Omgaan met diagnose kanker bij dierbare

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Lowieze
Berichten: 6539
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Omgaan met diagnose kanker bij dierbare

Ongelezen bericht door Lowieze »

“……. want het laatste wat die bekende wil is dat u verdrietig bent ……”

Sorry @snuffel1, laten we niet gaan invullen wat een ander denkt. Dat weten we namelijk helemaal niet.
Uw vader en uw moeder deden het ieder op hun eigen manier en ook al is dat moeilijk voor de omgeving, het zal gerespecteerd moeten worden.

Margaux0710
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jul 2021 10:32

Re: Omgaan met diagnose kanker bij dierbare

Ongelezen bericht door Margaux0710 »

Lowieze: Ik probeer me inderdaad zeker niet op te dringen, maar ik wil ook niet overkomen alsof het me niet interesseert. Beetje balans zoeken tussen de twee dus.

Alles dag per dag bekijken is ook wel een belangrijke denk ik. Maar je moet ergens ook wel een idee hebben over hoe erg je nog moet genieten van de tijd samen, afhankelijk van hoe lang hij nog heeft. En uiteraard geniet ik gewoon iedere dag van de kleine dingen, maar als je weet dat het niet lang meer gaat duren denk ik dat je toch nog meer probeert zoveel mogelijk tijd samen door te brengen en dingen te doen.

Margaux0710
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jul 2021 10:32

Re: Omgaan met diagnose kanker bij dierbare

Ongelezen bericht door Margaux0710 »

Snuffel: Hij is inderdaad meer zoals je moeder. Dankjewel voor de tips.

Lowieze
Berichten: 6539
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Omgaan met diagnose kanker bij dierbare

Ongelezen bericht door Lowieze »

Margaux0710 schreef:
28 jul 2021 15:36

(….)
Maar je moet ergens ook wel een idee hebben over hoe erg je nog moet genieten van de tijd samen, afhankelijk van hoe lang hij nog heeft. En uiteraard geniet ik gewoon iedere dag van de kleine dingen, maar als je weet dat het niet lang meer gaat duren denk ik dat je toch nog meer probeert zoveel mogelijk tijd samen door te brengen en dingen te doen.
Maar zover is het nog helemaal niet. De behandeling moet nog beginnen.
Pas als de arts zegt dat behandeling niet meer mogelijk is, kan de patiënt zelf aangeven wat hij nog graag zou willen doen.
Maar nogmaals, u loopt te veel op de zaken vooruit.

Margaux0710
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jul 2021 10:32

Re: Omgaan met diagnose kanker bij dierbare

Ongelezen bericht door Margaux0710 »

Lowieze: Hij heeft de afgelopen dagen nogal wat tegenslagen gehad ivm zijn nieren, en als die zich niet herstellen is verdere behandeling niet meer mogelijk... De kans bestaat nog steeds natuurlijk dat zijn nieren weer in orde komen maar na al de pech van de voorbije tijd is het moeilijk om positief te blijven.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Omgaan met diagnose kanker bij dierbare

Ongelezen bericht door moederslink »

Waar het nu om gaat is een luisterend oor bieden , er voor hem zijn.
Niet te veel " sippen " , maar leuke herinneringen maken, lekker eten, lunchen, erop uit en positivisme.

Niet doemdenken.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Omgaan met diagnose kanker bij dierbare

Ongelezen bericht door marnix »

Lowieze:
"Medeleven is heel fijn, medelijden is erg vervelend om te krijgen."
Dat lijkt me een mening, niet iedereen is hetzelfde,

"Sorry @snuffel1, laten we niet gaan invullen wat een ander denkt. Dat weten we namelijk helemaal niet.
Uw vader en uw moeder deden het ieder op hun eigen manier en ook al is dat moeilijk voor de omgeving, het zal gerespecteerd moeten worden."
precies, niet gaan invullen, op geen enkel gebied.
Wie is "we"?

Gesloten