LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Algemeen rookverbod

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Mucha

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door Julie4444 »

ciske schreef:
Brahms schreef:
ciske schreef:.......Was jij niet een ex roker?? dan krijg je nu je eigen gedrag als roker terug!.......
Ik een roker of ex-roker ? Hoe kom je erbij. Kennen we elkaar ? Jij schrijft ook echt de gekste dingen :shock:

En inderdaad, de overlastveroorzaker (roker) mag dan zich dan verplaatsen (opzouten voor Ciske) als ik er toevallig naast sta.

Ach jeetje verwissel ik je met moneyman, voordat je niet meer verder kan....sorry hoor :-)

Nee als iemand ( ik rook niet meer dus je leest niet) naast mij zou komen te staan als ik nog gerookt had en die heeft er last van zout die zelf maar op!!
Dus als jij rookte en ik kwam naast jou staan bij de bushalte omdat het regent zou jij mij vergassen en er geen boodschap aan hebben? Natuurlijk heb ik er voor gekozen met ernstige astma opgescheept te zitten. Alsof de lucht in NL nog niet vies genoeg is.

Ja, en dan dat verslaving verhaal. Sure, zielig, whatever; maar rokers hebben ervoor gekozen. Ik niet. Dus waarom moet ik dan lijden onder het gedrag van aso rokers?
ciske schreef:Dat is het egoisme van de niet roker. Maar nogmaals ik was er klaar mee. Het afbranden is hier weer gigantisch aanwezig. Succes met het gezeur.
Sorry hoor, maar dat argument mag de boom in. Ik wil graag ademen en dat vind jij egoïstisch? Wees blij dat jij en de meeste rokers normaal kunnen ademen. Ik ben meer dan tollerant genoeg jegens rokers, maar wijzen met dat vingertje en zielig doen omdat je van mening bent dat je anderen mag vergassen is niet OK.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Mucha schreef:
Julie4444 schreef:Zij weten niet hoe het is om niet te kunnen ademen, hoe pijnlijk je longen worden wanneer ze geen zuurstof krijgen door die smerige vervuilde lucht,
Totdat de diagnose longkanker geconstateerd wordt.

Ik heb mijn zus dood zien gaan aan longkanker. Tussen diagnose en overlijden zaten maar 6 maanden. Maar voor haar zullen dat de langste 6 maanden uit haar hele leven zijn geweest. De benauwdheid en pijn waren onbeschrijfelijk. En dan heb ik het nog niet eens over de chemo, bestraling en het inbrengen van het plastic buisje in haar keel. (Om te voorkomen dat haar luchtpijp dicht woekerde.)
En dan heel goed wetende dat ze het hoogstwaarschijnlijk niet zou redden. Haar man en dochter achterlatend. 44 jaar oud pas.

Ook zij bagatelliseerde haar rookgedrag altijd. Veel rokers hebben die "Dat overkomt mij niet. Dat overkomt andere mensen." mantra.
Heftig. Helaas is dat de norm. Mensen waarderen hun longen niet tot het te laat is.
Mucha schreef:Naar anderen wijzen is DE manier om je eigen gedrag goed te praten.
Dat doen wel meer mensen. xD

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door ciske »

Julie4444 schreef:



ciske schreef:Dat is het egoisme van de niet roker. Maar nogmaals ik was er klaar mee. Het afbranden is hier weer gigantisch aanwezig. Succes met het gezeur.
Sorry hoor, maar dat argument mag de boom in. Ik wil graag ademen en dat vind jij egoïstisch? Wees blij dat jij en de meeste rokers normaal kunnen ademen. Ik ben meer dan tollerant genoeg jegens rokers, maar wijzen met dat vingertje en zielig doen omdat je van mening bent dat je anderen mag vergassen is niet OK.
Je zieligheids factor is geweldig.
Hey slimpie, als je quote , doe het dan goed. Ik rook namelijk al lang niet meer!! Spaar je ik zal zelf dit melden.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Bedankt, Ciske, voor het bewijzen van mijn punt. Overigens had ik prima gelezen. De meeste rokers en jij zijn immers aparte groepen, nietwaar? :roll:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door ciske »

Julie4444 schreef:Bedankt, Ciske, voor het bewijzen van mijn punt. Overigens had ik prima gelezen. De meeste rokers en jij zijn immers aparte groepen, nietwaar? :roll:

Ja hoor choco

Topic gaat over een rookverbod, niet over het feit dat jij astma hebt!

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Choco? Wat bedoel je daar nou weer mee?
Astma is relevant in een discussie over een rookverbod. Immers heeft een substantieel percentage van de bevolking een dergelijke longaandoening.

Dat jij van mening bent dat rokers het recht hebben deze groep van de bevolking te stigmatiseren, de gehele bevolking die in de buurt is met nadelige gezondheidsproblemen mag opzadelen, en voorrang dient te hebben in openbare ruimtes vind ik schandalig.

Had je het niet over wederzijds begrip? Ik ben tegen een algeheel rookverbod, maar voor een rookverbod bij faciliteiten voor het OV, om maar even een dwarsstraat te noemen. Degene die hier duidelijk geen begrip heeft voor mensen die echt last hebben van rokers, ook buiten, ben jij. Iets anders kan ik er niet van maken.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door langste adem »

en zo kunnen we nog wel 10 pagina's lang doordiscussieren, en dan komen we er nog niet uit.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door Brahms »

ciske schreef:Ja hoor choco

Topic gaat over een rookverbod, niet over het feit dat jij astma hebt!
Prima Ciske dat je helemaal los gaat in een topic, maar gedraag je enigszins fatsoenlijk, en niet onbelangrijk, heb respect voor ander hun gezondheids problemen.
Dit gaat echt te ver !

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door Moneyman »

In dit topic gaat niemand meer iemand overtuigen. Zullen we de vredespijp roken (...) en elkaar in z'n waarde laten?

alfatrion
Berichten: 21904
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door alfatrion »

Julie4444 schreef:Astma is relevant in een discussie over een rookverbod. Immers heeft een substantieel percentage van de bevolking een dergelijke longaandoening.
Bovendien is er een directe relatie tussen rook enerzijds en de klachten die je daarvan ondervind als je astma hebt anderzijds.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door langste adem »

Moneyman schreef:In dit topic gaat niemand meer iemand overtuigen. Zullen we de vredespijp roken (...) en elkaar in z'n waarde laten?
Goed idee. Of in plaats van de vredespijp roken , met zijn allen lurken aan een vaporizer met cannabis erin...
In ieder geval worden mensen er relaxter van , en het schijnt nog verlichting te geven bij astma ook.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door olaf79 »

Vandaag toch weer aan den lijve ondervonden waarom het zo belangrijk is dat er een algemeen rookverbod komt. Op het terras van een pannenkoekenhuis in Amsterdam zitten eten. Nota bene heeft het een aantal tafeltjes waarop met grote borden een rookverbod staat aangegeven. De oplossing die sommige hier aandragen, dan kunnen mensen die roken, roken, en die niet roken hebben er dan geen last van. NOU MOOI NIET DUS. Ten eerste meende de dames asociale ... dat het rookverbod niet voor hun gold en zaten pontificaal en zonder enige gene met hun kankerstokken in mijn gezicht te roken. Nadat ik er wat van zei en ook nog wees op het aldaar lokaal geldende rookverbod kreeg ik een snauwende "dan ga je toch binnen zitten" en bleven de dames gewoon door roken. Tsja, wat doe je tegen zulke mensen?

Daarom, is het maar beter roken gewoon totaal te verbieden in de openbare ruimte. En rook je toch volgen hoge boetes, die dan ten goede komen aan stoppen met roken campagnes.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door Julie4444 »

olaf79 schreef:Ten eerste meende de dames asociale ... dat het rookverbod niet voor hun gold en zaten pontificaal en zonder enige gene met hun kankerstokken in mijn gezicht te roken. Nadat ik er wat van zei en ook nog wees op het aldaar lokaal geldende rookverbod kreeg ik een snauwende "dan ga je toch binnen zitten" en bleven de dames gewoon door roken. Tsja, wat doe je tegen zulke mensen?
Je drankje ondersteboven houden recht boven het hoofd van said dames?
Niet nat worden? Hadden ze maar binnen moeten gaan zitten. :roll:

Wat deed het pannekoekhuis zelf? Die zouden moeten ingrijpen.

Maar ff serieus. Dat soort mensen (en dus ook iemand die hierboven zo nodig zijn/haar mening moest ventileren) zullen nooit stoppen tot ze zelf problemen ervaren. Het intereseert dat soort lui geen moer dat ze ernstige overlast veroorzaken.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door Moneyman »

En zoals altijd zijn het weer de aso's die het onmogelijk maken dat we een oplossing hebben waarbij iedereen gewoon zoveel mogelijk rekening met elkaar houdt. Kansloos.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door sjohie »

Julie4444 schreef:
olaf79 schreef:Ten eerste meende de dames asociale ... dat het rookverbod niet voor hun gold en zaten pontificaal en zonder enige gene met hun kankerstokken in mijn gezicht te roken. Nadat ik er wat van zei en ook nog wees op het aldaar lokaal geldende rookverbod kreeg ik een snauwende "dan ga je toch binnen zitten" en bleven de dames gewoon door roken. Tsja, wat doe je tegen zulke mensen?
Je drankje ondersteboven houden recht boven het hoofd van said dames?
Niet nat worden? Hadden ze maar binnen moeten gaan zitten. :roll:

Wat deed het pannekoekhuis zelf? Die zouden moeten ingrijpen.

Maar ff serieus. Dat soort mensen (en dus ook iemand die hierboven zo nodig zijn/haar mening moest ventileren) zullen nooit stoppen tot ze zelf problemen ervaren. Het intereseert dat soort lui geen moer dat ze ernstige overlast veroorzaken.
Het zijn verslaafden, dan wel niet fietsenstelende heroïne junks, maar net als alle andere verslaafden zijn ze fysiek en vooral mentaal slaaf van de stoffen die ze tot zich nemen. Die hebben in hun ogen ook geen probleem, de rest van de wereld heeft een probleem, wat iedereen dan ook zelf maar op moeten lossen, aan hén ligt het niet.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door olaf79 »

Moneyman schreef:En zoals altijd zijn het weer de aso's die het onmogelijk maken dat we een oplossing hebben waarbij iedereen gewoon zoveel mogelijk rekening met elkaar houdt. Kansloos.
Maar juist voor die aso's hebben we stoplichten, een maximum snelheid, een drankverbod in heel veel steden, regels omtrent geluidsoverlast, etc...

Waarom zou dat voor rookoverlast dan niet kunnen, nota bene om het leven van andere mensen te beschermen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door moederslink »

olaf79 schreef:....... Nadat ik er wat van zei en ook nog wees op het aldaar lokaal geldende rookverbod kreeg ik een snauwende "dan ga je toch binnen zitten" en bleven de dames gewoon door roken. Tsja, wat doe je tegen zulke mensen ?
Schijnbaar helaas dus NIETS !
Waar was de bedrijfsleiding??
Die hadden moeten ingrijpen tenslotte.
Hetzelfde zie je bv in stiltecoupe.s : als jij er iets van zegt wordt er amper geluisterd, als de conducteur er iets van zegt wordt er misschien wel geluisterd,
maar ook daar zie je dat men liever zn hoofd wegdraait________ men grijpt liever niet/ nergens meer in , durven het niet of het heeft toch geen zin.
Ook het roken op de perrons......de conducteurs lopen zonder ingrijpen gewoon verder.... :evil:
MAW: zoals bekend : de grootste b**** en aso.s zullen altijd dat doen wat ze zelf willen,
Moneyman schreef:En zoals altijd zijn het weer de aso's die het onmogelijk maken dat we een oplossing hebben waarbij iedereen gewoon zoveel mogelijk rekening met elkaar houdt. Kansloos.
i.d.d kansloos dus.....ze trekken zich van geen enkel ver( ge) bod ook maar iets aan.
" Horken " zijn het ! :twisted:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door ciske »

olaf79 schreef:
Moneyman schreef:En zoals altijd zijn het weer de aso's die het onmogelijk maken dat we een oplossing hebben waarbij iedereen gewoon zoveel mogelijk rekening met elkaar houdt. Kansloos.
Maar juist voor die aso's hebben we stoplichten, een maximum snelheid, een drankverbod in heel veel steden, regels omtrent geluidsoverlast, etc...

Waarom zou dat voor rookoverlast dan niet kunnen, nota bene om het leven van andere mensen te beschermen?



Omdat niet elke rokende persoon aso is, ook jij bent hier fout in geweest Olaf. Waarom niet naar het personeel van dat pannenkoekenhuis gestapt? Kleine moeite om dat te doen, maar in plaats daarvan loop je liever hier te klagen. Beetje zielig.

alfatrion
Berichten: 21904
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:En zoals altijd zijn het weer de aso's die het onmogelijk maken dat we een oplossing hebben waarbij iedereen gewoon zoveel mogelijk rekening met elkaar houdt. Kansloos.
Jammer

Gesloten