LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar komen mijn klachten vandaan?

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Jeanet Lagendijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2017 23:20

Re: Waar komen mijn klachten vandaan?

Ongelezen bericht door Jeanet Lagendijk »

Vitamine B 12 tekort?

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Waar komen mijn klachten vandaan?

Ongelezen bericht door gemist »

breien schreef:
Jeanet Lagendijk schreef:Vitamine B 12 tekort?
Ikmoet zeggen dat het zeer onverstandig is om hier op dit forum zo stellig een diagnose te stellen. U bent niet de behandelende arts van TS ga ik vanuit. Dan was het zelfs nog erger geweest omdat u dan uw beroepsgeheim schond.
Ze stelt geen diagnose, maar een simpele vraag.

Mucha

Re: Waar komen mijn klachten vandaan?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Waar komen mijn klachten vandaan?

Ongelezen bericht door sjohie »

gemist schreef:
breien schreef:
Jeanet Lagendijk schreef:Vitamine B 12 tekort?
Ikmoet zeggen dat het zeer onverstandig is om hier op dit forum zo stellig een diagnose te stellen. U bent niet de behandelende arts van TS ga ik vanuit. Dan was het zelfs nog erger geweest omdat u dan uw beroepsgeheim schond.
Ze stelt geen diagnose, maar een simpele vraag.
Gezien alle reacties van TS, lijkt het je niet beter om met dit soort losse frasen wat terughoudend te zijn? Er is duidelijk iets aan de hand met TS, waardoor ze binnen 2 posts meent het genoemd te hebben, en er vervolgens van alles bij haalt. Er loopt bloedonderzoek, dat had user Jeanet Lagendijk kunnen lezen in de eerdere posts, en als die huisarts het naambordje op de praktijk waard is, zal dit een van de dingen zijn die daarin onderzocht worden. Het voegt dus niks toe, behalve aan de toch al gespannen gemoedsrust van TS.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Waar komen mijn klachten vandaan?

Ongelezen bericht door BL2 »

Geen paniek, er is vast en zeker nog bloed genoeg aanwezig in je lichaam om even te "prikken", ze nemen heus geen liters af.
Wanneer is dat bloedprikken dan ?

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waar komen mijn klachten vandaan?

Ongelezen bericht door witte angora »

Gewoon even herhalen, iedere andere discussie is nutteloos.
witte angora schreef:Amalia, je maakt jezelf gek, je ziet niks anders als spoken die er niet zijn. Stop er nu eens mee, Ga eens een stuk wandelen, neem een huisdier dat aandacht nodig heeft en liefde kan geven, probeer eens wat vrijwilligerswerk te gaan doen, ga af en toe eens een kop koffie drinken in de bieb en probeer contact met de mensen daar te leggen, wordt lid van een toneelvereniging of neem een zwemabonnement...

Ga wat doen en zorg dat je afleiding krijgt en onder de mensen komt!

Dat is het enige wat ik er nog over te zeggen heb.

Mucha

Re: Waar komen mijn klachten vandaan?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Waar komen mijn klachten vandaan?

Ongelezen bericht door BL2 »

Mucha schreef: Want hier zit 'm het echte probleem.
Mucha op de stoel van de doktor. Net zo erg dan te veronderstellen dat het een B12 tekort is.

Zelfs een echte diagnose kan een echte doktor hier niet stellen, daarvoor zal medisch onderzoek en een diepgaand gesprek met TS Amalia noodzakelijk zijn.

Mucha

Re: Waar komen mijn klachten vandaan?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Waar komen mijn klachten vandaan?

Ongelezen bericht door BL2 »

Mucha schreef:..... of we worden hier gewoon ongelofelijk voor de gek gehouden. En ik begin steeds meer in dat laatste te geloven......
Dat is opvallend, die twijfel. Terwijl je eerdere diagnose Hypochondrie zo stellig was !

Mucha

Re: Waar komen mijn klachten vandaan?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Waar komen mijn klachten vandaan?

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

daarns keek ik in mn mond en toen zag ik mn amandelen en schrok ik best wel omdat ik het nog nooit eerder had gezien! Sinds dien heb ik last van de volgende klachten:

pas nadat je het zag kreeg je klachten?? Je maakt jezef nu helemaal gek, de kans dat je leukemie heb is wel erg klein. Wacht tot je bij je dokter ben geweest

Verwijderd

Re: Waar komen mijn klachten vandaan?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

BL2 schreef: Dat is opvallend, die twijfel. Terwijl je eerdere diagnose Hypochondrie zo stellig was !
Je zou bijna zeggen dat Mucha bij de huisarts van TS werkt, of niet?

amalia053
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 mei 2017 15:45

Re: Waar komen mijn klachten vandaan?

Ongelezen bericht door amalia053 »

Pareltje31 schreef:daarns keek ik in mn mond en toen zag ik mn amandelen en schrok ik best wel omdat ik het nog nooit eerder had gezien! Sinds dien heb ik last van de volgende klachten:

pas nadat je het zag kreeg je klachten?? Je maakt jezef nu helemaal gek, de kans dat je leukemie heb is wel erg klein. Wacht tot je bij je dokter ben geweest
Ja klopt! Pas nadat ik mn amandelen zag kreeg ik die klachten!

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Waar komen mijn klachten vandaan?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Tja, die dingen gebeuren. Korstjes, amandelen, sneetjes overal kan een mens zich angstig over maken. Maar of het nodig is, daar durf ik een groot vraagteken bij te plaatsen.

Ter lering (en vermaak). Uit de praktijk, It's true: gisteren stapte ik met mijn blote voet in een stukje van een glas dat kapot gevallen was. Liep van onderen helemaal leeg. Overal bloed, op de vloer, in de handdoek, dwars door de pleisters heen. Uiteindelijk met verband om de voet naar de huisartspost gegaan, want met glas in een wond blijf je niet doorlopen. En weet u wat me het meest “verbaasd”: ondanks al die bloederige toestanden spring ik nog steeds redelijk gezond rond.

Beste Amalia. Ondanks alle hierboven verschrikkelijke gebeurtenissen blijkt het achteraf vaak erg mee te vallen. Bij die dokter had ik de vrolijke pet alweer op en hoewel het lopen nog wat ongemakkelijk gaat, als ik er flink druk op zet, weet ik dat ook dat weer over gaat. Enkele vragen blijven, ondanks alle goed en minder goed bedoelde commentaren, bij mij over.
1) Heeft uw huisarts uw bloeddruk gemeten en wat was daarvan de uitslag?
2) 9 mei bent u bij uw huisarts geweest, dat was vorige week dinsdag. Waarom duurt het zo lang eerdat die paar buisjes bloed bij u afgenomen zijn? Bij mijn huisartsenpost kan het meestal vrijwel direct na mijn bezoek aan de huisarts. Eén of twee dagen later hebben we dan de uitslag. Bij u duurt het een week of langer eerdat die afname plaatsvindt en u, al dan niet onnodig, extra tijd in angst zit.

Wordt het, als u werkelijk zo angstig bent, nu eens geen tijd om zelf ook wat sneller acties te ondernemen?

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Waar komen mijn klachten vandaan?

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

amalia053 schreef:
Pareltje31 schreef:daarns keek ik in mn mond en toen zag ik mn amandelen en schrok ik best wel omdat ik het nog nooit eerder had gezien! Sinds dien heb ik last van de volgende klachten:

pas nadat je het zag kreeg je klachten?? Je maakt jezef nu helemaal gek, de kans dat je leukemie heb is wel erg klein. Wacht tot je bij je dokter ben geweest
Ja klopt! Pas nadat ik mn amandelen zag kreeg ik die klachten!
sorry maar volgens mij neem je ons echt in de maling. Ik vind het ook raar dat je zo lang moet wachten voor je bij de dokter terecht kan hoor

YvonneOussoren
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 feb 2016 10:17
Contacteer:

Re: Waar komen mijn klachten vandaan?

Ongelezen bericht door YvonneOussoren »

Beste Amalia,

Ik ga net als de rest niet zeggen wat je eventueel zou kunnen hebben, maar er vallen mij een aantal dingen op in je verhaal.

1. Nadat je je amandelen zag, merkte je al je klachten.
2. Je kan pas na 2 weken naar je huisarts
3. je maakt je zorgen.

Laat ik eerst bij nummer 3 beginnen: Kijk, je merkt een aantal klachten en je gaat googlen. Je komt al gauw bij Leukemie uit en omdat je daar iemand aan hebt verloren, begin je je zorgen te maken dat je dat ook hebt. Dit is een logische reactie, maar zelden komt dat uit. Veel mensen merken in hun leven veel 'klachten' op. Dit kan met veel dingen te maken hebben, van iets onschuldigs (wat het veelal is) tot iets ernstigs (wat misschien in 10 % van de gevallen zo is)
Een goede stap heeft men hier op het forum al geschreven, stop met googlen en probeer je af te leiden. Tussen nu en de uitslag van het bloedprikken zal er niet veel veranderen als je je alleen maar druk maakt.

Dan de andere punten. Dat je pas klachten kreeg nadat je je amandelen zag kan 2 dingen betekenen. Of je schrok zo erg, of je merkte pas je klachten nadat je ze gezien had. Vaak is het het eerste.

Amalia, ik wil je veel wijsheid geven in wat je doet. Maar probeer (en dat is moeilijker gezegd dan gedaan) niet al te bezorgd te maken. Dat je bang bent is duidelijk, maar probeer het in context te zien. Wacht voor nu af wat je bloedtesten zeggen en pak daarop door.

Sterkte en veel wijsheid,

Yvonne

amalia053
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 mei 2017 15:45

Re: Waar komen mijn klachten vandaan?

Ongelezen bericht door amalia053 »

Snapchat-1779176226.jpg
Ik heb nog 1 vraagje! Want mensen zeggen dat als je je ooglid omlaag doet dat je dan kan zien of je bloedarmoede hebt, mijn vraag is dus: heb ik dat?
(105.78 KiB) 467 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Mucha

Re: Waar komen mijn klachten vandaan?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

amalia053
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 mei 2017 15:45

Re: Waar komen mijn klachten vandaan?

Ongelezen bericht door amalia053 »

Mucha schreef:Mijn huisarts was nog van de oude stempel. Geen medicijnen voorschrijven indien niet noodzakelijk.
Bij bloedarmoede moest ik een aantal dagen een stuk gebraden lever eten (gelukkig mijn favoriet stukje vlees) met een glas donker bier erbij.
Werkte uitstekend.
Kan het zijn dat ik bloedarmoede heb?

Gesloten