LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ervaring tandverzorging middelen

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

ervaring tandverzorging middelen

Ongelezen bericht door ZaBo »

Beste Forumleden,

Graag wil het volgende vragen en of jullie hier ervaring mee hebben, een weet niet wat het beste is,

Mijn mondhygiëniste en Implantoloog raden GUM softpicks aan voor mijn probleem, maar mijn huis tandarts is een fan van Interprox (borsteltjes) en beveelt deze weer aan ( de gewenste maten komen over een) Alleen de merken verschillen,

Heb ze allemaal in huis, maar mochten jullie ervaring hebben, met welke behalen jullie het meest gewenste resultaat?????

stofzuigertje

Re: ervaring tandverzorging middelen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ruimte tussen tanden bepaalde de maat.

En welke leverancier sponsorde jou tandarts.....
Vaak per persoon verschillend en een goede zou je laten kiezen.

Vlos draad is niets mis mee, maar soms is een borstel beter.
Verder is de hardheid van jou tanden bepalend en de vorm dus welke beste is kan per persoon verschillen.

Gewoon proberen en kijken welke pijnloos het beste werkte.

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: ervaring tandverzorging middelen

Ongelezen bericht door ZaBo »

stofzuigertje schreef:Ruimte tussen tanden bepaalde de maat.

En welke leverancier sponsorde jou tandarts.....
Vaak per persoon verschillend en een goede zou je laten kiezen.

Vlos draad is niets mis mee, maar soms is een borstel beter.
Verder is de hardheid van jou tanden bepalend en de vorm dus welke beste is kan per persoon verschillen.

Gewoon proberen en kijken welke pijnloos het beste werkte.
Thnx voor uw reactie!

Heb in alle drie even veel vertrouwen ( weet ook niet door wie mijn HTA gesponsord is, maar heb wel vermoeden :P ) maar het is nu 2 ( GUM) tegen 1 (Interprox) en vroeg het mij gewoon af.

Wat betreft de belangrijke weerstand, tussen tandvlees en kroon op implantaat heeft THA dan weer gelijk, maar Impl adviseerde weer GUM pick ( die met die flubbertjes ) in bepaalde maat, erg verwarrend, vandaar :P

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: ervaring tandverzorging middelen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ik denk eigenlijk dat het niet zo veel uitmaakt. Belangrijker is hoe je ze gebruikt. Misschien allebei proberen en eens kijken wat je zelf het fijnst vindt?

Gesloten