LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door scontra »

Julie4444 schreef: Die ervaring deel ik totaal niet. Hoewel dat geldt voor veel jonge medewerkers (16-17) geldt dat zeker niet voor een aantal oudere medewerkers (19-25 of ouder).

Laat het for the record wel even duidelijk zijn dat ik volgens een behoorlijk aantal definities nog steeds behoor tot "de jeugd".
Voor veel jonge medewerkers (16-17).
Voor een aantal oudere (19 of ouder).
Moeilijk hé, om echt te verwoorden over welke leeftijdsgroep het eigenlijk gaat en dat dan weer zonder te willen generaliseren, omdat er altijd een uitzondering op de regel is.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door Julie4444 »

scontra schreef:
Julie4444 schreef: Die ervaring deel ik totaal niet. Hoewel dat geldt voor veel jonge medewerkers (16-17) geldt dat zeker niet voor een aantal oudere medewerkers (19-25 of ouder).

Laat het for the record wel even duidelijk zijn dat ik volgens een behoorlijk aantal definities nog steeds behoor tot "de jeugd".
Voor veel jonge medewerkers (16-17).
Voor een aantal oudere (19 of ouder).
Moeilijk hé, om echt te verwoorden over welke leeftijdsgroep het eigenlijk gaat en dat dan weer zonder te willen generaliseren, omdat er altijd een uitzondering op de regel is.
Lijkt me vrij duidelijk. De medewerkers wiens hersenen nog niet uitontwikkeld zijn, ook wel bekend als minderjarigen en jong volwassenen, is de groep waar dat voornamelijk voor geldt. Uiteraard geldt zoiets nooit voor letterlijk iedereen uit een bepaalde leeftijdscategorie, aangezien er meer variabelen zijn.

Mucha

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Laatst gewijzigd door Mucha op 25 aug 2017 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Julie44444444 zou ik wel vertrouwen maar welke collega vertelde je hoe je moet doen bij kassa.
Van even vlug het belangrijkste leren tot goede instructie met ook die fouten corrigeren?
Dat Julie 4444 het goed leerde en andere vermoedelijk ook heeft opgeleid maar ik zie nu wel erg veel kinderarbeid en steeds nieuwe pubers!
Niet elke goede kassière is goede leraar!

Ook het aanpassen betaalde bedrag is mogelijk dus geen €20,- maar €22,20 er van maken is mogelijk.
Naast deze terug betaal fraude die ook wel eens bewust kan worden geprobeerd..... is er ook de dubbel scan bij slordig over de leesplaat halen of volle vak achter de kassa als ik te traag ben.

En de kinderen, mijn Kleinkinderen rekenen perfect en zien elke fout, kan ik als grijze oudere nog wat van leren.
En de Pin tip, ja maar dan blijft het dubbel scannen, per ongeluk of bewust is niet bewijsbaar komt dan alsnog voor!

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door Julie4444 »

stofzuigertje schreef:Julie44444444 zou ik wel vertrouwen maar welke collega vertelde je hoe je moet doen bij kassa.
Niemand. Ik heb het "mezelf" geleerd en wanneer ik iets nieuws tegenkwam gelijk bij een van de twee wel-bekwame leidinggevende de kunst afgekeken.Ik kon het toevallig wel fatsoenlijk omdat ik ouder en intelligenter was dan de gemiddelde collega, en niet bang was om initiatief te nemen.

Het is onredelijk om dat te verwachten van minderjarigen. Niet dat ze dat verwachten verder. Als het aan AH ligt werken ze hun medewerkers helemaal niet in, want dat kost uren.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door renewouters »

[quote="stofzuigertje"]Julie44444444 zou ik wel vertrouwen maar welke collega vertelde je hoe je moet doen bij kassa.
Van even vlug het belangrijkste leren tot goede instructie met ook die fouten corrigeren?
Dat Julie 4444 het goed leerde en andere vermoedelijk ook heeft opgeleid maar ik zie nu wel erg veel kinderarbeid en steeds nieuwe pubers!
Niet elke goede kassière is goede leraar!
/quote]

Als je een paar hersens hebt heb je toch geen leraar nodig om je alle details van een kassa uit te leggen? Veel simpeler werk is er niet. Zelf voor "simpel" schoonmaakwerk moet je meer vakkennis hebben.

atlas1302

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Met meer hersen cellen en ze ook te gebruiken...kan je beter FOPPEN. On Topic antwoord. Mij heeft de instructeur ook geleerd dat het rechter pedaal het gaspedaal was en de middelste de rem en de linkse is de handrem.... nee sufferd heb je geen hersens! dat is de koppeling.

Ooow :D

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door Julie4444 »

renewouters schreef:Als je een paar hersens hebt heb je toch geen leraar nodig om je alle details van een kassa uit te leggen?
Dat zou je verbazen. Kinderen die zelf niet de hersencapaciteit hebben om uit te rekenen hoeveel wisselgeld ze moeten geven hebben nog moeite met de simpelste dingen. Of wat dacht je van groente en fruit van naam kennen?

Daarnaast zijn niet alle opties en situaties standaard. Die moet je gewoon een keertje zien of uitgelegd krijgen.

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door artilux »

Nou , nou... ik vind u een knap pittege dame.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Brahms schreef:
Julie4444 schreef:was ik letterlijk de enige medewerker die wél kon terugtellen. En dat is inclusief leidinggevenden
Julie4444 schreef:Ik kon het toevallig wel fatsoenlijk omdat ik ouder en intelligenter was dan de gemiddelde collega
Tot nu toe kon ik je berichten altijd wel aardig waarderen, maar nu stijg je toch echt boven jezelf uit :shock:
Om van jezelf te zeggen dat je intelligenter bent dan je collega, dat hoef je bij ons op het werk niet te zeggen, dan lig je echt geheel uit de groep, niet alleen bij de directe collega's maar vooral ook bij de leidinggevenden !
Ik snap dat het nogal arrogant overkomt, maar het is wel een feit. Bij de AH waar ik werkte koos men voornamelijk de minder academisch onderlegde jongeren, omdat zij meer pikken en ook minder snel doorhadden dat zij door de werkgever werden genaaid (de CAO werd op redelijk grote schaal geschonden).

En wanneer een van de benodigde stappen bij het inwerken je collega's aanleren wat broccoli en bloemkool is normaal wordt, en dat verder niemand zelf kan uitrekenen hoeveel wisselgeld ze moeten teruggeven wanneer ze per ongeluk €1500 aanslaan in plaats van €150, zal jij niet schromen hetzelfde te zeggen.

Begrijp me niet verkeerd: ze kunnen er niets aan doen omdat het ze niet wordt aangeleerd. Ze hebben niet de capaciteit het "zelf te verzinnen" en - zoals ik al zei - vind ik ook niet dat men dat kan verwachten.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door harkja »

Toch is het fijn dat er intelligente jonge dames zijn op dit forum :D
Wij hadden tijdens de vakantie een jongedame die werkte als kassière en klanten die 3 kratten bier kochten b.v. het statiegeld bonnetje terugbetaalden i.pv. te verrekenen met de nieuwe bestelling :roll: Terwijl ze goed was ingewerkt.

stofzuigertje

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Atlas 1302,
Er zijn enkele vooral Amerikaanse voertuigen en Mercedessen voor die markt die als automaat toch 3 pedalen hebben.
Dat is dan het handrem pedaal!
Dus met 4 komt ook voor..... dus zo slecht was jou opmerking nog niet!

@Julie4444,
Helaas heb je zelf het moeten uitzoeken.
Ik weet hoeveel verschillende kassa's er zijn en niet elke kassa is gelijk voor iedereen duidelijk.
Wel weet ik dat de instructie als je daar voor het eerst gaat zitten naast welke leerling je kreeg, VMBO of VWO.... ook afhankelijk van de tijd die je hiervoor kreeg en wie er komt uitleggen.

Ook weet ik dat slimme VWO vaak de CAO online zoekt en wel eens vragen stelde over leeftijd en functie die de bazen niet leuk vinden, vooral als ze naast hunzelf ook voor alle lagere opgeleide opkomen.
En de VMBO leerlingen, ja die hebben vaak in Zuipketen avonden waar je dingen leerde die jij miste!
De truck van per ongeluk bij sullig persoon van daar lukt het wel proberen of wat ik gisteravond hoorde bij mijn ook lukte... €50,- en voor €20,- terug geven?
Maar ook als ik als zuipkeet maatje 10 x sixpack haalde en er iets minder aansla op kassa... 1 scannen en dan 2 van maken in plaats van 10....
Ja, dat komt voor.
Of 2 producten over de scanplaat en onderste is goedkoopste!
Ja, zo gaat er vaak via de kassa veel verloren ondanks de winst op hun lage aanwezigheidsuitkering.....

Zo verloor een super in mijn buurt vele malen €50,- omdat de stift aangaf dat die echt waren!
Dit valse geld zou bij jou niet lukken, maar de pubers die op de stift vertrouwen en een streepje zetten wel.
Deze met speciale stift geschikte inkt geprinte briefjes van fout papier en totaal geen watermerk en zo..... gelijk in kluisje van €50,- biljetten....
De UV lampen werken beter!

Helaas vergeten vele bazen dat als je traag gaat scannen er vaak een verdacht persoon gevolgd word die wel eens diepe zakken met folie kan hebben in zijn jas.... en dan krijg je te horen dat je te traag bent!
Ik weet dat er pubers van 16 zijn ontslagen die op deze manieren meer verdiende als de bedrijfsleider omdat er nauwelijks controle was!
Dat ze de oude statiegeld bonnen in magazijn uit de papierbak haalde en geen versnipperaar gebruikte....
De overdag ingeleverde kwamen tussen 18.00 en 21.00 uur nogmaals langs!
Met datum en geen tijd was dit moeilijk te achterhalen.
Sinds er een tijd op kwam heb je wel erg trage klanten die als de iets rijpere collega's thuis zitten.....
De versnipperaar was in deze winkel gewoon te koop, maar nu hebben ze geleerd dat ook een simpele statiegeld bon waarde heeft!
De stift voor merken ingeleverde bleek tijdelijk te werken, een zuipkeet bezoeker die in drukkerij werkte weet hoe je ook die watervaste stift weg kreeg!

Ja, als je nog werkt Julie 4444, goed opgeleide door ervaren collega kan veel geld besparen en die weten gelijk alles.....
Zomaar iemand neer zetten is vragen om problemen of de leidinggevende moet bij elk probleem lopen als die weer eens geroepen word.
Weet je hoeveel tijd dat per week koste?

seacloud
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 nov 2007 00:12

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door seacloud »

En gister weer zo een geval, ditmaal van een ervaren dame van ruim 40 jaar: ,,Twee blikken tonijn voor de prijs van een...." Goed, mijn vrouw en ik gaan er heen, pakken twee van die blikjes. Dan de crackers, ook in de ,,reclame". Twee pakken voor de prijs van een. Bij de kassa: De volle mep betalen. Ik bekijk de bon en zeg dit klopt niet mevrouw. Afijn, we liepen terug de winkel in, ze bekeek die producten, en zei toen ,,maar u heeft twee blikjes van 195 gram, en die reclame is voor 185 gram". Ik zei dan geld terug. En die crackers dan? Ze keek in de reclamefolder, toen naar die pakken: Er stonden verkeerde foto`s van die pakken in die folder, die ik had waren niet in de reclame. Goed, OOK terugnemen dan. Toen pakte ik twee blikken van 185 gram (er stonden maar TWEE en een eind verder!!) en we gingen naar de kassa. Ik kreeg een zeer ingewikkelde bon, maar wat ik wel zag dat ze DRIE blikken had aangeslagen i.p.v. twee. Wel hier en gunder. Ik die vrouw weer achterna gelopen en gezegd het te herstellen. Ze keek me nog geeneens aan, riep een jongeman en zei om het te herstellen. Kreeg mijn geld terug. Ik zei jullie misleiden de klanten. Ze zeiden niks terug. Ik heb in die zaak, en ook een paar andere, al een paar keer kwaaie huisvrouwen aan de kassa zien staan die hun geld terug eisten. En het ook kregen. ,,Wettelijk" staan ze misschien niet fout, maar ze lopen er wel de randjes af en je wordt zwaar gefopt als je niet HEEL goed oppast. Groets, Seacloud.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door Moneyman »

seacloud schreef:En gister weer zo een geval, ditmaal van een ervaren dame van ruim 40 jaar: ,,Twee blikken tonijn voor de prijs van een...." Goed, mijn vrouw en ik gaan er heen, pakken twee van die blikjes. Dan de crackers, ook in de ,,reclame". Twee pakken voor de prijs van een. Bij de kassa: De volle mep betalen. Ik bekijk de bon en zeg dit klopt niet mevrouw. Afijn, we liepen terug de winkel in, ze bekeek die producten, en zei toen ,,maar u heeft twee blikjes van 195 gram, en die reclame is voor 185 gram". Ik zei dan geld terug. En die crackers dan? Ze keek in de reclamefolder, toen naar die pakken: Er stonden verkeerde foto`s van die pakken in die folder, die ik had waren niet in de reclame. Goed, OOK terugnemen dan. Toen pakte ik twee blikken van 185 gram (er stonden maar TWEE en een eind verder!!) en we gingen naar de kassa. Ik kreeg een zeer ingewikkelde bon, maar wat ik wel zag dat ze DRIE blikken had aangeslagen i.p.v. twee. Wel hier en gunder. Ik die vrouw weer achterna gelopen en gezegd het te herstellen. Ze keek me nog geeneens aan, riep een jongeman en zei om het te herstellen. Kreeg mijn geld terug. Ik zei jullie misleiden de klanten. Ze zeiden niks terug. Ik heb in die zaak, en ook een paar andere, al een paar keer kwaaie huisvrouwen aan de kassa zien staan die hun geld terug eisten. En het ook kregen. ,,Wettelijk" staan ze misschien niet fout, maar ze lopen er wel de randjes af en je wordt zwaar gefopt als je niet HEEL goed oppast. Groets, Seacloud.
Maar... jij pakt dus zowel bij de crackers als de tonijn de verkeerde artikelen, die niet in de aanbieding zijn? En dan wordt je boos op de cassiere? En dan je toon... :roll:

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door Berteman »

breien schreef:Seacloud. Wordt het niet eens tijd om gewoon zelf te gaan scannen. Dan heeft u geen last meer van 'incompetente' kassamedewerkers.
Of de boodschappen online bestellen ...

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic reacties verwijderd door moderatie.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door sjohie »

breien schreef:Seacloud. Wordt het niet eens tijd om gewoon zelf te gaan scannen. Dan heeft u geen last meer van 'incompetente' kassamedewerkers.
Dit dus, zelfscannen lijkt me een manier om een aantal van dit soort dingen te voorkomen. Dat kan afhankelijk van de supermarkt zelfs met je eigen telefoon.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door renewouters »

sjohie schreef:
breien schreef:Seacloud. Wordt het niet eens tijd om gewoon zelf te gaan scannen. Dan heeft u geen last meer van 'incompetente' kassamedewerkers.
Dit dus, zelfscannen lijkt me een manier om een aantal van dit soort dingen te voorkomen. Dat kan afhankelijk van de supermarkt zelfs met je eigen telefoon.
Dat is inderdaad de oplossing. En dan meteen doorvoeren voor alles. Als je alle problemen van dit forum bij elkaar optelt kan je werkelijk niemand meer vertrouwen. Dus iedereen ontslaan en alles zelf doen. De beste oplossing voor iedereen.....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En dan gaat de BTW ook nog eens 50 procent omhoog. Met tonijn en krekkers word je al geflest waar je bij staat. Geen wonder dat mensen op Geert stemmen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Supermarkt, kassabediendes en vakkenvullers foppen klanten

Ongelezen bericht door olaf79 »

stofzuigertje schreef:Als je weet hoe extreem laag de lonen van de vaak knappe jongen meiden achter de kassa zijn, en vaak hoger opgeleid als vele klanten kun je het proberen af en toe.
Als er enkele niet opletten verdien je op 1 klant meer dan hele dag hard werken!
Geen enkel excuus voor diefstal. Het zijn studentjes met dito banen en dito salaris. Wat minder bier zuipen in het weekend houden ze meer over voor nuttige uitgaven.

Gesloten