LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slotenmaker op Eerste Pinksterdag: 708 euro!

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Seat1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2018 22:16

Slotenmaker op Eerste Pinksterdag: 708 euro!

Ongelezen bericht door Seat1977 »

Sleutels aan de binnenkant van me deur laten zitten en door de haast de deur al dicht getrokken. Wat nu? Slotenmaker gebeld, spoedlijn want het was zondag 1ste pinksterdag. Slot doorgeboord en binnen 20 min. Zat er een nieuwe cilinder in met drie nieuwe sleutels erbij. Kosten 708 euro!!!! :oops:
WTF...is dit normaal?

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Slotenmaker op Eerste Pinksterdag: 708 euro!

Ongelezen bericht door arvandongen »

Seat1977 schreef:Sleutels aan de binnenkant van me deur laten zitten en door de haast de deur al dicht getrokken. Wat nu? Slotenmaker gebeld, spoedlijn want het was zondag 1ste pinksterdag. Slot doorgeboord en binnen 20 min. Zat er een nieuwe cilinder in met drie nieuwe sleutels erbij. Kosten 708 euro!!!! :oops:
WTF...is dit normaal?
Ja, binnen de beroepsgroep "slotenmakers" is het blijkbaar normaal om hun klanten op deze manier een slot uit te draaien.
Lees de vele vergelijkbare topic starters op dit forum.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slotenmaker op Eerste Pinksterdag: 708 euro!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Seat1977 schreef:Sleutels aan de binnenkant van me deur laten zitten en door de haast de deur al dicht getrokken. Wat nu? Slotenmaker gebeld, spoedlijn want het was zondag 1ste pinksterdag. Slot doorgeboord en binnen 20 min. Zat er een nieuwe cilinder in met drie nieuwe sleutels erbij. Kosten 708 euro!!!! :oops:
WTF...is dit normaal?
Ja hoor, dit is een heel normaal bedrag. Op een vrije dag de eerste commerciële hit op google gaan bellen geeft altijd een enorm hoge rekening. Beter is om een plaatselijke slotenmaker te bellen of eerst tot 10 te tellen voordat je een willekeurige gaat bellen.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slotenmaker op Eerste Pinksterdag: 708 euro!

Ongelezen bericht door witte angora »

Iedere andere slotenmaker had het waarschijnlijk kunnen doen zonder het slot open te boren. Alleen levert dat dus geen 708 euro op.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Slotenmaker op Eerste Pinksterdag: 708 euro!

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als u via internet een slotenmaker zoekt, zou u alle eerste slotenmakers waarvoor adv. staat, over moeten slaan. En dan alsnog eerst vragen wat de kosten zijn.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Slotenmaker op Eerste Pinksterdag: 708 euro!

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

U bent denk ik numero dix neuf ..
De buren, die Gele van de Vara, geeft ook meerdere hits.
Misschien eerst wat beter Goegelen voordat u de eerste de beste slotenmaker belt :mrgreen:

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Slotenmaker op Eerste Pinksterdag: 708 euro!

Ongelezen bericht door mahadma »

Vooraf vragen wat het kost zou ook een optie zijn .

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Slotenmaker op Eerste Pinksterdag: 708 euro!

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

In veel gevallen is het goedkoper een klein raampje bij jezelf in te tikken dan de slotenmaker te bellen.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Slotenmaker op Eerste Pinksterdag: 708 euro!

Ongelezen bericht door angel1978 »

ManchesterU15 schreef:In veel gevallen is het goedkoper een klein raampje bij jezelf in te tikken dan de slotenmaker te bellen.
Dat ligt eraan wanneer je belt en wanneer je iemand nodig hebt.
Op 1e Pinksterdag had ik er waarschijnlijk voor gekozen om een raampje in te tikken en na Pinksteren een lokale schilder laten komen om het raampje te laten vervangen. Op een normale werkdag kun je prima een slotenmaker (lokaal) laten komen, wel even vooraf opvragen wat het gaat kosten.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Slotenmaker op Eerste Pinksterdag: 708 euro!

Ongelezen bericht door kokka »

Seat1977 schreef:WTF...is dit normaal?
Nee dat is niet normaal, Helaas is het ook niet illegaal.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Slotenmaker op Eerste Pinksterdag: 708 euro!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Seat1977 schreef:Sleutels aan de binnenkant van me deur laten zitten en door de haast de deur al dicht getrokken. Wat nu? Slotenmaker gebeld, spoedlijn want het was zondag 1ste pinksterdag. Slot doorgeboord en binnen 20 min. Zat er een nieuwe cilinder in met drie nieuwe sleutels erbij. Kosten 708 euro!!!! :oops:
WTF...is dit normaal?

Helaas in het slotenmakers wereldje zitten diverse boefjes welke inderdaad hoog in de zoekfuncties terecht komen en veelal als eerste worden gebeld zonder aanvraag van prijs.

Leergeld en wellicht idee om bij 2 buren /vrienden/ familie in de buurt een reserve sleutel achterlaten ? Zullen de plantjes in de vakanties ook blij mee zijn :mrgreen:

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Slotenmaker op Eerste Pinksterdag: 708 euro!

Ongelezen bericht door vroem »

ik denk dat ik maar slotenmaker wordt ...minder gezeik aan het hoofd...die lui mogen bijna alles...

stofzuigertje

Re: Slotenmaker op Eerste Pinksterdag: 708 euro!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik een bedrijf zou beginnen..... word ik hier populair en helaas.... een hoge notering kost veel geld dus zoveel houd ik er dan niet aan over, en vooral totaal geen vrienden meer!

Maar een raam in tikken?
Normaal wel maar als je in appartement woon en het enige bereikbare raam de deur spion is?
Dan zoek je een bouwmarkt die op 1e pinksterdag wel open is en ga je even zelf boren met de nieuw gekochte boormachine en doe je het daar ook gekochte slot er gelijk zelf in.... kosten????? Sorry, ze waren open en kreeg 25% korting!

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Slotenmaker op Eerste Pinksterdag: 708 euro!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

vroem schreef:ik denk dat ik maar slotenmaker wordt ...minder gezeik aan het hoofd...die lui mogen bijna alles...

Wel, je bent bekend met boren :mrgreen: Enige raakvlakken zijn er.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Slotenmaker op Eerste Pinksterdag: 708 euro!

Ongelezen bericht door vroem »

Teunbosseman schreef:
vroem schreef:ik denk dat ik maar slotenmaker wordt ...minder gezeik aan het hoofd...die lui mogen bijna alles...

Wel, je bent bekend met boren :mrgreen: Enige raakvlakken zijn er.
:mrgreen: ik hoef alleen nooit meer te verdoven...!

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Slotenmaker op Eerste Pinksterdag: 708 euro!

Ongelezen bericht door Miepje1 »

En het is makkelijker bereikbaar ;-)

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slotenmaker op Eerste Pinksterdag: 708 euro!

Ongelezen bericht door witte angora »

vroem schreef:ik denk dat ik maar slotenmaker wordt ...minder gezeik aan het hoofd...die lui mogen bijna alles...
En het verdient aanzienlijk beter dan wat je nu doet, blijkbaar. :wink:

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Slotenmaker op Eerste Pinksterdag: 708 euro!

Ongelezen bericht door honda98 »

bij on ze flat is het niet nodig om een sloten maker te laten komen als men de sleutel aan de binnen kant hebt laten zitten en de deur achter je hebt terug getrokken. maar je hebt wel wat nodig om hem onbeschadigt te oppenen.
ik vind die sloten maker die 708 euro vroeg maar een grote oplichter.
dit zouw een onderwerp zijn voor het programma opgelicht

Speedy123
Berichten: 1051
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Slotenmaker op Eerste Pinksterdag: 708 euro!

Ongelezen bericht door Speedy123 »

witte angora schreef:Iedere andere slotenmaker had het waarschijnlijk kunnen doen zonder het slot open te boren. Alleen levert dat dus geen 708 euro op.
Nee hoor, dat ligt aan het type slot wat je hebt. Mijn voordeur heeft een drie punts slot met klop en trekbeveiliging. Dan kan je deze alleen openen door de cyclinder eruit te boren met een diamant boortje. Heb je geen trekbeveiliging, dan trekt de slotenmaker de hele cyclinder er in no-time uit. Heb je geen klop beveiliging, dan steekt de slotenmaker er een loper in, tikje met de hamer en draait hem zo open. Maar ja, dat kan een ervaren inbreker ook. Dus kies je voor een veilig slot, dan ben je het haasje als je je deur dichttrekt en je sleutel vergeten bent (daarom ligt er bij een familielid van mij een reserve sleutel).

Speedy123
Berichten: 1051
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Slotenmaker op Eerste Pinksterdag: 708 euro!

Ongelezen bericht door Speedy123 »

vroem schreef:ik denk dat ik maar slotenmaker wordt ...minder gezeik aan het hoofd...die lui mogen bijna alles...
Elke dienstverlener mag alles als de klant een werkopdracht geeft zonder prijsafspraken te maken. Wat denkt je dat menig garage houder doet als een klant de auto brengt en zegt, doe maar wat er moet gebeuren? Ik kan je nu al verklapen dat de rekening veel meer van 708 euro zal bedragen. Maar wie geeft een dienstverlener nu een carte-blanche opdracht?

Overigens moet je in dit geval de feestdag meewegen (zo worden in de ICT worden uren op feestdagen vaak keer drie gerekend, eigen ervaring). Ook de voorrijkosten (wellicht moest de slotenmaker een of meerdere urren heen en weer rijden en rekent hij zijn feestdagen uurtarief gewoon door tijdens de reistijd). En er is een nieuwe cyclinder geleverd en geplaatst van dezelfde uitstekende kwaliteit als de oude (met trek en klop beveiliging want anders hoefde er niet geboord te worden).

Overigens had de lokale, betrouwbare sleutelboer op een doordeweeks dag voor deze klus ook zo twee tot drie honderd euro gerekend, afhankelijk van de maatvoering. Dat zijn wel gangbare prijzen.

Gesloten