LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen verschoonplaatsen baby's in mannentoilet

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Geen verschoonplaatsen baby's in mannentoilet

Ongelezen bericht door scontra »

olaf79 schreef:Sinds enige maanden ben ik de trotse papa van onze lieve dochter. Wij gaan vaak met de meid op stap, en uiteraard wil er dan nog wel eens een luier wissel plaats vinden.

Wat mij op valt is dat er zeer weinig goede verschoonplaatsen zijn, en waar ik me vooral aan stoor, deze zijn bijna altijd alleen in de dames toiletten te vinden. Nogal vreemd dat ik als man met mijn baby naar de dames toiletten moet om de luier te verwisselen. Veel dames kijken ook nogal vreemd op, wat doet die vent in ons toilet, alsof papa's geen luiers verschonen en dit alleen door mama's gedaan wordt.

Daarom zou ik pleiten voor het maken van verschoon faciliteiten in zowel mannen als vrouwentoiletten zodat dit soort ietwat beschamende situaties niet voor komen.

Zielig voor de dochter om een papa te hebben die "gediscrimineerd" voelt t.o.v. de dames, omdat hij niet welkom is op het damestoilet.
Maar papa wil nu al wel met z'n kersverse dochter naar het herentoilet om haar daar te verschonen. ;-))
Leuk voor de aldaar toevallig aanwezige Pedo, die zonder probleem kan meegenieten van papa's verschoon activiteiten en daar heeft deze papa nog niet over nagedacht. :oops:
En papa, voor die enkele keer dat u (nog) in deze situatie terecht komt kunt u er maar beter geen probleem van maken, er is al genoeg "......" aan de knikker.
En nog gefeliciteerd met de geboorte van uw dochter en als mama er bij is dan zal zij de honneurs toch wel een keertje willen waarnemen, althans dat hoop ik voor u.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Geen verschoonplaatsen baby's in mannentoilet

Ongelezen bericht door BL2 »

GJvdZ schreef: Hoogstens interessant voor loodgieters en installateurs, die weer een hoop leuke klussen er bij krijgen.
Tsja, welke zullen er meer zijn, de invalide medemens welke een aangepast toilet echt nodig heeft of een man welke zijn kind een schone luier wil omdoen.
Voor de eerste worden terecht extra kosten gemaakt, dan kan er een luierverschoon tafeltje bij de mannetjes er ook nog wel van af. Dat is de inverstering toch niet ?

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Geen verschoonplaatsen baby's in mannentoilet

Ongelezen bericht door lijfrente »

olaf79 schreef:
lijfrente schreef: Blijkbaar doe je niet aan (team) sport!
Daar sta je namelijk poedel naakt naast elkaar, zover de privacy.

Op vaderdag zo'n probleem maken. lol:
Ik weet niet aan welke teamsport jij doet, maar ik heb mensen nog nooit naakt zien sporten :)

Je bedoelt natuurlijk het douchen. Tsja, dat is eigenlijk ook een vreemde gewoonte. Maar het gaat om gemengde sekse toiletten. Moeten vrouwen naar al die plassende piemels staan kijken? LIjkt me niet zo fris en ook niet erg handig voor de acceptatie van unisex toiletten.
Ik heb ook nog geen mensen naakt naast elkaar staan, zien sporten, maar ook hier ben je weer niet op de hoogte, want op een nudistenstrand/camping, sporten mensen naakt.
Trouwens als je aan het plassen bent sta ik tenminste zo, dat zelf de andere mannen mijn .......niet kunnen zien.

Toen mijn kinderen klein waren, gaaf het nog een "verschoontoiletten" en deze kregen dan zelf nog een stoffen luier om.

Ik kan mij niet herinneren, dat toen iemand zo kleinzielig gedaan heeft.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Geen verschoonplaatsen baby's in mannentoilet

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat betreft de urinoirs, een echte feminist blijft staan als ze p*st.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Geen verschoonplaatsen baby's in mannentoilet

Ongelezen bericht door BL2 »

lijfrente schreef:Trouwens als je aan het plassen bent sta ik tenminste zo, dat zelf de andere mannen mijn .......niet kunnen zien.
Er zijn alleen in Nederland al meer dan 8 miljoen van die ....... dingetjes.
Wat is er aan die van jou nu anders dan aan die van al die andere mannetjes ?

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geen verschoonplaatsen baby's in mannentoilet

Ongelezen bericht door Nijogeth »

BL2 schreef:
lijfrente schreef:Trouwens als je aan het plassen bent sta ik tenminste zo, dat zelf de andere mannen mijn .......niet kunnen zien.
Er zijn alleen in Nederland al meer dan 8 miljoen van die ....... dingetjes.
Wat is er aan die van jou nu anders dan aan die van al die andere mannetjes ?
De lengte en de dikte? Vraag het aan een vrouw, zou ik zeggen. Overigens klopt het wel, dat bijvoorbeeld mensen die hun hele leven gevoetbald hebben er totaal niet moeilijk over doen, omdat ze het gewend zijn met zijn allen in de douche te staan.

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Geen verschoonplaatsen baby's in mannentoilet

Ongelezen bericht door lijfrente »

BL2 schreef:
lijfrente schreef:Trouwens als je aan het plassen bent sta ik tenminste zo, dat zelf de andere mannen mijn .......niet kunnen zien.
Er zijn alleen in Nederland al meer dan 8 miljoen van die ....... dingetjes.
Wat is er aan die van jou nu anders dan aan die van al die andere mannetjes ?

Ik denk niet, dat ik een foto moet plaatsen! :lol:

En de meer dan 8 miljoenen, hebben allemaal een andere, mits je een uitzondering bent! :lol:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Geen verschoonplaatsen baby's in mannentoilet

Ongelezen bericht door olaf79 »

BL2 schreef:
olaf79 schreef:Je bedoelt natuurlijk het douchen. Tsja, dat is eigenlijk ook een vreemde gewoonte
Wat een preutsheid ten top, dat je nog een dochter hebt weten te maken :D
Toch wel met de kleren aan, en het licht uit hé........
Nog nooit in een sauna of op het naaktstrand geweest, er is nog heel wat te ontdekken :D
Praat geen onzin. Preutsheid heeft niks te maken met het naar elkaars plasboogje staan kijken. Maar verder off topic dus niet zo relevant.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Geen verschoonplaatsen baby's in mannentoilet

Ongelezen bericht door olaf79 »

scontra schreef:Zielig voor de dochter om een papa te hebben die "gediscrimineerd" voelt t.o.v. de dames, omdat hij niet welkom is op het damestoilet.
Waarom is dat zielig. Dochter lief merkt er niks van hoor, en bovendien is en blijft het discriminatie om mannen anders te behandelen dan vrouwen.
Maar papa wil nu al wel met z'n kersverse dochter naar het herentoilet om haar daar te verschonen. ;-))
Leuk voor de aldaar toevallig aanwezige Pedo, die zonder probleem kan meegenieten van papa's verschoon activiteiten en daar heeft deze papa nog niet over nagedacht. :oops:
Uiteraard heb ik daar over nagedacht. Alsof er geen vrouwelijke pedo's zijn en alsof zich op elk toilet een pedo ophoudt. Maar de oplossing is ook hier simpel. Bouw een verschoontafel in het toilethokje dat uitklapt. Net als in de wc van een vliegtuig.
En papa, voor die enkele keer dat u (nog) in deze situatie terecht komt kunt u er maar beter geen probleem van maken, er is al genoeg "......" aan de knikker.
Zoals ik al schreef het is eerder het probleem van de dames als van mij. Ik zal toch de baby moeten verschonen als dat nodig is.
En nog gefeliciteerd met de geboorte van uw dochter en als mama er bij is dan zal zij de honneurs toch wel een keertje willen waarnemen, althans dat hoop ik voor u.
Bedankt, maar je leest niet goed. Mama durft de trap niet op met de kleine in de hand. Het zijn vaak super smalle en steile trappen. Ik ben nu eenmaal stabieler en sterker dus dan komt het op mij aan.

Moneyman
Berichten: 30073
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen verschoonplaatsen baby's in mannentoilet

Ongelezen bericht door Moneyman »

olaf79 schreef:Bedankt, maar je leest niet goed. Mama durft de trap niet op met de kleine in de hand. Het zijn vaak super smalle en steile trappen. Ik ben nu eenmaal stabieler en sterker dus dan komt het op mij aan.
Nou heb ik toch al heel wat baby's verschoond; maar ik herken én de vreemde blikken van de dames niet, en zéker die "vaak supersnelle en steile trappen" niet... ik heb dat letterlijk nog nooit meegemaakt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Geen verschoonplaatsen baby's in mannentoilet

Ongelezen bericht door olaf79 »

Moneyman schreef:
olaf79 schreef:Bedankt, maar je leest niet goed. Mama durft de trap niet op met de kleine in de hand. Het zijn vaak super smalle en steile trappen. Ik ben nu eenmaal stabieler en sterker dus dan komt het op mij aan.
Nou heb ik toch al heel wat baby's verschoond; maar ik herken én de vreemde blikken van de dames niet, en zéker die "vaak supersnelle en steile trappen" niet... ik heb dat letterlijk nog nooit meegemaakt.
Nog nooit in een restaurant in Amsterdam of een andere oude stad geweest? Overigens hebben ook gehandicapten hier grote problemen door.

Moneyman
Berichten: 30073
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen verschoonplaatsen baby's in mannentoilet

Ongelezen bericht door Moneyman »

olaf79 schreef:
Moneyman schreef:
olaf79 schreef:Bedankt, maar je leest niet goed. Mama durft de trap niet op met de kleine in de hand. Het zijn vaak super smalle en steile trappen. Ik ben nu eenmaal stabieler en sterker dus dan komt het op mij aan.
Nou heb ik toch al heel wat baby's verschoond; maar ik herken én de vreemde blikken van de dames niet, en zéker die "vaak supersnelle en steile trappen" niet... ik heb dat letterlijk nog nooit meegemaakt.
Nog nooit in een restaurant in Amsterdam of een andere oude stad geweest? Overigens hebben ook gehandicapten hier grote problemen door.
Regelmatig. In diverse steden. Maar blijkbaar niet in de etablissementen waar jij komt :wink:

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Geen verschoonplaatsen baby's in mannentoilet

Ongelezen bericht door langste adem »

Om heel eerlijk te zijn snap ik de hele ophef niet. De enige zinvolle reactie die ik heb gezien is om geen onderscheid meer te maken tussen dames- en herentoilet. Dat zou al heel veel oplossen. Al zou dan in sommige gevallen nog steeds de wc alleen per trap bereikbaar zijn. Gewoon omdat de ruimte beperkt is.

Maar als er dan iemand roept dat dan de urionoirs dan ook weggehaald zouden moeten worden is onzin. Ja, niet iedereen stelt het uitzicht van plassende mannen op prijs, maar er zijn net zo goed mensen die zich ergeren aan kleine babies die meegenomen worden naar een restaurant....

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Geen verschoonplaatsen baby's in mannentoilet

Ongelezen bericht door lijfrente »

langste adem schreef:Om heel eerlijk te zijn snap ik de hele ophef niet. De enige zinvolle reactie die ik heb gezien is om geen onderscheid meer te maken tussen dames- en herentoilet. Dat zou al heel veel oplossen. Al zou dan in sommige gevallen nog steeds de wc alleen per trap bereikbaar zijn. Gewoon omdat de ruimte beperkt is.

Maar als er dan iemand roept dat dan de urionoirs dan ook weggehaald zouden moeten worden is onzin. Ja, niet iedereen stelt het uitzicht van plassende mannen op prijs, maar er zijn net zo goed mensen die zich ergeren aan kleine babies die meegenomen worden naar een restaurant....

Over de hele wereld zijn separate toiletten.
De meesten zijn gebouwd in de tijd, waar mannen nog vies waren, om hun eigen kinderen schoon te maken.

Zelf achter de kinderwagen was het voor velen niet mannelijk.

Nu omdat ook de mannen taken van de vrouw hebben overgenomen, moeten deze toiletten al multifunctioneel worden omgebouwd.

Waar geen schoonmaakplaats bij de mannen is, moet moeder de gans het taak overnemen.

En smoesjes zoals @moneyman al heeft geschreven, met steile trappen , dit is ver te zoeken.

@olaf ik hoop, dat je niet nog meer kinderen gaat Vereecken, want met nog meer kinderen, ook de problemen meer worden. :wink:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geen verschoonplaatsen baby's in mannentoilet

Ongelezen bericht door crazyme »

BL2 schreef:
GJvdZ schreef: Hoogstens interessant voor loodgieters en installateurs, die weer een hoop leuke klussen er bij krijgen.
Tsja, welke zullen er meer zijn, de invalide medemens welke een aangepast toilet echt nodig heeft of een man welke zijn kind een schone luier wil omdoen.
Voor de eerste worden terecht extra kosten gemaakt, dan kan er een luierverschoon tafeltje bij de mannetjes er ook nog wel van af. Dat is de inverstering toch niet ?
Vaak is het een kwestie van ruimte.
Er moet een luierbak zijn, een aankleedkussen, en wanneer dat is uitgeklapt moet je er ook nog eens fatsoenlijk bij kunnen.
Verder moet zo'n ding natuurlijk wel gekeurd cq gecertificeerd zijn, stel je eens voor dat er een baby afvalt omdat big mama daarvoor het uitklapmechaniek heeft gesloopt.

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Geen verschoonplaatsen baby's in mannentoilet

Ongelezen bericht door ZaBo »

Eigenlijk ook nooit problemen mee gehad, als ik het dames toilet binnen kwam met onze dochter op mijn schouder ( niet zo heel lang geleden tot november 2016 moesten we verschonen), zei ik gelijk "sorry dames wil graag onze dochter verschonen :D en aangezien het een hele dame is :D doe ik het graag op het dames toilet" :D nooit en te nimmer problemen of rare blikken gehad.

Hangt denk ik toch heel veel af van je attitude waarmee je binnenkomt ( let wel zeg niet dat iemand hier een slechte attitude heeft)

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Geen verschoonplaatsen baby's in mannentoilet

Ongelezen bericht door harkja »

Je kunt de baby toch ook thuis verschonen want ze blijven immers aan de gang met p... en p.....als ze de smaak te pakken hebben :D

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geen verschoonplaatsen baby's in mannentoilet

Ongelezen bericht door sjohie »

BL2 schreef:Vind wel dat ze wat aan enge trappen moeten doen.......

Verder zag ik bij toeval een geheel nieuw unisex toilet op NS station Haarlem, met prachtige verschoonruimte compleet met mooi verschoonkussen en vrolijke aankleding. NS geeft daarbij dus het goede voorbeeld.
Ja hee, ho ff. :shock: Als de NS wat goed doet, is de aarde ook plat, toch? :wink:

Ff serieus, dat is het gevolg van ~40 jaar emancipatie, wat desondanks betekent dat nog steeds de meeste luiers verschoond worden door dames, en dan is de keus voor een ruimte in het damestoilet, als er geen aparte ruimte is, de meest voor de hand liggende keuze voor een ondernemer. Vaak zijn er ook gewoon fysieke beperkingen, maw, er is niet altijd ruimte in bestaande gebouwen om naast de toiletten nog een verschoonruimte te kunnen maken.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Geen verschoonplaatsen baby's in mannentoilet

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Om snel en kostengunstig een verbetering te kunnen bereiken ...

Voor al die lokaties, waar al een extra ruimte rolstoel-toilet is gemaakt, dè kans om in deze unisex-ruimte een wikkelplek te creëren.

Wikkel-gelegenheden op herentoiletten zijn absoluut te verhinderen, zie de eerdere opmerking m.b.t. pedo's.

Actie: Verveelvuldig een vriendelijke brief en laat die steeds achter op geschikte lokaties, als verzoek om deze verbetering te realiseren. Alhoewel ik mijn kleinkinderen nooit verschoon ... zou ook dat in alle rust en óók niet niet op de damestoiletten toekomstig normaal moeten kunnen zijn ...
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 20 jun 2017 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Geen verschoonplaatsen baby's in mannentoilet

Ongelezen bericht door scontra »

olaf79 schreef:
scontra schreef:Zielig voor de dochter om een papa te hebben die "gediscrimineerd" voelt t.o.v. de dames, omdat hij niet welkom is op het damestoilet.
Waarom is dat zielig. Dochter lief merkt er niks van hoor, en bovendien is en blijft het discriminatie om mannen anders te behandelen dan vrouwen.
Maar papa wil nu al wel met z'n kersverse dochter naar het herentoilet om haar daar te verschonen. ;-))
Leuk voor de aldaar toevallig aanwezige Pedo, die zonder probleem kan meegenieten van papa's verschoon activiteiten en daar heeft deze papa nog niet over nagedacht. :oops:
Uiteraard heb ik daar over nagedacht. Alsof er geen vrouwelijke pedo's zijn en alsof zich op elk toilet een pedo ophoudt. Maar de oplossing is ook hier simpel. Bouw een verschoontafel in het toilethokje dat uitklapt. Net als in de wc van een vliegtuig.
En papa, voor die enkele keer dat u (nog) in deze situatie terecht komt kunt u er maar beter geen probleem van maken, er is al genoeg "......" aan de knikker.
Zoals ik al schreef het is eerder het probleem van de dames als van mij. Ik zal toch de baby moeten verschonen als dat nodig is.
En nog gefeliciteerd met de geboorte van uw dochter en als mama er bij is dan zal zij de honneurs toch wel een keertje willen waarnemen, althans dat hoop ik voor u.
Bedankt, maar je leest niet goed. Mama durft de trap niet op met de kleine in de hand. Het zijn vaak super smalle en steile trappen. Ik ben nu eenmaal stabieler en sterker dus dan komt het op mij aan.
@olaf79,

Bedankt voor het fileren van mij en mijn reactie. ;-)
Jammer dat u de lichte, maar goed bedoelde, ondertoon daarin heeft gemist.
Waar u de komende tijd ook uw dochter zou moeten verschonen, bekijk per situatie wat wel of niet mogelijk is en als het zo uitkomt dan moet u gewoon doen wat u meent te moeten doen en even lak hebben aan alles en iedereen.
Over een poosje is dit probleempje voor u niet meer aan de orde, geniet nog maar even van deze periode in het leven van uw dochter, voor je het weet ben je weer een stap verder met nieuwe problemen en ontwikkelingen. ;-)

Gesloten