LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vergoeding tijdens dienstreis

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
tamaart
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2018 11:16

vergoeding tijdens dienstreis

Ongelezen bericht door tamaart »

Ik heb twee kinderen, en ik moet minimaal twee keer per jaar naar het buitenland voor werk.
Ik werk zelf maar 33 uur, wat dus betekent 4 dagen. 1 dag thuis met de kindjes dus.
Is mijn baas verplicht om een vergoeding te betalen voor de kinderopvang tijdens zo'n dienstreis voor de dag dat ik normaal thuis ben?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: vergoeding tijdens dienstreis

Ongelezen bericht door Brahms »

tamaart schreef:Ik heb twee kinderen, en ik moet minimaal twee keer per jaar naar het buitenland voor werk.
Ik werk zelf maar 33 uur, wat dus betekent 4 dagen. 1 dag thuis met de kindjes dus.
Is mijn baas verplicht om een vergoeding te betalen voor de kinderopvang tijdens zo'n dienstreis voor de dag dat ik normaal thuis ben?
Precies, wat is er binnen de CAO en aanvullende afspraken hierover afgesproken.
Maar ben bang dat uw werkgever niet verantwoordelijk is voor de opvoeding van uw kinderen.
Als het over slechts 2 dagen paar jaar gaat, moet dit toch ook geen probleem zijn. Is er geen opvang oma, opa, buurvrouw ?

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: vergoeding tijdens dienstreis

Ongelezen bericht door yan »

Nee, natuurlijk niet.
Heeft de baas aangegeven dat u kinderen moet nemen?
Dat is een eigen keuze,

Het lijkt me wel dat je betaald krijgt (extra uren) of de uren als extra verlof krijgt, voor de dag extra dat je werkt.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: vergoeding tijdens dienstreis

Ongelezen bericht door renewouters »

yan schreef:Nee, natuurlijk niet.

Het lijkt me wel dat je betaald krijgt (extra uren) of de uren als extra verlof krijgt, voor de dag extra dat je werkt.
Dat hangt ook van de CAO of arbeidscontract af. Als je geen overwerk vergoed krijgt(dat is in veel CAO's het geval voor de hogere schalen) kan je hoogstens de dag die je extra werkt op een ander moment opnemen.

Gesloten