LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Natuals

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
EAM
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 aug 2009 20:24

Re: Natuals

Ongelezen bericht door EAM »

En ja hoor.....the neverending story begins again.....

Na sinds mijn laatste e-mail richting Natuals dd 26-10-2009 waarin ik 't bekende standaard mailtje terug kreeg dat ze binnen 10 werkdagen mijn mail zouden beantwoorden en behandelen ......was 't éven stil! Niks geen antwoord op mijn mail maar ook geen schriftelijk bericht op mijn bezwaarschrift van 7 september 2009 richting DirectPay Services.

Totdat
30 juli 2010 wederom een herinnering van DirectPay op mijn deurmat lag waarin ik nu 49,70 binnen 7 dagen na dagtekening van de brief over moest maken.

2 augustus 2010 opnieuw een bezwaarschrift naar DirectPay gestuurd met kopieën van mijn eerdere onbeantwoorde bezwaarschrift ingesloten.

Dagtekening 3 AUGUSTUS 2010 een ingebrekestelling van WEBINCASSO (DirectPay is zustermaatschappij hiervan) waarin ik nu € 91,10 zou moeten betalen!!

Volgens mijn simpele berekening is 7 dagen na dagtekening 30 juli 2010 nog steeds 6 augustus 2010. Dus genoemde termijn is niet verstreken!!
Ben er nu zo klaar mee!!!

@ Roosendaaler: heb je nog bericht gehad over een rechtzitting?? Ik meld me nu gelijk aan via jou opllichtingmail adres!!!

Was vrijdag eerst nog geneigd om die 47,70 eurie te betalen, wat een toestand voor dat geld maar 't is nu een principekwestie!! Kom maar Natuals mijn dossier met dat ongein wordt alleen maar dikker!! :evil: :evil: :evil: :evil:

groeten Edith

EAM
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 aug 2009 20:24

Re: Natuals

Ongelezen bericht door EAM »

@XperienceWat jullie is overkomen is exact mijn verhaal (blz 4,5 en 6)!! Hoe kun je een vervolgzending stopzetten voor een bepaalde datum als je t proefpakket na genoemde datum ontvangt!!! Ik wens jullie alvast veel succes toe in dit verhaal.....

Net alles weer ff doorgebladerd en kom nu nog steeds dezelfde namen van gedupeerden tegen!! Houdt het dan nooit op!?
Waar moet je als consument nu aankloppen vraag ik me af?
Tros Radar reageert niet op het forum, telefonisch is ook geen doorkomen aan.
Consumentenwijzer stuurt je een brief met adressen zoals t juridisch loket etc.
Thuiswinkelorganisatie stuurt je ook met een kluitje 't riet in......

Jammer dat bedrijven zoals Natuals wel gewoon incassobureaus op consumenten af kan sturen maar dat wij "gewone simpele zielen" nergens terecht kunnen en steeds maar van 't bekende kastje naar de muur worden gestuurd!

Gegroet, een boze "simpele ziel"
Edith

Xperience
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 aug 2010 22:48

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Xperience »

Weer hebben wij 2 nieuwe emails ontvangen:

Geachte ..........,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

De zending die u van ons heeft ontvangen op 3 augustus 2010 betreft de vervolgzending. De dagtekening van de bijgesloten brief, 22 juli 2010, kan dus kloppen.

Wij hebben u in juni een proefzending toegestuurd. In de brief die u samen met de proefzending heeft ontvangen staat de annuleringsdatum aangegeven, uiterlijk 17 juli 2010, indien u geen vervolgzendingen wenst te ontvangen.
Aangezien wij uw annulering niet hebben ontvangen, hebben wij u een kwartaalzending (goed voor 3 maanden) toegestuurd. De kosten van deze zending (3x €15,90) incasseren wij achteraf in drie gelijke maandelijkse termijnen, deze dient u dan ook te voldoen.

Het retour sturen van onze producten ontslaat u niet van uw betalingsverplichting.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Een fijne dag gewenst en een vriendelijke groet,

Klantenservice Natuals

--------------------------------------------

Geachte ...........,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij hebben u in juni een proefpakket toegestuurd.

Wij hebben van Selektmail geen melding ontvangen dat uw pakket onbezorgbaar was, tevens hebben wij uw pakket niet retour ontvangen. Alle retour ontvangen pakketten worden geregistreerd in ons systeem. Wij gaan er dan ook vanuit dat mevrouw........ het proefpakket in goede orde ontvangen heeft en de kosten van de proefzending en vervolgzending voldaan dienen te worden.

Met een vriendelijke groet,

Klantenservice Natuals


Ik word echt niet goed van die mensen daar.
Ik stuur ze nog een maal een email waarin ik duidelijk zal zeggen dat wij geen proefpakket hebben ontvangen maar zoveel weken later wel een vervolgzending. Dus als wij geen proefpakket ontvangen hebben kunnen wij dus ook niet opzeggen.

Dat is het laatste wat ik ze zal toesturen en dan gaan ze maar dreigen met de rechtbank.

Hopelijk gaat Tros Radar hier eens achteraan!

vince76
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 dec 2009 20:21

Re: Natuals

Ongelezen bericht door vince76 »

Tros RADAR zal hier niet achteraan gaan, dan hadden ze dat al veel eerder moeten doen. Daar kunnen we helaas ook niet op vertrouwen. Ik heb radar zelf ook een mail gestuurd naar aanleiding van jou bericht op het forum. Daar krijg je gewoon een standaard mail op retour. Jammer

Ik zal in die laatste mail ook verwijzen naar de vele klachten op het Radar forum. Iedereen hier heeft toevallig het zelfde probleem met NATUALS. Dus ze hebben geen poot om op te staan. Klantenservice blijft maar met hetzelfde verhaal komen. En die willen gewoon dat geld zien van jou. Die gasten blijven maar doorgaan, Ik ben zelf ook al 8 maanden bezig geweest met iets van Natuals wat mijn vriendin heeft besteld 2 jaar geleden. Incasso buro en weer terug naar [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], maar die reageerd ook nergens op. Er loopt al een rechtszaak tegen Natuals van een andere gedupeerde. ik zal jouw mail naar hem doorsturen...

Suc6 en laat je niet gek maken door die oplichters.....

Vincent

Xperience
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 aug 2010 22:48

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Xperience »

Bedankt voor het doorsturen van mijn mail.

Ik heb in mijn mail o.a. aangeven dat ik dit verhaal ga aankaarten bij verschillende instanties/internet en dat ik in iedergeval ook overweeg om aangifte te gaan doen bij de politie.

Ben zeer benieuwd wat er uit de rechtzaak komt van de andere gedupeerde.

Xperience
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 aug 2010 22:48

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Xperience »

Direct Pay had ik ook al benaderd volgende mail terug ontvangen:

Geachte ........,

Hartelijk dank voor uw snelle reactie.

Wat vervelend om te horen dat u geen pakket heeft mogen ontvangen, vandaar dat ik voor u een dispuut heb aangemaakt richting Natuals met de melding dat u geen product ontvangen heeft.

Hierdoor staat de factuur tijdelijk geblokkeerd zodat u even geen verdere brieven van ons zult ontvangen.

Wij wachten de oplossing van Natuals af, indien zij aangeven dat er betaald moet worden lost het dispuut zich in ons systeem op en zullen wij door gaan met innen van de vordering. Mocht Natuals u in het gelijke stellen, zal Natuals de openstaande posten crediteren.

Voor de status van het dispuut kunt u zich eventueel wenden tot Natuals, dit kan via telefoonnummer 0900-3332200 (optie 1, gevolgd door optie 2) of per email [email protected].

Tevens wil ik u adviseren een selectieve blokkade op ons rekeningnummer te zetten zodat er geen incasso uitgevoerd kan worden als u het daar niet mee eens bent.

Uw debiteurnummer is ........, houdt u deze bij de hand mocht u nog vragen hebben.

Vertrouwende u met deze informatie van dienst te zijn geweest verblijven wij,

Met vriendelijke groet,

Direct Pay

tomodachi
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 jul 2009 17:12

Re: Natuals

Ongelezen bericht door tomodachi »

[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

EAM
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 aug 2009 20:24

Re: Natuals

Ongelezen bericht door EAM »

Vanmiddag gebeld door een medewerker van DirectPay die kwam vertellen dat zij mijn bezwaarschrift niet in behandeling gingen nemen. Tja....zonde van het aangetekend versturen. Zou Natuals nu inmiddels wel een rekening mogen sturen van alle gemaakte onkosten :D

Heb net voor de volledigheid de opdrachtgever...Natuals en [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] himself.....via de mail het verstuurde bezwaarschrift richting DirectPay + het bezwaarschrift richting Webincasso gestuurd.

In alle mails en het bezwaar heb ik aangegeven niet meer te zullen reageren op enig verzoek tot betaling of verdere correspondentie.......Ga ik dus NIET meer doen!!

Ik hoop dat het net als bij Tomodachi weer een leven zonder NATUALS wordt!! Goed voor je gezondheid zo'n multivitamine firma! :? :mrgreen:

bobo1956
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:46

Re: Natuals

Ongelezen bericht door bobo1956 »

Hallo Natuals belaagden,

ook ik zit in de zelfde fase als velen van jullie, en ben inmiddels van Natuals naar Interpay verschoven en daarna door naar Webcassa, laat je niet bang maken door dit soort bedrijfjes, ben benieuwd of er al mensen zijn die door en deurwaarder
benaderd zijn vanwege deze vermeende vordering, of is het alleen "powerplay??
zie ook in het forum dat er al een rechtzaak door iemand tegen Natuals aangespannen zou zijn, wat is hier verder uitgekomen????

tarra_7
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 aug 2010 09:22

Re: Natuals

Ongelezen bericht door tarra_7 »

hallo
ook ik heb problemen met natuals,ze hebben me ooit een gratis proefparket aangesmeerd maar heb deze nooit ontvangen..
het is in 2008 gebeurd maar ze hebben het naar mijn oude adres gestuurd.
heb webcasso hierover gebeld want ik ben in 2007 verhuist.
nu moest ik een mail sturen en alles uitleggen...nu heb ik een rechtelijkbevel
gehad en moet ik 15 september voor komen want ik heb mijn verhuizing niet door gegeven dus ik had in 2007 natuals al moeten bellen voor als ik een proef parket zou nemen in 2008????????????
de deurwaarder zegt dat ik de betaling heb laten terugboeken, ik zeg ja logisch toch als je nooit wat ontvangen heb kortom je word behandeld als een oplichter
en je krijgt niet eens de kans om het uit te leggen,heeft iemand al ervaring met het voorkomen?????? : :(

tomodachi
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 jul 2009 17:12

Re: Natuals

Ongelezen bericht door tomodachi »

[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

mogito1963
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2010 10:06

Re: Natuals

Ongelezen bericht door mogito1963 »

11 aug 2010
Een brief van directpay aanmaning voor Natuals, voor mij een totaal onbekend bedrijf.
Ik dus bellen maar moest naar Natuals zelf bellen kom daar achter dat het een bedrijf is voor natuurproducten en vitamine's.
Ik heb nooit iets bij hen besteld want ik krijg de vitamine's via de huisarts.
Volgens Natuals heb ik een pakket binnen gekregen in febr 2008 en in april gebeld met de melding dat ik geen verdere zendingen meer wil.
Maar het komt me totaal onbekend ook nooit een herrinering voor betalingen heb ik nooit gehad.
Nu ruim 2 jaar later krijg je een aanmaning dat je geld moet gaan betalen en ook telefonisch melde ze mij dat ik 6.90 + 4.00 aanmaningskosten moet betalen.
Ik ben niet van plan om voor dingen te betalen wat ik niet ken en ook nooit gevraagd heb te leveren.
Heb dit ook gemeld bij Natuals en ook vermeld dat ik contact opneem met radar want vindt de manier van werken en verdienen tot schandalig

Andy1984
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2010 17:20

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Andy1984 »

Je bent helaas niet de enigste dit bedrijf is een grote oplichters bende zo hebben wij dit ook gehad en dus ook voornix over de 50 euro kunnen betalen voor iets wat we niet gekregen hebben echt erg zoiets dat die mensen met hun eigen kunnen leven!

Xperience
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 aug 2010 22:48

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Xperience »

Ik had een tijdje terug deze mail gestuurd naar Natuals:

On Thu, August 5, 2010 11:16 am, Vincent wrote:
Nogmaals wij hebben geen proefpakket ontvangen!
U kunt wel zeggen wij hebben van Selektmail geen melding ontvangen maar
daar heb ik geen boodschap aan.
Wij hebben niets ontvangen en wij konden dus ook niets annuleren.

Vervolgzendingen worden dus niet voldaan daar wij hier niet om gevraagd
hebben en wij geen proefpakket hebben ontvangen om de vervolgzendingen te
annuleren!

Tevens zal ik dit verhaal gaan aankaarten bij verschillende
instanties/internet en overweeg ook aangifte te gaan doen bij de politie.

Vincent

Vandaag kreeg ik dit antwoord terug:

Geachte heer ...., mevrouw ....

Ondanks het feit dat wij het proefpakket niet onbezorgbaar retour hebben ontvangen, zijn wij bereid om
de kosten te crediteren zodra wij de kwartaalzending (met ongeopend zakje) retour hebben ontvangen van u.
U kunt het pakket 'retour afzender' sturen, zodra wij deze ontvangen hebben zullen wij
Direct Pay de opdracht geven e.e.a. te crediteren.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.


Helaas wel nog kosten maken voor het aangetekend terug sturen.
Hopelijk ben ik er daarna vanaf.

miramare1
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2010 14:53

Re: Natuals

Ongelezen bericht door miramare1 »

Ook ik ben erin getuind vandaag. Normaal gesproken neem ik zo een telefoontje nooit aan of kap het af. Wat dan ook de reden is geweest dat ik toch het hele verhaal heb aangehoord en zelfs nog toestemming heb gegeven is mij een raadsel. Maar goed... het was gebeurd en kreeg vrijwel direct daarna van mijn vriend de mededeling dat ik dat nooit had moeten doen. Gratis proefpakketten zijn de ergste... Tja daar had ie een punt en begon al direct te twijfelen.

Daarna ging ik op google kijken wat ik over Natuals kon vinden en zag ik dit forum. Ik schrok mij echt een ongeluk over de betreffende berichten, en daarmee had ik mij ingelaten??? Hm niet fijn...

Ik heb dan ook direct de tip die in het forum staat (consuwijzer.nl en direct een brief sturen) gebruikt. Ik heb een standaardbrief gevonden over aankoop op afstand met daarin ook de betreffende regel vanuit het Burgerlijk Wetboek. Hierin staat vermeld dat je een op afstand gesloten overeenkomst van dienstverlening binnen 7 dgn na het sluiten van de overeenkomst kan ontbinden.
Heel erg handig. Meteen daarop heb ik deze brief aangetekend verstuurd, dezelfde brief ook in een mail gezet met daarin de mededeling dat ik ook aangetekende brief heb verstuurd (zodat ik dubbel bewijs heb dat ik direct vandaag heb afgemeld).
Nou het verbaast me eigenlijk na alle berichten, maar ik kreeg vandaag direct eerst een mail terug dat ze binnen 10 dagen zullen reageren, en daarna 3x een mailtje zat ze mijn mail hebben ontvangen en mijn gegevens uit hun bestand zullen verwijderen. Tevens zullen zij geen proefpakket toesturen.
Lijkt me toch dat dit voldoende bewijs moet zijn, mochten er alsnog problemen uit voortkomen.

Tip dus: Als je nog op tijd bent stuur dan direct een afzegging, wacht niet tot je het proefpakket hebt ontvangen. Mocht de code het niet doen waarmee je kunt afmelden, stuur een brief.

Xperience
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 aug 2010 22:48

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Xperience »

tomodachi schreef:Xperience,

Waarom moet je kosten maken voor aangetekend terugsturen? Je had toch niets ontvangen, als ik het goed begrijp? Je kan gewoon je geld terug eisen, als er geld van je rekening is geplukt(hoe is mij een raadsel), bovendien heb je alle recht om het bij je bank terug te laten halen. Hoe kan zo'n oplichtersbedrijf nu geld eisen van iemand, die nog nooit contact heeft gehad met dat bedrijf en er nooit van heeft gehoord van dat product? [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] heeft in z'n bedrijf financiële activiteiten, dus heeft hij foefjes om mensen te bestelen. ik ga de kamer van koophandel in Woerden, waar hij staat ingeschreven, nog eens benaderen en deze erop wijzen dat hier een frauderend bedrijf staat ingeschreven.
Wij hebben wel een pakketje ontvangen maar dit was niet het proefpakket maar een vervolgzending. Wij zouden eerst een proefpakket ontvangen die echter nooit geleverd is. De bedragen had ik onlangs al terug gevorderd. Enige zekerheid die ik heb met het terug sturen van de vervolgzending is om het aangetekend te doen daar ik dan bewijs heb.

tomodachi
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 jul 2009 17:12

Re: Natuals

Ongelezen bericht door tomodachi »

xperience,

Ik (of eigenlijk mijn zoon, maar dat heb ik gelijk overgenomen van hem vanwege dezelfde naam),heb eerst zo'n proefpakket ontvangen, maar en na weken kwam het vervolgpakket. Nu blijkt als je toestemd , dat je er aan vast zit voor een soort abonnement van die pakketjes. Na het tweede pakketje heb ik meteen (ook wel aangetekend) een brief bij de beide pakketjes opgestuurd met de mededeling geen gebruik te maken van hun producten. Zij konden toch geen geld innen omdat mijn zoon rood stond en dus geen bankrekening heeft gegeven. Het werd onmiddelijk stopgezet, maar Direct pay bleef doorzeuren, totdat die webcasso ook vele malen aanmaningen stuurde, maar ik heb ze de uitgeprintte klachten laten lezen. Zij verkondigden dat er wel duizenden tevreden klanten waren. Vanaf dat moment heb ik niets meer vernomen tot heden toe. Gewoon de rest negeren , geldt voor iedereen. En nogmaals , die website is onduidelijk, die algemene voorwaarden zijn onredelijk bezwarend, dus kan je die nietig verklaren, volgens het burgelijk wetboek. Ergens bij artikel 233BW6 boek 6 Titels afd. 3 Beding vernietigbaar.
Ik wens je sterkte en succes.
Ton

Xperience
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 aug 2010 22:48

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Xperience »

Iemand enig idee naar welk adres ik een pakje moet terug sturen ?

Website:
Postadres:
Antwoordnummer 10036
2400 VB Alphen aan den Rijn

Adres op pakketje:
Postbus 203
2400AE Alphen aan den Rijn 57

tomodachi
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 jul 2009 17:12

Re: Natuals

Ongelezen bericht door tomodachi »

[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

Tja, als je een waarschuwing krijg van de moderator om geen persoonsgegevens van de een of andere oplichter hier aan te geven, krijg ik toch het idee dat Natuals B.V. in bescherming wordt genomen tegenover de vele gedupeerden. Jammer dat Tros Radar en niets aan gedaan heeft.
Dit was mijn laatste bericht en zal hier op dit forum niet meer te vinden zijn. Klagen heeft dus hier ook geen zin meer.

Groeten aan allen,
Ton Janssen tomodachi(= vriend in Japans) ik probeer in het leven voor ieder een vriend te zijn.

EAM
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 aug 2009 20:24

Re: Natuals

Ongelezen bericht door EAM »

Toch te zot voor woorden dat de naam van de heer *piep* is verwijderd!!
Tja.....wie beschermt wie idd?!?!

Heb inmiddels ook al een aankondiging rechtsmaatregelen gehad en ben zeer benieuwd wat er nu gaat gebeuren! Vandaag gaat er iig een tegenvordering richting Natuals de deur uit!

Mocht ik een dagvaarding ontvangen laat ik het hier uiteraard weten!

groetjes Edith

Gesloten