LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] contract wijzigen loopt vermoeizaam

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
D.kaplan
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2017 16:53

contract wijzigen loopt vermoeizaam

Ongelezen bericht door D.kaplan »

hallo allemaal,ik zit met een klein probleempje,. ik heb 2 jaar geleden een nieuw functie gekregen binnen het bedrijf gekregen waar ik werk,een ander functie dus. leidinggevende naar horeca functie. ik ben er tevreden mee en mijn werkgever ook. alleen vroeg ik om een contract wijziging van of ze mij een ander contract willen geven want dat was wel de bedoeling tussen mij en mijn werkgever,ook mondeling was het vastgesteld. maar ondertussen is mijn baas weggegaan en nu heb ik een ander leidinggevende en heb ook het hele verhaal verteld en hij zegt ook we zijn er mee bezig alleen het is niet makkelijk om je een ander contract aan te bieden,ik ga kijken wat ik kan doen kreeg ik te horen. maar dat was niet de afspraak. ik wacht al 2 jaar op mijn contract..ik wil ook niet terug naar mijn oude functie,want dat was ook destijds gesproken dat mij niet zorgen hoef te maken. alleen mondeling en niks op papier gezet. wat moet ik nou doen ? moet ik nog wachten of naar de rechtshulp?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: contract wijzigen loopt vermoeizaam

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Er lastig lezen zonder "punten" en hoofdletters. Je vertelt dat je een contract wilt laten wijzigen, maar wat wil je laten wijzigen hierin?

Nijogeth
Berichten: 9982
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: contract wijzigen loopt vermoeizaam

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zoals ik het lees, heeft hij 2 jaar geleden een andere functie gekregen in het bedrijf en werd er toen afgesproken dat zijn contract ook werd gewijzigd. Nu, 2 jaar later, is er een nieuwe leidinggevende, maar nog steeds geen nieuw contract behorende bij de functie. TS wil niet terug naar zijn oude functie, maar heeft nu alleen een mondeling akkoord met iemand die er niet meer werkt en moet afwachten of de nieuwe leidinggevende akkoord gaat met een contractwijziging.

D.kaplan
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2017 16:53

Re: contract wijzigen loopt vermoeizaam

Ongelezen bericht door D.kaplan »

Ik had te snel geschreven vandaar dat ik niet goed en correct kon schrijven
Mijn excuses hiervoor,en Nijogthe helemaal gelijk,zo is het inderdaad gegaan. Ik wil namelijk dat mijn functienaam ook moet worden aangepast,het is constant wachten en maar wachten.

Nijogeth
Berichten: 9982
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: contract wijzigen loopt vermoeizaam

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ook mondeling zou de afspraak moeten gelden. Ik zou dit gewoon even wat vaker aankaarten en eventueel om een gesprek vragen en daar zwart op wit wat afspraken laten opstellen, zodat je iets hebt om op terug te vallen. Meer denk ik niet dat je kan doen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: contract wijzigen loopt vermoeizaam

Ongelezen bericht door crazyme »

D.kaplan schreef:Ik had te snel geschreven vandaar dat ik niet goed en correct kon schrijven
Mijn excuses hiervoor,en Nijogthe helemaal gelijk,zo is het inderdaad gegaan. Ik wil namelijk dat mijn functienaam ook moet worden aangepast,het is constant wachten en maar wachten.
Schrijf aangetekend dat je die afspraak hebt gemaakt en dat ze dat bij de vorige leidinggevende kunnen verifiëren. Wanneer dat niet wordt weersproken sta je in elk geval sterker dan nu.

D.kaplan
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2017 16:53

Re: contract wijzigen loopt vermoeizaam

Ongelezen bericht door D.kaplan »

Ik heb wel per email laten weten over het aanpassen van mijn contract,en ook laten weten dat binnen het bedrijf van mijn oude functie een nieuwe functie aangeboden kreeg met wederzijds goedkeuring en ik had ook aangegeven van of ze mijn email konden bevestigen,ik kreeg het antwoord terug van dat ze het gaan bespreken met acountmanager. is deze email voldoende denk je.. ?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: contract wijzigen loopt vermoeizaam

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Klaarblijkelijk is het een puinhoop binnen deze organisatie, waarbij u, nú als leidinggevende, de bezem erdoor kunt gaan halen, zonder zich alleen op uw eigen situatie te fixeren. Andere collega-medewerkers zullen óók geen functiebeschrijving of carrièrreplan hebben gekregen en een organigram is waarschijnlijk een onduidelijk woord/begrip?

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: contract wijzigen loopt vermoeizaam

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Mondelinge afspraken zijn ook geldig. Is de functienaam op de loonstrook / visitekaartjes / memo's etc. aangepast? Meer dan genoeg bewijs dan.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

D.kaplan
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2017 16:53

Re: contract wijzigen loopt vermoeizaam

Ongelezen bericht door D.kaplan »

Er is helemaal niks aangepast alleen bij antwoord bericht staat wel mijn nieuwe functie naam er. ik vindt dit echt balen. ik denk dat ik de rechtshulp maar ga inschakelen. Ik bedank voor alle reacties.

Gesloten