LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemeente zegt dat ik de Participatiewet formulier niet goed

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Kittygirl
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 jun 2018 19:58

Gemeente zegt dat ik de Participatiewet formulier niet goed

Ongelezen bericht door Kittygirl »

Vandaag kreeg ik de brief terug van de gemeente met daarin staat dat ik sommige dingen niet heb ingevuld.

-bankrekening met daarin naam
-bankrekening
-bewijs waar je hebt gesolliciteerd

En daarin staat ook dat ik niet heb ingevuld maar dat stond niet in de brief wat ik heel raar vind zoals

- minimaal 5 uitzendbureau ingeschreven
- CV geupload bij werk.nl
- bij 5 vacatures ingeschreven
- CV bij gedaan

Ik werd best wel boos om want ik heb 5 keer zelf en me ouders hebben apart samen zelf ook gecontroleerd. En we hebben alles goed gedaan maar van dat uitzendbureau bewijs stond niet in de brief. Ik wil morgen het gemeentehuis bellen om uit te leggen maar wil alvast voorbereid zijn want soms heb je mensen die echt beweren dat je niet hebt ingevuld of dat echt stond in de brief.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Gemeente zegt dat ik de Participatiewet formulier niet goed

Ongelezen bericht door Jablan »

Je kunt beter overal alle bewijzen verzamelen en dan een afspraak bij je gemeente maken om alles te laten zien. Sterkte en succes ermee!

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Gemeente zegt dat ik de Participatiewet formulier niet goed

Ongelezen bericht door BreejKC »

Allereerst is het belangrijk bij alle stukken die u instuurt aan een gemeente of andere overheidsinstantie kopieën hiervan voor uzelf te bewaren. Komt u in een situatie terecht als nu dan kunt u met die kopieën altijd het tegendeel aantonen.

Maar, u zult niet tegen de eerste eigenwijze ambtenaar aanlopen die fouten door slecht lezen niet wil toegeven. Zelfs als u een formulier niet goed hebt ingevuld dan moet u de gelegenheid krijgen de eventueel door u gemaakte fout te herstellen.

In welke gemeente woont u? Woont u in een grote gemeente, blijven de ambtenaren eigenwijs en krijgt u niet de gelegenheid uw eventueel gemaakte fout te herstellen, dan kunt u contact opnemen met de gemeentelijke ombudsman of, als die er niet is, met de landelijke ombudsman.

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Gemeente zegt dat ik de Participatiewet formulier niet goed

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Stond er niet in de brief dat u uw taken op werk.nl moest voldoen? Meestal staat dat er bij, want als die verlopen, dan wordt uw aanvraag sowieso niet geaccepteerd.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Gemeente zegt dat ik de Participatiewet formulier niet goed

Ongelezen bericht door tttlocke »

Gewoon even controleren en alsnog doen wat ontbreekt.
En anders even bellen om na te vragen.

Komt wel goed!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gemeente zegt dat ik de Participatiewet formulier niet goed

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:Je kunt beter overal alle bewijzen verzamelen en dan een afspraak bij je gemeente maken om alles te laten zien. Sterkte en succes ermee!
Kitty dat is inderdaad het beste , laten zij jou daar helpen met het invullen van eventueel een nieuw formulier.
Neem alle bewijzen waar ze om vragen mee.

Heb je wel een kopie gemaakt van jouw oude ingevulde formulier ?
Altijd doen , van elk ingevuld formulier alles copieren , alle voor - en achterkanten.

Kittygirl
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 jun 2018 19:58

Re: Gemeente zegt dat ik de Participatiewet formulier niet goed

Ongelezen bericht door Kittygirl »

Van over werk.nl en uitzendbureau stond niet in de brief die ik gekregen had. Toen ik de brief kreeg die ik vanochtend had heel erg in de war want dat moest er niet bij alleen:

-formulier invullen
- bewijs dat je bent gestopt met school
-bewijs dat je studiefinanciering is gestopt
-bewijs dat je ov abonnement is gestopt
-zorgverzekering
-bankrekening en uitgave van de laatste 3 maanden
-kopie van ID

Maar de andere zoals ik beschreef hoorde er niet bij. Daarom vind ik het raar en ga ik morgen ochtend bellen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Gemeente zegt dat ik de Participatiewet formulier niet goed

Ongelezen bericht door scontra »

Kittygirl schreef: . Ik wil morgen het gemeentehuis bellen om uit te leggen maar wil alvast voorbereid zijn want soms heb je mensen die echt beweren dat je niet hebt ingevuld of dat echt stond in de brief.
U kunt beter een afspraak maken om een mondelingen toelichting te geven op uw (afgewezen) aanvraag.
"Onder 4 ogen praten" levert veel meer duidelijkheid op dan bellen, schrijven of e.mailen, zeker als dat niet uw sterkste kanten zijn.
Neem wel alle kopieën mee, die u uiteraard heeft gemaakt, zodat u eenvoudig kunt aantonen hoe u uw aanvraag heeft ingevuld.
Heeft u geen kopieën, vraag de betreffende ambtenaar er alsnog om tijdens het gesprek.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gemeente zegt dat ik de Participatiewet formulier niet goed

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het komt mij voor dat het over twee hele verschillende formulieren gaat.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gemeente zegt dat ik de Participatiewet formulier niet goed

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zou zeggen: neem iemand mee die je kan bijstaan. Op dit soort momenten is dat erg verstandig.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gemeente zegt dat ik de Participatiewet formulier niet goed

Ongelezen bericht door kweenie »

Eens met lady1234. Het lijkt me dat het om te verschillende zaken gaat. Dat je aan de ene kant gegevens over je opleiding en zo hebt moeten aangeven, via dat formulier, maar dat je daarnaast via het UWV/werk.nl allerlei werkgerichte 'taken' hebt gekregen. Bijvoorbeeld dat je wekelijks moet solliciteren, je moet inschrijven bij uitzendbureaus en je CV op werk.nl moet zetten. Het lijkt er op dat je die taken van werk.NL misschien (nog) niet hebt gedaan of hebt afgemaakt.

Kittygirl
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 jun 2018 19:58

Re: Gemeente zegt dat ik de Participatiewet formulier niet goed

Ongelezen bericht door Kittygirl »

Vanochtend kreeg ik brief dat ik aantal dingen niet had ingeleverd terwijl niet vermeld werd in de brief. Er stond in de vorige brief niet dat ik zoals CV of bewijs moest geven dat ik ingeschreven staan bij uitzendbureau.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gemeente zegt dat ik de Participatiewet formulier niet goed

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat zijn zaken die, als het goed is, ook bij je taken in de 'werkmap' op de site van het UWV/werk.nl staan. Heb je je daar ingeschreven en heb je de taken uitgevoerd?

Kittygirl
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 jun 2018 19:58

Re: Gemeente zegt dat ik de Participatiewet formulier niet goed

Ongelezen bericht door Kittygirl »

Ik heb alles duidelijk na gelezen en op de brief stond wat ik moest inleveren en heb ik gedaan maar de brief wat ik terug kreeg stonden hele andere dingen wat ik heel raar vind.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gemeente zegt dat ik de Participatiewet formulier niet goed

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maak morgen nou maar een afspraak, dan komt het vast goed.

Erna467
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mei 2019 11:28

Re: Gemeente zegt dat ik de Participatiewet formulier niet goed

Ongelezen bericht door Erna467 »

U moet alle benodigde documenten verzamelen

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gemeente zegt dat ik de Participatiewet formulier niet goed

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Erna467 schreef:
15 jun 2019 06:24
U moet alle benodigde documenten verzamelen
Waar bent u nou toch mee bezig?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gemeente zegt dat ik de Participatiewet formulier niet goed

Ongelezen bericht door moederslink »

Erna467, kijk nou eens goed naar de data vd topics waar u nu sinds een paar dagen steeds op reageert :idea:

Gesloten