LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Min/Max contract.

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
WIYF
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jul 2017 17:57

Min/Max contract.

Ongelezen bericht door WIYF »

Beste forumleden,

Ik ben sindskort aan het werk en heb nog een aantal dagen om arbeidsvoorwaarden te annuleren.
Één van de arbeidsvoorwaarden waar ik op stuit is het feit dat ik een min/max contract aan ga van 60-100 uur per 4 weken.
Zover ik kan peilen zal ik constant voor minimaal 88 uur worden opgeroepen door de drukte die er heerst.
Máár, ik sta op het punt om er een 5e werkdag aan te plakken waarbij mijn uren minimaal 110 uur per 4 weken zullen zijn.
Ook ga ik ervan uit dat ik in de nabije toekomst een aantal overwerk uurtjes kan pakken per week van minimaal 12 tot maximaal 24 uur per 4 weken.
Mits ik voortdurend wordt opgevraagd, waar ik dus door de drukte vanuit ga, zullen mijn minimaaal daadwerkelijk gewerkte uren veel hoger zijn dan het maximale aantal uren in mijn contract.

Rest mij de vraag waar ik het meeste voordeel uithaal uiteindelijk en hoe ik dit punt het beste aankaart.

Ik neem aan dat een uitzendbureau zich heeft te houden aan het contract en mij eigenlijk dus niet zal oproepen om zich te houden aan het maximum?
Moet ik dit aankaarten en vragen om het maximale aantal uren op te krikken?

Ik zie graag een reactie tegemoet,
m.v.g.
WiYf!

stofzuigertje

Re: Min/Max contract.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een bedrijf in post pakketten heeft ook iets dergelijks.

Dat kan zowel enkele lange dagen zijn of vele korte dagen van enkele uren en over 6 dagen in de week.
Ook de tijden staan meestal niet vast dus wil je dit wel?

Het lijkt mij een oproep contract waar je verplicht moet komen en als er minder als 60 uren werk is krijg je rest cadeau....
Maar dat zal zelden voorkomen.
Hoeveel dagen moet je komen en is minimaal aantal uren per dag?
Als je 6 dagen 3 uren werkte dus 18 per week of 72 per maand......
Daar willen weinig mensen beschikbaar voor zijn!

WIYF
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jul 2017 17:57

Re: Min/Max contract.

Ongelezen bericht door WIYF »

stofzuigertje schreef:Een bedrijf in post pakketten heeft ook iets dergelijks.

Dat kan zowel enkele lange dagen zijn of vele korte dagen van enkele uren en over 6 dagen in de week.
Ook de tijden staan meestal niet vast dus wil je dit wel?

Het lijkt mij een oproep contract waar je verplicht moet komen en als er minder als 60 uren werk is krijg je rest cadeau....
Maar dat zal zelden voorkomen.
Hoeveel dagen moet je komen en is minimaal aantal uren per dag?
Als je 6 dagen 3 uren werkte dus 18 per week of 72 per maand......
Daar willen weinig mensen beschikbaar voor zijn!
Het betreft op het moment vaste uren in de nacht verdeeld over 4 dagen per week. 22uur per week, 88 per 4 weken.
Hier wil ik dus een 5e nacht aan vast plakken en houdt rekening met incidentele overuren, waardoor vooral het maximale aantal uren beschreven in het contract zullen worden overschreden.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Min/Max contract.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

In dat geval zou je dus 100 uur betaald krijgen en het hogere aantal zal dan als overuren erop komen staan. Deze kunt u uit laten betalen (vinden bedrijven vaak niet leuk) of u kunt er extra vakantiedagen van opnemen.

Ik zou zelf eens naar de werkgever stappen en vragen of het min-max niet naar 60-120 uur mag of eventueel nog hoger.

stofzuigertje

Re: Min/Max contract.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Op dit moment... is dat deze weken ,maanden of jaren?????

en gezien de 5.5 uren?
Ik weet dat per dag er bij de Post sterke verschillen zijn.
Ik krijg elke dinsdag de TV Gids.

En of je 5 nachten mag en kunt werken is maar de vraag.
En zijn er vaste nachten of slechts 4 van de 6 nachten die dit soort bedrijven vaak werken en ben je nu verplicht oproepbaar indien er werk is?
Of moet je deze week 6 lange nachten van 8 uren maken = 48 en volgende week maar 2 nachten van 3 uren = 6 uren...
48+6=54 of gemiddeld maar 27.....
Ja er word vaak met dit soort contracten erg veel gerommeld.....

Ik las in de krant dat de slavernij was afgeschaft en dat jubileum....?????

WIYF
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jul 2017 17:57

Re: Min/Max contract.

Ongelezen bericht door WIYF »

stofzuigertje schreef:Op dit moment... is dat deze weken ,maanden of jaren?????

en gezien de 5.5 uren?
Ik weet dat per dag er bij de Post sterke verschillen zijn.
Ik krijg elke dinsdag de TV Gids.

En of je 5 nachten mag en kunt werken is maar de vraag.
En zijn er vaste nachten of slechts 4 van de 6 nachten die dit soort bedrijven vaak werken en ben je nu verplicht oproepbaar indien er werk is?
Of moet je deze week 6 lange nachten van 8 uren maken = 48 en volgende week maar 2 nachten van 3 uren = 6 uren...
48+6=54 of gemiddeld maar 27.....
Ja er word vaak met dit soort contracten erg veel gerommeld.....

Ik las in de krant dat de slavernij was afgeschaft en dat jubileum....?????
Het betreft geen functie bij een postorderbedrijf danwel een uitzendbureau die zodanig uitbuiten via "outsourcen" dat ze inderdaad slaven maken van veelal laaggeschoolden, buitenlanders danwel "uitkeringtrekkers". (zie mijn andere post hier op het forum).

In dit specifieke geval betreft het vaste nachten, met vaste begin en eindtijd, voor een paar maandjes. Eventueel langer mits zowel ik, als de inlener en het uitzendbureau tevreden zijn.
Uiteindelijk is het toch uitzendwerk en ben ik inderdaad verplicht oproepbaar. Maar uiteindelijk heb ik een sterke persoonlijkheid en doe ik niets wat ik niet wil. Het enigste wat ze kunnen doen is zeggen dat ik niet welkom meer ben, maar daar ga ik niet dood van.

Ik begreep wel dat het bij wet niet eens is toegestaan om zoveel nachtdiensten te draaien, dus vraag mij af hoe een uitzendbureau hiermee omgaat.
Dus daar duik ik nog wel even in. Neemt niet weg dat ik graag, vrijwillig zoveel nachtdiensten draai.

De reden waarom ik deze topic begon was om te kijken hoe ik hier zoveel mogelijk uithaal danwel zo min mogelijk mijn eigen portomonee besteel. En hoe te handelen in deze situatie.

Heb jij toevallig constructieve feedback in de situatie?

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Min/Max contract.

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Stofzuiger heeft nooit constructieve feedback, zie zijn opmerking over zijn tv-gids. Ik pretendeer niet alles te weten maar als je even zoekt, vind je bijvoorbeeld deze: https://kvdl.nl/nieuws/de-tips-en-trics ... reenkomst/. Veel hangt ook af van wat je zélf wilt en kan, zoals je al zegt. Ik vind het lovenswaardig dat je zoveel nachtdiensten wilt draaien maar kijk wel uit dat je niet teveel gaat doen. Voortdurend nachtdienst is niet zo goed voor lijf en leden :wink: . Als je met je opdrachtgever tot overeenstemming bent gekomen, laat je het dan hier nog even weten? Kan ook leerzaam zijn voor anderen.

Gesloten