalide laat in de winkel 1 schoen via het bedrijf bestellen, dus betaald ook maar voor een schoen.
Is trouwens geen vergelijking. :roll:

Gesloten