LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Salaris buitenlandse functie

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Vpbrothersmother
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 nov 2014 20:30

Salaris buitenlandse functie

Ongelezen bericht door Vpbrothersmother »

Ik ben in gesprek met een Amerikaanse firma voor de functie Channel Director. In deze functie zal ik de firma vertegenwoordigen bij alle Europese distributeurs. Ik zal per maand zo'n 15dgn op pad zijn.

We gaan straks de 3e en hopelijk laatste ronde in qua gesprekken. Hierin zal het natuurlijk ook op het loon aankomen. Ik zou graag willen weten hoe de salaris schalen in Amerika zij ingedeeld en welk loon bij deze functie realistisch is.

Aanvullende info over mij. 33 jaar, 10 jaar werkzaam in de branche, mbo opleiding.

Kunnen jullie mij advies geven waar ik op moet letten en met welk salaris ik akkoord kan gaan?

Alvast bedankt voor jullie hulp

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Salaris buitenlandse functie

Ongelezen bericht door kweenie »

Onder welk recht ga je vallen voor wat betreft sociale verzekeringen etc? Als dat Nederlands arbeidsrecht is, is het heel wat anders dan Amerikaans. In het laatste geval, ga er maar vanuit dat je alles zelf moet regelen van je eigen salaris. Daar komt dan ook nog je pensioen bij, reken dan maar op zo'n 40% meer dan wat een normale Nederlandse baan doet.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Salaris buitenlandse functie

Ongelezen bericht door GJvdZ »

http://www.glassdoor.com is een handige site voor dit soort zaken.

In het algemeen liggen de "kale" salarissen in de VS op een vergelijkbaar niveau als hier, plus wat kweenie zegt. Wat ook nog wel eens instinkers zijn, zijn de OTE salarisniveaus. Die klinken vaak heel aantrekkelijk, maar het variabele deel kan erg groot zijn. Hoeft niet erg te zijn natuurlijk, als je je er maar van bewust bent.

Vpbrothersmother
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 nov 2014 20:30

Re: Salaris buitenlandse functie

Ongelezen bericht door Vpbrothersmother »

Bedankt voor jullie reacties.

Het bedrijf was gevestigd in Nederland maar is nu los gekoppeld. Ik zal wel onder contract in Amerika staan maar wel volgens nederlandse maatstaven. Pensioen, auto, tel, comp enz alles is geregeld.

Ik zit nu in een sales rep functie en ga dus een mooie stap maken. Nu heb ik mijn huidige salaris een beetje kenbaar gemaakt en daarop werd gezegd dat ik een "dure" ben. Terwijl ik weet dat mijn collega's meer verdienen. Daardoor ben ik een beetje op zoek gegaan naar het salaris van andere in deze functie maar kan moeilijk wat vinden.

Zelf zat ik te denken aan zo'n €4000 aangezien ik toch ook 15dgn weg ben

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Salaris buitenlandse functie

Ongelezen bericht door 53078 »

Vpbrothersmother schreef:Bedankt voor jullie reacties.

Het bedrijf was gevestigd in Nederland maar is nu los gekoppeld. Ik zal wel onder contract in Amerika staan maar wel volgens nederlandse maatstaven. Pensioen, auto, tel, comp enz alles is geregeld.

Ik zit nu in een sales rep functie en ga dus een mooie stap maken. Nu heb ik mijn huidige salaris een beetje kenbaar gemaakt en daarop werd gezegd dat ik een "dure" ben. Terwijl ik weet dat mijn collega's meer verdienen. Daardoor ben ik een beetje op zoek gegaan naar het salaris van andere in deze functie maar kan moeilijk wat vinden.

Zelf zat ik te denken aan zo'n €4000 aangezien ik toch ook 15dgn weg ben
Ik denk eerder dat je gewoon een Amerikaans contract krijgt met Amerikaanse "voorwaarden". Die 4000 euri zul je op jaarbasis wel verdienen daar. Per maand: Vergeet het maar.

Vpbrothersmother
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 nov 2014 20:30

Re: Salaris buitenlandse functie

Ongelezen bericht door Vpbrothersmother »

Nou ok, maar pensioen, auto, tel, comp enz is wel inbegrepen omdat ik dit al besproken heb.
Moeilijk hoor, de 1 zegt min €4000 en ander zegt €3600.
Ondanks dat het een mooie stap is ga ik niet voor een beetje meer de helft van het jaar mn gezin missen. Ik vind dat daar wel iets tegenover mag staan

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Salaris buitenlandse functie

Ongelezen bericht door 53078 »

Vpbrothersmother schreef:Nou ok, maar pensioen, auto, tel, comp enz is wel inbegrepen omdat ik dit al besproken heb.
Moeilijk hoor, de 1 zegt min €4000 en ander zegt €3600.
Ondanks dat het een mooie stap is ga ik niet voor een beetje meer de helft van het jaar mn gezin missen. Ik vind dat daar wel iets tegenover mag staan
Je bent wel bekend met de Amerikaanse regeltjes? Of wil je even up to speed worden gehouden?
Al die leuke vrije dagen die we kennen in Nederland...hebben ze in de VS niet. Je gaat gewoon je gezin missen tegen een minimum salaris, let maar op. Een vuilnisman heeft het beter voor mekaar hoor.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Salaris buitenlandse functie

Ongelezen bericht door prem »

En 2 weken vakantie per jaar :)

Vpbrothersmother
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 nov 2014 20:30

Re: Salaris buitenlandse functie

Ongelezen bericht door Vpbrothersmother »

Ja, die verhalen ken ik ook van de amerikaanse zakenwereld. Goede punten om scherp op te zijn. Omdat ze actief zijn geweest in Nederland verwacht ik en weet ik dat dat allemaal wel mee zal vallen. En anders heb ik nu een mooie baan waar ik nog lang niet uitgekeken ben. Het is alleen zo'n mooie kans en dat zou dan jammer zijn.

Jullie denken dus dat ik niet een grote sprong ga maken qua financiën? Ik ken ook niemand in mijn omgeving met een soortgelijke job dus dat is lastig

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Salaris buitenlandse functie

Ongelezen bericht door prem »

Ik denk dat 4000 wel redelijk is persoonlijk, in de US verdienen ze snel rond de 80 tot 100, alleen heb je een auto van de zaak, ik weet niet of dat in de US altijd zo is.
Neem het aan op die leeftijd zou ik zeggen.
Ik ben op mijn dertigste geëmigreerd voor bij a 10 jaar, veel meegemaakt en heb er eigenlijk geen spijt van.

p.s. Die laatste is dus niet van belang want je emigreert niet.
Laatst gewijzigd door prem op 18 nov 2014 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Salaris buitenlandse functie

Ongelezen bericht door 53078 »

Je merkt het vanzelf... En als jij het best vindt is het toch goed?

En nee Prem, in de US verdient het klootjesvolk ook geen 80 tot 100. Gemiddelde blijft nog steeds hangen rond de $52,250...

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Salaris buitenlandse functie

Ongelezen bericht door prem »

Beetje bruut om de term te gebruiken.
http://www.indeed.com/salary/Channel-Manager.html
Nou heb ik in Zuid-Amerika met Amerikanen en voor Amerikanen gewerkt maar dat was free-lance, ik kan dus geen consistente informatie geven over lonen. Bovendien is dat 20 jaar geleden.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Salaris buitenlandse functie

Ongelezen bericht door 53078 »

Nou... dat varieert dus van 31000 tot 105000. Duimen draaien dat het inderdaad de 4000 p/m haalt. Ik gun het overigens eenieder hoor. Maar na aftrek van de Nederlandse belasting...ben ik toch weer ergens bang voor.
Whatever: TS..toitoitoi

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Salaris buitenlandse functie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Mijn man werkt ook voor origineel ned bedrijf zit in een belasting leeker land zo maar te zeggen,met een vestiging,hij reist veel,maar valt onder ned,salaris..hij ook een kantoor waar hij werkt

Hoe en wat,je hebt maandelijks salaris...
Daarboven krijg je bij hem noemen ze dat site allowence bep bedrag( alle landen anders,bv frankrijk minder als china of amerika etc) per dag vanaf eerste minuut dat je deur uitstapt enweer thuis bent..

Best krom,site alowence is om te eten enz,maar dat doet hij apart enwordt vergoed( regels?)
Verder gewoon alleshier geregeld salaris verzekeringen etc..
Bedrijf zorgt voor reisverzekering dat soort dingen..

Je salaris kan niemand wat over zeggen,is ervaring,wat bedrijf wil bieden etc.. Moet je ook zelf over ondethandelen,wat je nu hebt ben je tevreden wil je meer,moet je gokken.."de beloningen buitenlsnd staan eestal dus los van elkaar

Ps neem aan dat je 4000 netto bedoeld...je bent vrij jong voor zo,n bedrag en je moet je nog bewijzen;-)
Tegenwoordig heeft bij a iedereen,aptop,telefoon etc ve zaak,mijn man ook ook cc,auto hoeft ie niet 20 km oer dag...en wereld rond rijdeb doet ie niet,vliegd wel..

Ja andere kant je kan zeggen,mis wel helft van het jr mijn gezin,maar jij wilt dit ook he;-) dus ik zou dat niet zo als argument zeggen....jij wilt die baan.."dus je weet dat je veel weg bent..

En eerlijk gezegd oke verdien je 4000, even diep nagedacht,lijkt hoop geld voor iemand van 33 ,maar zijn je kids niet meer waard nu in deze leftijd,gewoon vraag gen verwijd!!!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Salaris buitenlandse functie

Ongelezen bericht door GJvdZ »

53078 schreef:
Vpbrothersmother schreef:Nou ok, maar pensioen, auto, tel, comp enz is wel inbegrepen omdat ik dit al besproken heb.
Moeilijk hoor, de 1 zegt min €4000 en ander zegt €3600.
Ondanks dat het een mooie stap is ga ik niet voor een beetje meer de helft van het jaar mn gezin missen. Ik vind dat daar wel iets tegenover mag staan
Je bent wel bekend met de Amerikaanse regeltjes? Of wil je even up to speed worden gehouden?
Al die leuke vrije dagen die we kennen in Nederland...hebben ze in de VS niet. Je gaat gewoon je gezin missen tegen een minimum salaris, let maar op. Een vuilnisman heeft het beter voor mekaar hoor.
Hoezo gezin missen? 15 dagen per maand op pad in Europa. Dan kan je bijna iedere avond thuis zijn. Ik reis ca 10 dagen per maand door Europa en de meeste trips zijn 's ochtends rond 6.00 weg en 's avonds voor 9 uur thuis. En de dagen dat ik niet op reis ben werk ik vanuit huis. Ik zie mijn gezin meer dan de meeste mensen met een 8 tot 16.30 baan.

En voor wat betreft de vakantiedagen: in de VS is het veel gebruikelijker om onbetaald verlof op te nemen als extra vrij wilt hebben. Dat zit dan ook verdisconteerd in het salaris. En als je iets kunt, dan krijg je in de VS goed betaald, plus dat er veel meer mogelijkheden zijn om te groeien. Je zit daar niet vastgeroest in CAO loonschalen.

Vpbrothersmother
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 nov 2014 20:30

Re: Salaris buitenlandse functie

Ongelezen bericht door Vpbrothersmother »

GJvdZ schreef:
53078 schreef:
Vpbrothersmother schreef:Nou ok, maar pensioen, auto, tel, comp enz is wel inbegrepen omdat ik dit al besproken heb.
Moeilijk hoor, de 1 zegt min €4000 en ander zegt €3600.
Ondanks dat het een mooie stap is ga ik niet voor een beetje meer de helft van het jaar mn gezin missen. Ik vind dat daar wel iets tegenover mag staan
Je bent wel bekend met de Amerikaanse regeltjes? Of wil je even up to speed worden gehouden?
Al die leuke vrije dagen die we kennen in Nederland...hebben ze in de VS niet. Je gaat gewoon je gezin missen tegen een minimum salaris, let maar op. Een vuilnisman heeft het beter voor mekaar hoor.
Hoezo gezin missen? 15 dagen per maand op pad in Europa. Dan kan je bijna iedere avond thuis zijn. Ik reis ca 10 dagen per maand door Europa en de meeste trips zijn 's ochtends rond 6.00 weg en 's avonds voor 9 uur thuis. En de dagen dat ik niet op reis ben werk ik vanuit huis. Ik zie mijn gezin meer dan de meeste mensen met een 8 tot 16.30 baan.

En voor wat betreft de vakantiedagen: in de VS is het veel gebruikelijker om onbetaald verlof op te nemen als extra vrij wilt hebben. Dat zit dan ook verdisconteerd in het salaris. En als je iets kunt, dan krijg je in de VS goed betaald, plus dat er veel meer mogelijkheden zijn om te groeien. Je zit daar niet vastgeroest in CAO loonschalen.
Het zijn tripjes van zo'n 4dgn, afhankelijk van distributeur. Dus dat is iets anders als jouw situatie. Daarbij is mijn weekend dan ook niet heilig meer omdat het vaak betekend dat ik zondagavond vlieg en wo of do terug ben. Ik en mn vrouw zien het ook echt als een investering en daarom denk ik ook dat ik het zeker moet doen maar wel in de juiste verhoudingen.

Die side allowance heb ik ook. Gewoon cc waar ik alles mee kan betalen als ik de deur uitloop tot ik weer terug ben. Auto, tel en comp zijn niet normaal in uSA. Doordat ze ook operationeel zijn geweest in NL hebben ze dat soort zaken wel geregeld voor mij.

Ben blij met de reacties! Laat ze maar komen want dat maakt me alleen maar scherper straks. Bedankt

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Salaris buitenlandse functie

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik snap iets niet. Je hebt het over een Amerikaans contract, dat zou betekenen dat je dan in de VS werkzaam zal zijn. Wat weer neer zou komen op een H1-B visum. Ben je echter vanuit NL of Europa werkzaam, dan zou dit een NL of EU contract moeten zijn, dus gebaseerd op die wetgeving. VS wetgeving mag wel, mits deze niet conflicteert met de betreffende NL of EU wetgeving.

Vpbrothersmother
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 nov 2014 20:30

Re: Salaris buitenlandse functie

Ongelezen bericht door Vpbrothersmother »

Klopt wat je zegt Kuklos. Het zal allemaal conform de nl wetgeving zijn maar dan praten we meer over de secundaire voorwaarden. Tijdens het 2e gesprek kwam de vergoeding ter sprake en toen werd al wel duidelijk dat ze mij een 'dure' vonden. Ik verdien goed maar zeker niet buitenspoorig. Misschien is het zijn onderhandelingstechniek maar dat weet ik niet. Daarom wil ik advies voor mijn vervolg gesprek.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Salaris buitenlandse functie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Dan werk je dus net als mijn man en geloof meerdere hier,reizen met vergoeding...sit allowence etc..

Ja of je duur bent,ligt an je functie ,je ervaringen en je kwaliteiten...iemand van 33 minder ervaring als iemand van 40... Die misschien dat loon wel krijgt
Moet ook redelijk blijven binnen bep functie,je kan vragen wat hun aanbod is...
En ja dat reizen hoort bij de functie,dus argumrntatie dat je veelvan huis bent,zou ik niet noemen...zei zeggen dan,ja maar dat wist u...

Lonen zijn zo moeilijk door andere te bepalen,mijn mn weet van zijn werknemers alle salarissen,niemand verdirnt zelfde! Waarom...ervaring,,,etc..
Sommige net zo oud,sommige jonger maar is toch verder in ontwikkeling...
Je zal dit zelf moeten onderhandelen...reisuren vergoed neem ik aan...etc kreeg je al..
Kijken wat zei bieden,als je het te laag vind,ja...kan je proberen iets te verhogen,maar onderste uit de kan halen kan oom tegeb je werken..bv eerst komende jr kleine loonsverhoging per jan...zeg maar wat,,

Succes met het gesprek

Vpbrothersmother
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 nov 2014 20:30

Re: Salaris buitenlandse functie

Ongelezen bericht door Vpbrothersmother »

rozemarijntje schreef:Dan werk je dus net als mijn man en geloof meerdere hier,reizen met vergoeding...sit allowence etc..

Ja of je duur bent,ligt an je functie ,je ervaringen en je kwaliteiten...iemand van 33 minder ervaring als iemand van 40... Die misschien dat loon wel krijgt
Moet ook redelijk blijven binnen bep functie,je kan vragen wat hun aanbod is...
En ja dat reizen hoort bij de functie,dus argumrntatie dat je veelvan huis bent,zou ik niet noemen...zei zeggen dan,ja maar dat wist u...

Lonen zijn zo moeilijk door andere te bepalen,mijn mn weet van zijn werknemers alle salarissen,niemand verdirnt zelfde! Waarom...ervaring,,,etc..
Sommige net zo oud,sommige jonger maar is toch verder in ontwikkeling...
Je zal dit zelf moeten onderhandelen...reisuren vergoed neem ik aan...etc kreeg je al..
Kijken wat zei bieden,als je het te laag vind,ja...kan je proberen iets te verhogen,maar onderste uit de kan halen kan oom tegeb je werken..bv eerst komende jr kleine loonsverhoging per jan...zeg maar wat,,

Succes met het gesprek
Bedankt Rozemarijntje!

Ik weet dat het ook niet precies is te vertellen maar toch wel een indicatie?! Ik zal ook wel moeten wachten tot hun bod. Ga het gesprek ook gewoon relaxed in en kijken waar we uitkomen. Ik vindt de€4000 die ik in gedachten heb heel redelijk voor zo'n functie. Ik ga daar naar toe werken in wat voor vorm dan ook (bonus, verhoging, compensatie bijtelling, onkosten enz).

Verdere tips/opmerkingen zijn welkom. Ik zal de uitkomst ook zeker vermelden tegen de tijd.

Gesloten