LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom krijg ik geen vergoeding voor gehoortoestel?

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
nico19
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2017 10:52

Waarom krijg ik geen vergoeding voor gehoortoestel?

Ongelezen bericht door nico19 »

waarom krijg ik geen vergoeding voor een hoortoestel wat niet op de lijst van de verz. mij staan.
Ik moet toch zelf kunnen kiezen en dan een soort basis vergoeding kunnen krijgen zoals bij brillen.
Laatst gewijzigd door Radar op 28 feb 2017 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Waarom krijg ik geen vergoeding voor gehoortoestel?

Ongelezen bericht door berndv »

nico19 schreef:waarom krijg ik geen vergoeding voor een hoortoestel wat niet op de lijst van de verz. mij staan.
Ik moet toch zelf kunnen kiezen en dan een soort basis vergoeding kunnen krijgen zoals bij brillen.
wat zegt uw verzekeraar over het waarom?

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waarom krijg ik geen vergoeding voor gehoortoestel?

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat voor toestel is het en waar wil je het aanschaffen?

Mucha

Re: Waarom krijg ik geen vergoeding voor gehoortoestel?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

nico19
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2017 10:52

Re: Waarom krijg ik geen vergoeding voor gehoortoestel?

Ongelezen bericht door nico19 »

Mijn verzekeraar verschuilt zich achter het protocol.
Heb al hele correspondentie daarover gehad maar is helaas niet bereid het protocol te doorbreken.
Ik heb mijn toestellen al aangeschaft . Prima dingetjes van Siemens comfort 7

sonnemaatje
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2017 14:38

Re: Waarom krijg ik geen vergoeding voor gehoortoestel?

Ongelezen bericht door sonnemaatje »

Tot 2013 was dit ook zo. Je kreeg een 'basisvergoeding' en mocht daarmee zelf een toestel uitzoeken. Welk toestel dat was maakte niet uit, de vergoeding bleef gelijk.
In 2013 is de boel op de schop gegaan.
De zorgverzekeraar vergoedt nu 75% van een hoortoestel. MAARRRR....... alleen van hoortoestellen die door de zorgverzekeraars zijn 'goedgekeurd'. De keuzevrijheid die er voor 2013 was is dus weg.
Nou ja, keuze heb je altijd. Maar als je kiest voor een toestel met de nieuwste technieken zegt de zorgverzekeraar 'dat is 'bovenadequaat' jij kunt met minder ook wel toe' en dan vergoeden ze het dus niet.
En helaas is dat protocol zeer hardnekkig :-(

Bewaar trouwens de nota van je nieuwe toestellen wel goed, en neem deze volgend jaar mee bij je belastingaangifte. Waarschijnlijk krijg je dan nog wel wat terug.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waarom krijg ik geen vergoeding voor gehoortoestel?

Ongelezen bericht door witte angora »

nico19 schreef:Prima dingetjes van Siemens comfort 7
Heb je dan niet met de audicien overlegt over de kosten? Of heb je ze 'gewoon' via internet besteld?

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Waarom krijg ik geen vergoeding voor gehoortoestel?

Ongelezen bericht door Dirkie »

nico19 schreef:waarom krijg ik geen vergoeding voor een hoortoestel wat niet op de lijst van de verz. mij staan.
Ik moet toch zelf kunnen kiezen en dan een soort basis vergoeding kunnen krijgen zoals bij brillen.
Misschien omdat ze niet op de lijst van je verzekering staan misschien. En omdat in de voorwaarden staat dat ze op die lijst moeten staan.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Waarom krijg ik geen vergoeding voor gehoortoestel?

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer je werkt kun je ook een vergoeding vragen aan het uwv

http://www.uwv.nl/particulieren/voorzie ... ngen-werk/

Die vergoeding komt bovenop een uitkering van de verzekering.

stofzuigertje

Re: Waarom krijg ik geen vergoeding voor gehoortoestel?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Elke verzekeraar heeft andere voorwaarden, maar ook contacten met iedereen of bepaalde winkels......

Zilveren Kruis werkt samen met Beter Horen & Hans Anders.
Dan zit je voordeliger maar niet gratis tenzij je aanvullend verzekerd bent.

De winkels adverteren vaak met gratis, maar mits je dure aanvullende verzekering zou hebben met juiste firma!
Misleiding en gewoon weglopen, hun tijd = geld en je gaat volgende keer naar andere.

Ook zijn er diverse klassen met prijzen en met en zonder eigen risico.
Als je niet meld welke verzekeraar je welke polis hebt en naar welke winkel je toe wilt blijft het hier een wazig verhaal en zul je van mij dus ook dit onduidelijke antwoord krijgen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Waarom krijg ik geen vergoeding voor gehoortoestel?

Ongelezen bericht door berndv »

stofzuigertje schreef:blijft het hier een wazig verhaal en zul je van mij dus ook dit onduidelijke antwoord krijgen.
Tja, dit is natuurlijk een inkoppertje :lol: :lol: :lol:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Waarom krijg ik geen vergoeding voor gehoortoestel?

Ongelezen bericht door sjohie »

nico19 schreef:waarom krijg ik geen vergoeding voor een hoortoestel wat niet op de lijst van de verz. mij staan.
Ik moet toch zelf kunnen kiezen en dan een soort basis vergoeding kunnen krijgen zoals bij brillen.
Dáárom dus, je koopt een toestel wat niet op de lijst staat, en dus krijg je dat niet vergoed. Net zo goed dat een zorgverzekeraar plichten heeft, heb jij die als klant ook, en daar valt toch wel tenminste onder dat jij kennis neemt van die lijst voordat je tot aanschaf over gaat lijkt me?

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Waarom krijg ik geen vergoeding voor gehoortoestel?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

nico19 schreef:
waarom krijg ik geen vergoeding voor een hoortoestel wat niet op de lijst van de verz. mij staan.
Ik moet toch zelf kunnen kiezen en dan een soort basis vergoeding kunnen krijgen zoals bij brillen.
Een antwoord was dat de situatie veranderd is en dat de " basisvergoeding" niet meer zou gelden.

Dit is onjuist, dit is per zorgverzekeraar verschillend. Het klopt dat Zilveren Kruis geen " basisvergoeding" geeft , maar andere zorgverzekeraars wel.

Gesloten