LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Klaartje, jammer dat je niet meer reageert komt dat misschien doordat mensen
hebben geschreven dat juist het bewijs er is dat het NIET helpt :?:

karateb
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 mei 2011 22:04

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door karateb »

Ik denk dat Klaartje klaar is met de antwoorden en denkt ik heb er baat bij en kletsen jullie maar raak :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Chocomelk »

karateb schreef:Ik denk dat Klaartje klaar is met de antwoorden en denkt ik heb er baat bij en kletsen jullie maar raak :lol:
Dat mag en kan ook Karateb maar dan moet je niet verkondigen dat mensen er baat
bij hebben door die magneet, dat ze door dat ding minder pijn hebben en plots arm wel
omhoog kunnen.

karateb
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 mei 2011 22:04

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door karateb »

Chocomelk schreef:
karateb schreef:Ik denk dat Klaartje klaar is met de antwoorden en denkt ik heb er baat bij en kletsen jullie maar raak :lol:
Dat mag en kan ook Karateb maar dan moet je niet verkondigen dat mensen er baat
bij hebben door die magneet, dat ze door dat ding minder pijn hebben en plots arm wel
omhoog kunnen.
Als mensen erin geloven en er baat bij hebben dan is het toch goed beste chocomelk.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kuklos »

klaartje59 schreef:Jullie zijn allemaal zo stellig in jullie overtuiging..
Hoe weten jullie zo zeker dat een magneet je niet kan helpen??
Gezond verstand?
klaartje59 schreef:En kom nu niet met: er zijn geen wetenschappelijke bewijzen voor.
Omdat die bewijzen er niet zijn wil dat nog niet zeggen dat een magneet niet kan helpen bij bv pijn.
Vraag jij jezelf nooit eens af waarom die bewijzen er niet zijn? Als het magneetje zo fantastisch was dan zouden de medische bladen toch vol staan met artikelen die ons vertellen hoe geweldig het allemaal niet werkt?

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kuklos »

karateb schreef:Als mensen erin geloven en er baat bij hebben dan is het toch goed beste chocomelk.
Zo lang ze verder hun mond houden en niet anderen proberen te overtuigen geld te steken in die kwakzalverij wel. Maar het probleem is dat ze juist anderen proberen te overtuigen.

A.M.A.
Berichten: 74
Lid geworden op: 10 jul 2012 09:07

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door A.M.A. »

Of deze sieraden wel of geen genezende werking hebben, weet ik niet.

Ik ben er jaren geleden per toeval achter gekomen dat ik ijzerstapelingsziekte heb. Dit houdt in dat mijn darmen de regulering van ijzer niet goed verwerken en ijzer in mijn organen opslaat. 1 op de 10 mensen heeft dit, vaak weten zij dit niet eens.

Voor ons zou het dragen van een dergelijk sieraad, fatale gevolgen kunnen hebben. Bijvoorbeeld als je de hanger op je hart draagt. De concentratie ijzer zou daar verhoogd kunnen worden, wat als hartfalen als gevolg zou kunnen hebben.
Alleen daarom al zouden deze sieraden niet door elke leek verkocht mogen worden.

Overigens zie ik in dit draadje dat er veelal over wetenschappelijk onderzoek wordt gesproken. Het is wel een beetje of topic, maar onze overheid spendeert jaarlijks een kleine 60 miljoen aan de griepprik, waar ook nooit een degelijk wetenschappelijk naar gedaan is.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kuklos »

A.M.A. schreef:Voor ons zou het dragen van een dergelijk sieraad, fatale gevolgen kunnen hebben. Bijvoorbeeld als je de hanger op je hart draagt. De concentratie ijzer zou daar verhoogd kunnen worden, wat als hartfalen als gevolg zou kunnen hebben.
Alleen daarom al zouden deze sieraden niet door elke leek verkocht mogen worden.
Ik vermoed dat zo'n magneetje niet sterk genoeg is om die invloed te hebben. Doch vraag het na bij je huisarts.
A.M.A. schreef:Het is wel een beetje of topic, maar onze overheid spendeert jaarlijks een kleine 60 miljoen aan de griepprik, waar ook nooit een degelijk wetenschappelijk naar gedaan is.
Ik neem aan dat je de bewering dat er nooit degelijk wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan kan bewijzen?

A.M.A.
Berichten: 74
Lid geworden op: 10 jul 2012 09:07

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door A.M.A. »

Deze sieraden zouden een genezende/pijn verlichtende werking hebben. Iedereen kan distributeur worden, ook mensen zonder medische achtergrond.
Ik geloof ook niet dat het zo'n vaart zou lopen, maar de mogelijkheid bestaat wel dat het dragen van zo'n steen nadelig zou kunnen zijn.


Wat betreft de griepprik:

Dick Bijl, hoofdredacteur van het Geneesmiddelenbulletin zei het volgende:
["Er is weinig betrouwbaar bewijs over influenzavaccinatie, maar er is wel bewijs van grootschalige manipulatie van conclusies en van verdachte onderzoeken,"]

Dit was zijn reactie op een onderzoek, welke terug te lezen is op:
http://gebu.artsennet.nl/Archief/Tijdsc ... atie-1.htm

Irmaba
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2014 17:14

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Irmaba »

Het werkt wel degelijk! Ik heb minder pijn klachten in mijn reumatische pols. Ik voel duidelijk een verschil met de armband wel of niet om hebben. Ik gebruik een armband met koper erin verwerkt juist voor mensen met reumatiek.
Ik denk dat je echt kan voelen of het werkt als je opat moment pijn hebt. Nou kan een magnetisch armband niet helemaal helpen als er echt anatomisch gezien iets kapot is, maar voor mijn reumatiek is het fantastisch en deze sieraden zijn mooi ook!

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door stfwlk »

Als mensen blij zijn met een placeboarmbandje, dan is dat fijn voor hen. En natuurlijk ook voor de mensen die hen deze prul op alle mogelijke manieren proberen te verkopen, bv. door zich hier te registeren om ons te vertellen hoe goed het wel niet werkt.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kuklos »

Irmaba schreef:Het werkt wel degelijk!
Het is mooi dat jij baat ervaart, maar nog steeds ontbreekt de wetenschappelijke bewijsvoering voor de beweerde werking.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door ruud_a »

sommige mensen hebben baat bij het GELOOF en sommige hebben baat bij het geloof in mooie beloften.
in die zin kan het soms helpen.
maar dat die magnetische armband veel doet geloof ik niet.
maar ik ben nu een maal niet zo gelovig.
maar magneetjes zijn waarschijnlijk goedkoper in de speelgoedwinkel verkrijgbaar.
stop die dan gewoon in je zak.
dan heb je ook magneet therapie.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Irmaba schreef:Het werkt wel degelijk! Ik heb minder pijn klachten in mijn reumatische pols. Ik voel duidelijk een verschil met de armband wel of niet om hebben. Ik gebruik een armband met koper erin verwerkt juist voor mensen met reumatiek.
Ik denk dat je echt kan voelen of het werkt als je opat moment pijn hebt. Nou kan een magnetisch armband niet helemaal helpen als er echt anatomisch gezien iets kapot is, maar voor mijn reumatiek is het fantastisch en deze sieraden zijn mooi ook!

Tja dan zit de pijn toch vooral psychisch als deze armband je minder
pijnklachten geeft.
Maar goed als jou op die manier helpt...

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door puma73 »

Chocomelk schreef:
Irmaba schreef:Het werkt wel degelijk! Ik heb minder pijn klachten in mijn reumatische pols. Ik voel duidelijk een verschil met de armband wel of niet om hebben. Ik gebruik een armband met koper erin verwerkt juist voor mensen met reumatiek.
Ik denk dat je echt kan voelen of het werkt als je opat moment pijn hebt. Nou kan een magnetisch armband niet helemaal helpen als er echt anatomisch gezien iets kapot is, maar voor mijn reumatiek is het fantastisch en deze sieraden zijn mooi ook!

Tja dan zit de pijn toch vooral psychisch als deze armband je minder
pijnklachten geeft.
Maar goed als jou op die manier helpt...
Als het haar helpt is dat prima, dan moet ze niet hier gaan lopen roeptoeteren dat het werkt, want er is geen enkel bewijs dat een magneet hoe groot of hoe klein werkt op het menselijke lichaam.. Er is bewust gezocht naar onderwerpen anders komt men niet hier terecht.

Nick9999
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2014 11:37

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Nick9999 »

Het lijkt erop dat er inmiddels een nieuwe poging ondernomen wordt om dergelijke onzinarmbanden aan de markt te brengen, nu via Marktplaats.
Ik citeer :
Gebruik

Miljoenen
mensen gebruiken de positieve effecten van magnetische energie om hun
gezondheid te verbeteren en het gevoel van welzijn en wel in het bijzonder
voor:

meer energie
meer balans
fitter
minder stress

Magneettherapie helpt bij pijnbestrijding.

Migraine
whiplash
Rugpijn
Gewrichtspijn
Onstekening
Vermoeidheid
Artritis en reuma
Depressies
Spierpijn
Regelt de bloeddruk
Hoofdpijn en nekpijn
Slechte bloedsomloop
Slapeloosheid
Verbetert de mentale kracht
De beloftes worden blijkbaar steeds stelliger en het helpt ook tegen meer en meer aandoeningen.

Het wachten is dan ook op de eerste magneetarmband die de drager het eeuwig leven belooft ;)

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kuklos »

Het werkt niet, hier nogmaals bewezen:

http://www.kwakzalverij.nl/1693/Magneti ... nezen_niet

Nick9999
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2014 11:37

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Nick9999 »

kuklos schreef:Het werkt niet, hier nogmaals bewezen:

http://www.kwakzalverij.nl/1693/Magneti ... nezen_niet
Kennelijk trekt de heer Singer zich daar niets van aan en gaat hij druk verder met het promoten van zijn magnetische rommel met allerlei niet onderbouwde claims over de werking tegen een waslijst van aandoeningen...

Ik ben benieuwd wanneer de rcc ook hier ingrijpt...
Laatst gewijzigd door Radar op 12 feb 2015 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verwijzing naar commerciële link verwijderd

ferenc55
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 feb 2014 11:23

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door ferenc55 »

Ik heb ook zo'n energetix mangeet armband gekregen. Stukkie touw met sluiting en magneet erin verwerkt. 71 euro koste dat ding. Niet normaal. Ik heb t kado gekregen.

Het werkt ook niet. Dit is gewoon oplichterij. Als iemand beweerd van wel dan is dat gewoon iets tussen je oren.
Oja ik heb er ook koper ringetje bij van 15 euro. Koop je in de bouwmarkt voor nog geen euro.
Zo tegen de astma werken. Gelukkig heb ik m'n medicijnen nog.

Er werd me ook door de verkoopster verteld dat het bandje niet nat mag worden want dan lost de lijm op en valt de magneet eruit. Ik moest er maar wat blanke nagellak opsmeren om het beter te beschermen.
Jaja, bandje van 71 euro
Ik hoop maar dat mensen dit lezen voordat ze zo'n ding aanschaffen. En als je dat dan toch wilt, kijk dan op een site in China. Daar kost het zelfde 2 euro

Gesloten