LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werk als fastservice

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Kittygirl
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 jun 2018 19:58

Werk als fastservice

Ongelezen bericht door Kittygirl »

Wie werkt of weet een kennis die in een fastservice werkt en wat je of degene allemaal doet. Wil het zelf graag dat soort werk doen ben nieuwsgierig naar andere verhalen.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Werk als fastservice

Ongelezen bericht door kuklos »

Waarom open je nu weer een nieuw topic terwijl je in je oude topic toch prima deze vraag kan stellen?

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Werk als fastservice

Ongelezen bericht door riddert »

Volgens mij werkt mede forummer Ridder777 in een dergelijke zaak. Zoek hem maar eens op en stuur hem een berichtje.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Werk als fastservice

Ongelezen bericht door kweenie »

Misschien dat je gewoon zo'n bedrijf kunt binnenstappen en kunt vragen of je even met een medewerker kunt praten? Als je dat op een rustig moment doet, dan is daar vast wel een mogelijkheid voor. Volgens mij vinden veel mensen het wel leuk om even te vertellen wat ze zoal doen. Het kan misschien zelfs een eerste stap zijn naar een nieuwe baan, want als dat bedrijf dan binnenkort toevallig iemand nodig heeft, dan zullen ze jou misschien nog herinneren als iemand die oprecht geïnteresseerd is in het bedrijf en in het vak. Dan heb je toch een streepje voor op willekeurige onbekenden.

Ridder777

Re: Werk als fastservice

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik heb je een prive mail gestuurd
vraag maar raak voor een knaak..

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Werk als fastservice

Ongelezen bericht door Erthanax »

Goed advies van Kweenie: gewoon ergens bij een leerbedrijf binnenstappen en vragen hoe dat gaat, zo'n BBL-traject.
Ik ken iemand die dat deed (in het voorjaar) en die vrijwel direct kon beginnen, terwijl ze nog niet eens was ingeschreven voor de opleiding bij het ROC, die in september startte.
Veel succes!

Kittygirl
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 jun 2018 19:58

Re: Werk als fastservice

Ongelezen bericht door Kittygirl »

Ik heb via Albeda gezien dat je werkt ook als food medewerker maar wat is dat en wat doe je dan?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Werk als fastservice

Ongelezen bericht door kweenie »

Vraag het aan Albeda zelf.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Werk als fastservice

Ongelezen bericht door Erthanax »

Maar bij het Albeda is men misschien al met vakantie.
Als ik even snel zoek op "food medewerker" vind ik niet echt iets duidelijks waar je wat aan hebt, dus ik kan me je vraag wel voorstellen.

Ik denk dat een "food medewerker" in de keuken staat en daar meewerkt aan het klaarmaken van de bestellingen.
Bij de bekende hamburgerketens, begin je (dacht ik) altijd achter het grillapparaat.
Maar Fast Service is veel meer dan dat. Ook een cafetaria of een broodjeszaak hoort daarbij, en er zijn veel meer tentjes voor een snelle hap.
Kijk eens rond in je omgeving: bij heel veel zaken zoeken ze personeel. Loop binnen en vraag om informatie, dan hoor je precies wat je daar kunt doen. Succes!

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Werk als fastservice

Ongelezen bericht door Lowieze »

Kittygirl schreef:Ik heb via Albeda gezien dat je werkt ook als food medewerker maar wat is dat en wat doe je dan?
https://www.roc.nl/default.php?fr=detai ... 665&inst=1

Op deze site wordt toch redelijk uitgelegd wat er van je verwacht wordt in dit werk en wat de toelatingseisen zijn.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Werk als fastservice

Ongelezen bericht door Erthanax »

Let op, dat is de opleiding 1e medewerker fastservice op niveau 3. Volgens gaat het Kittygirl om de opleiding op niveau 2: https://www.roc.nl/default.php?fr=details&id=8664

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Werk als fastservice

Ongelezen bericht door Lowieze »

Erthanax schreef:Let op, dat is de opleiding 1e medewerker fastservice op niveau 3. Volgens gaat het Kittygirl om de opleiding op niveau 2: https://www.roc.nl/default.php?fr=details&id=8664
U hebt gelijk. Ik zie nu in het oude topic van TS dat zij voor niveau 2 zoekt.

B. Dijkman
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2019 07:40

Re: Werk als fastservice

Ongelezen bericht door B. Dijkman »

Dag Kitty,
Werken in de Fastservice betekent werken in de korte verblijf horeca. Een bedrijf waar je iets koopt, en binnen een half uur/ 3 kwartier weer verder kan lopen. Je kunt denken aan cafetaria, lunchroom, kiosk, foodtruck, catering.
je werk bestaat uit bereiden van gerechten en ook die gerechten verkopen en uitgeven/serveren of bezorgen.
Fastservice bedrijven zijn booming. Er wordt nog veel groei verwacht en als je om je heen kijkt zie je deze bedrijven overal.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Werk als fastservice

Ongelezen bericht door Erthanax »

Prima uitleg. U reageert echter op een oud topic, dat al meer dan een jaar stil ligt. De TS (topicstarter) zal uw antwoord waarschijnlijk niet meer lezen.
Let bij een volgende reactie ook even op de datum van de OP (openingspost) en die van het laatste bericht, dan weet u of het nog zinvol is om te reageren. Zo voorkomt u dat uw (goede!) bijdrage vergeefse moeite is.

Gesloten