Radar

toggle menu

Abbott FreeStyle Libre

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding

Abbott FreeStyle Libre

door dr.vandereem » 04 feb 2018 19:50

Ik gebruik al ruim een jaar van Abbott FreeStyle Libre. Hierdoor gebruik ik al een jaar de sensoren voor metingen. Af en toe werkt de sensor niet goed en geeft verkeerde waarden aan. Ik deze altijd terugsturen en zij zorgden voor een nieuwe sensor. Ik kreeg weer problemen en belde weer op. Dit was in november afgelopen jaar. Ik kreeg toen een reactie van nu mijnheer, dit is volgens ons tussen de lijnen van fout marge. Ik liet dit maar voor wat het was. Daarna kreeg opnieuw een grote foutmarge en ik reageerde weer telefonisch. Het antwoord was hetzelfde hoewel de fout marge nu veel groter was. Ik zei, dat ik hier niet mee akkoord ging en melde dit bij het bedrijf. die reageerde onderstaand.


Geachte heer, mevrouw,
Ik heb een probleem met Abbot met FreeStyle Libre. Omdat ik een paar keer afgelopen jaar een nieuwe Sensor heb gehad, omdat deze niet goed werkte,weigeren ze nu te reageren op mijn laatste sensor die behoorlijke afwijkingen vertoonde. Ik meette op 17 januari om 1500 uur een waarde die ik vergeleek met een bloedprikmeter. De sensor wees aan 8,0 en de meter gaf aan 11,4. Omdat ik altijd minimaal 3 metingen moet maken vergeleek ik om 1700 uur, de sensor gaf aan 7,7 en de meter 12,4. De volgende ochtend 0800 uur gaf de sensor 8,7 en de meter 12,2. Ik heb gebeld naar het betreffende helpdesk en daar gaf mij te kennen dat dit tussen de lijnen valt wat toegestaan was. Dit leek mij sterk en wilde mij niet laten afschepen. Vergeefs. Ik heb best wel voor een klein kapitaal verbruikt tot nu toe, maar dit is toch wel het laatste wat ik verwachte. Ik wil dit ventileren met diegenen die de sensor gebruiken. Doe er mee wat je wilt, maar voor mij is dit het einde van de sensor.
Ik heb deze email ook aan Abbott gestuurd en dit was hun antwoord

Hartelijk dank voor uw bericht.

Bloedglucose komt niet altijd overeen met door de sensor gemeten glucose.

Bloedglucosemetingen met vingerprikken en door de sensor gemeten glucose zullen niet altijd gelijk zijn, en zullen zelfs waarschijnlijk verschillen. Dat komt doordat de sensor glucose meet in het interstitiële vocht (ISV), een dun laagje vocht rond de cellen van de weefsels onder uw huid, niet in het bloed. De glucosewaarden in het ISV lopen 5 tot 10 minuten achter op veranderingen in de bloedglucose. Glucosemetingen op basis van ISV blijken een betrouwbare weergave van de glucosespiegel te zijn.
Op basis van de waarden die u aan onze medewerker heeft verstrekt en de waarden die u noemt in de mail voldoet de sensor aan de gestelde eisen.

Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Dit commentaar is aanmatigend, alsof ik een domme gebruiker ben en ik niet weet hoe dit werkt.
Ik ben lid van de groep KEER DIABETES 2 OM en door voeding proberen we diabetes terug te dringen en dit lukt. We wisselen informatie uit omtrent stand van zaken. Het gebruik van sensoren is hierbij fijn, omdat je veel bloedwaarden moet meten. De sensoren werken ongeveer 14 dagen, eigenlijk minder omdat start en einde niet goed weergegeven worden. Sensoren zijn niet goedkoop ongeveer 60€ en ik heb er dus veel van afgenomen. Ik weet ook, dat er ongeveer tien minuten zit tussen sensor opname en wachten voor opnemen van bloedwaardes.
Ik weet niet wat ik hier verder mee moet, terwijl Abbott probeert dit in het ziektekosten pakket te krijgen. Ik heb onze groep KEER DIABETES 2 OM geïnformeerd, want met zo'n helpdesk, kun je dit wel vergeten.
Misschien van belang om dit te vermelden.

dr.vandereem
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 04 feb 2018 18:48

Keer terug naar Overig gezondheid & voeding