LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door olaf79 »

GJvdZ schreef:
axasjaak schreef: i.p.v. dat je bijdraagt aan de derde vakantiewoning en tweede boot voor de CEO van de investeringsmaatschappij van een onpersoonlijke keten. :-)
BAh wat klinkt dat vies JALOERS...de werknemers bij een grote onderneming werken ook om hun gezin te onderhouden. Een investeringsmaatschappij investeert en zorgt ervoor dat de economie kan groeien, en betaalt bovendien ook nog eens belasting zodat de linkse hobbies van mensen zoals jij kunnen worden gefinancierd.

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door axasjaak »

???
Volgens mij was dit een quote van GjvdZ waar jij op reageert.
Overigens , wat heeft jouw opmerking met het onderwerp van dit verhaal te maken ?
Hierbij stop ik met dit item , ik heb mijn verhaal duidelijk gemaakt.

stofzuigertje

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De DA drogist is Eye Love....
Nog goedkoper als Hans Anders maar net als HA, net welke winkel je komt...
Opmeten lukt nog maar poten buigen, meestal na warm maken is klusje...
Te los of te strak en na 10x buiten hou je niets over.....

Welke winkel is belangrijker dan reclame op gevel, en dat geld voor elke Brillen winkel ongeacht de prijs!

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door axasjaak »

Stofzuigertje ,
Is jouw negatieve commentaar gebaseerd op eigen ervaring ?
In mijn geval konden ze aan mij wèl een prima passende bril leveren , die na enkele kleine aanpassingen mij totaal geen pijn meer oplevert.
Heel wat beter dan Specsavers dus , met hun irritante reclames en hun zogenaamde tweede bril gratis.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door Julie4444 »

axasjaak schreef:Stofzuigertje ,
Is jouw negatieve commentaar gebaseerd op eigen ervaring ?
In mijn geval konden ze aan mij wèl een prima passende bril leveren , die na enkele kleine aanpassingen mij totaal geen pijn meer oplevert.
Heel wat beter dan Specsavers dus , met hun irritante reclames en hun zogenaamde tweede bril gratis.
Stofzuiger heeft nogal een levendige fantasie op dit forum.
Wat betreft die reclames heb je een punt, trouwens.

Ik ga altijd naar een kleine professional, niet naar een keten, en ben zeer tevreden over mijn opticien.

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door axasjaak »

Het probleem is , Julie444 , dat in de veel plaatsen de kleine professional zich al heeft aangesloten bij een franchise-keten , zoals Specsavers , Brilservice , Pearl of Eye Wish.
In mijn eigen woonplaats is er al geen kleine professional meer , die persoonlijke zorg kan bieden.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Tja, dat is natuurlijk een resultaat van de promotietrucjes die voor flinke naamsbekendheid zorgen, en zijn de kleine (echte) professionals weggeconcureerd.

De opticien waar ik heenga zit in Apeldoorn, terwijl ik daar al jaren niet meer woon. Mijn partner heeft een goede in Den Bosch waar hij al jaren komt. Beiden zijn geen onderdeel van een keten, maar beiden zijn voor ons ook enige afstand. We maken er dus gelijk een dagje uit van, gaan op bezoek bij familie, etc. waneer het weer tijd is voor een lenzencontrole of nieuwe bril.

Ik zou beiden van harte aanraden. Dat is waarom wij, ondanks de afstand, nog steeds naar deze zaken gaan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door berndv »

Ook kan er binnen de ketens verschil zijn. Mijn vader woont in een redelijke stad met een Hans Anders, echter, mijn vader gaat naar een klein dorp in de buurt naar een Hans Anders. De reden is het verschil tussen vestigingen van Hans Anders onderling. Hans Anders heeft namelijk eigen vestigingen en franchise vestigingen. In de stad betreft het een eigen vestiging. Hier zit een gewone bedrijfsleider op, die gewoon zijn loon uitbetaalt krijgt, ongeacht hoeveel klanten er komen of juist niet komen. Komt een klant niet terug? Jammer dan, de bedrijfsleider krijgt hooguit op zijn .... van een regiomanager, meer niet. De vestiging waar mijn vader komt betreft een franchise, als klanten daar niet meer terugkomen, heeft dat dus meteen effect op het inkomen van de franchisenemer. De service die daar verleend wordt, is dan ook vele malen hoger, omdat klanttevredenheid daar veel belangrijker is.

Helaas kan je ze aan de buitenkant niet onderscheiden.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door Moneyman »

berndv schreef:Ook kan er binnen de ketens verschil zijn. Mijn vader woont in een redelijke stad met een Hans Anders, echter, mijn vader gaat naar een klein dorp in de buurt naar een Hans Anders. De reden is het verschil tussen vestigingen van Hans Anders onderling. Hans Anders heeft namelijk eigen vestigingen en franchise vestigingen. In de stad betreft het een eigen vestiging. Hier zit een gewone bedrijfsleider op, die gewoon zijn loon uitbetaalt krijgt, ongeacht hoeveel klanten er komen of juist niet komen. Komt een klant niet terug? Jammer dan, de bedrijfsleider krijgt hooguit op zijn .... van een regiomanager, meer niet. De vestiging waar mijn vader komt betreft een franchise, als klanten daar niet meer terugkomen, heeft dat dus meteen effect op het inkomen van de franchisenemer. De service die daar verleend wordt, is dan ook vele malen hoger, omdat klanttevredenheid daar veel belangrijker is.

Helaas kan je ze aan de buitenkant niet onderscheiden.
Nee, en zelfs als je wél weet of je te maken hebt met een eigen vestiging of een franchise-vestiging zegt dat nog niks. Jouw onderscheid is redelijk generaliserend en gaat er vanuit dat financieel belang de enige drijfveer is. Maar gelukkig zijn er ook nog opticiens met een intrinsieke motivatie ;)

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door berndv »

Moneyman schreef:Jouw onderscheid is redelijk generaliserend en gaat er vanuit dat financieel belang de enige drijfveer is.
excuses, dat was absoluut niet mijn bedoeling, maar ik begrijp dat het zo over kan komen. In het voorbeeld bij mijn vader komt dit wel naar voren, maar natuurlijk heb je bedrijfsleiders die hun winkel absoluut top voor elkaar hebben, net zo goed als dat je franchisenemers hebt, die het niet zo nauw nemen. Het voordeel van franchisenemers is wel dat die op bepaalde gebieden meer mogelijkheden hebben om tot een oplossing te komen, maar ook dat is maar net hoe de instelling van de betreffende persoon is.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad, in die laatste zin zit de crux :wink: en dat is in die zin jammer dat je daar zo lastig vooraf achterkomt. Googelen kan je deels helpen, maar zegt ook niet alles. Een winkel waar mijn buurman altijd problemen heeft, kom ik graag. Zeg het maar, waar ligt dat aan? Wel of niet de klik hebben? Soms moet je dingen gewoon proberen, met het risico dat je af en toe onderuit gaat.

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door axasjaak »

Je hebt volkomen gelijk , Moneyman :
"Zeg het maar, waar ligt dat aan? Wel of niet de klik hebben? Soms moet je dingen gewoon proberen, met het risico dat je af en toe onderuit gaat."
In mijn geval liep ik tegen een deceptie aan bij Specsavers met een verrassende positieve ervaring bij Eye-Love , waar men het aanpassen van een montuur wèl gewoon in vingers had.
Overigens kom ik er achter dat het hoofdkantoor van de franchise-keten Specsavers op
Guernsey gevestigd is , ik vermoed uit fiscale overwegingen.

stofzuigertje

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik ben niet negatief.

Ik weet alleen dat de Vader bij HA minder goed is als zijn dochter op 15 km rijden.
En dat geld niet alleen bij HA maar elke brillen winkel.
Wie doet de metingen en wie mag de pootjes buigen?

Te strak is pijnlijke plekken en te los pleurde hij op de grond.
Het buigen lijkt simpel warm maken en ... ja, daar zit ook een bepaalde ervaring en vakmanschap in dat zeer moeilijk te leren is helaas.

Niet welke reclame op de winkel staat maar welke persoon jou toevallig gaat helpen.
Zelfs de DA drogist, goedkope pulp en matige spoedcursus zou slechtste moeten zijn maar mijn ervaring is juist uitstekend!

Het is dus eigenlijk niet per winkel maar per medewerker totaal verschillend hoe de service en pasvorm is.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door Moneyman »

axasjaak schreef: Overigens kom ik er achter dat het hoofdkantoor van de franchise-keten Specsavers op
Guernsey gevestigd is , ik vermoed uit fiscale overwegingen.
En dat lijkt me nu weer totaal irrelevant.

stofzuigertje

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik bovenstaande lees is Ikea niet meer Zweeds maar een Hollandse winkel..... :mrgreen:

Opticien76
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2016 12:36

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door Opticien76 »

Waarom ga mensen niet naar een zelfstandige opticien?
Daar nemen ze wel de tijd voor je. Oogmetingen, bril uitzoeken, afleveren en goed afpassen kost tijd en geld.
Maar mensen willen tegenwoordig een bril dat niks kost, maar wel klachten over de slechte service en oogmetingen.
Ik zeg ga naar de zelfstandige opticien, je betaalt wat meer, maar wel een goede passende bril!

meelaansyl
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:22

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door meelaansyl »

Bij mijn eerste kennismaking met Specsavers kreeg ik mijn bril meteen mee, zonder dat men zelfs keek of ie wel goed paste. ......pas toen ik vroeg of de bril wel recht stond keken ze er naar. Geen Specsavers meer voor mij, heb alleen maar mindere ervaringen. Bij Hans ook trouwens. Ik ga alleen nog maar naar de betere opticiens.

Speelsekater
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2013 16:42

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door Speelsekater »

Specsavers heeft geen deskundig personeel. Dit blijkt duidelijk uit de vele klachten over het passend maken van een bril. Ze zijn bijzonder op geld belust en weigeren ook om 1 glas in een bril te vervangen. Hun reclame is bovendien onjuist. Wanneer je uitzoekt wat een bril van goede kwaliteit kost, met goede kwaliteit ontspiegelde glazen blijkt dat de duurste eenmanszaak daar ver onder ligt.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door Alex E »

Koop al jarenlang zonder enig probleem mijn brillen bij Specsavers. Nemen de tijd voor de oog(druk)metingen en helpen mij prima bij het uitzoeken van het door mij gewenste montuur.Ben één keer bij Hans Anders geweest, in 1e instantie waren de glazen niet juist maar ook daar werd dat goed opgelost. Kortom, ik ben wel een tevreden klant.

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door axasjaak »

Prima toch , Alex E.
Mijn ervaring is dat het pre-sales traject keurig verloopt , ik bedoel het uitkiezen van een bril ,
oogmeting , en controle oogdruk.
Als het after sales traject nu veel meer aandacht zou krijgen , aanpassing van het montuur en advies naar aanleiding hiervan , dan zou iedereen tevreden klant zijn van Specsavers.
Dit laatste gedeelte krijgt veel minder aandacht omdat het verdien-moment nu eenmaal gepasseerd is bij het bestellen van de bril , dus wordt er te weinig aandacht aan besteed.

Gesloten