LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FNV klantenservice

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
JoeMaan
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2015 20:28

FNV klantenservice

Ongelezen bericht door JoeMaan »

Hallo,
Ik vroeg mij af of er nog meer mensen zijn die problemen hebben met de klantenservice van FNV. Het geval wil namelijk dat ik nog geld van ze krijg, omdat ten eerste mijn lidmaatschap onrechtmatig gesloten is en daarnaast moest ik voor mijn inkomen ook nog eens teveel betalen. Het FNV reageert echter simpelweg niet op e-mails en op twitter en bij telefonisch contact wordt er beweert dat zij hier niet over gaan. Hebben meer mensen slechte ervaring(en) hiermee?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: FNV klantenservice

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @JoeMaan, zonder voldoende details is hier niets van te zeggen. Wel is het zo dat je zelf verantwoordelijk bent voor het melden van je inkomen op basis waarvan je lidmaatschapsbijdrage wordt bepaald. Doe je dat niet op tijd dan krijg je niet het teveel betaalde niet met terugwerkende kracht terug. Ik was er zelf te laat mee en heb begrip voor deze gang van zaken. Had ik het maar beter moeten regelen. Verder alleen maar goede ervaringen met de bereikbaarheid en service van de FNV.

JoeMaan
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2015 20:28

Re: FNV klantenservice

Ongelezen bericht door JoeMaan »

De overeenkomt tot lidmaatschap is gesloten onder valse informatie die is gegeven door de vertegenwoordiger van het FNV. Deze zei namelijk expliciet dat dit abbonnement mij geen geld zou gaan kosten. Toen ik letterlijkt vroeg of dit ook niet op termijn ging gebeuren werd hierop geantwoord dat dit ook niet het geval zou zijn. Na een jaar echter kreeg ik opeens de eerste aanmaning binnen en uiteindelijk heb ik een rekening voldaan onder protest vanwege angst voor ergere gevolgen. Ik heb dit verhaal aan het FNV voorgelegd, maar ik krijg hier simpelweg geen reactie op. Ik vind dit voor een bedrijf dat pretendeert mensen te willen helpen ver beneden pijl.

JoeMaan
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2015 20:28

Re: FNV klantenservice

Ongelezen bericht door JoeMaan »

Tevens heb ik aangekaart dat mijn vermogen niet toereikend is voor het bedrag dat het FNV van mij vroeg, maar wederom geen reactie.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: FNV klantenservice

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Lastig JoeMaan, op de website van het UWV staat dat een jongerenlidmaatschap het eerste jaar inderdaad gratis is en dat je na een jaar 25 euro betaalt tot je 21e jaar. http://www.fnv.nl/lidmaatschap/contributie/. Het draait hier dus om of je de goede informatie hebt gekregen en/of er wellicht sprake was van een communicatieprobleem. Dat is in het geval van mondelinge communicatie niet te bewijzen.
Anderzijds zou het wel merkwaardig zijn als je jaren achtereen gratis lid zou kunnen zijn van een vakbond. Een jaar lang gratis lidmaatschap en daarna een gereduceerd jongerentarief betalen ligt meer voor de hand om als normaal te beschouwen.
Maar waag er nog eens een brief aan, leg de situatie uit en doe een beroep op coulance.
Succes.

JoeMaan
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2015 20:28

Re: FNV klantenservice

Ongelezen bericht door JoeMaan »

Het probleem is dus dat ik het meerdere malen uit heb proberen te leggen. Ik word alleen telkens van het kastje naar de muur gestuurd. Zinnen als: "probeer de telefoonlijn" of "stuur even een e-mail" heb ik nou al vaal genoeg gehoord. Ik ben eigenlijk meer benieuwd of er meer mensen zijn die hier problemen mee hebben. Op twitter heb ik er in ieder geval al een aantal voorbij zien komen. Het is nu slechts hopen dat het FNV hier een keer op wordt aangepakt.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: FNV klantenservice

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

JoeMaan schreef:Het is nu slechts hopen dat het FNV hier een keer op wordt aangepakt.
Dat zou het geval zijn als op het internet veel van dit soort klachten te vinden zouden zijn. Maar het aantal klachten over een FNV jongerenlidmaatschap is zo'n beetje nihil, zeker als het gaat om terechte klachten. In je boosheid blaas je de zaak tot onrealistische proporties op.
Maar probeer je nou eens nog een keer te richten op het bereiken van je doel. Stel, desnoods met hulp, een nette brief op en probeer nog één keer te bereiken wat je wilt.
Lukt dat niet dan zou ik die 25 euro voor een jaar lidmaatschap gewoon betalen, en wel op tijd anders komen er wellicht nog incassokosten overheen. Er is vast wel een ouder die het geld wil lenen of vraag de FNV om een betalingsregeling. Succes.

Gesloten