LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loonsverhoging krijg ik niet na getekend contract

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Mit009
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2019 14:20

Loonsverhoging krijg ik niet na getekend contract

Ongelezen bericht door Mit009 »

Hallo allemaal,

Ik heb eind januari getekend voor een loonsverhoging van 0,67 cent er bij per uur.
Ik weet het, het is helemaal niks maar in het bedrijf waar ik werk staat het salaris van het personeel niet voorop.
Ik heb dit dus eind januari getekend en vandaag kreeg ik me salarisstrook en zie ik dat dit niet is toegepast. Ik heb 19 cent erbij gekregen (jaarlijkse indexatie).
Na verhaal te halen bij me werkgever blijkt dat de salarisverhoging is afgekeurd door het hoofdkantoor, dit heeft mijn werkgever pas gister gehoord (zegt ze).
Ze zegt dat ze niks kan doen en reageerde heel kill.

Mijn vraag is nu ik heb getekend in januari voor mijn 3e contract die in gaat vanaf April.
Vanaf April zal ik dus ook recht hebben op salarisverhoging maar krijg dit dus nu niet??

Ik heb het juridisch loket gebeld en die geven aan dat ik in me recht sta. Dat mijn werkgever het met hoofdkantoor nog moest regelen is niet mijn verantwoording maar die van haar.
We zijn immers 3 maanden verder?
Het juridisch loket geeft wel aan dat als ik er een zaak van maak ik natuurlijk veel kosten moet betalen en of ik dit hier voor over heb?
0,67cent extra per uur is ongeveer 70euro in de maand erbij.

Het gaat mij gewoon om het principe dat je niet zo met je personeel omgaat daarbij ben ik een student en is het voor mij wel veel geld.

Graag jullie mening.

Alvast bedankt :)

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Loonsverhoging krijg ik niet na getekend contract

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ja, je staat in je recht. Je kan naar de kantonrechter, zonder vertegenwoordiging, maar bent dan natuurlijk weer tijd kwijt. Je hebt daarnaast recht op de wettelijke rente, maximaal 50% wettelijke verhoging en incassokosten (vanaf 48,40 euro), als je kosten hebt gemaakt.

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Loonsverhoging krijg ik niet na getekend contract

Ongelezen bericht door criticus2 »

en vervolgens zal de werkgever gezien houding daarvan ervoor gaan kiezen mogelijkheden te zoeken je eruit te werken. en nee dat mag allemaal niet maar zeer waarschijnlijk vinden ze wel een weg daarin zonder zelf de haas te zijn.
Ik vraag mij dan af, gezien de redelijk voorspoedige arbeidsmarkt, of een andere baan bij een zeer waarschijnlijk leuker werkgever zoeken niet een positiever tijdbesteding is.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Loonsverhoging krijg ik niet na getekend contract

Ongelezen bericht door k2p »

Ik ben het niet met je eens dat 70 euro per maand niks is.

Tot en met wanneer loopt je contract nog? En wat is nu je verwachting dat daarna gaat gebeuren?

Ik raad je aan nu een mail te sturen naar je leidinggevende, cc hoofdkantoor met dat je salaris niet volledig is uitbetaald.

Stuur na een maand of twee een reminder mail.

Tegen het einde van je contract cq. begin van een nieuwe contract kun je besluiten een zaak er van te maken. Of zelfs net na je dienstverband is afgelopen. Tegen die tijd gaat het al om een bedrag waar 50% wettelijke verhoging al best wat uitmaakt. Je mag tot 5 jaar terug claimen.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Loonsverhoging krijg ik niet na getekend contract

Ongelezen bericht door Costnix »

Ik neem aan, dat het om een verhoging van €0,67 per uur gaat en niet om 0,67 cent per uur.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Loonsverhoging krijg ik niet na getekend contract

Ongelezen bericht door witte angora »

criticus2 schreef:
24 apr 2019 15:30
en vervolgens zal de werkgever gezien houding daarvan ervoor gaan kiezen mogelijkheden te zoeken je eruit te werken. en nee dat mag allemaal niet maar zeer waarschijnlijk vinden ze wel een weg daarin zonder zelf de haas te zijn.
Ik vraag mij dan af, gezien de redelijk voorspoedige arbeidsmarkt, of een andere baan bij een zeer waarschijnlijk leuker werkgever zoeken niet een positiever tijdbesteding is.
Dit dus, zegt een ervaringsdeskundige. Onlangs zei iemand het zo: 'stel dat je bij een zebrapad bent, je hebt groen, en je steekt over. Dan heb je alle recht en je doet niks verkeerd. Maar als er eentje over je heen rijdt, ben jij degene met een probleem'.

Misschien is het inderdaad beter om ander werk te zoeken, en dan 'in goed overleg' uit elkaar te gaan. Dat heb ik op een gegeven moment in een bepaalde setting ook gedaan.

litsenj
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 sep 2016 11:26

Re: Loonsverhoging krijg ik niet na getekend contract

Ongelezen bericht door litsenj »

criticus2 schreef:
24 apr 2019 15:30
en vervolgens zal de werkgever gezien houding daarvan ervoor gaan kiezen mogelijkheden te zoeken je eruit te werken. en nee dat mag allemaal niet maar zeer waarschijnlijk vinden ze wel een weg daarin zonder zelf de haas te zijn.
Ik vraag mij dan af, gezien de redelijk voorspoedige arbeidsmarkt, of een andere baan bij een zeer waarschijnlijk leuker werkgever zoeken niet een positiever tijdbesteding is.
Hier kan ik me helemaal bij aansluiten. Je schrijft ook dat je student bent. Dan neem ik aan het hier om een bijbaan gaat. Steek liever positieve energie in een nieuwe bijbaan, je studie en de rest van je toekomst.
Ik ben het er wel mee eens dat je niet over je heen moet laten lopen

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Loonsverhoging krijg ik niet na getekend contract

Ongelezen bericht door kuklos »

Mit009 schreef:
24 apr 2019 14:22
........daarbij ben ik een student
Ik kan me voor wat betreft het advies van het salaris enkel bij de anderen voegen qua advies.
Wel een andere tip, me is geen bezittelijk voornaamwoord. Als je me op deze manier bij een sollicitatiebrief gebruikt is de kans groot dat je hierdoor wordt afgewezen.

pietervanbrakel
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 apr 2019 14:08

Re: Loonsverhoging krijg ik niet na getekend contract

Ongelezen bericht door pietervanbrakel »

0,67 x25x13:3= 25 uur per week, als ie 7 tientjes minder ontvangt!
dus niet echt een bijbaan!

litsenj
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 sep 2016 11:26

Re: Loonsverhoging krijg ik niet na getekend contract

Ongelezen bericht door litsenj »

pietervanbrakel schreef:
26 apr 2019 14:55
0,67 x25x13:3= 25 uur per week, als ie 7 tientjes minder ontvangt!
dus niet echt een bijbaan!
Ik weet niet waar je berekening vandaan komt, maar TS geeft aan dat hij/zij student is. Wat mij betreft gaat het dan gewoon om een bijbaan, ongeacht het aantal uren.

Maar mijn punt was meer dat er dus ook nog wordt gestudeerd, naar ik aanneem met het oog op de toekomst (en een betere baan). Om dan veel energie te steken in het halen van je recht, lijkt mij vergeefse moeite.

meksawe
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2019 18:03

Re: Loonsverhoging krijg ik niet na getekend contract

Ongelezen bericht door meksawe »

Als het 0,67 cent (!) is en niet 67 cent, dan klopt die 19 cent per week bij 25 uur werken. Maar dit zou natuurlijk wel een belachelijk bedrag zijn.

Erna467
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mei 2019 11:28

Re: Loonsverhoging krijg ik niet na getekend contract

Ongelezen bericht door Erna467 »

Verdedig je rechten.

Gesloten