LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakbonden bedonderen werknemers!

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Vakbonden bedonderen werknemers!

Ongelezen bericht door john18 »

Ik vind wel dat de vakbond goed moet nadenken en in moet zien van wat ze doen en doel daar niet dit topic mee maar algemeen. Zo heb ik een ervaring betreft cao die door de fnv is geregeld en eigenlijk niet werknemer beschermend is maar werkgever betreft letselschade. Maar ik ben het ook eens met jouw. Maar vergeet niet dat vakbonden ongeacht verantwoording hebben tegenover hun leden.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Vakbonden bedonderen werknemers!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik denk niet dat de vakbonden werknemers bedonderen. Hun probleem is dat ze compleet incompetent zijn voor de huidige maatschappij. Hun visie was tot de jaren 70 nog wel ok, maar is daarna niet meer veranderd. Sinds een paar jaar onderhandelt bij mij op het werk de OR (die vervolgens professionele onderhandelaars inhuurt) met de werkgever. De primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn nog nooit zo goed geweest. In het laatste jaar dat de vakbonden nog onderhandelden bij ons heb ik ze van dichtbij meegemaakt als OR lid en het was gewoon stuitend hoe dom die mensen waren. Onderhandelen over functieschalen die al jaren niet meer bij het bedrijf voorkwamen bijvoorbeeld (aanloopschalen, jeugdschalen, terwijl er alleen nog maar HBO-ers en academici werden aangenomen). De werkgever lachte zich rot.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Vakbonden bedonderen werknemers!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

VBW schreef:"Vakbonden sluiten ondeskundig een deal met werkgevers, werknemers leveren 10% van hun jaarsalaris in"

Zou een mooie kop worden in de krant, ik vrees voor de Vakbonden dat het voorpagina nieuws zal gaan worden.
De kop zal zijn "Vakbonden sluiten nieuwe CAO af die voor 99,0% van de werknemers beter is maar voor 0,01% slecht uitpakt".

Je neemt je eigen situatie als de situatie die iedereen heeft maar denk dat je redelijk uniek bent.

Je kunt niet verwachten dat de vakbond rekening gaat houden met een zeer klein percentage die door een verbetering van de arbeidsvoorwaarden in de "problemen" komt. Daarnaast gaat die uitkering niet over de loonverhoging maar over een schikking die is getroffen, je kunt het bedrag weigeren.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Vakbonden bedonderen werknemers!

Ongelezen bericht door john18 »

sylvesterb schreef:
VBW schreef:"Vakbonden sluiten ondeskundig een deal met werkgevers, werknemers leveren 10% van hun jaarsalaris in"

Zou een mooie kop worden in de krant, ik vrees voor de Vakbonden dat het voorpagina nieuws zal gaan worden.
De kop zal zijn "Vakbonden sluiten nieuwe CAO af die voor 99,0% van de werknemers beter is maar voor 0,01% slecht uitpakt".

Je neemt je eigen situatie als de situatie die iedereen heeft maar denk dat je redelijk uniek bent.

Je kunt niet verwachten dat de vakbond rekening gaat houden met een zeer klein percentage die door een verbetering van de arbeidsvoorwaarden in de "problemen" komt. Daarnaast gaat die uitkering niet over de loonverhoging maar over een schikking die is getroffen, je kunt het bedrag weigeren.
En de andere 0,99%? :wink:

VBW
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mei 2017 08:43

Re: Vakbonden bedonderen werknemers!

Ongelezen bericht door VBW »

Een 13de maand heeft kennelijk geen gevolgen voor de klasses van het UWV, dat hadden ze dan ook zo moeten regelen met een extraatje, maar dat was kennelijk weer eens te moeilijk voor de Vakbonden om hier over na te denken.

De Vakbonden willen dat we gratis voor werkgevers gaan werken.
Iets anders kan ik er niet van maken.
Lekker opkomen voor de belangen van werknemers is dat.

Vakbonden die zo ondeskundig bezig zijn, verdienen alles om dat flink te horen te krijgen.
Het is immers hun taak om voor de werknemers op te komen, welke ze verzuimd hebben vanwege ondeskundigheid, nalatig dus zijn geweest en dus niet voor de belangen van werknemers opgekomen zijn.

Ze veroorzaken dat mensen idd moeten stoppen met het beetje werk wat ze nog kunnen doen, ze sluiten mensen uit, zetten ze aan de kant.
Je kunt rustig stellen, dat de Vakbonden de verloederaars van onze maatschappij zijn, de verpauperaars!

Door dit geintje, werk ik voor 12,50 euro per week, met daarbij ook nog eens door een enorme papiermolen heen gehaald worden.
Het laagste loonland in de wereld doet het nog beter, met dank aan de Vakbonden!

Edsel
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2017 14:13

Re: Vakbonden bedonderen werknemers!

Ongelezen bericht door Edsel »

Ben zelf al heellang lid van een vakbond te weten het fnv.
Ik persoonlijk vindt dat vakbonden al jaren een groot probleem hebben zij onderhandelen met het poldermodel in gedachte???????
Dit moet stoppen en snel!!!!
Er is ooit gedacht dat dit nodig was om banen te behouden het enige wat er nu nog gebeurd is dat de regering gaat bepalen wat wij mogen verdienen.
Vreemd voor een minister president die zijn eingen salaris met meer ziet stijger dan ik per jaar verdien .

Wij betalen dat !!!!

Onderhandel voor je leden zonder voorbehoud door geloften aan wie dan ook ,
Sociaal is nederland toch al uitgekleed en armoede is reëël hier ik help mijn buren met kinderen aan eten.
Onderhandel je suf maar verloren hebben we toch al.

VBW
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mei 2017 08:43

Re: Vakbonden bedonderen werknemers!

Ongelezen bericht door VBW »

Binnen familie en kennissenkring het geheel voorgehouden wat ik meegemaakt heb.

7 mensen gaan hun lidmaatschap opzeggen bij de Vakbonden en op hun werk zal vervolgens het balletje gaan rollen en zullen er nog meer lidmaatschappen bij de Vakbonden opgezegd gaan worden.

Hiermee is mijn doel bereikt!

Weg met de Vakbonden die alleen maar onder één hoedje spelen met de Werkgevers en de Werknemers bedonderen!

jonis
Berichten: 2754
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Vakbonden bedonderen werknemers!

Ongelezen bericht door jonis »

VBW schreef:Binnen familie en kennissenkring het geheel voorgehouden wat ik meegemaakt heb.

7 mensen gaan hun lidmaatschap opzeggen bij de Vakbonden en op hun werk zal vervolgens het balletje gaan rollen en zullen er nog meer lidmaatschappen bij de Vakbonden opgezegd gaan worden.

Hiermee is mijn doel bereikt!

Weg met de Vakbonden die alleen maar onder één hoedje spelen met de Werkgevers en de Werknemers bedonderen!

Vreemd doel dan; mijn doel zou zijn om "mijn geld" terug te halen bij het UWV .
Is je gehele familie ook zo kortzichtig dan ?
Een 13de maand heeft kennelijk geen gevolgen voor de klasses van het UWV, dat hadden ze dan ook zo moeten regelen met een extraatje, maar dat was kennelijk weer eens te moeilijk voor de Vakbonden om hier over na te denken.
Het is niet aan de vakbond om dit zo te regelen/uit te voeren , maar het is wel aan het UWV om het verrekenen van loon en uitkering fatsoenlijk uit te voeren zoals je eigen jurist van het werk al aangeeft:
Het is wel zo, dat het UWV hier menselijk naar dient te kijken, een jurist op mijn werk heeft dit al te kennen gegeven.
Het kan namelijk niet de bedoeling van een eenmalig extraatje zijn, welke afgesproken is tussen de Vakbonden en Werkgevers, zo uitpakt.
Het UWV zal moeilijk gaan doen, maar de jurist van mijn werk, heeft al te kennen gegeven, zij mij gaan helpen tot aan de rechter, want deze zal mij in het gelijk gaan stellen.

Gesloten