LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziektewet controle uwv door verzekeringsarts

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
MarcotenHoeve
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2018 21:27
Contacteer:

Ziektewet controle uwv door verzekeringsarts

Ongelezen bericht door MarcotenHoeve »

Hoi, ik zag net de uitzending van de bedrijfsarts arts.
Wij zijn net bij een verzekeringsarts van het uwv geweest. Maar kan en mag zo'n arts arbeidsgeschiktheid bepalen?
Gr

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Ziektewet controle uwv door verzekeringsarts

Ongelezen bericht door Holy53 »


Mobie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2018 00:04

Re: Ziektewet controle uwv door verzekeringsarts

Ongelezen bericht door Mobie »

Vervallen
Laatst gewijzigd door Mobie op 01 mar 2018 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Patriciaverweel
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2018 06:47

Re: Ziektewet controle uwv door verzekeringsarts

Ongelezen bericht door Patriciaverweel »

In 2011 zat ik met een burn out thuis middels WW uwv , ze zeiden daar: als u uw vaatwasser kunt legen kunt u ook weer aan t werk gaan

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Ziektewet controle uwv door verzekeringsarts

Ongelezen bericht door Brahms »

MarcotenHoeve schreef:Hoi, ik zag net de uitzending van de bedrijfsarts arts.
Wij zijn net bij een verzekeringsarts van het uwv geweest. Maar kan en mag zo'n arts arbeidsgeschiktheid bepalen?
Gr
Het is zo'n beetje zijn hoofdtaak. Bepalen of je kan werken en hoeveel.
Met medische problemen ga je naar de huisarts.

uwv_webcare
Berichten: 97
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:59
Contacteer:

Re: Ziektewet controle uwv door verzekeringsarts

Ongelezen bericht door uwv_webcare »

Hallo MarcotenHoeve,

Je wilt graag weten of een verzekeringsarts van UWV je arbeidsongeschiktheid kan bepalen.

Bij UWV is het bepalen van je arbeidsongeschiktheid, waar nodig, een gezamenlijk proces tussen de verzekeringsarts en arbeidsdeskundige.

De verzekeringsarts doet de (medische) beoordeling van je gezondheid, zie hier: https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/z ... rdeling-in. Kun je volgens de verzekeringsarts nog werken? Dan krijg je ook een gesprek met de arbeidsdeskundige.
De arbeidsdeskundige doet vervolgens de beoordeling wat je nog kunt doen en verdienen: https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/z ... -verdienen.
Naar aanleiding van beide gesprekken wordt je arbeids(on)geschiktheid bepaald.

Kun je hier verder mee?

Met vriendelijke groet,
Caren
UWV Webcareteam

Mobie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2018 00:04

Re: Ziektewet controle uwv door verzekeringsarts

Ongelezen bericht door Mobie »

Wat als je niks hoort?

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziektewet controle uwv door verzekeringsarts

Ongelezen bericht door witte angora »

Vroeg of laat krijg je gegarandeerd een oproep om je te laten zien. Wat de reden is dat het op zich laat wachten weet ik niet, ga ik ook niet over speculeren. In de tussentijd kun je je richten op het genezingsproces.

Indien mogelijk, probeer iedere dag wat meer dingetjes op te pakken, en hou bij wat je doet. Het hoeft geen roman of een ellenlange lijst te zijn, gewoon een paar zinnetjes per dag hoe het ging. Wat ging beter, en wat had je graag willen doen, maar is niet gelukt. Dat geeft, als je bij de verzekeringsarts moet komen, een stukje inzicht in hoe het gaat, je kunt dingen heel concreet benoemen. Tevens laat je zien dat je serieus bezig bent met je herstel.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 mar 2018 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator: verwijderde quote

stofzuigertje

Re: Ziektewet controle uwv door verzekeringsarts

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je het niet eens bent met de Medisch en Arbeid deskundige van UWV kunt je in beroep gaan tegen hun uitspraak.
Die eerst afwachten en als je het niet mee eens bent pas een deskundige zoeken die jou kan helpen met bewijs dat hun conclusie niet goed is.

Wel moet je aantonen en kosten maken maar nu nog iets te vroeg.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Ziektewet controle uwv door verzekeringsarts

Ongelezen bericht door lordi »

Als u straks niet eens bent met de beslissing van het UWV kunt u Bezwaar indienen en daarna Beroep aantekenen.
Bij Bezwaar beoordeelt het UWV zich zelf dus dat is zoiets als "Wij van WC-eend adviseren...WC-eend".
Mocht het UWV uw bezwaar afwijzen dan kunt u in beroep bij de rechtbank en daarna is eventueel nog Hoger Beroep mogelijk bij de Centrale Raad van Beroep.

Alle stappen staan hier beschreven:
https://www.uwv.nl/particulieren/klante ... -en-beroep

Ik adviseer u om nooit alleen naar een gesprek bij het UWV te gaan en zelf thuis nog een gespreksverslag te maken als u bij het UWV bent geweest. Mijn ervaring is namelijk dat het UWV in zijn rapportage dingen afzwakt. Voorbeeld: u moet elke dag 's middags een paar slapen door energieverlies en het UWV maakt er dan van dat u "'s middags even rust".

Als u een rechtsbijstandverzekering met de juiste dekking zou ik die gelijk inschakelen op het moment dat u een beslissing van het UWV krijgt waar u het niet mee eens bent. Zij kunnen u dan bijstaan tijdens de bezwaar- en eventueel beroepsprocedure.

sandra van maas
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2018 16:34

Re: Ziektewet controle uwv door verzekeringsarts

Ongelezen bericht door sandra van maas »

hallo, in deze uitzending werd er gevraagd om je te melden bij de inspectie. Weet iemand bij welke inspectie?

Mobie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2018 00:04

Re: Ziektewet controle uwv door verzekeringsarts

Ongelezen bericht door Mobie »

MarcotenHoeve schreef:Hoi, ik zag net de uitzending van de bedrijfsarts arts.
Wij zijn net bij een verzekeringsarts van het uwv geweest. Maar kan en mag zo'n arts arbeidsgeschiktheid bepalen?
Gr
Tuurlijk! Dat is zijn werk!!!

adnaloy
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2018 09:44

Re: Ziektewet controle uwv door verzekeringsarts

Ongelezen bericht door adnaloy »

sandra van maas schreef:hallo, in deze uitzending werd er gevraagd om je te melden bij de inspectie. Weet iemand bij welke inspectie?
Ook ik zou graag weten bij welke inspectie je dit soort klachten kan melden, omdat ik met hetzelfde probleem zit als wat er in de uitzending gemeld werd.

adnaloy
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2018 09:44

Re: Ziektewet controle uwv door verzekeringsarts

Ongelezen bericht door adnaloy »

Bij welke inspectie kun je de gang van zaken die je werkgever en de bedrijfsarts doen zoals in het filmpje op tv werd uitgezonden melden?

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Ziektewet controle uwv door verzekeringsarts

Ongelezen bericht door Radar »

Dank voor uw reactie op onze uitzending.

Helaas kunnen we niet adviseren in individuele gevallen. In het algemeen geldt:

Hebt u zelf te maken met ziekte en bent u het niet eens met het oordeel van de bedrijfs- of arbo-arts? Dan kunt u een second opinion aanvragen bij een andere bedrijfsarts. Ook is er de mogelijkheid om een deskundigenoordeel aan te vragen bij het UWV.

Lees meer in het bericht over de bedrijfarts: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... rijfsarts/

Met vriendelijke groet,
Radar Moderator

Gesloten