LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door axasjaak »

Onlangs heb ik een nieuwe bril gekocht bij Specsavers . Ik moet zeggen dat het opmeten en dergelijke prima is verlopen.
Na een behoorlijk lange levertijd van drie en een halve week heb ik de bril opgehaald , laten aanpassen , en daarna begon de ellende. Ik ben nu vijf keer teruggeweest om de bril te laten aanpassen , met als gevolg dat ik steeds meer
aanhoudende pijn achter beide oren kreeg.
Omdat ik de bril nog steeds niet één dag heb kunnen dragen , heb ik nu gemeld aan Specsavers dat ik ontbinding van de koopovereenkomst wil.
Was nu maar naar Specsavers gegaan , meldt de reclame ......
Gelukkig heb ik mijn oude bril van Hans Anders nog ! Ik heb nu meer dan vijftig jaar ervaring met het dragen van een bril ,
maar dit heb ik nog NOOIT meegemaakt.
Ik zal u op de hoogte houden hoe , of en wanneer Specsavers reageert op mijn verzoek om ontbinding van de koopovereenkomst.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door witte angora »

Je bent niet de enige. En uiteindelijk heb je niet alleen pijn achter de oren, maar ook, als ze gevoelig zijn, in je bovenkiezen, en de pijn straalt door naar boven. En het is geen klein beetje pijn nee.

Een bril aanpassen kunnen ze inderdaad niet. Ik heb de mijne in september gekocht, ben intussen 11 keer bij 5 verschillende specseavers filialen geweest. En steeds hetzelfde. Het geeft éven soelaas, maar niet veel, binnen 24 uur is de pijn weer terug.

Er was er zelfs eentje (geen idee meer welke) die beweerde dat een bril scheef hoort te staan, omdat hij niet gelijk moet lopen met de wenkbrauwen maar met de wangen of zo. Zijn eigen bril stond inderdaad schots en scheef. Je weet niet hoe je kijken moet.

Op een gegeven moment naar een Pearle, en doe konden het wel. In één keer. Dus éénmaal raden waar ik volgende keer naar toe ga.

Nu is het wel zo dat titanium (heb jij dat toevallig ook?) nogal de neiging heeft naar de oorspronkelijke vorm terug te gaan. Dus nu buig ik hem af en toe zelf maar een eind op zijn plek. En dat gaat eigenlijk best wel goed.

Gokje: heb je toevallig een erg smalle veer? Ik wel, de volgende wordt een bredere veer, sowieso achter de oren, dan wordt de druk beter verdeeld.

Een ontbinding van de overeenkomst zal er waarschijnlijk niet in zitten. Wat ze wel doen is een andere bril leveren, mits je binnen 60 dagen na aankoop terug komt. Dat heb ik ook voor elkaar gekregen, maar geloof me: die 11 keer aan laten passen is met de huidige bril. De vorige had ik dus al terug gebracht om die reden. Het ligt dus niet aan het montuur, het ligt echt aan de manier waarop die gasten opgeleid zijn.

En ja, ik heb bijna 50 jaar ervaring met brillen, en ik heb dit ook nooit eerder meegemaakt. Dus mij zien ze er niet meer terug, zoveel is zeker. Ik had beter bij Pearle kunnen blijven, maar ja... voordeeltje van de Anbo...

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door axasjaak »

Witte Angora , bedankt voor je reactie met waarde volle informatie.
In mijn geval betreft het geen titanium montuur , en de veer is helemaal niet smal.
Je spreekt over opleiding van de medewerkers , ik betwijfel of het aanpassen van een montuur wel onderdeel uitmaakt van hun opleiding. In de praktijk lijkt het wel een gokje uit de loterij , de één heeft de vaardigheid van aanpassen gewoon in zijn vingers , de meeste echter niet.
Het valt mij op dat na de aanpassing nooit gevraagd wordt of je nog even zelf in de spiegel wil kijken of de bril nog wel recht op je neus staat.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb geen idee waar het aan ligt, axajaak. Of het wel of niet aan opleiding ligt. Toch is het wel opvallend dat in mijn geval in 5 filialen men niet in staat is dat ding fatsoenlijk aan te passen, terwijl het bij Pearle nooit een probleem was. En nu nog niet is. Terwijl ik in de loop van de jaren heel wat Pearle-filialen (indertijd zelfs nog Brilmij) van binnen heb gezien.

Maar als ik jou zo lees dan ligt de oplossing dus ook al niet in de breedte van de veer, dwz dat de druk van de veer beter verdeeld wordt. En ergens klopt dat ook wel, bij Pearle had ik indertijd ook een titanium bril met een smalle veer, dat gaf geen enkel probleem.

stofzuigertje

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

pootje buigen?

Als je oude nog goed zit zou ik die er naast liggen en dat proberen na te maken.
Enkele dagen oude en gevoelige plek laten genezen en dan weer nieuwe aanpassen gelijk aan oude die wel goed zit.

De bril dus glazen, goede opleiding maar de pootjes buigen, dat is vakwerk waar nauwelijks opleiding voor is.

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door axasjaak »

Stofzuigertje , Is het dan niet zo dat je bij een normaal montuur ( dus geen van titanium ) de bril eerst moet verwarmen om het daarna te kunnen buigen ?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door Brahms »

Zeker, immers bij verbuigen zonder verwarmen breekt het kunststof rond de delen bij het oor.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door GJvdZ »

axasjaak schreef:Stofzuigertje , Is het dan niet zo dat je bij een normaal montuur ( dus geen van titanium ) de bril eerst moet verwarmen om het daarna te kunnen buigen ?
Maar dat is nog steeds geen rocket science lijkt me. Alternatief is voortaan weer naar een speciaalzaak gaan. Je weet wel, naar zo'n ondernemer die werkt om z'n familie te onderhouden i.p.v. dat je bijdraagt aan de derde vakantiewoning en tweede boot voor de CEO van de investeringsmaatschappij van een onpersoonlijke keten. :-)

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door gemist »

Ik heb ooit 1 keer een HA bril kunnen aanschaffen.leuk ding, zat wel wat strak.
Bij de echte echte opticiens kun je monturen aanschaffen van verschillende breedtes. Die optie hebben de prijsvechter s niet, blijkbaar

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door harkja »

Ik koop al jaren mijn brillen bij specsavers vandaar dat ik geen moer zie.

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door axasjaak »

Beste GjvdZ ,
Quote : "Maar dat is nog steeds geen rocket science lijkt me. Alternatief is voortaan weer naar een speciaalzaak gaan. Je weet wel, naar zo'n ondernemer die werkt om z'n familie te onderhouden i.p.v. dat je bijdraagt aan de derde vakantiewoning en tweede boot voor de CEO van de investeringsmaatschappij van een onpersoonlijke keten."

Maar dat waren toch ook die ondernemers die de opticiënsmarkt zo gesloten als een pot hielden , met alle gevolgen voor de prijs van een montuur vandien ? Met één van deze ondernemers heb ik ooit een dure bril gekocht , een Rodenstock , jammer alleen dat de glazen er bij het minste of geringste uitvlogen. En daar was volgens de ondernemer "niets aan te doen".

Inmiddels heeft Specsavers , , waar ik overigens al mijn vertrouwen in verloren heb , telefonisch toegezegd dat ik de koop kan ontbinden. Vervelend alleen is dat Specsavers een samenraapsel is van franchise ondernemingen ,althans zo komt het over op mij als klant.
Ik zal u op de hoogte houden of Specsavers zijn toezegging nakomt.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat ontbinden zal wel lukken.

Ik heb mijn huidige bril vergeleken met een vorige. Met de vorige heb ik geen last, met deze wel, hoe wijd ik de veren ook uit elkaar buig. Maar het blijkt dat de huidige een stuk smaller is. Eigenlijk had ik al een breder montuur uitgezocht, maar volgens specsavers moest ik een smallere hebben, dat stond beter.

Is dat bij jou ook het geval? Dan zal het daar aan liggen denk ik. Ik ben nog steeds van mening dat een montuur in één keer moet passen, hooguit dat er een frummeltje bij moet worden gebogen. Maar een montuur dat niet past passend maken, dat werkt volgens mij niet. Althans niet bij dit montuur.

Ik ga volgende keer sowieso weer naar Pearle toe, daar had ik nooit problemen.

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door axasjaak »

Bedankt , witte angora voor je reactie.
Ik denk dat er geregeld moet worden met de gezamenlijke opticiëns dat een geleverd montuur zo goed mogelijk moet passen , en als na hooguit vijf keer blijkt dat de klant problemen blijft houden , dat dan de koop-overeenkomst automatisch ontbonden wordt.
Op deze manier wordt de opticiën gedwongen om meer evenwicht te brengen in de voorzorg en de nazorg.
Want verkopen , dat is nu eenmaal hun core-business........

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door lichtstad »

Hier is al een topic over specsavers en ook over het buigen van monturen.

viewtopic.php?f=27&t=145827&hilit=Specsavers

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door axasjaak »

Hallo allen ,
Inmiddels heeft Specsavers mijn koopovereenkomst ontbonden en het bedrag overgemaakt.
Het viel mij op dat het bedrag via het hoofdkantoor wordt overgemaakt , en dat is gevestigd in Guernsey. Deze vestiging in Guernsey zal niet voor niets op Guernsey gevestigd zijn.(!)
Tegelijkertijd heb mijn klacht gemeld bij de Ooglijn van de Oogvereniging ( 030-2945444) en verzocht op aanpassingsproblemen van monturen op te nemen in het overleg met de
NUVO. Bij de Ooglijn was dit probleem ook bekend.
Ik streef ernaar om in een koopovereenkomst van een montuur de standaard bepaling op te laten nemen dat bij aanhoudende klachten de overeenkomst standaard ontbonden wordt.
Op deze wijze wordt Specsavers wel gedwongen om aan het aanpassen van bril veel meer aandacht te gaan besteden.
De consument hoeft geen genoegen te nemen met de huidige situatie.
Ondertussen ga ik nu op zoek naar een opticiën die zijn klanten behandelt met de opvatting : "Wat gij niet wilt dat u geschiedt , doe dat ook een ander niet !"
Groeten ,
Axasjaak

stofzuigertje

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Waarom Specsavers?

Als klant van Hans Anders heb ik zelfde ervaring....
Vader die hier vlakbij een winkel heeft.... een ramp..

Maar zijn Dochter die 16 km rijden ook een HA winkel heeft is stukken beter.
Dus welke vestiging is bepalend want de brillen zijn wel goed....
Maar meten en aanpassen en poten buigen, dat is per winkel anders....

Kies een goede vestiging met goed personeel en dat is bepalend of je perfect zittende of *** ding kreeg.

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door axasjaak »

Het is inderdaad een algemeen probleem , zo heb ik ervaren.
In mijn buurt was inderdaad een vestiging van Hans Anders waar ik prima ervaringen mee had. Ondertussen is het personeel weer overgeplaatst naar elders ............
Het lijkt wel voor de consument gewoon een gok een opticiën te vinden met behoorlijke nazorg.

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door axasjaak »

Hallo iedereen ,
Na de misère bij Specsavers heb ik mijn volgende bril aangeschaft bij Eye Love.
Het opmeten van de sterkte verliep uitstekend en snel , de gegevens worden in een computerprogramma ingevoerd en na een week lag mijn nieuwe bril gereed.
In het mailtje met de mededeling dat de bril gereed was , staat onder meer het volgende :
"Wij willen u verzoeken bij het afhalen samen met de winkelmedewerker na te gaan of de bril goed zit. Een goede afpassing draagt bij aan het kijkcomfort van uw nieuwe bril en versnelt een eventueel gewenningsproces. Mocht u bij thuiskomst of kort erna alsnog ongemak ervaren, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Over enkele weken nemen wij in ieder geval nog contact met u op om te vernemen hoe uw bril u bevalt. "

De behandeling van de klant is beter , de prijs is substantieel lager , de bril bevalt mij uitstekend , dus :
Was eerst maar naar Eye Love gegaan !

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door witte angora »

Dank je voor de terugkoppeling!

Ik heb inmiddels een klacht neergelegd bij de ooglijn van de oogvereniging, althans, ik heb een mail gestuurd met de vraag wat er aan te doen is. Met hun antwoord sta ik sterker.

Dan maandag maar eens naar de Pearle om te kijken wat ik wel of niet zou willen, wie weet is er vanaf maandag weer een leuke aanbieding namelijk. Alhoewel, Eye Love, geen idee? Bedoel je Eye Wish?

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Pijn achter oren bij nieuwe bril, 5x terug naar Specsavers

Ongelezen bericht door axasjaak »

Witte Angora , wat goed dat je een melding hebt gedaan bij de Ooglijn !
Ik ben bij EyeLove beland omdat deze in mijn woonplaats bijna naast de vestiging van Specsavers zit , en dus mijn aandacht trok. Op het internet vond ik ook veel positieve reacties.
Als ik goed ben ingelicht dan is EyeLove een onderneming van de vroegere eigenaar van Hans
Anders. Hij heeft een laag drempelig concept neergelegd van een "shop in een shop" , in een gezondheidswinkel of DA drogist. De procedure verloopt prima en daar was ik blij verrast mee na mijn ervaring met Specsavers.
Hoe kan het nu dat mijn nieuwe bril direct zo goed is aangepast dat er geen pijn ontstaat , vraag ik mij af.
Het multifocale gedeelte in het glas wordt standaard geleverd , dus zonder de keuze elders uit vier varianten , die in prijs tamelijk hoog oplopen. In de praktijk merk ik geen enkel verschil.
Succes bij je keuze bij Pearl en dank voor je bericht ,
Groet , Axasjaak

Gesloten