LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door anita1971 »

Ik draag nu zowat een jaar een armband en aan een hanger een boeddhabeeldje en ik merk niets hoor!!
Ik loop nog net zo mank als voorheen, heb nog 1x in het half jaar een migraneaanval, heb nog steeds menstruatiepijnen, maar...........

Ik heb ze van een bekende gekocht omdat ik ze MOOI vind.

Dat gedoe dat het overal voor zou helpen is gewoon klink klare onzin.
Dus Sneeuw, het spijt me, maar de sieraden helpen gewoon geen bal hoor, en met mij zijn er meerdere die ze alleen voor de "mooi" gekocht hebben.

sneeuwen
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 sep 2009 12:01

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door sneeuwen »

anita1971 schreef:Ik draag nu zowat een jaar een armband en aan een hanger een boeddhabeeldje en ik merk niets hoor!!
Ik loop nog net zo mank als voorheen, heb nog 1x in het half jaar een migraneaanval, heb nog steeds menstruatiepijnen, maar...........

Ik heb ze van een bekende gekocht omdat ik ze MOOI vind.

Dat gedoe dat het overal voor zou helpen is gewoon klink klare onzin.
Dus Sneeuw, het spijt me, maar de sieraden helpen gewoon geen bal hoor, en met mij zijn er meerdere die ze alleen voor de "mooi" gekocht hebben.
Hier ben ik het helemaal mee eens !!
Wij hebben ook mensen aan onze kraam/presentatie die ze MOOI vinden.
Dank je wel !!!

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door angel1978 »

sneeuwen schreef:
anita1971 schreef:Ik draag nu zowat een jaar een armband en aan een hanger een boeddhabeeldje en ik merk niets hoor!!
Ik loop nog net zo mank als voorheen, heb nog 1x in het half jaar een migraneaanval, heb nog steeds menstruatiepijnen, maar...........

Ik heb ze van een bekende gekocht omdat ik ze MOOI vind.

Dat gedoe dat het overal voor zou helpen is gewoon klink klare onzin.
Dus Sneeuw, het spijt me, maar de sieraden helpen gewoon geen bal hoor, en met mij zijn er meerdere die ze alleen voor de "mooi" gekocht hebben.
Hier ben ik het helemaal mee eens !!
Wij hebben ook mensen aan onze kraam/presentatie die ze MOOI vinden.
Dank je wel !!!
Ik ook.. Ze helpen geen bal, maar mensen mogen ze natuurlijk dragen als ze ze mooi vinden.. Zeg dat dan ook gewoon eerlijk, dat het verder allemaal onzin is.
Volgens ons gun je ons succes niet.
Niet als dat over de rug van anderen gaat en jullie ze allerlei onzin wijsmaken.
Waarom worden onze Powerhartjes (Energetix dus !) al gebruikt in Gipsverbanden om de breuken beter/sneller te helen ???
Bewijs ?
Waarom verkoopt 40% van de Duitse apotheken deze sierraden, en worden ze al bij artsen aangeboden ?? raar maar waar.
Sierraden.. goede woord.. Geen therapie of medicijnen.. Als ik mijn ring verkoop is dat ook niet meteen een remedie tegen allerlei kwalen !!!

Bewijs ???
et Radboudziekenhuis gaat ook Energetix testen, zoals eerder gezegd, maar dit wil jij natuurlijk niet weten. Wij zien dit met de grootste vertrouwen tegemoet, en als dit juist blijkt, hoe sta je er dan tegenover ? Nog zo negatief ?
Bewijs ???
Geloof jij in de reguliere geneeskunst ? Vergiftigen met pillen, voor de omzet van DSM. Natuurlijk, Energetix is geen geneesmiddel, maar een hulpmiddel.
Voor jullie portemonnee misschien.. Niet voor de gezondheid van anderen.
Dat je op pillen tegen bent, zegt niets over de werking van die onzin van jullie.
over en sluiten.
Graag, maar ook daar geloof ik je niet !

Ericman
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 sep 2010 13:42

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Ericman »

sneeuwen schreef:Wij hebben ook mensen aan onze kraam/presentatie die ze MOOI vinden.
We doen per maand tussen de € 7000 en € 12.000 (netto op onze rekening dus), als wij goed draaien
Dat bedrag zou je nooit verdienen als mensen deze sieraden alleen maar zouden kopen omdat ze mooi zijn.

Oftewel, je verdient dat geld dus met gezondheidsclaims die je aan deze sieraden toekent.

Als je gezondheidsclaims maakt ben je verplicht te verwijzen naar gedegen wetenschappelijk onderzoek dat de werking bewijst. Dat doe je niet, je verwijst alleen naar testimonials en anecdotes die alleen jij kent:

- de positieve reacties van klanten - laat ze maar zien dan, scan een paar brieven in en publiceer deze, liefst met een duidelijke omschrijving van de klachten en een verklaring van hun arts die de klachtenvermindering bevestigt.
- boeken in Japan en Rusland - welke boeken? Kom maar met een lijstje van titels!
- apotheken in Duitsland - kom maar met de bron van deze informatie!
- gipsverband waar de sieraden aan toegevoegd worden - welke ziekenhuizen en artsen doen dit? Namen graag!
- (reguliere?) artsen die deze sieraden aanbieden - namen graag!
- de medische wetenschap die dit (in jouw woorden) VOLLEDIG ondersteunt - graag een link naar het wetenschappelijke onderzoek.
- Het Radboudziekenhuis dat jouw sieraden test - bron? Het grappige is dat als ik zoek op een combinatie van Radboud en Energetix, het enige representatieve resultaat in Google een post van jou op dit forum is, waarin jij claimt dat het Radboud hier een hele nieuwe vleugel voor bouwt. Een ziekenhuis dat een complete vleugel bouwt en dit niet algemeen bekend maakt? Toch raar.

Zolang je geen van deze punten aantoont, kunnen wij er alleen maar van uitgaan dat het allemaal verzinsels zijn en dat je dus keihard LIEGT, om je exorbitante inkomsten over de rug van hopeloze mensen veilig te stellen. Je bent hiermee een eersteklas profiteur van de ellende van anderen en, omdat deze troep niet werkt, een oplichter en een kwakzalver.
Volgens ons gun je ons succes niet.
Profiteren van andermans ellende zou ik geen succes willen noemen. Financieel is het misschien een succes voor jullie, maar moreel is het een faliekante mislukking.
Hoe kom je erbij dat Energetix zegt dat deze magneten niet werken
Lezen, sneeuwen, lezen! Ik had het over de balansbandjes, waarvan jij beweert dat ze een jaar werken. Ze werken dus niet en de fabrikant geeft dat toe: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Weten ... d-niet.htmWas een beetje off-topic, maar jij komt zelf iedere keer met die balansbandjes op de proppen omdat je blijkbaar denkt dat wij zo dom zijn om het verschil tussen balansbandjes en Energetix niet te kennen.
En dan hoef je niet meer met dit soort onzin aan te komen, want wij weten echt niet waar je dit vandaan hebt
Hieronder een slechts een klein deel van een gigantische lijst van publicaties die allen specifiek sieraden noemen waarin magneten zijn verwerkt en allen het tegendeel van jouw claims aantonen. Daar hebben we dit soort "onzin" dus vandaan: gedegen wetenschappelijk onderzoek!

Park, Robert L. (2000). Voodoo Science: The Road from Foolishness to Fraud. New York, New York: Oxford University Press. pp. 58–63. ISBN 0-19-513515-6. "Not only are magnetic fields of no value in healing, you might characterize these as "homeopathic" magnetic fields."

Wanjek, Christopher (2003). Bad Medicine: misconceptions and misuses revealed from distance healing to vitamin O. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons. pp. 1–253. ISBN 0-471-43499-X.

Sabadell, Miguel (1998-07). "Biomagnetic Pseudoscience and Nonsense Claims". Skeptical Inquirer. http://www.csicop.org/si/show/biomagnet ... se_claims/. Retrieved 2009-09-27.

En een nieuwsbericht van de BBC (http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/4582282.stm) waarin wordt verwezen naar een literatuurstudie van vrijwel alle onderzoeken naar invloed van magneten op het menselijk lichaam in nota bene de British Medical Journal!

Magnetische sieraden werken dus niet.

En dus gun ik jouw dat "succes" inderdaad niet, omdat het gebaseerd is op een leugen.
Misschien kun je de leverancier eens bezoeken in Bingen am Rhein, dan wordt je veel wijzer, en weet je waar ons succes vandaan komt. Daar kunnen ze je heel goed voorlichten.
Voorlichten of reclame maken? Wij van WC Eend...

Daahaag sneeuwen, veel geluk met je centjes. En je geweten.

energetix
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2011 14:52

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door energetix »

Ik kom net 'per ongeluk' via Google bij deze discussie uit en schrik van de hevigheid van de reacties hier. Ik kan me goed voorstellen dat magneetsieraden niet bij voorbaat positieve reacties oproepen, zeker als je er (nog) geen ervaring mee hebt. Ik sta zelf in principe overal sceptisch tegenover, ook tegenover reguliere geneeskunde, maar als iets werkt ben ik graag bereid mijn mening hierover bij te stellen.

Zelf kwam ik in september vorig jaar voor het eerst in aanraking met Energetix op een thuispresentatie waar ik helemaal geen zin in had. Maar ik kamp al jaren met migraine waarvoor ik alles al heb geprobeerd. Van de medicijnen die ik via mijn huisarts kreeg werd ik kotsmisselijk, van de fysiotherapie kreeg ik meer migraine als ik al had en ook met electro-acupunctuur en homeopatische middelen kwam ik er niet vanaf. Het enige dat bij mij helpt is 2 advil liquids en vele uren slaap in een donkere ruimte.

Op de presentatie vond ik de sieraden mooi (niet allemaal, maar in elk geval een deel) en betaalbaar (armbandje vanaf 27 euro, hanger vanaf 15). Bovendien mocht ik de sieraden 30 dagen 'uitproberen'. Dus onder het mom van 'baat het niet schaadt het niet' kocht ik een armbandje. Inmiddels ben ik vijf maanden migrainevrij. Toeval? Dat kan. Maar ik doe mijn armband niet meer af en werd zelf zó enthousiast dat ik me als distributeur heb aangemeld bij Energetix.

Officieel geeft Energetix 85% van je aankoopbedrag retour als je binnen een maand geen profijt hebt van je sieraad. Ik geef iedereen die bij mij koopt 100% retour. Dat doe ik alleen omdat ik overtuigd ben van de werking van het product. Ik doe géén medische claims. Ik vertel alleen dat het product voor mij werkt en kan vertellen over de verhalen en mailtjes die ik van mijn klanten terugkrijg. En vertel ook eerlijk dat er mensen zijn die er geen baat bij ervaren. Maar in mijn specifieke geval heb ik 4 retourzendingen gekregen op 200 verkopen. Dat betekent dat 98% van mijn klanten tevreden is over zijn/haar aankoop.

Dat je ergens niet voor open staat, wil in mijn ogen niet zeggen dat je het direct moet neersabelen. Als je echt een slechte ervaring hebt met een product en je wil dat met de medemens delen, dan begrijp ik dat. Maar een oordeel vellen voordat je het zelf hebt uitgeprobeerd, vind ik niet correct. Dus alle twijfelaars en sceptici, ik nodig jullie graag uit om kennis te maken met Energetix. Ervaar je binnen 30 dagen helemaal niets? Dan krijg je je aankoopbedrag terug. Voel je wel een verschil? Dan lees ik dat óók graag op de Radarsite terug.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door trebelski »

energetix schreef:07 feb 2011 11:44 Ik kom net 'per ongeluk' via Google bij deze discussie uit en schrik van de hevigheid van de reacties hier. [/b]Ik kan me goed voorstellen dat magneetsieraden niet bij voorbaat positieve reacties oproepen, zeker als je er (nog) geen ervaring mee hebt.
Hoeveel keer kom je nog ""per ongeluk"" via Google bij deze discussie uit?
energetix

Geregistreerd: 17 jan 2011 14:52
Bericht Re: mlm en ervaringen please - 17 jan 2011 15:20
Ik ben bezig met het schrijven van mijn eigen ondernemingsplan, en door te googlen kwam ik op de Radar site met jullie ervaringen terecht. Echt interessant om de verschillende standpunten te lezen.
Dit is trouwens een onderwerp (magneten in siervoorwerpen met gezondheid-claims) waar al vele topics over zijn aangemaakt getuige deze bv uit 2005.....
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 90&start=0

sneeuwen
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 sep 2009 12:01

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door sneeuwen »

energetix schreef:Ik kom net 'per ongeluk' via Google bij deze discussie uit en schrik van de hevigheid van de reacties hier. Ik kan me goed voorstellen dat magneetsieraden niet bij voorbaat positieve reacties oproepen, zeker als je er (nog) geen ervaring mee hebt. Ik sta zelf in principe overal sceptisch tegenover, ook tegenover reguliere geneeskunde, maar als iets werkt ben ik graag bereid mijn mening hierover bij te stellen.

Zelf kwam ik in september vorig jaar voor het eerst in aanraking met Energetix op een thuispresentatie waar ik helemaal geen zin in had. Maar ik kamp al jaren met migraine waarvoor ik alles al heb geprobeerd. Van de medicijnen die ik via mijn huisarts kreeg werd ik kotsmisselijk, van de fysiotherapie kreeg ik meer migraine als ik al had en ook met electro-acupunctuur en homeopatische middelen kwam ik er niet vanaf. Het enige dat bij mij helpt is 2 advil liquids en vele uren slaap in een donkere ruimte.

Op de presentatie vond ik de sieraden mooi (niet allemaal, maar in elk geval een deel) en betaalbaar (armbandje vanaf 27 euro, hanger vanaf 15). Bovendien mocht ik de sieraden 30 dagen 'uitproberen'. Dus onder het mom van 'baat het niet schaadt het niet' kocht ik een armbandje. Inmiddels ben ik vijf maanden migrainevrij. Toeval? Dat kan. Maar ik doe mijn armband niet meer af en werd zelf zó enthousiast dat ik me als distributeur heb aangemeld bij Energetix.

Officieel geeft Energetix 85% van je aankoopbedrag retour als je binnen een maand geen profijt hebt van je sieraad. Ik geef iedereen die bij mij koopt 100% retour. Dat doe ik alleen omdat ik overtuigd ben van de werking van het product. Ik doe géén medische claims. Ik vertel alleen dat het product voor mij werkt en kan vertellen over de verhalen en mailtjes die ik van mijn klanten terugkrijg. En vertel ook eerlijk dat er mensen zijn die er geen baat bij ervaren. Maar in mijn specifieke geval heb ik 4 retourzendingen gekregen op 200 verkopen. Dat betekent dat 98% van mijn klanten tevreden is over zijn/haar aankoop.

Dat je ergens niet voor open staat, wil in mijn ogen niet zeggen dat je het direct moet neersabelen. Als je echt een slechte ervaring hebt met een product en je wil dat met de medemens delen, dan begrijp ik dat. Maar een oordeel vellen voordat je het zelf hebt uitgeprobeerd, vind ik niet correct. Dus alle twijfelaars en sceptici, ik nodig jullie graag uit om kennis te maken met Energetix. Ervaar je binnen 30 dagen helemaal niets? Dan krijg je je aankoopbedrag terug. Voel je wel een verschil? Dan lees ik dat óók graag op de Radarsite terug.
Hier is "sneeuwen" het helemaal mee eens !!!

Pimpeloen
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2010 13:38

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Pimpeloen »

Ik heb vorige maand zo een armband gekocht. Gewoon omdat ik het sierraad zo leuk vond en de prijs ook heel erg leuk vond.
Onze dochter heeft nogal eens last van buikpijn en hoofdpijn.
Natuurlijk wordt alles wat moeders in de doos met snuisterijen heeft liggen uitgeprobeerd, want dat hoort zo als je een rechtgeaarde dochter bent.
Zonder te weten wat ze droeg zei ze dat na een half uurtje haar hoofdpijn en buikpijn wegtrok. Suggestie? Wie zal het zeggen? Haar helpt het en dat telt!
En ik? Ik heb gewoon weer een ander modelletje gekocht voor een heel leuk normaal prijsje omdat ik het een leuke armband vindt!

Hou toch op over volksverlakkerij. Het is nota bene de reguliere geneeskunde die de placebo uitvond. Als er nou iets volksverlakkerij is, is dat het wel! En ook daarvoor geldt; voor sommige mensen werkt het! Misschien de kracht van de gedachte?

Pimpeloen
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2010 13:38

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Pimpeloen »

Er is toch meer wetenschap over als dat je zo zou denken...

1) De Kerdaniel et al (1987). La magnétothérapie. Maloine.
2) Trock D. (2000) ‘Electromagnetic Fields and magnets. Investigational Treatment for
Musculoskeletal Disorders’. Rheum Dis Clin North Am. Vol. 25, pp. 51-62
3) Segal N. et al (2001) ‘Two configurations of Static Magnetic fields for Treating Rheumatoid
Arthritis of the Knee: A double-blind Clinical Trial’. Arch Phys Med Rehabil. Vol. 82, pp.1453-
1460
4) Claisse R. H. et al (1986) ‘Traitement de la spondylarthrite ankylosante par la
magnétothérapie’, Médica Physica. Vol. 9, pp.15-36
5) Vallbona C. et al (1997) ‘Response of pain to static magnetic fields in post polio patients: A
ouble blind pilot study’. Arch. Phys med Rehabil. Vol. 78, pp. 1200-1203
6) Fombeur J.P. et al (1988) ‘De L’apport des Aimants dans les séquelles des paralysies faciales’,
Ann Oto-laryng. Vol. 105, pp. 397-402
7) Suomi R. et al (2001) ‘Effect of Magnetic Insoles on Postural Sway
Measures in Men and Women during a Static Balance Test’, Percept Mot Skills. Vol. 92, pp. 469-
76.
8) Man D. et al (1999) ‘The Influence of Permanent Magnetic Field Therapy on Wound Healing
in Suction Lipectomy Patients: A double Blind Study’, Plast. Reconstr. Surg. Vol.104, pp. 2261-
2266
9) Balliet S. (2002) ‘Magnetic polarity is equally as important as Gauss in biomagnetic therapy’.
Altern Ther Health Med. Vol.8, pp. 22-23.
10) Ichioka S et al (2000) ‘High-intensity static magnetic fields modulate skin microcirculation
and temperature in vivo’, Bioelectromagnetics. April 21(3) pp. 183-188
11) Okano H. et al (1999) ‘Biphasic effects of static magnetic fields on cutaneous
microcirculation in rabbits’, Bioelectromagnetics. Vol. 20(3) pp. 161-171.
12) Weinberger A. et al (1996) ‘Treatment of experimental inflammatory synovitis with
continuous magnetic field’, Isr J Med Sci. Vol. 32(12), pp. 1197-1201.
13) Pacini S. (1999) ‘Effect of 0.2 T static magnetic field on human neurons: remodeling and
inhibition of signal transduction without genome instability’, Neurosci Lett. Vol. 267, pp.185-
188.
14) Hong C.Z. (1987) ‘Static Magnetic Field Influence on Human Nerve Function’, Arch Phys
Med Rehabil. Vol. 68, pp.162-164
15) Mc Lean et al (1991) ‘Effects of steady magnetic fields on action potentials of sensory
neurons in vitro’. Environ Med. Vol. 8, pp.36-44
16) Massot O. (2000) ‘Magnetic field desensitizes 5-HT(1B) receptor in brain: pharmacological
and functional studies’, Brain Res. Vol. 858, pp.143-150.
17) Burkhart C.G. et al (1999) ‘Pemphigoid precipitated by magnetic mattress: query if
electromagnetic fields cause cutaneous disease’, J. Clin. Dermatol. Vol. 2, p. 6

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kuklos »

Uh ja, hoeveel van die artikelen gaan over de producten die jij gebruikt? Een van de artikelen ging over een magnetisch matras, wat dus niets te maken heeft met die Energetix "sieraden".

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Robjee »

Voor de verkoop is het slim om een gezondheidsclaim te verpakken in een sierraad. Mensen zijn goedgelovig en mocht het niet werken, dan hebben ze nog een "mooi" sierraad. Maar er is ongetwijfeld een groep mensen die tot aankoop overgaat door de vermeende gezondheidseffecten (want die worden wel degelijk gemaakt (1)) .
Om een artikel op deze manier op de markt te brengen is echter een onderbouwing nodig.

Over smaak valt niet te twisten, maar gezondheidseffecten kunnen en zouden aangetoond moeten worden.
Zoals kuklos opmerkt, ben ik ook niet onder de indruk van de literatuurlijst die pimpeloen aandraagt. Vage "(alternatieve)bladen", in-vitro-onderzoek, volkomen andere interventies en onderzoeken met een zwakke methodologische opzet lopen door elkaar heen.

@pimpeloen: kun je één onderzoek eruit lichten dat laat zien dat energetix de gezondheid verbetert? Dus een beschrijving van de deelnemers, soort interventie, gekozen methodlogie, uitkomstmaten, resultaten, klinische relevantie en conclusie? Dat zal bij je bekend omdat je de betreffende onderzoeken niet voor niets aanhaalt. Of je hebt ze blindelings overgenomen van (1) en weet niet zo goed wat je precies gepost hebt.

1. http://www.bergeanne.nl/documents/energ ... rmatie.pdf

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door dhc »

kuklos schreef:Uh ja, hoeveel van die artikelen gaan over de producten die jij gebruikt? Een van de artikelen ging over een magnetisch matras, wat dus niets te maken heeft met die Energetix "sieraden".

En de wetenschappelijke onderbouwing i hoogstwaarschijnlijk ....0

Ik ga ook een boek schrijven:" Eet gras en je wordt gelukkig".
Onderbouwing: ooit een verdrietige koe gezien? Nee? Dus mijn stelling is waar!

Pimpeloen
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2010 13:38

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Pimpeloen »

Natuurlijk heb ik ze blindelings overgenomen! Je denkt toch zeker niet dat ik al die onderzoeken door ga lezen? Dat laat ik over aan al die mensen die hier zo hard van leer trekken tegen andere mensen die kaarblijkelijk wat baat hebben bij een onschuldig sierraad od vinden dat ze mensen moeten veroordelen die sierraden verkopen.
Waarom niet doorlezen? Omdat ik totaal niet onder de indruk ben van alle zogenoemde officiele onderzoeken. Vorige week is voor de zoveelste keer weer eens bewezen is dat "goed onderbouwde onderzoeken met gedegen data door een gerenomeerd instituut" net zo'n bs (kunnen) zijn. Toen ging het over de stelling dat "vleeseters hufters zouden zijn". Mijnheer de professor (zelf zwaar anti-vleeseters) produceerde de gegevens die hij zocht voor het gemak zelf en Mw de professor (die zelf vegetarisch is en dus ook de stelling graag bewezen zag) slikte het voor zoete koek. Sterker nog; iedereen die de geproduceerde data in twijfel durfde te trekken werd acuut voor charlatan uitgemaakt. En zo gebeurt het hier ook...
Het is bizar lachtwekkend dat mensen zo van leer trekken tegen een sierraad. Koop het of koop het niet. Je vind het mooi of je vindt het niet mooi. Het werkt voor jou of het werkt niet. Who cares.
Ondertussen is gelukkig bij een steeds grotere groep duidelijk dat als het reguliere circuit ergens zwaar tegen van leer trekt het meestal de moeite van het proberen waard is. Mijn advies? Het je ergens chronisch last van; kijk eens op de site van "de ver. tegen kwakzalverrij". Als zij ergens heel erg hun best voor doen om het onderuit te maaien is het tien tegen een zeker de moeite van het proberen waard!

Ooit was de aarde plat. Als je dat tegen durfde te spreken belandde je op de brandstapel of werd je gevierendeeld.
Ik zeg niet dat iets werkt. Ik zeg ook niet dat iets niet werkt. Laat mensen toch eens gewoon in hun waarde...

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door dhc »

Natuurlijk heb ik ze blindelings overgenomen! Je denkt toch zeker niet dat ik al die onderzoeken door ga lezen?
Ja, dat denk ik inderdaad! Als je zo dapper bent om fake-onderzoeken te plaatsen dan verwacht ik op zijn minst dat je ze gelezen hebt.

Je beweert iets maar eigenlijk heb je er dus de ballen verstand van.....

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kuklos »

Tsja, het is wel weer duidelijk.
Pimpeloen schreef:Natuurlijk heb ik ze blindelings overgenomen! Je denkt toch zeker niet dat ik al die onderzoeken door ga lezen?
Waarmee jouw opmerking dat er toch meer wetenschap over is dan je zou denken van nul waarde is.

Het mooiste komt echter nog.
Pimpeloen schreef:Het is bizar lachtwekkend dat mensen zo van leer trekken tegen een sierraad.
Het wordt niet verkocht als sieraad, maar als gezondheidsbevorderend product. En daar is de kritiek op. Als het enkel bij de juwelier zou liggen zou er geen kritiek zijn.
Pimpeloen schreef:Ooit was de aarde plat. Als je dat tegen durfde te spreken belandde je op de brandstapel of werd je gevierendeeld.
.....
Laat mensen toch eens gewoon in hun waarde...
Dit was dus het mooiste. Eerst van leer trekken omdat er in het verleden niet geaccepteerd werd dat er kritiek was op de aarde is rond, iets wat trouwens door de wetenschap al zeer snel werd geaccepteerd, maar de kerk pas in 1972 toegaf.
Om daarna alle kritiek op het gebrek aan bewijs van de werking van Energetix af te snauwen als dat mensen ni in hun waarde zouden worden gelaten.

Pimpeloen
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2010 13:38

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Pimpeloen »

Maar lieve @klukos ik snauw helemaal niets af! :?
Ik maak alleen een punt van het feit dat "onderzoeken" - wetenschappelijk of niet - precies zo gelezen kunnen worden als dat jij dat wilt.
Ben je tegen? Dan is er een berg aan "wetenschap" aan te dragen die dat ondersteunt en idem dito voor het feit als je vóór bent. Daar kom je toch niet uit en bovendien is wetenschap in beweging (gelukkig maar) en wat nu "de waarheid" lijkt te zijn, kan morgen achterhaald zijn.
Ik las van de week ergens dat er metingen gedaan zijn die, als ze kloppen (daar gaan we weer) de relativiteitstheorie van Einstein onderuit maaien! Ik bedoel maar...

Trouwens heb je er ooit zo'n sierraad gekocht? Ik wel en heb 'm echt alleen als sierraad gekocht. Ik heb nl nergens last van (ja, ze zijn er nog, mensen die "nergens" last van hebben...). Mijn interesse werd één op één gewekt omdat ik Kevin Costner op het poster zag staan :lol: . Hoezo een goeie marketing...
Op dat bewuste poster stond geen enkele gezondheidclaim alleen een hele (in mijn ogen - maar smaken verschillen) "smakelijke" man en (voor mannen ongetwijfeld een dito) vrouw met een leuke armband en ketting om.
Ik heb dan ook letterlijk aan de verkoopster gevraagd of ik "Kevin erbij kreeg" als ik de armband kocht. Ze antwoorde heel charmant en met een dikke glimlach dat "dat helaas niet het geval was, maar dat de armband misschien wél het gevoel gaf alsof hij er een beetje bij was". We hebben het nooit over pijntjes o.i.d. gehad! Dat las ik thuis pas in het bij geleverde boekje...
En vanaf dát moment vind ik het heerlijk om op internet te lezen hoe de voors en tegens over elkaar heen tuimelen om hun gelijk te halen. Voor de duidelijkheid: Ik hoor bij geen van tweeen. Mijn zwak is alleen Dhr Costner. En je kunt zeggen wat je wilt; maar dát doen ze goed! :wink:

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kuklos »

Pimpeloen schreef:Maar lieve @klukos ik snauw helemaal niets af! :?
Ik maak alleen een punt van het feit dat "onderzoeken" - wetenschappelijk of niet - precies zo gelezen kunnen worden als dat jij dat wilt.
Ik zou zeggen, ga dat uitleggen op universiteiten, waar je onderzoeksmethodologie onderwezen krijgt. Onderzoeken kan je niet zo lezen als je wilt. Elk onderzoek valt maar op 1 manier te lezen. Hooguit is een onderzoek te vervalsen (met opzet dus) of slecht opgezet (met of zonder opzet).
Allemaal leuk en aardig dat je nu wetenschappelijk onderzoek probeert af te kraken, maar een pleit voor energetix is het niet.

Pimpeloen schreef:Ben je tegen? Dan is er een berg aan "wetenschap" aan te dragen die dat ondersteunt en idem dito voor het feit als je vóór bent.
Het is geen kwestie van voor of tegen zijn. Het is ene kwestie van een onbewezen claim aangaande het effect van energetix. Doch, als jij van mening bent dat er een berg aan wetenschap is die de werking van energetix aantoont, plaats die dan maar. Tot nu toe wachten we daar nog steeds op, na al die jaren dat energetix bestaat.
Pimpeloen schreef:Ik las van de week ergens dat er metingen gedaan zijn die, als ze kloppen (daar gaan we weer) de relativiteitstheorie van Einstein onderuit maaien! Ik bedoel maar...
Ja, wat bedoel je daar maar mee? Dat een theorie niet kan kloppen? Of dat het nieuws is dat niet alles wat Einstein gezegd heeft hoeft te kloppen? (dat was trouwens in de wetenschappelijke wereld niet echt nieuws)

Pimpeloen
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2010 13:38

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Pimpeloen »

Mijn beste @Kuklos

Ik begrijp het; jij bent van de tegenpartij - wat je wil...

Het zonnetje schijnt! Ga naar buiten en lach! Drink iets met goede vrienden; maak het leven een feestje. Zie hoe mooi het leven is en leef!!! Dan heb je nooit zoiets "niet wetenschappelijk bewezen" nodig als een "energetix"...

Pimpeloen
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2010 13:38

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Pimpeloen »

Oh ja... en doe eens iets geks, zoals op een braderie een armband kopen puur omdat je 'm mooi vind en de vent (of dame, hoe je wil) op het plaatje je wel aanstaat... :lol:

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kuklos »

@Pimpeloen, het feit dat je nu op de man moet gaan spelen zegt voldoende over zowel jou als over energetix.

Gesloten