LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aow en partnertoeslag

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Ajellema
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:20

aow en partnertoeslag

Ongelezen bericht door Ajellema »

Beste, ik heb een probleem. Mijn man wordt 70 en ik ben 50 jaar. Hij krijgt aow en partnertoeslag. Stel hij komt te overlijden. Dan vervalt de aow en partnertoeslag. Ik heb dan geen inkomen of werk. Ik krijg ook geen bijstand ivm eigen woning. Waar moet ik dan van leven.
Als ik nu ga werken mag dat zonder problemen tot 230 euro bruto alles daarboven wordt er 2/3 de afgehaald van wat ik verdien. Verdien ik meer dan 1300 bruto vervalt de partnertoeslag die we nooit meer terug krijgen. Dus dan hebben we ook ellende. Wat moet ik nu?

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: aow en partnertoeslag

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Je hebt geen recht op bijstand, omdat je een eigen huis hebt? Wat dacht je van verkopen en gaan huren of kleiner wonen?

stofzuigertje

Re: aow en partnertoeslag

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zelf slechts 28 maanden verschil maar met 240 maanden.... ja een beetje veel en ze gaan er vanuit dat je tot 67 weer werk kunt vinden.

Tijdelijk uitzendwerk doen na zijn eventueel overlijden is toegestaan.
Als je na enige tijd werkloos word zul je wel in de regelingen komen.
Maar een huis opeten, dat hangt van de waarde af.

Een Amsterdammer houd het langer vol dan iemand in een dorpje in Groningen.


Maar ook andersom gerekend, als hij 65 werd was U nog maar 45 en had nog 23 jaren tot 67 moeten werken dus ook voordeel!
Dit zijn de regels en als jongere echtgenote want er waren meiden van 18 die oude man trouwde want dan hadden ze vroeger ooit levenslang gratis inkomen.....

Door dit misbruik van pubers met bejaarde mannen is de regel aangepast en helaas in uw nadeel.
Als ze niets hadden gedaan was het onbetaalbaar geworden.
Wel is na royaal leven zodra jou huis op is gegeten er wel weer bijstand.
Dat betekend tot 67 zuinig aan doen of even snel over de balk gooien, die waarde....

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: aow en partnertoeslag

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ajellema schreef:Beste, ik heb een probleem. Mijn man wordt 70 en ik ben 50 jaar. Hij krijgt aow en partnertoeslag. Stel hij komt te overlijden. Dan vervalt de aow en partnertoeslag. Ik heb dan geen inkomen of werk. Ik krijg ook geen bijstand ivm eigen woning. Waar moet ik dan van leven.
Als ik nu ga werken mag dat zonder problemen tot 230 euro bruto alles daarboven wordt er 2/3 de afgehaald van wat ik verdien. Verdien ik meer dan 1300 bruto vervalt de partnertoeslag die we nooit meer terug krijgen. Dus dan hebben we ook ellende. Wat moet ik nu?
Wees blij dat je die extra uitkering krijgt. Die is voor de rest van ons namelijk gewoon afgeschaft. :|

Wat je in feite zegt is dat je het vertikt om te gaan werken omdat je dan die extra uitkering niet meer krijgt? Je moet niet zeuren en gewoon gaan werken, of accepteren dat als je man komt je overlijden je je huis zal moeten verkopen.

Ik zie niet in waarom jij spreekt van ellende, als je in het allerergste geval gewoon je huis kunt verkopen en bijstand kunt krijgen. Waarom zou jij het beter moeten hebben dan de rest?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: aow en partnertoeslag

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je bruto meer dan 1300 per maand verdient, dan is dat ongeveer twee keer zo veel als de partnertoeslag. Je gaat er dan dus behoorlijk op vooruit. Ondanks het risico dat je ooit je baan kwijtraakt lijkt me dat toch niet verkeerd.

Maar eigenlijk begrijp ik niet dat je je dit nu pas beseft. Als je dit tien jaar geleden had bedacht, dan was het veel makkelijker om maatregelen te nemen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: aow en partnertoeslag

Ongelezen bericht door kokka »

als je partner onverhoopt mocht komen te overlijden, heb je dan geen recht op weduwenpensioen?

stofzuigertje

Re: aow en partnertoeslag

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

John, negeren, verkopen is niet noodzakelijk en kan altijd nog.

En Kokka, werkgevers pensioen is inderdaad voor weduwe, maar AOW niet en daar ging de vraag over.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: aow en partnertoeslag

Ongelezen bericht door kokka »

stofzuigertje schreef:John, negeren, verkopen is niet noodzakelijk en kan altijd nog.

En Kokka, werkgevers pensioen is inderdaad voor weduwe, maar AOW niet en daar ging de vraag over.
mevrouw is bang dat ze zonder inkomen zit.. vandaar de link naar het pensioen.

Lisjan
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 okt 2012 13:13

Re: aow en partnertoeslag

Ongelezen bericht door Lisjan »

Ik had dezelfde zorgen ivm wegvallen van AOW met partnerpensioen als mijn man zou overlijden. Wij hebben dit opgelost met een overlijdensrisicoverzekering die loopt tot het moment dat ik zelf AOW krijg.

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: aow en partnertoeslag

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Het rechtse beleid van de regeringen van de afgelopen jaren heeft voor dit drama gezorgd.
Als je boven de 50 bent,dan vind je vrijwel geen werk meer.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: aow en partnertoeslag

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Je zult een beetje moeten zoeken maar er is echt wel werk te vinden voor 50+ mensen meer dan genoeg

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: aow en partnertoeslag

Ongelezen bericht door sylvesterb »

John van Drongelen schreef:Het rechtse beleid van de regeringen van de afgelopen jaren heeft voor dit drama gezorgd.
Als je boven de 50 bent,dan vind je vrijwel geen werk meer.
Rechts beleid? Dat werkgevers geen 50+ aannemen heeft te maken met de ontslagbescherming en 2 jaar doorbetaling bij ziekte. Beide is geen rechts beleid maar links beleid. Als werkgever loopt je gewoon teveel risico als je iemand aanneemt van 50+ immers iemand van 50 wordt sneller ziek dan iemand van 25.

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: aow en partnertoeslag

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Hallo Sylvester,

Je klinkt als een VVDer.

Iemand van 25 kan ook ziek worden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: aow en partnertoeslag

Ongelezen bericht door kweenie »

John van Drongelen schreef:Het rechtse beleid van de regeringen van de afgelopen jaren heeft voor dit drama gezorgd.
Als je boven de 50 bent,dan vind je vrijwel geen werk meer.
Even los van dat dit totaal off topic is. TS was bij het ingaan van de toeslag jonger dan 50 jaar. Ook geeft TS niet aan of zij zou kunnen werken of daarnaar op zoek is geweest. Een opmerking over de kans op werk voor iemand ouder dan 50 jaar heeft daarom weinig met dit onderwerp te maken.

Daarnaast heeft het besluit tot afschaffing ook weinig te maken met het (rechtse) beleid van de laatste jaren. Het besluit is immers al meer dan twintig jaar geleden (door het eerste paarse kabinet) genomen. Toen TS 28 jaar was en aan het begin van haar carrière stond.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: aow en partnertoeslag

Ongelezen bericht door Julie4444 »

John van Drongelen schreef:Hallo Sylvester,

Je klinkt als een VVDer.

Iemand van 25 kan ook ziek worden.
Och houd toch op met je ultra anti-"rechts" op de man gespeel en bijf on-topic. Dat de moderatie jouw off-topic ongefundeerde politieke gebash laat staan mag op z'n minst storend genoemd worden.

TS gaf zelf aan niet te wíllen werken en krijgt al jarenlang deze uitkering. Dat is haar keus, maar dan moet ze ook de consequenties accepteren.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: aow en partnertoeslag

Ongelezen bericht door Hatertje »

Julie4444 schreef:
John van Drongelen schreef:Hallo Sylvester,

Je klinkt als een VVDer.

Iemand van 25 kan ook ziek worden.
Och houd toch op met je ultra anti-"rechts" op de man gespeel en bijf on-topic. Dat de moderatie jouw off-topic ongefundeerde politieke gebash laat staan mag op z'n minst storend genoemd worden.

TS gaf zelf aan niet te wíllen werken en krijgt al jarenlang deze uitkering. Dat is haar keus, maar dan moet ze ook de consequenties accepteren.
Amen.

Afbeelding

Gesloten