LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft ervaring met slen 30?

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
meandmykid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2010 21:58

Wie heeft ervaring met slen 30?

Ongelezen bericht door meandmykid »

Wie heeft ervaring met slen 30 en zijn er gevaren van dit middel?

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Wie heeft ervaring met slen 30?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Afslankgel? Als het te mooi klinkt om waar te zijn.....
Ik zou er geen cent aan uitgeven.

NeoDutchio
Berichten: 12312
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wie heeft ervaring met slen 30?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

1 kledingmaat minder in 30 minuten. Wel vet verliezen maar geen plastische chirurgie? Zomaar even 2 regels van dit wondermiddeltje. Als het zo makkelijk zou zijn, zou er dan nog overgewicht in de wereld zijn? En pas er met plastische chirurgie vet afgezogen moet worden om het weg te halen, waar blijft het vet nu dan?

Ik hoop serieus dat uw vraag een geintje is hier. Natuurlijk werken alle soorten middeltjes en zalfjes niet. Afvallen doe je door meer te bewegen en anders te eten. En dan nog vaak met de hulp van een diëtist of arts.

Erthanax
Berichten: 9672
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Wie heeft ervaring met slen 30?

Ongelezen bericht door Erthanax »

De vraag zal serieus zijn, neem ik aan. Op de website van een leverancier van dit spul staat het volgende over de werking:
- Koelt en verbetert de bloedsomloop
- Maakt lichaamscontouren strakker
- Vermindert de zichtbaarheid van cellulitis
- Zorgt voor een aangenaam fris gevoel
- Activeert de lipolyse; het natuurlijke lichaamsproces om opgehoopt vet af te drijven

De eerste vier ingrediënten (de hoofd bestanddelen dus) zijn water, alcohol, menthol en cafeïne. De overige ingrediënten maken er een gel van en nog wat geur.

Alcohol en menthol geven een koud (fris) gevoel op de huid, die ook enkele minute wat samentrekt. Daardoor lijkt dan de cellulitis iets minder. Het inmasseren geeft mogelijk een betere doorbloeding; het masseren zelf dus, niet het middel.
Bij de ingrediënten zie ik niets staan waarvan aangetoond is dat het invloed heeft op het afbreken/verbranden van vetweefsel (de lipolyse) door de huid heen. De huid is gelukkig een bijzonder effectieve barrière tegen allerhande schadelijk invloeden.

Kortom: De ingrediënten van dit middel geven een kortstondig koel gevoel en de huid trekt kortstondig wat strakker (door irritatie!). U valt er geen gram van af.

Masseren van de huid heeft vaak wel een (klein) posifief effect. Gebruik daarvoor de goedkoopste lotion die u prettig vindt.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Wie heeft ervaring met slen 30?

Ongelezen bericht door Lowieze »

NeoDutchio schreef:
19 mei 2019 15:52
1 kledingmaat minder in 30 minuten. Wel vet verliezen maar geen plastische chirurgie? Zomaar even 2 regels van dit wondermiddeltje. Als het zo makkelijk zou zijn, zou er dan nog overgewicht in de wereld zijn? En pas er met plastische chirurgie vet afgezogen moet worden om het weg te halen, waar blijft het vet nu dan?

Ik hoop serieus dat uw vraag een geintje is hier. Natuurlijk werken alle soorten middeltjes en zalfjes niet. Afvallen doe je door meer te bewegen en anders te eten. En dan nog vaak met de hulp van een diëtist of arts.
En dat filmpje op YouTube dan. Zonder veel beweging en zonder diëtiste een kledingmaat afvallen :lol:
In een uurtje zit ik weer op maat 36 🎉

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Wie heeft ervaring met slen 30?

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Ik durf met stelligheid te beweren dat de gel effectiever is voor uw portemonnee dan voor uw bilpartij.
Mijn advies is met een grote boog om alles heen lopen waar een TellSell-achtige vibe aan hangt.
Mocht u desalniettemin toch echt van uw euros af willen, dan denk ik dat u op dit forum wel een aantal rekeningnummers kunt krijgen waarop die te storten zijn.
Niet doen dus!

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Wie heeft ervaring met slen 30?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Kees2850 schreef:
19 mei 2019 20:01
Wel grappig. TS vraagt naar ervaringen van anderen. Maar anderen weten al helemaal zeker dat dit helemaal niets is.
Hoe weten jullie dat als je het nog nooit hebt gebruikt?
Omdat er mensen zijn die eerst denken en dan doen en er zijn mensen die eerst doen en dan pas denken.

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wie heeft ervaring met slen 30?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
19 mei 2019 20:01
Wel grappig. TS vraagt naar ervaringen van anderen. Maar anderen weten al helemaal zeker dat dit helemaal niets is.
Hoe weten jullie dat als je het nog nooit hebt gebruikt?
Als je de reacties leest, heb je je antwoord.

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wie heeft ervaring met slen 30?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
19 mei 2019 20:34
Ik ken het middel niet. Maar TS vraagt naar ervaringen. En volgens mij kun je alleen beoordelen of iets werkt als je het gebruikt.
Natuurlijk worden veel van dit soort producten mooi voorgesteld om het te verkopen. Maar waarom zou het niet kunnen werken?
1) ook zonder iets gebruikt te hebben, kan je er prima een goed onderbouwde mening over hebben (sterker: je hebt dan nog geen last van cognitieve dissonantie);
2) waarom het niet kan werken, is al haarfijn uitgelegd.

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wie heeft ervaring met slen 30?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Kees2850 schreef:
19 mei 2019 20:44
@moneyman uitgelegd waarom het niet kan werken? Is dat onderbouwd met wetenschappelijk bewijs?
Serieus?

NeoDutchio
Berichten: 12312
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wie heeft ervaring met slen 30?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kees2850 schreef:
19 mei 2019 20:34
Ik ken het middel niet. Maar TS vraagt naar ervaringen. En volgens mij kun je alleen beoordelen of iets werkt als je het gebruikt.
Natuurlijk worden veel van dit soort producten mooi voorgesteld om het te verkopen. Maar waarom zou het niet kunnen werken?
Geen idee of u last hebt van overgewicht, maar ga gerust uw gang om het te proberen. Buiten de onderbouwing, die al gegeven is, hebben we gelukkig ook zoiets als goed verstand. Vet weghalen kan simpelweg niet met een gel. Dit wordt of door het lichaam afgebroken, of weggezogen.

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wie heeft ervaring met slen 30?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
19 mei 2019 20:44
@moneyman uitgelegd waarom het niet kan werken? Is dat onderbouwd met wetenschappelijk bewijs?
Het voelt als “feed the troll”, maar ik gok desondanks dat je serieus bent. Wat staat er concreet in de gegeven argumentatie waarvan jij denkt “hier geloof ik niet in”?

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wie heeft ervaring met slen 30?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
19 mei 2019 21:06
5 procent gewichtsverlies in een maand is op zich niet zo heel veel toch? 5 kg van 100 kg. klinkt voor mij niet als extreem veel
Dat is het ook niet, zeker de eerste 5 kilo niet. Juist daarom heb je geen vage middeltjes nodig.

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wie heeft ervaring met slen 30?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Kees2850 schreef:
19 mei 2019 21:30
Maar dat is wel wat de website van de prodent schrijft. 5 procent gewichtsverlies in 1 maand. En bij niet tevreden 100 % geld terug. Bovendien staan er enkele wetenschappelijke studies vermeld over de werking van de ingrediënten die in de gel zitten.
Ik heb wel veel ergere producten gezien.
En nogmaals ik heb helemaal niets met dit soort producten maar had even gegoigled en kwam op de website van de producent. En vindt het allemaal wel meevallen dus.
Je gaat dus gewoon niet in op de argumenten. Heb je ze überhaupt wel gelezen?

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wie heeft ervaring met slen 30?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nogmaals, heb je de onderbouwing echt wel gelezen?
En jij vraagt naar wetenschappelijke onderbouwingen? Hebben die wetenschappers het produkt wel zelf gebruikt?

Erthanax
Berichten: 9672
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Wie heeft ervaring met slen 30?

Ongelezen bericht door Erthanax »

In de productomschrijving bij Tommy Tele staat ook nog:
Deze lichaamsgel zorgt voor de zogenaamde cryotherapie op plaatsen waar lichaamsvet zich gemakkelijk ophoopt. Samen met de meegeleverde voedingsgids is een slanker lichaam binnen handbereik; voor vrouwen én mannen!
Een verkoelend effect van verdampende alcohol en wat menthol heeft niets te maken met cryotherapie. Daarom staat er waarschijnlijk ook "zogenaamde".

Een eventueel (initieel) gewichtsverlies zal vrijwel zeker toe te schrijven zijn aan het opvolgen van de adviezen uit die voedingsgids.

(Opmerking voor Kees2850: Nee, die gids heb ik niet gelezen. De fabrikant zal zich geen buil willen vallen en ik ga ervan uit dat die adviezen overeenkomen met de algemene adviezen van het Voedingscentrum, zoals de schijf van vijf. Zelfs als dat niet zo zou zijn, zou het nog werken. Het is namelijk gebleken dat vrijwel elk dieet een initieel effect heeft. Zie bv. het boekje Voedingsmythes van (prof. dr.) Martijn Katan. Dat is weliswaar geen wetenschappelijke publicatie, maar de auteur is emeritus hoogleraar voedingsleer aan de Vrije Universiteit Amsterdam en lid van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen. Voor mij is dat wetenschappelijk genoeg.)

kuklos
Berichten: 9763
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wie heeft ervaring met slen 30?

Ongelezen bericht door kuklos »

Kees2850 schreef:
19 mei 2019 20:44
@moneyman uitgelegd waarom het niet kan werken? Is dat onderbouwd met wetenschappelijk bewijs?
Laat de producent maar onderbouwen met wetenschappelijk bewijs dat het wel werkt.

Het is niet zo dat iemand kan roepen dat iets werkt en als argumentatie aanvoert dat de sceptici maar moeten bewijzen dat het niet werkt,

kuklos
Berichten: 9763
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wie heeft ervaring met slen 30?

Ongelezen bericht door kuklos »

Kees2850 schreef:
19 mei 2019 22:21
En tot nu toe heb ik niemand hier een eigen ervaring zien geven.
Dat is dus ook wel tekenend. Zo'n enorm wondermiddel, waar de wereld op heeft zitten wachten, En waar is het te koop? Bij wat "vage sites". Je zou toch denken dat de halve wereld direct het middel is gaan gebruiken en iedereen een fantastisch resultaat kan laten zien. Dat we overspoeld zouden worden op allerlei "gerenommeerde" sites met verhalen over hoe goed het allemaal wel niet werkt. Dat de medische wereld ook staat te juichen bij dit middel. Maar nee hoor.

Dat zou toch wel voldoende moeten zeggen?

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie heeft ervaring met slen 30?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een massage met een heerlijk smeermiddel is uitermate prettig en als het warm is, is een verkoelend smeermiddel nig fijner.

Maar “vetverbranden” doet dat gesmeer helaas niet.

En omdat zeker te weten, hoef je het echt niet gebruikt te hebben.

Het “smeert” zeker wel de bankrekening van de verkoper, maar iedereen mag het van mij kopen en gebruiken. Dan hebben ze zelf de ervaring dat ze getild worden.

kuklos
Berichten: 9763
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wie heeft ervaring met slen 30?

Ongelezen bericht door kuklos »

Kees2850 schreef:
19 mei 2019 22:38
Wie zegt hier in dit forum dat dit een wondermiddel is?
Ik heb die term gebruikt op basis van de verkooppraatjes.

Het feit dat TS hier moet komen vragen of er mensen ervaring mee hebben zegt dat of dit wondermiddel niet goed aan de man wordt gebracht, of dat het niet zo'n wondermiddel is als de verkopers en producent beweren.

Gesloten