LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CIZ wijziging indicatie van WMO naar WLZ

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
WvBaten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2015 11:13

CIZ wijziging indicatie van WMO naar WLZ

Ongelezen bericht door WvBaten »

Goedemorgen

Mijn dochter van 31 jaar is verstandelijk beperkt, autistisch en (jammer genoeg) is haar iq gewoon voor een 31 jarige. je kunt dus gewoon communiceren met haar en er komen redelijk gewone volwassen antwoorden. Zij woont sinds oktober 1999 in Amersfoort (met 13 jaar is ze met spoed opgenomen) en heeft van oktober 1999 tot maart 2008 bij GGZ zorg gezeten. Hier ging het goed. Omdat ze boven de 18 was moest ze verkassen. Ze kwam in maart 2008 bij kwintes nog geen probleem, daar ze in 2015 bedachten dat er geen zorg meer geleverd hoefde te worden alleen begeleiding. Hier gaat het fout. Ze heeft namelijk 24 uur zorg nodig. Nu wonen wij (haar ouders en ik als curator) in Almere. Wij zoeken nu een plek voor haar in Almere en hebben die gevonden. Nu is het de bedoeling dat CIZ de zorg omzet in van WMO naar WLZ. Hier gaat het fout. sinds 1 januari 2017 is er een wetswijziging gekomen dat kinderen zoals mijn dochter wel testen heeft gedaan bij GGZ echter staat nergens dat ze verstandelijk beperkt is zwart op wit. Nu lopen wij tegen diverse muren aan, mijn vraag is kunt u mij helpen of aan te geven waar ik naar toe kan dat mijn dochter echt WLZ nodig heb en dat wij nu met regelmaat naar Amersfoort moeten omdat de zorg nu ontoereikend is.

Al vast bedankt voor het lezen van deze vraag.

robstilb
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 nov 2017 14:05

Re: CIZ wijziging indicatie van WMO naar WLZ

Ongelezen bericht door robstilb »

Juiste Loket ondersteunt mensen die zich van ‘het kastje naar de muur’ gestuurd voelen, niet weten waar zij voor zorg of ondersteuning naar toe moeten en hier vragen over hebben. https://www.informatielangdurigezorg.nl/juiste-loket of type in google "juiste loket". Succes.

Gesloten