LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hulpverlening

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
meidoorntje
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2011 10:15

hulpverlening

Ongelezen bericht door meidoorntje »

er was hulp nodig in de familie van mijn zus zij kwam bij een psycholoog deze vond het een goed idee om de broers en zussen plus ouders mee te laten komen.
wij zijn als familie 6 keer geweest en krijgen nu een rekening van 6473,00 eur persoon die mee zijn geweest zoals de psycholoog het wilde.
mag dit wij zijn met een groot gezin.
de zorgverzekering vergoed het bedrag zonder te vragen wat er gaande is kan dit zomaar.
moet dit niet naar de zorgverzekering van mijn zus?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: hulpverlening

Ongelezen bericht door sephora30 »

Nee als je een psycholoog bezoekt al dan niet op verzoek, moet jouw eigen ziektekostenverzekeraar dat vergoeden.
Geen idee of dat onder de basis valt. Zo ja dan betaald ieder zijn eigen bijdrage van 165/175 euro.

meidoorntje
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2011 10:15

Re: hulpverlening

Ongelezen bericht door meidoorntje »

als ik het goed begrijp kan een psycholoog als er maar 1persoon in behandeling is,de andere familieleden die meekomen ook gewoon berekenen aan de zorgverzekring.
in ons geval is het dan zo dat de psycholoog voor 5 behandelingen dan een bedrag van zo ongeveer 80.000 euro kan berekenen?

Ericman
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 sep 2010 13:42

Re: hulpverlening

Ongelezen bericht door Ericman »

Dat er gefactureerd wordt aan personen die niet in behandeling zijn, vind ik al raar. Van de bedragen schrik ik me echter het apelazerus. Weet je zeker dat die 6473,00 Euro niet gewoon het totaalbedrag is van de hele behandeling (dus de totale kosten van de 6 - of meer - consulten, te factureren aan die ene client)?

Mocht dat niet zo zijn, zou ik de kosten van de overige vijf personen, niet-clienten, zeker ter discussie stellen bij betreffende zielenknijper.

meidoorntje
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2011 10:15

Re: hulpverlening

Ongelezen bericht door meidoorntje »

niemand begrijpt het maar de zorgverzekeringen betalen gewoon zonder navraag te doen bij de vezekerde.
gek he dat de verzekering zo duur is!

Gesloten